Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mack

Re: Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek

Bericht door Mack » 02 dec 2009, 08:56

KW schreef:
wjn schreef:Nu met reden, een te hoge vrachtwagen. Het beveiligingssysteem heeft dus gewerkt.

Media probeert weer lezers te krijgen :'(
Het probleem is niet dat de veiligheidssystemen continu problemen gaven, maar die sukkels van ontwerpers die de tunnel TE LAAG gemaakt hebben waardoor die veiligheidssystemen onoverkomelijk noodzakelijk waren! Een probleem dat de meeste andere tunnels niet hebben.
Precies. Ultimate waste of tax money...

Als ze die tunnels gewoon 10cm hoger (dieper?) hadden gemaakt, waren die veiligheidssystemen helemaal niet nodig geweest.

Zelfs al zouden de systemen werken, dan is een tunnel die hoog genoeg is altijd veiliger dan een te lage tunnel met veiligheidssysteem. Iedere randdebiel snapt dat. Maar geen politicus.

wjn

Bericht door wjn » 02 dec 2009, 11:24

Mack schreef:
KW schreef:
wjn schreef:Nu met reden, een te hoge vrachtwagen. Het beveiligingssysteem heeft dus gewerkt.

Media probeert weer lezers te krijgen :'(
Het probleem is niet dat de veiligheidssystemen continu problemen gaven, maar die sukkels van ontwerpers die de tunnel TE LAAG gemaakt hebben waardoor die veiligheidssystemen onoverkomelijk noodzakelijk waren! Een probleem dat de meeste andere tunnels niet hebben.
Precies. Ultimate waste of tax money...

Als ze die tunnels gewoon 10cm hoger (dieper?) hadden gemaakt, waren die veiligheidssystemen helemaal niet nodig geweest.

Zelfs al zouden de systemen werken, dan is een tunnel die hoog genoeg is altijd veiliger dan een te lage tunnel met veiligheidssysteem. Iedere randdebiel snapt dat. Maar geen politicus.
Al eens uitgerekend hoeveel kuub 10cm meer hoogte van een vrachtwagen is?

Transporteurs nemen nu eenmaal graag elk voordeel mee en nemen bewust risico's.
(Ja, ik scheer nu ff alles over één kam.)

Als tunnels straks 10cm hoger zijn, krijg je gewoon hetzelfde probleem weer terug, want iedereen gaat 10cm meer laden.

Mack

Bericht door Mack » 02 dec 2009, 13:52

wjn schreef:Al eens uitgerekend hoeveel kuub 10cm meer hoogte van een vrachtwagen is?

Als tunnels straks 10cm hoger zijn, krijg je gewoon hetzelfde probleem weer terug, want iedereen gaat 10cm meer laden.
Wettelijk mag een NLse vrachtwagen 4 meter hoog zijn.

Ze hebben dus een tunnel gebouwd die LAGER is dan de wettelijk toegestane hoogte van vrachtwagens.

Geen enkele (slimme) vervoerder die zijn truck hoger gaat maken dan 4 meter, want 1) gesloten opleggers en zuilopleggers kunnen niet hoger 2) dan kunnen ze geen enkele tunnel of viaduct meer nemen.
En alles dat hoger is dan 4 meter kun je dan verantwoordelijk houden omdat ze te hoog zijn volgens de wet (uitgezonderd ontheffingshouders).

wjn

Bericht door wjn » 02 dec 2009, 14:18

Mack schreef:
wjn schreef:Al eens uitgerekend hoeveel kuub 10cm meer hoogte van een vrachtwagen is?

Wettelijk mag een NLse vrachtwagen 4 meter hoog zijn.

Ze hebben dus een tunnel gebouwd die LAGER is dan de wettelijk toegestane hoogte van vrachtwagens.

Geen enkele (slimme) vervoerder die zijn truck hoger gaat maken dan 4 meter, want 1) gesloten opleggers en zuilopleggers kunnen niet hoger 2) dan kunnen ze geen enkele tunnel of viaduct meer nemen.
En alles dat hoger is dan 4 meter kun je dan verantwoordelijk houden omdat ze te hoog zijn volgens de wet (uitgezonderd ontheffingshouders).
hahahahahahahaha :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :please:

Die tunnels zijn 5 meter, - 50cm lampen e.d = 4,50 meter.

Als je wel eens kranten leest, die wel objectief berichten, bij controles bij de velzertunnel was 5% van de vrachtwagens te hoog (hoger dan toegestaan dus).
Maar ja, die controles zijn arbeidsintensief en leveren niet zoveel op :bag:

JP

Bericht door JP » 02 dec 2009, 15:54

Volgens mij hangt de 'beveiliging' op 4m10, maat zeker niet op 4m50.

Valt me alleen op dat er bij de andere tunnels in NL, veel minder de tunnels dicht gaan door te hoge vrachtwagens. Zo lijkt het iig.

Ook zijn het volgens mij (al eerder vermeld) hoofdzakelijk containers met afval die naar het stort in de buurt van Montfort gaan. (dat stort tegenover 'de Wallen Maasbracht'... :wink: )

Mack

Bericht door Mack » 03 dec 2009, 08:49

JP schreef:Ook zijn het volgens mij (al eerder vermeld) hoofdzakelijk containers met afval die naar het stort in de buurt van Montfort gaan. (dat stort tegenover 'de Wallen Maasbracht'... :wink: )
Plus zet een wapperend zeil van een schuifzeiloplegger de beveiliging ook al af.

KW

Bericht door KW » 04 dec 2009, 01:22

wjn schreef: Al eens uitgerekend hoeveel kuub 10cm meer hoogte van een vrachtwagen is?

Wat doet dat er toe hoeveel kuub er meer uitgegraven moet worden? Het gaat om het einddoel. En als dat dit soort hoogteproblemen omvat is het onacceptabel als die 10 cm niet extra uitgegraven wordt. Da's bewust en moedwillig vragen om problemen, waar uiteindelijk niemand iets mee opschiet.

Ik stel voor die tunnels compleet te slopen en opnieuw te bouwen. Maar dan wel goed.

En het is onzin dat mensen dan 10 cm meer gaan laden, want dan ben je weer terug bij af, en kun je er met je te hoog beladen vrachtwagen niet door, en gooi je opnieuw je eigen ruiten in. Dat zal dus ook niet gebeuren.

JP

Bericht door JP » 05 dec 2009, 14:24

Hahaha, kwam gisteravond van Venlo naar Maastricht, door de tunnels en het volgende viel me op;

In Noordelijke richting is er voor de Roertunnel een sensor die de hoogte controleert van het vrachtverkeer. Alleen die sensor staat over beide rijbanen.

Wat nu als er in Montfort een te hoge vrachtwagen de A73 op gaat ri. Maastricht, dan gaan de alarmbellen af en de Roertunnel dicht. Alleen hij gaat NA de tunnels de snelweg op en komt geen tunnel meer tegen en het verkeer in noordelijke richting krijgt dan een tunnelsluiting, terwijl in die richting geen auto te hoog is.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 06 dec 2009, 15:59

HansD schreef:Omdat de westerscheldetunnel een gewone tunnel is maar die A73 tunnels moesten zo nodig uitgerust worden met een modern state off the art veiligheidssysteem. Dat vervolgens alleen maar storingen kent.

Waarom het uberhaupt moest snap ik trouwens niet, die A73 tunnels zijn niets bijzonders en zelfs behoorlijk overzichtelijker dan andere tunnels.
Omdat ze geen vluchtstrook aan wilden leggen, daarvoor moest de tunnel breder en dat kostte te veel geld. Nu is dus het hele "state of the art" veiligheidssysteem er uit gesloopt en mogen we nog maar 100 door de tunnels.... Wat een ramp, ik rij praktisch dagelijks door die dingen en ze hebben mij de afgelopen 2 jaar een significant hogere bloeddruk opgeleverd... :evil:

-edit-

En de diepte ja....

KW

Bericht door KW » 07 dec 2009, 00:53

Wat is het probleem van geen vluchtstrook in DIE tunnels? Ik ken vrijwel geen enkele snelwegtunnel in Nederland MET vluchtstrook... En heb met de Tunnelcruises van afgelopen jaren toch al heel wat lange tunnels meegemaakt.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 07 dec 2009, 10:16

KW schreef:Wat is het probleem van geen vluchtstrook in DIE tunnels? Ik ken vrijwel geen enkele snelwegtunnel in Nederland MET vluchtstrook... En heb met de Tunnelcruises van afgelopen jaren toch al heel wat lange tunnels meegemaakt.

Weet ik veel, nieuwe regelgeving ofzo? In ieder geval, dat is wat ik van het begin af aan begrepen heb. Met dat hypermoderne veiligheidssysteem was een vluchtstrook niet nodig. Right..... :hmmm:

KW

Bericht door KW » 07 dec 2009, 17:49

Lol, wat een redenatie... :please:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 11 dec 2009, 21:22

Paskal Morriën schreef: Heb geen zin om mijn visie en inside-info over het hele tunnel & overheid-verhaal hier neer te pennen want 99% van dit forum is toch anti-overheid, maar wil nog wel even wat kwijt over de media......
Waarom zou 99% van dit forum anti overheid zijn? Denk je dat de mensen op DF zo anders zijn als gemiddeld Nederland? Volgens mij zitten hier een heleboel mensen die er wat van proberen te maken in het leven (en dus hard werken/leren, proberen iets bij te dragen aan de maatschappij).

Er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen overheid en het huidige kabinet. (en dus de daarin zittende politieke partijen)

Ik geloof er niet in dat 99% van de DF'ers tegen het maken van landelijk (of regionaal) beleid is. Juist het tegenovergestelde.
Waar ik wel van overtuigd ben is dat de meeste wetten die de laatste jaren doorgevoerd worden geen draagvlak hebben.

Motto van de overheid (die eigenlijk daar zit voor 'de mensen'):
"de mensen zijn toch tegen dus we drukken het er wel door heen zonder eerlijke discussie/overweging, en gaan iedere vorm van inhoudelijke discussie uit de weg"
(Zie EU referendum)

KW

Bericht door KW » 12 dec 2009, 02:33

Erik335i schreef: Motto van de overheid (die eigenlijk daar zit voor 'de mensen'):
"de mensen zijn toch tegen dus we drukken het er wel door heen zonder eerlijke discussie/overweging, en gaan iedere vorm van inhoudelijke discussie uit de weg"
(Zie EU referendum)
Dat is meer gelijk aan dictatuur dan iets anders... en dus meteen ook het probleem

Plaats reactie