Politie stopt met opnemen blikschade

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Politie stopt met opnemen blikschade

Bericht door Jelmer850i » 10 dec 2009, 08:01

DEN HAAG - De politie komt vanaf 1 januari niet meer naar alle ongelukken waar alleen sprake is van lichte blikschade. Bij een groot deel van de gevallen moeten weggebruikers voortaan zelf de schadeformulieren invullen.

Een woordvoerder van de Raad van Hoofdcommissarissen heeft dit bericht van de NOS donderdag bevestigd. De politie wil met de nieuwe richtlijn een einde maken aan de willekeur binnen de korpsen. ''Sommige korpsen rukken nog wel uit, andere niet'', stelt de zegsman. ''We willen daar graag wat eenduidigheid in aanbrengen.''

Bovendien stelt de politie dat in dit soort simpele gevallen ''best een beroep kan worden gedaan op de zelfredzaamheid van de burger''. Bij grotere blikschade, of als er onenigheid is tussen twee gebotste automobilisten, komt de politie overigens nog wel naar de plaats van het ongeval. (ANP)
Wat heb je nog aan die blauwsnorren?
Autobekrast, komen niet, aanrijding, komen niet, inbraak komen niet.
Alleen flitsen kunnen ze nog......

Harrie

Re: Politie stopt met opnemen blikschade

Bericht door Harrie » 10 dec 2009, 08:10

Volgens mij is dat allang het geval. :?

alleen niet officieel bekend gemaakt.

Bort

Bericht door Bort » 10 dec 2009, 08:15

En dan verschieten dat je het recht in eigen had neemt.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 10 dec 2009, 08:58

Het lijkt er steeds meer op dat de politie een verlengstuk is van de belastingdienst. :wtf:

Metchu

Bericht door Metchu » 10 dec 2009, 09:08

Harrie schreef:Volgens mij is dat allang het geval. :?

alleen niet officieel bekend gemaakt.

inderdaad, zolang er geen letselschade is, komen ze allang niet meer!

Peric

Bericht door Peric » 10 dec 2009, 09:16

Misschien een populistische gedachte hoor..
Maar wat doen ze nog wél? Waar besteed de politie z'n tijd aan? Vraag ik me serieus af..
Ze hebben geen tijd om aangiftes aan te nemen, ze komen niet meer bij aanrijdingen. Er wordt zelden een misdrijf opgelost, dat blijkt uit de cijfers. Laagste oplossingpercentage van Europa.
WAAR zijn ze dan zo druk mee??

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 dec 2009, 09:40

Waarom zouden ze wél moeten komen bij blikschade??? Mensen kunnen toch zelf wel hun formuliertje invullen?

Bij 'heft in eigen hand nemen' komen ze trouwens wel hoor. Net als bij twijfel, zoals ik had toen onze tegenpartij verkeerde gegevens in ging vullen (misdaad). Of als je op een gevaarlijk en/of druk punt staat. Bij letsel komen ze sowieso. Ik snap de ophef niet. Mensen die niet zelf een schadeformulier in kunnen vullen moeten horen niet achter 't stuur van een auto thuis.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 dec 2009, 09:43

Peric schreef:Misschien een populistische gedachte hoor..
Maar wat doen ze nog wél? Waar besteed de politie z'n tijd aan? Vraag ik me serieus af..
Ze hebben geen tijd om aangiftes aan te nemen, ze komen niet meer bij aanrijdingen. Er wordt zelden een misdrijf opgelost, dat blijkt uit de cijfers. Laagste oplossingpercentage van Europa.
Alles maar vastleggen in 10-voud, omdat ons juridische kutsysteem verkloot is, net als in Amerika. Dus je moet jezelf eerst voor 300% indekken, omdat alles tegen je gebruikt kan worden. Ook als je agent bent.

Registreren, archiveren, invoeren in systemen, overleg met je meerdere, verantwoording afleggen aan diens meerdere en dan ook nog je oren en ogen open houden om boeven te vangen. Als ze gewoon meer vrijheid kregen, ipv vuistikke hoofdstukken in torenhoge handboeken, dan zou een agent weer gewoon doen waar 'ie goed in is: Je op je flikker geven als je iets verkeerds doet, zodat je het wel uit je hoofd laat om het daarna nog een keer te doen. Autoritaire klootzakken willen wij als agenten.... maar dan zonder boete-target.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 dec 2009, 09:59

Er is totaal geen gezags uitstraling..................

Iedereen die ervaring heeft met Duitse agenten weet precies wat ik bedoel.............

tommel

Bericht door tommel » 10 dec 2009, 10:04

Politie is al jaren niet meer nuttig....

Ik zie ze bonnen schrijven, flitsen en meer niet... Oh ja wacht, de kanslozen der maatschappij in het gareel houden. Extra politie wordt ingezet bij voetbalwedstrijden, grote evenementen en goh... wat doen die mensen tegenwoordig nog?

Hans

Bericht door Hans » 10 dec 2009, 10:05

De politie wil met de nieuwe richtlijn een einde maken aan de willekeur binnen de korpsen. ''Sommige korpsen rukken nog wel uit, andere niet'', stelt de zegsman. ''We willen daar graag wat eenduidigheid in aanbrengen.''
Je zou ook kunnen zeggen dat alle korpsen wel uitrukken bij een ongeluk met blikschade. Dan heb je ook een eenduidig beleid.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 dec 2009, 10:10

Dennis Cavallino schreef:Waarom zouden ze wél moeten komen bij blikschade??? Mensen kunnen toch zelf wel hun formuliertje invullen?

