HOME - Film met machtig mooie (heli)beelden van de aardbol

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luuk

HOME - Film met machtig mooie (heli)beelden van de aardbol

Bericht door Luuk » 06 dec 2009, 17:47

Ik stuitte toenstraks op een film genaamd 'Home' op Youtube. Ik heb de 1:33 uur durende film net gekeken.
Even heel simpel: WAT een machtig mooie beelden van deze aardbol, het verhaal erachter is natuurlijk ook goed om te horen.

Hier een trailer:

Heb je wat langer de tijd, kun je de gehele film hier (in HD) kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus hou je van ongelooflijk mooie helikopterbeelden, is het kijken van deze film echt een must! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Luuk op 09 dec 2009, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Re: HOME - Film over de toestand van de aarde...

Bericht door duifjes.com » 07 dec 2009, 13:08

Trailer zijn alk gave beelden!!!!....vanavond ff hele film kijken HDMI kabel op mn teevee en kijken maar! thnx voor de tip

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 dec 2009, 21:02

Luuk echt thnx voor de link.....zojuist de hele film bekeken en wat een gave beelden zeg niet normaal meer echt super! en het geeft een mooi beeld van ons moeder aarde!

Aanrader!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 21:06

thnx ga hem later kijken, beetje zeitgeist achtig zo lijkt de promo

Luuk

Bericht door Luuk » 07 dec 2009, 21:12

duifjes.com schreef:Luuk echt thnx voor de link.....zojuist de hele film bekeken en wat een gave beelden zeg niet normaal meer echt super! en het geeft een mooi beeld van ons moeder aarde!

Aanrader!!!
Dat dacht ik ook! Even kijken of ik wat screens hier kan planten.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 dec 2009, 21:18

GTRene schreef:thnx ga hem later kijken, beetje zeitgeist achtig zo lijkt de promo
Nee Rene....absoluut niet gewoon een donders mooie film....echt super camerawerk!

Knot

Bericht door Knot » 07 dec 2009, 21:21

Heb van usenet de 1080p versie opgepakt (8GB), als ik tijd heb dit weekend maar eens bekijken.

Luuk

Bericht door Luuk » 07 dec 2009, 21:56

Een vijfentwintigtal screenshots: Ik wilde er eigenlijk maar 10 doen, maar dan kom je wéér iets moois tegen, en wéér iets moois.... well, you get the point.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding
15
Afbeelding
16
Afbeelding
17
Afbeelding
18
Afbeelding
19
Afbeelding
20
Afbeelding
21
Afbeelding
22
Afbeelding
23
Afbeelding
24
Afbeelding

En mijn persoonlijke favoriet :mrgreen: :

25
Afbeelding

:love:

't Is zeg maar een heerlijk samenraapsel van HD-screensaverwaardige beelden, maar dan beelden die wél bewegen. :thumbup:

Elco

Bericht door Elco » 08 dec 2009, 11:41

Zijn inderdaad mooie beelden. Kan wat mij betreft echter beter met een best off selectie uit de film en dan met relaxte muziek en zonder die stem!

Jinx

Bericht door Jinx » 08 dec 2009, 16:02

Jep, ik ga dit vanavond ook even kijken.

Vond "Earth" op blue ray ook al geweldig, laat je ook weer even stilstaan dat we niet de enige levende wezens zijn op deze wereld, al gedragen we ons wel zo.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 dec 2009, 19:41

Jinx schreef:Jep, ik ga dit vanavond ook even kijken.

Vond "Earth" op blue ray ook al geweldig, laat je ook weer even stilstaan dat we niet de enige levende wezens zijn op deze wereld, al gedragen we ons wel zo.
+1 het zet je wel weer ff aan het denken.....

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 21:24

was inderdaad mooi, al klopte het niet allemaal wat ze vertelden, de beelden waren mooi gemaakt :thumbup:

en wat Groenland betrefd, dat heet niet voor niks Groenland, dus hup weg met die sneeuw :mrgreen:

voor de rest wat angstmakerij, echter aan het eind afsluitend dat we de goede kant weer op gaan...

maar uitspraken dat de mens nog maar 200.000 jaar bestaan? en het waterpeil nog 7 meter gaat stijgen door het smelten der kappen :roflol: magoed, wel mooie beelden.

ben zo benieuwd wat ze allemaal vinden onder dat eeuwenoude ijs :hmmm:

moet meteen denken an die gave film alien vs predator :mrgreen:

Jinx

Bericht door Jinx » 09 dec 2009, 00:29

Ik heb hem net gekeken, ik vond het geweldig. :thumbup:

Eigenlijk zouden alle wereldleiders deze film verplicht moeten kijken.

Hans

Bericht door Hans » 09 dec 2009, 08:26

Jinx schreef:Ik heb hem net gekeken, ik vond het geweldig. :thumbup:

Eigenlijk zouden alle wereldleiders deze film verplicht moeten kijken.
Zodat ze nog meer regeltjes, beperkingen, belastingen en heffingen kunnen verzinnen. Nee dank je wel, ik ben helemaal klaar met al dat milieu geleuter.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 dec 2009, 08:37

Hans schreef: Nee dank je wel, ik ben helemaal klaar met al dat milieu geleuter.
+999999

Jinx

Bericht door Jinx » 09 dec 2009, 13:54

Wat een idiote opmerking.

Heb je de film uberhaupt gekeken?

Het zou geen kwaad kunnen dat mensen zich weer even beseffen hoe drastisch we de natuur hebben veranderd, we verstoren het balans van iets wat al honderden miljoenen jaren goed functioneerde zonder ons. Er is geen enkel ander levend wezen geweest die zo egoistisch en respectloos is omgegaan met wat we gekregen hebben. Gretig en aggressief volkje, als een virus hebben we alles toegeeigend en we zijn zelfs al opzoek welke planeten we hierna kunnen bestormen en vervuilen en vernielen, totaal regardless van alle andere levende wezens die hier al veel langer waren dan wij. Als er teveel dieren van een bepaalde soort komen noemen we dat een overschot, en beginnen we ze af te schieten. Terwijl we daarnaast ons best doen ieder mens in leven te houden, en is volgens onze boeken het leven nemen van 1 ander mens de allerergste zonde die je kan plegen. Het is niet meer natuurlijk allemaal, wat denken we wel niet? Ik heb al vaker nagedacht dat áls er een god is, en hij zou zien wat wij gedaan hebben hier, hij ons met alle liefde zou zien branden als het een keer zo ver komt dat we echt de balans van de natuur onherstelbaar verstoord hebben en er een natuurramp uitbreekt.

Ik raak altijd in discussie met mensen die zulke domme opmerkingen maken, en ik ben echt niet extreem links ingesteld, vrij rechts zelfs. Toch denk ik dat het in jullie beide gevallen handig zou zijn om de film van begin tot eind te kijken, veel mensen realiseren zich gewoon niet wat die film duidelijk laat zien. Regeltjes en beperkingen en belastingen zoals je die noemt zijn niet belangrijk. Even 1,5 uur de tijd nemen om weer respect op te bouwen voor de grond waar we op lopen, dat is belangrijk. Ik zal deze film laten zien aan zoveel mogenlijk mensen als ik kan, hij geeft perfect weer wat ik al jarenlang roep.

Hans

Bericht door Hans » 09 dec 2009, 14:05

-edit-

Tom

Bericht door Tom » 09 dec 2009, 14:52

Met Hans eens.

Ja de natuur is prachtig. Maar waarom zou je anderen ervan moeten overtuigen. Geniet er zelf van en ben zelf natuurvriendelijk bezig.
Anderen die er minder dan jou om geven hebben blijkbaar een andere mening. Klaar. Moet ieder voor zich bepalen.
Gek genoeg hebben die milieufanaten het idee dat alleen zij het juist hebben.

Luuk

Bericht door Luuk » 09 dec 2009, 15:01

Het was verder niet mijn intentie om met dit topic (another) milieu-discussie op te rakelen. Enkel voor de beelden... :o

De titel dan maar even aangepast. :lol:

Jinx

Bericht door Jinx » 09 dec 2009, 15:08

Het ging mij erom dat ik zei dat het verstandig zou zijn om alle wereldleiders deze film te laten zien, zodat in ieder geval de belangrijke mensen even 1,5 uur stil zouden staan bij de feiten die genoemd worden en nadenken over de wereld die aan ons gegeven is en hoe we er mee om moeten gaan, voordat ze belangrijke beslissingen gaan nemen.

De reactie was "zodat er zeker nogmeer regels en belasting komen" etc, totally missing the point dus..

Waarschijnlijk niet eens de film gekeken hebben, maar wel een mening klaar hebben.

Daar kan ik niet tegen. :)

Voor de rest maakt het natuurlijk geen verschil of 1 mens schijt heeft aan onze natuur, helaas is het de instelling van 99% van de mensen, en is het "niet boeiend".

Eigenlijk zou zo'n film verplicht opgenomen moeten worden in scholing, zodat iedereen daarna voor zichzelf mag beslissen hoe ze er tegenover staan, en in hun waarde worden gelaten. Maar waarschijnlijk in ieder geval wel wat meer respect krijgen voor de wereld waar we op leven. We zien onszelf als technische hoogstandjes, maar we aint got NOTHING on de wereld zelf.

Ik hoef niemand te overtuigen, en ik respecteer iedereens mening, mits je je verdiept hebt in de feiten. Anders, als je denkt alles al beter te weten zonder beide kanten bekeken te hebben lijk je meer op een iets met oogkleppen op.

Just my 2 cents. :)

Zal niet verder offtopic gaan. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 09 dec 2009, 15:40

Jinx schreef:
Eigenlijk zou zo'n film verplicht opgenomen moeten worden in scholing, zodat iedereen daarna voor zichzelf mag beslissen hoe ze er tegenover staan, en in hun waarde worden gelaten. Maar waarschijnlijk in ieder geval wel wat meer respect krijgen voor de wereld waar we op leven. We zien onszelf als technische hoogstandjes, maar we aint got NOTHING on de wereld zelf.
En dan zal iedereen de natuur prachtig vinden. Na de scholing krijgen ze een baan aangeboden met roetende diesel leasebak en tankpas... en niemand die daar nee op zal zeggen omdat ze die film ooit hebben gezien :)

Jinx

Re: HOME - Film met machtig mooie (heli)beelden van de aardbol

Bericht door Jinx » 09 dec 2009, 18:05

Lol. :mrgreen:

Ik wil ook echt niet te moraalridderig overkomen hoor, ik ben geen hippie.. Ik heb zelf op mijn 23e ook 3 auto's en 2 plasma TV's en nog veel meer dingen die een mens eigenlijk niet nodig heeft.

Maar ik merk duidelijk naarmate ik ouder word dat we wel héél schofterig omgaan met de wereld. En ik denk gewoon dat het geen kwaad zou kunnen als mensen daar af en toe heel even bij stilstaan, of in ieder geval deze kant is bekijken. Het zou in ieder geval geen kwaad doen. :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 dec 2009, 17:57

Buiten het feit dat je ff nadenkt over de aardbol is het gewoon een MEGA gave film!....kijk hem dan puur voor de beelden want die zijn het kijken meer dan waard!

Luuk

Bericht door Luuk » 10 dec 2009, 20:11

duifjes.com schreef:Buiten het feit dat je ff nadenkt over de aardbol is het gewoon een MEGA gave film!....kijk hem dan puur voor de beelden want die zijn het kijken meer dan waard!
Zo heb ik 'm ook gekeken... :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 dec 2009, 20:28

Luuk schreef:
duifjes.com schreef:Buiten het feit dat je ff nadenkt over de aardbol is het gewoon een MEGA gave film!....kijk hem dan puur voor de beelden want die zijn het kijken meer dan waard!
Zo heb ik 'm ook gekeken... :thumbup:
Post je een mooie film gaan we weer lopen zeuren.......... :protest:

Plaats reactie