het ''Wat is je meest lijpe actie ooit'' topic
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ik kan hier helaas niet op antwoorden.. 
Nah, er schiet me iets te binnen. Veendam bij een maat wegrijden voor de deur op een woensdagnacht en binnen 90min in Waddinxveen voor mn huis geparkeerd staan om 10 min na te laten koelen omdat de turbo echt roodgloeiend was. Alles plankgas met de astra sport 2.0dti en 3x vol in de ankers omdat ik dacht een opstelling te zien op de vangrail.

Nah, er schiet me iets te binnen. Veendam bij een maat wegrijden voor de deur op een woensdagnacht en binnen 90min in Waddinxveen voor mn huis geparkeerd staan om 10 min na te laten koelen omdat de turbo echt roodgloeiend was. Alles plankgas met de astra sport 2.0dti en 3x vol in de ankers omdat ik dacht een opstelling te zien op de vangrail.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03
zat lijpe acties meegemaakt maar vorig jaar ook een leuke die we op video hebben staan...
Na aanleiding van de sitehttp://www.extremeironing.com/ dachten we dat kan beter..
Ben ik dus met stijkplank en strijkbout achter in de (heel Hoge) Dodge W200 van een maatje geklommen en heb daar met een kleine 100 km/u staan strijken,daarna ook nog wat over het onverhard (bulten e.d) heen gestuiterd waar ik me serieus aan de rolbeugel moest vasthouden..
Was wel een leuk gezicht,dwarsgaande Dodge met iemand achterin staan strijken
...
Heb het wel op een cd staan maar in een bestandsvorm die niet up te loaden is en ik een noob wat dat betreft,helaas...
Na aanleiding van de sitehttp://www.extremeironing.com/ dachten we dat kan beter..
Ben ik dus met stijkplank en strijkbout achter in de (heel Hoge) Dodge W200 van een maatje geklommen en heb daar met een kleine 100 km/u staan strijken,daarna ook nog wat over het onverhard (bulten e.d) heen gestuiterd waar ik me serieus aan de rolbeugel moest vasthouden..
Was wel een leuk gezicht,dwarsgaande Dodge met iemand achterin staan strijken

Heb het wel op een cd staan maar in een bestandsvorm die niet up te loaden is en ik een noob wat dat betreft,helaas...
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Mijn maat had afgelopen zondag een gebroken ketting met de motor, dus heb ik hem achter mijn motor naar zijn huis gesleept. Nu denken jullie, hmm niet echt lijp. Dat klopt, maar toen wij bij hem thuis kwamen, hadden wij het nog even over wat wij in Frankrijk hadden gedaan en waarom we toen neit gesleept hebben.
Wij hadden op een zaterdagmiddag 2 brommers (ja 49 cc) in Barcelona opgepikt en zijn richting Vianen vertrokken.
[img:500:355]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/elmar6.jpg[/img]
Op zondag ochtend, aan de voet van het Centraal Massief, krijgt mijn vriend brommerpech. Na inspectie bleek dat de CDI (bobine) overleden was. Nou, dan duw ik hem toch naar de volgend plaats, dus zijn linker duo stepje uit, zodat ik met mijn rechterbeen (met links moest ik schakelen) zijn brommer kon duwen. Maar in dat dorpje was niks waar wij mee uit de brand geholpen konden worden. Kaart erbij gepakt en een grotere plaats in de buurt opgezocht. En weer duwen. Soms bergop alleen mogelijk in de 1e versnelling en dan bergaf met 100 km/u .Maar net als in Nederland is in Frankrijk ook elke motor/brommer zaak gesloten. Wij toch richting het noorden blijven rijden. De volgende dag ook weer duwen en zoeken, maar ook op maandag alles dicht. Maar omdat we niet snel opgeven, bleven we naar het noorden rijden tot we s'avonds in een plaats kwamen waar een Derbi dealer zat en daar tegenover een Hotel.
Ik had hem toen al 500 KM geduwd.
De volgende ochtend een CDI daar gescoord en in 1 ruk (circa 750 KM) naar huis gereden.
[img:500:447]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/elmar4.jpg[/img]
Wij hadden op een zaterdagmiddag 2 brommers (ja 49 cc) in Barcelona opgepikt en zijn richting Vianen vertrokken.
[img:500:355]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/elmar6.jpg[/img]
Op zondag ochtend, aan de voet van het Centraal Massief, krijgt mijn vriend brommerpech. Na inspectie bleek dat de CDI (bobine) overleden was. Nou, dan duw ik hem toch naar de volgend plaats, dus zijn linker duo stepje uit, zodat ik met mijn rechterbeen (met links moest ik schakelen) zijn brommer kon duwen. Maar in dat dorpje was niks waar wij mee uit de brand geholpen konden worden. Kaart erbij gepakt en een grotere plaats in de buurt opgezocht. En weer duwen. Soms bergop alleen mogelijk in de 1e versnelling en dan bergaf met 100 km/u .Maar net als in Nederland is in Frankrijk ook elke motor/brommer zaak gesloten. Wij toch richting het noorden blijven rijden. De volgende dag ook weer duwen en zoeken, maar ook op maandag alles dicht. Maar omdat we niet snel opgeven, bleven we naar het noorden rijden tot we s'avonds in een plaats kwamen waar een Derbi dealer zat en daar tegenover een Hotel.
Ik had hem toen al 500 KM geduwd.
De volgende ochtend een CDI daar gescoord en in 1 ruk (circa 750 KM) naar huis gereden.
[img:500:447]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/elmar4.jpg[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hm ja is een goeie....
Net 2 weken mijn rijbewijs, had toen de M3 al, tegen de corrado van mijn maatje racen (natuurlijk had ik gewonnen
) en daarbij met 250 km/u een politieauto inhalen. We zijn niet aangehouden overigens.
Of bijna de overkant van de afsluitdijk niet halen omdat zo'n ding toch wel erg veel benzine lust bij 280 km/u.
Net 2 weken mijn rijbewijs, had toen de M3 al, tegen de corrado van mijn maatje racen (natuurlijk had ik gewonnen

Of bijna de overkant van de afsluitdijk niet halen omdat zo'n ding toch wel erg veel benzine lust bij 280 km/u.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
1. We dachten dat dat te gevaarlijk was, touw zal maar eens in het voorwiel vastlopen.Fabian schreef:Kon je niet beter een touw om zn balhoofd binden om hem te trekken
2. Het was iedere keer van, op naar de volgende plaats, wie weet kunnen we daar geholpen worden.
Nu nemen we met de motor altijd een stuk dun touw van een meter of 4 mee.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Mooi verhaal Elmar!
Ben zelf naar Land's End gereden in Zuid-West Engeland met mijn brommer (Honda CD-50, met 72cc blokje eronder van mijn C70). Op de terugweg liepen opeens (waarom mag Joost weten) 2 bouten van mijn tandwiel en trokken krom/braken af. Met 70 cc door het heuvellandsschap van Zuid Engeland en dan 2 ipv 4 bouten. No Go om verder te rijden. Maatje van me raakte zijn koelripklepdoppen kwijt om de haverklap. De laatste ging erop met tape, touw en een kurk.
Op zoek naar 2 bouten met een normaal schroefdraad. In de UK.... succes, maar ik heb ze niet gevonden.
Maar toen waren we al op de terugweg, dus lekker boeiend. Reisverzekering gebeld, alle kosten werden gedekt vanaf dat moment. 3 overnachtingen, treinreis en bootovertocht (die we toch al hadden betaald...). Lang leve Interpolis. De brommers werden op transport gezet en kwamen een week later. Binnen 2 minuten waren ze beide gerepareerd.
Maar goed, reizen met de brommer was stoer. Erg leuke vakantie was dat.
Ben zelf naar Land's End gereden in Zuid-West Engeland met mijn brommer (Honda CD-50, met 72cc blokje eronder van mijn C70). Op de terugweg liepen opeens (waarom mag Joost weten) 2 bouten van mijn tandwiel en trokken krom/braken af. Met 70 cc door het heuvellandsschap van Zuid Engeland en dan 2 ipv 4 bouten. No Go om verder te rijden. Maatje van me raakte zijn koelripklepdoppen kwijt om de haverklap. De laatste ging erop met tape, touw en een kurk.

Op zoek naar 2 bouten met een normaal schroefdraad. In de UK.... succes, maar ik heb ze niet gevonden.

Maar toen waren we al op de terugweg, dus lekker boeiend. Reisverzekering gebeld, alle kosten werden gedekt vanaf dat moment. 3 overnachtingen, treinreis en bootovertocht (die we toch al hadden betaald...). Lang leve Interpolis. De brommers werden op transport gezet en kwamen een week later. Binnen 2 minuten waren ze beide gerepareerd.

Maar goed, reizen met de brommer was stoer. Erg leuke vakantie was dat.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ja en het was ook een beetje een jongensdroom. Dat wilde ik al heel lang destijds.
Rijden door Engeland was fantastisch trouwens. Top van 100 km/u, dus je kon heel goed meekomen met het verkeer, zelfs op de M-roads (weliswaar tussen de vrachtwagens...). In de hele vakantie ben ik op de B-wegen maar 2 keer ingehaald, waarvan 1 keer bergop. Echt bizar hoe gedisciplineerd de Engelse weggebruikers waren.
We zijn echt op plaatsen geweest waar je met de auto of motor gewoon niet kunt komen. Dat maakte het extra bijzonder. En wij hadden alledrie zelf onze Honda's gerestaureerd, dus dat was ook wel cool.
Rijden door Engeland was fantastisch trouwens. Top van 100 km/u, dus je kon heel goed meekomen met het verkeer, zelfs op de M-roads (weliswaar tussen de vrachtwagens...). In de hele vakantie ben ik op de B-wegen maar 2 keer ingehaald, waarvan 1 keer bergop. Echt bizar hoe gedisciplineerd de Engelse weggebruikers waren.
We zijn echt op plaatsen geweest waar je met de auto of motor gewoon niet kunt komen. Dat maakte het extra bijzonder. En wij hadden alledrie zelf onze Honda's gerestaureerd, dus dat was ook wel cool.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Haha, de 1e keer dat ik in mijn uppie met de brommer naar Spanje ging, had ik een oude Honda MTX gekocht. Beetje opgelapt en er een grote kist achterop gemaakt voor gereedschap en een extra cilinder.
[img:500:302]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/lloret2.jpg[/img]
Op de terugweg na ca. 3500 KM breekt de ketting...laatste 900 meter naar huis gelopen.
[img:500:302]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/lloret2.jpg[/img]
Op de terugweg na ca. 3500 KM breekt de ketting...laatste 900 meter naar huis gelopen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Hehe, wij hadden een keer iets soortgelijks meegemaakt, maar dan toch anders.
We waren met 4 vrienden vanuit Bunnik en IJsselstein naar Zuid-Limburg gefietst. Bepakt en bezakt. Daar een week wezen mountainbiken. Wonder boven wonder waren de fietsen nog heel toen we aan de terugtocht begonnen.
Nadat we bij Culemborg het pondje over staken werd het snel donker. Wij gingen met ons 3-en richting Bunnik. Maatje van ons ging richting IJsselstein. Best kut in je eentje.
Hij was redelijk op en de batterijen van zijn verlichting ook. Dus in het donker zwalkte hij over de dijk. Vlakbij de spoorbrug werd 'ie al staande gehouden door een politie auto. 'Waarom heb je geen verlichting en waar kom je vandaan'
'Epen en mijn batterij is inmiddels leeg'
'Epe? Zo dat is ver'
'Nee, Epen, nog verder!' (hij was stronchagrijnig ook)
Toen hebben ze snel ze hem en zijn fiets snel ingeladen en brachten ze hem thuis.
Zijn moeder: Wat is er aan de hand?!
"Bij uw zoon ging het licht uit"
'Geef hem daarvoor maar een boete!!'
Humor!
We waren met 4 vrienden vanuit Bunnik en IJsselstein naar Zuid-Limburg gefietst. Bepakt en bezakt. Daar een week wezen mountainbiken. Wonder boven wonder waren de fietsen nog heel toen we aan de terugtocht begonnen.

Nadat we bij Culemborg het pondje over staken werd het snel donker. Wij gingen met ons 3-en richting Bunnik. Maatje van ons ging richting IJsselstein. Best kut in je eentje.
Hij was redelijk op en de batterijen van zijn verlichting ook. Dus in het donker zwalkte hij over de dijk. Vlakbij de spoorbrug werd 'ie al staande gehouden door een politie auto. 'Waarom heb je geen verlichting en waar kom je vandaan'
'Epen en mijn batterij is inmiddels leeg'
'Epe? Zo dat is ver'
'Nee, Epen, nog verder!' (hij was stronchagrijnig ook)
Toen hebben ze snel ze hem en zijn fiets snel ingeladen en brachten ze hem thuis.
Zijn moeder: Wat is er aan de hand?!
"Bij uw zoon ging het licht uit"
'Geef hem daarvoor maar een boete!!'
Humor!

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ja, het hele stuk heeft de teller op 225~227 gehangen (sneller gaat het niet)
Ik neem overigens niet de richting naar breda maar naar Rotterdam.
Er zijn daar bijna geen lantaarnpalen en die bochten worden met 200+ behoorlijk scherp.
Ik heb het stuk overigens wel meer dan 100x gereden en het was uiteraard 's nachts.
Ik neem overigens niet de richting naar breda maar naar Rotterdam.
Er zijn daar bijna geen lantaarnpalen en die bochten worden met 200+ behoorlijk scherp.

Ik heb het stuk overigens wel meer dan 100x gereden en het was uiteraard 's nachts.
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Gister met 120 km/h over een 50km/h weg gereden achter een Audi A3 aan. Wilde even stoer doen en nog effe inhalen dus ondertussen kleine 130 op de teller. Audi begon te remmen voor de bocht dus ik denk mooi dan kan ik er nog voorbij voor de bocht. Dus met heel veel onderstuur de bocht in(het was nat en glad) en tot de conclusie gekomen dat dit maar net goed kon gaan
. in de bocht werd het wegdek droog omdat ik onder een viaduct doorging dus de voorwielen kregen weer grip. Maar mijn stuurrichting stond nog iets te ver naar buiten waardoor de auto weer naar de binnenkant van de bocht trok met als gevolg een enorme zwieper van de achterkant en het rechter achterwiel kwam wel heel ver uit de vering
Ging gelukkig net goed maar ga komende tijd wel weer iets voorzichtiger doen.



Ging gelukkig net goed maar ga komende tijd wel weer iets voorzichtiger doen.


- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Enkele maanden terug hadden we in ons appartement in Eindhoven een rioleringsprobleem, en had ik mijn vriendin bij mijn ouders achtergelaten. Goed, rioleringsbedrijf is aan het werk en rond tienen zijn de problemen redelijk opgelost en is alles opgeruimd. De ramen open en ik spring in de auto, met het vooruitzicht dat na tienen het verkeer in en rond Eindhoven rustig is en ik wel kan doorrijden. Ik maak goede progressie richting Waalre/Valkenswaard, maar net na de brug van de snelweg merk ik een monovolumeachtig iets op in mijn binnenspiegel met een glinstering op het dak: een lichtbalk! Ik weet met welke gang ik zonet voorbij het politiekantoor was gereden en het inhaalmanoever erna dus hou me gedeisd. In het centrum van Waalre kom ik plots een bord 30 km/u tegen, en dan kan je dat negeren (en ze de kans geven je te beboeten) of opvolgen (en dan weten ze direct dat je ze gespot hebt). Ik vertraag, en niet onverwacht halen ze me in om het signaal "Politie-Volgen" te tonen. Ik haal al mijn papieren boven, ze sturen het volgende straatje rechtsaf, ik doe de interieurverlichting aan en de dame en heer vragen zoals verwacht naar de papieren van de auto en naar de reden van mijn rijstijl. Ik heb van de domme gespeeld gezien ik niet wist hoeveel ze hadden kunnen zien, en na een vermanend woordje lieten ze me gaan.
Enkele dagen later nadert mijn laatste dag op een bepaald project, en ik beslis dat ik nog wel eens frieten wil uit mijn ouderlijke dorp op een kwartiertje rijden. Trip heen ging goed, frieten besteld en gegeten, maar ik ging tijd tekort hebben om op tijd terug te zijn. Dus door de binnenwegen even blazen. Nader ik op een 90 km/u-weg (we zijn in België) een auto die naar mijn smaak ook al vrij vlot rij en ik haal 'm in. Ik ben nog niet goed terug ingevoegd of uit de wagen flitsen de blauwe grilleflitsers aan! Direct stoppen, papieren zoeken en wééral een agent die iets niet meetbaars had gezien en ik ging weer vrijuit.
Signaal voor me op het rustiger aan te doen
Enkele dagen later nadert mijn laatste dag op een bepaald project, en ik beslis dat ik nog wel eens frieten wil uit mijn ouderlijke dorp op een kwartiertje rijden. Trip heen ging goed, frieten besteld en gegeten, maar ik ging tijd tekort hebben om op tijd terug te zijn. Dus door de binnenwegen even blazen. Nader ik op een 90 km/u-weg (we zijn in België) een auto die naar mijn smaak ook al vrij vlot rij en ik haal 'm in. Ik ben nog niet goed terug ingevoegd of uit de wagen flitsen de blauwe grilleflitsers aan! Direct stoppen, papieren zoeken en wééral een agent die iets niet meetbaars had gezien en ik ging weer vrijuit.
Signaal voor me op het rustiger aan te doen

-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03
Nog wel wat leuke acties met anderen meegemaakt,o.a bij een maatje in de auto (opel ascona)een kleine 10 km achteruit naar huis gereden omdat de rest van de versnellingen weigerden,politie was er niet echt over te spreken maar er volgde na een vriendelijk gesprek geen bekeuring..
Tijdens het naar de sloop rijden van een auto waarvan de voorruit mistte is mijn broer op de motorkap geklommen,vanuit de rijdende auto,was wel apart gezicht..zelfde auto zelfde weg naar de sloop,zegt broer tegen mij:zal ik de deur tegen een boom houden(tijdens het rijden) ik zeg,is goed maar niet vasthouden he',maar er tegenaan gooien want anders zou je je armpjes wel eens kunnen breken..dus hij gooit die deur open tegen een boom(we reden een kleine 50km denk) wat een klap zeg,zaten van die boxen gaten in de deur waardoor het glas naar binnen knalde, het glas vloog mij om de oren terwijl ik achter het stuur zat..wel schik gehad haha..
Met andere broer,in een datsun 120A coupe...met 3 man er in en veels te hard een haakse bocht naar links willen nemen en daarbij met het voorwiel ook de vluchtheuvel aantikken,we lageen dus op het dak maar allemaal met de schrik er uit stappen..dak stond behoorlijk scheef en de neus was ook wat vloeiender aan het aflopen naar voren,voorruit er uit en een lekke voorband...politie erbij maar verder geen prob want eenzijdig ongeval..wel benadrukte ze dat we de wagen moesten laten afslepen,natuutlijk beloofden we dat..politie uit zicht,wij in auto en toch maar naar huis gereden,was maar een kilometer of 5,zonder problemen thuisgekomen...
Tijdens het naar de sloop rijden van een auto waarvan de voorruit mistte is mijn broer op de motorkap geklommen,vanuit de rijdende auto,was wel apart gezicht..zelfde auto zelfde weg naar de sloop,zegt broer tegen mij:zal ik de deur tegen een boom houden(tijdens het rijden) ik zeg,is goed maar niet vasthouden he',maar er tegenaan gooien want anders zou je je armpjes wel eens kunnen breken..dus hij gooit die deur open tegen een boom(we reden een kleine 50km denk) wat een klap zeg,zaten van die boxen gaten in de deur waardoor het glas naar binnen knalde, het glas vloog mij om de oren terwijl ik achter het stuur zat..wel schik gehad haha..
Met andere broer,in een datsun 120A coupe...met 3 man er in en veels te hard een haakse bocht naar links willen nemen en daarbij met het voorwiel ook de vluchtheuvel aantikken,we lageen dus op het dak maar allemaal met de schrik er uit stappen..dak stond behoorlijk scheef en de neus was ook wat vloeiender aan het aflopen naar voren,voorruit er uit en een lekke voorband...politie erbij maar verder geen prob want eenzijdig ongeval..wel benadrukte ze dat we de wagen moesten laten afslepen,natuutlijk beloofden we dat..politie uit zicht,wij in auto en toch maar naar huis gereden,was maar een kilometer of 5,zonder problemen thuisgekomen...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Khad altijd een Kreidler RMC, met Nikkel tank en spatborden helemaal blank.
Ding zag er super strak uit.
Het blok was van een Van Veen wegracer 50cc super breitwandcylinder en een Gebben crosser cylinderkop.
Dit in een combinatie met een Dellorto 24mm caburateur zuipte het kreng als een gek en liep 138km/h
Was mooi met dat oude hok die MTX'jes met 80cc cylindertjes wegrijden
Ding zag er super strak uit.
Het blok was van een Van Veen wegracer 50cc super breitwandcylinder en een Gebben crosser cylinderkop.
Dit in een combinatie met een Dellorto 24mm caburateur zuipte het kreng als een gek en liep 138km/h

Was mooi met dat oude hok die MTX'jes met 80cc cylindertjes wegrijden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Will F. en 2 gasten