Bij 'heft in eigen hand nemen' komen ze trouwens wel hoor. Net als bij twijfel, zoals ik had toen onze tegenpartij verkeerde gegevens in ging vullen (misdaad). Of als je op een gevaarlijk en/of druk punt staat. Bij letsel komen ze sowieso. Ik snap de ophef niet. Mensen die niet zelf een schadeformulier in kunnen vullen moeten horen niet achter 't stuur van een auto thuis.
Daar heb je op zich wel gelijk in, alleen heb je vaak ook te maken met een tegenpartij. Ik heb redelijk wat schades gehad, die overigens vrijwel nooit mijn schuld waren, maar de tegenpartij is vaak niet al te snugger. Bijvoorbeeld omdat het bejaarden waren die totaal geschrokken waren.

Hans

Bericht door Hans » 10 dec 2009, 10:20

Je kan ook de politie bellen met het verhaal dat je denkt dat de andere partij gedronken heeft. Dan zullen ze denk ik wel komen.

Mack

Bericht door Mack » 10 dec 2009, 10:21

tommel schreef:Ik zie ze bonnen schrijven, flitsen en meer niet... Oh ja wacht, de kanslozen der maatschappij in het gareel houden.
...door ze een baan aan te bieden bij de politie :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 10 dec 2009, 10:23

Dennis Cavallino schreef:Waarom zouden ze wél moeten komen bij blikschade??? Mensen kunnen toch zelf wel hun formuliertje invullen?

romo schreef:Er is totaal geen gezags uitstraling..................

Iedereen die ervaring heeft met Duitse agenten weet precies wat ik bedoel.............
Met beide eens.
Nergens voor nodig dat die gasten komen voor wat formulierwerk. Probleem is dat de politie gewoon een lachertje is. Clubje met teveel zielige mensen die weinig voor elkaar krijgen behalve trieste flitsboetes uitdelen. Door dit soort beslissingen maken ze zichzelf nog minder populair.

wjn

Bericht door wjn » 10 dec 2009, 10:31

Een aanrijding met blikschade is dus niet strafbaar (meer). Mooi geregeld.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 10 dec 2009, 11:06

Ik heb gisteravond (Arnhem) ook de politie niet erbij gehaald.
Dit was het gevolg van Mercedes versus Toyota:

Foto's:

Achterkant overzicht:
Afbeelding

Bevestigingspunt trekhaakbalk:
Afbeelding

Achterlicht versus achterklep:
Afbeelding

Moeilijk op de foto te krijgen maar hier is het gescheurd:
Afbeelding

Side view:
Afbeelding

Dit was mijn achterbumper (linker gedeelte althans):
Afbeelding

Nog een foto van de bumper:
Afbeelding

tommel

Bericht door tommel » 11 dec 2009, 14:32

toen de politie nog blikschade op kwam nemen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/34614/6 ... iglad.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2009, 15:01

lache, leuk scary filmpje, wel oud :mrgreen:

@Marco...klote man, hopelijk wel goed geregeld...

Luco

Bericht door Luco » 11 dec 2009, 15:20

Peric schreef:Misschien een populistische gedachte hoor..

Koffiedrinken
Flitsen
Wegrennen bij echte problemen
Burgers lastigvallen

Volledige dagtaak dus

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2009, 15:29

:lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2009, 15:41

Dennis Cavallino schreef:Alles maar vastleggen in 10-voud, omdat ons juridische kutsysteem verkloot is, net als in Amerika. Dus je moet jezelf eerst voor 300% indekken, omdat alles tegen je gebruikt kan worden. Ook als je agent bent.
Was het maar zo dat je een agent voor de rechter kon dagen alsie heeft zitten knoeien met bewijstlast voor een (willekeurige) verkeersovertreding....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2009, 16:03

Trouwens, even een andere vraag die me erg boeit omtrent deze "nieuwe campagne". Dr wordt ook druk geadverteerd dat je met alleen blikschade naar de parkeerplaats toerijdt en daar de schade afhandelt. Wat zegt jouw verzekeringsmaatschappij als je tijdens dat korte ritje je volledige bumper aan gort rijdt? Lijkt me stug dat ze die (vervolg-)schade vergoeden toch?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 11 dec 2009, 16:08

GTRene schreef:lache, leuk scary filmpje, wel oud :mrgreen:

@Marco...klote man, hopelijk wel goed geregeld...
Het is even afwachten hoe het zich uit pakt. Auto is total loss (economisch total loss).

Mack

Bericht door Mack » 11 dec 2009, 16:19

Maus335i schreef:
Dennis Cavallino schreef:Alles maar vastleggen in 10-voud, omdat ons juridische kutsysteem verkloot is, net als in Amerika. Dus je moet jezelf eerst voor 300% indekken, omdat alles tegen je gebruikt kan worden. Ook als je agent bent.
Was het maar zo dat je een agent voor de rechter kon dagen alsie heeft zitten knoeien met bewijstlast voor een (willekeurige) verkeersovertreding....
Je zegt "zoals in Amerika" maar in Amerika werkt de politie wel, of het nu is om criminelen op te pakken of om de bevolking te helpen. Dus het kan niet (alleen) een gevolg zijn van de claimcultuur.

Plaats reactie