Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Macboy » 04 dec 2009, 18:23

Ik vind het dak ook niet echt lelijk meer. Kwestie van wennen. In het echt zal het wel helemaal meevallen. En Ferdi: het is heus wel all weatherproof, maar ze bedoelen denk ik dat met windkracht 12 en een tornado je er beter niet in kunt rijden: maar dat doe jij toch ook niet ? Je houdt de 1-serie toch voor echt rampweer ?

Deze auto rijd je gewoon elke dag zolang het niet regent zoals het hoort: namelijk open !

Wat betreft het alcantara stuur zou ik dit even vastleggen per email of zo: op sommige foto's zie je namelijk gewoon een leren stuur en half alu pook. Bij alcantara stuur met pook zie je geen alu. Op plaatjes is dit goed te zien. Andere plaatjes laten weer leer zien en dit heeft niet te maken met de PDK met paddels. Die zie je sowieso in het leer. Kortom: lijkt mij niet standaard, of het moet voor de Nederlandse markt zijn dus importeurskeuze ?

Wat betreft geen xenon: bij alle andere merken krijg je dan ook minder mooie koplampunits: kennelijk bij Porsche niet. Ook dit dus even vast laten leggen. Want ik zou het niet meteen aannemen. Aan de andere kant kun je in de xenon koplampen ook gewone lampen kwijt, maar of ze dan aan de eisen voldoen ?

Tom

Bericht door Tom » 04 dec 2009, 19:52

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een merk als Porsche een kloterig kapje maakt, alsof het een oude engelse oldtimer is.
Als ik het filmpje zie lijkt het mij wel prima. Je moet wat meer moeite doen als met een Boxster maar dat geeft niet, hoort bij de auto. Zolang het netjes afsluit, strak erop zit en met een paar simpele handelingen te monteren is zou ik er prima mee kunnen leven.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 dec 2009, 20:25

Over het dakje. Inderdaad, ik ben niet van plan om met de Spyder deel tenemen aan een expeditie in het Nepalese hooggebergte: Op zoek naar de verschrikkelijke Sneeuwman. In alle ander gevallen voldoet het dak. Een beetje raar ziet 't er wel uit, maar dat boeit me absoluut niet. Maar wat een heerlijke machine is dit zeg. Als ik nou echt ballen heb bestel ik 'm zonder airco maar wel keramische remmerij; daarmee knabbel ik nog wat van het gewicht af. Als ware het een echte CSL (tweede hands lekker niets meer waard ... :? )

What’s it like?
Settle into the car’s cabin and you do feel like you’ve just got into something akin to a junior 911 GT3 ... the bucket seats contribute greatly to that impression, as does the alcantara-wrapped steering wheel, gear lever and handbrake, which all come as a packaged-up option.

Still, none of that would matter if this car wasn’t significantly faster and more exciting to drive that a normal Boxster. And while it’s great to report that the Spyder is indeed an altogether more thrilling animal than any of its rangemates, the best news is that it’s still a fantastic road car..

... Option Porsche’s carbon-ceramic brakes on this car and you could end up carrying 33 per cent less unsprung mass around on it than you would on a standard Boxster S. And as any chassis engineer will tell you, when you minimise unsprung mass you improve both ride comfort and road-holding.

Wat een heerlijke Porsche is deze Spyder. Supergaaf.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 dec 2009, 22:13

Ik ga je met de Elise laten rijden Ferdinand. Ik moet je afhouden van de Porsche. Dat is mijn doelstelling voor 2010 :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 dec 2009, 22:15

Ruben schreef:Ik ga je met de Elise laten rijden Ferdinand. Ik moet je afhouden van de Porsche. Dat is mijn doelstelling voor 2010 :mrgreen:
ff denke...220 vs 320pk :hmmm: en een goed weggedrag ook nog eens :mrgreen: ik begrijp het :lol:

Tom

Bericht door Tom » 04 dec 2009, 22:31

Ruben de Elise is top, no doubt, maar de Boxster Spyder lijkt mij alles behalve een kappersauto :)
Of je een duurdere Spyder nodig hebt als het puur een speeltje is, dat kun je jezelf afvragen, maar als ik de centen had ging ik nu bij Porsche voor de deur liggen om m'n handtekening te zetten :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 04 dec 2009, 23:44

Elise en die Spyder zijn niet te vergelijken. Ik zie iemand niet zo snel van een Lotus overstappen naar een Porsche en omgekeerd. Doen ze dat wel (en dat gebeurd regelmatig), krijgen ze uiteindelijk spijt. Zal met een stukje emotie te maken hebben.

Dakje van de Porsche ziet er ok uit imho. Stoort me niet. Die grote stevige stalen houder voor de achterklep kan imho niet bij die Porsche. Zet er dan een setje degelijke gasveren onder.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 dec 2009, 00:12

Lotus Elise = top tracktool. De Lotus van Hans GP is ook supertool. Opel Speedster, ook een heerlijke machine. Ga zomaar door. De Spyder lijkt mij toch weer voor andere doelgroep dan deze genoemde auto's. Denk dat voor het dagelijks de Spyder beter in te zetten is. Het is zeker zo dat ik de Spyder toch niet zie is alleen maar een circuit speeltje. Nee zeker niet. Want als ik alleen een circuit speeltje wil, dan koop ik iets voor pakweg Euro 15.000. Rolbeugel erin, remmerij aanpassen weet ik het, en hupsakee het circuit er mee op. Nee, ik zal de Spyder toch meer gaan gebruiken. Speelt van alles, ook vwb. de super ACS1. 'k Roep de hele tijd, de acs1 blijft, maar 'k weet nog niet welke kant het uit gaat, to be honest. Ik rijd steeds meer met het OV voor het werk (ja heus!) en maak ook gebruik van de Susuki Swift. De acs1 is ook voor 't leuk, en moet ik nu twee auto's voor 't leuk? tja, tja, je hoort het al. Enfin, is dus nog allemaal niet zeker wat er gebeurt. Maar die Porsche, man, wat vind ik dit een leuke auto. :lol:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 dec 2009, 00:30

Ferdi.....niet lullen....koop dat ding nou gewoon. Hij zit toch al in je hoofd, en Porsche al in je hart ;).

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 03:01

Ferdinand Porsche

kan niet missen :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 dec 2009, 13:35

Ben ook bang dat er binnen afzienbare tijd een Spyder op de stoep staat ... :lol:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 05 dec 2009, 14:16

GTRene schreef:Ferdinand Porsche

Dat moet dan inderdaad wel je nieuwe nick worden ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 dec 2009, 14:25

Mark Nauta schreef:
GTRene schreef:Ferdinand Porsche

Dat moet dan inderdaad wel je nieuwe nick worden ;)
Yep, de cirkel is rond zullen we maar zeggen. Denk dat Ferdinand Porsche zich geen betere opvolger had kunnen wensen.

JP

Bericht door JP » 06 dec 2009, 12:49

LA Autoshow;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 dec 2009, 12:54

Sweet !!!! :df:

Christoph

Bericht door Christoph » 06 dec 2009, 12:56

Ganz geil :love:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 dec 2009, 13:04

Over de looks he:
Zó vind ik 'm wel aardig inderdaad, maar nog steeds naar mijn idee te weinig 'macho' en een te hoog barbie-gehalte, ik kan 't niet uitleggen. :bag: (Het gaat alleen over de looks he, en als ik erin rijd zal 't allemaal prima zijn, het barbie achtige IMO blijft, nét zoals hele volksstammen het goeie in 'n 130i niet (willen?) zien door z'n (afwijkende) looks en 'm daaróm niet waarderen/aanschaffen, ik heb dat met de Cayman/Boxster, het zal nooit wat worden voor mij)
Afbeelding

allen

Bericht door allen » 06 dec 2009, 13:20

Als ik zo de wagen zie denk ik dát ik het in knalrood met zwarte wielen een heerlijk plaatje vind om te zien. 8)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 dec 2009, 15:02

tja, dat zal de boxter/cayman altijd wel houden denk, dat 'barbie/girly/baby-gehalte' voor een groep. Begrijp die beeldvorming ook wel, als je de 911 reeks er naast zet. Dat zijn in mijn ogen enorme testosteron auto's. Dat heeft de boxter/cayman in mijn ogen niet. De een is daar gelukkig mee, de ander niet. Een Mini Cooper met 235pk blijft ook voor een grote groep een girly auto, wat je er mee doet. De retro Fiat 500 idem. De Mazda MX3/5 hebben in mijn ogen absoluut ook iets girly, barbie. Zij het iets minder, omdat Mazda daar geen macho alternatief naast zet (zoals bij Porsche wel gebeurt).

Enfin, maakt ook allemaal niet uit, beauty is in the eye of the beholder, en zo is dat natuurlijk. Denk dat de Spyder voor een grote massa wel goed valt, zoals bijvoorbeeld de BMW 1 serie wel/geen Coupe dat helemaal niet doet. In dat opzicht is de Porsche Spyder voor de massa veel meer een 'feel good' design. Of dat nu een kwaliteit is, in absolute zin, voor het ontwerp weet ik niet. De meeste mensen zijn ook gek op de McDonalds, maar dat zegt niets over de absolute kwaliteit van het voedsel aldaar. In ieder geval is het voor de verkoopkansen en -waarde, als ik weer van die Spyder af wil, natuurlijk wel een voordeel.

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2009, 15:19

Die foto's :shock: :love:

Ferdinand, kopen! Dit soort auto's brengt vrijwel niemand uit. Ook bij Porsche zal het hierbij blijven denk ik. Misschien over heel wat jaartjes dat weer zo'n special komt. Het lijkt een beetje een CSL (niet qua type auto natuurlijk) maar dan voor de roadsterliefhebber... een gaaf project dat een keer z'n goedkeuring heeft gekregen bij de directie.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2009, 23:17

Tom schreef:Die foto's :shock: :love:
+1

JP

Bericht door JP » 12 dec 2009, 00:50

Minder spannende kleur;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding