Nieuwe Toyo Proxes R-1R
-
Nog iets gehoord van ze Hans? Vind ze erg kort in hun antwoorden en vind hun website qua buitenlandse leveringen ook niet erg duidelijk. Heb een quote van ze, wil graag bestellen, maar wil ook levertijd weten.Hans GP1630 schreef:Zojuist Toyo R888 besteld in Engeland via www.camskill.co.uk
Scheelt een poepie met Prins techniek
- RobS
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Heb ik ook last vanRuben schreef:Nog iets gehoord van ze Hans? Vind ze erg kort in hun antwoorden en vind hun website qua buitenlandse leveringen ook niet erg duidelijk. Heb een quote van ze, wil graag bestellen, maar wil ook levertijd weten.Hans GP1630 schreef:Zojuist Toyo R888 besteld in Engeland via www.camskill.co.uk
Scheelt een poepie met Prins techniek

- Joy
Re: Nieuwe Toyo Proxes R-1R
SCHOP
Hoe zijn de ervaringen inmiddels ? Ik wil een andere set banden proberen na 3 x RE050A. Semi-slicks zie ik niet zitten ivm veel openbare weg km's door regen etc. Is R1R de straatband van het moment, of zijn er ondertussen betere alternatieven ?
Hoe zijn de ervaringen inmiddels ? Ik wil een andere set banden proberen na 3 x RE050A. Semi-slicks zie ik niet zitten ivm veel openbare weg km's door regen etc. Is R1R de straatband van het moment, of zijn er ondertussen betere alternatieven ?
- Bert ///M3
Hm ze zullen net iets sneller zijn als een gewone straatband maar dan praat je echt over kleine verschillen. Ze komen lang niet in de buurt van semi slicks in elk geval, ala R888.
In de regen vind ik ze het wel goed doen.
Die Falken RT615's lijken mij ook wel wat.
In de regen vind ik ze het wel goed doen.
Die Falken RT615's lijken mij ook wel wat.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
De Falken RT615 UHP is een paar stappen beter als de Bridgestone RE050A. Op nat en lage (asfalt) temperaturen nog steeds goede grip en goed voorspelbaar, op droog ligt de gripgrens heel veel hoger dan een RE050A of S-03, waarbij de temp.window ook nogeens veel breder is. Ik rij er al jaren mee (Impreza GTT, Evo 6 en 7 in totaal een kilometer of 40.000) en deze band doet het onder alle 3 de auto's goed, let wel dat ik met deze band nog nooit onder een RWD heb gereden en de band heel anders kan reageren.
Met deze band kan je ook trackdays doen als de springrates van de veren e.d niet te hoog zijn. Ik heb ermee op Zandvoort gereden, 20 graden buiten temp. asfalttemp. onbekend, sessies van 20 minuten en de banden bleven het goed doen
plus dat ze snel te leveren zijn itt. de Toyo R1R.
Met deze band kan je ook trackdays doen als de springrates van de veren e.d niet te hoog zijn. Ik heb ermee op Zandvoort gereden, 20 graden buiten temp. asfalttemp. onbekend, sessies van 20 minuten en de banden bleven het goed doen

- Geelhoed
Ik dacht ik zoek de falken site eens op. Doe hetzelfde en de lust in Falken banden vergaat je wel: http://www.falken.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- frank de jonge
Vandaar die ene M5 helemaal aan gruzelementen ligt..
Falken banden. Ding begon op rechte weg zo ineens te glijden.
Falken banden. Ding begon op rechte weg zo ineens te glijden.
- YvoTuk
Niet helemaal correct.Bert ///M3 schreef:Hm ze zullen net iets sneller zijn als een gewone straatband maar dan praat je echt over kleine verschillen. Ze komen lang niet in de buurt van semi slicks in elk geval, ala R888.
De R1R staat op hetzelfde karkas als de R888. Dat maakt het dus onmiddellijk een veel stijvere band dan bijvoorbeeld een T1R of in geval van de Lotus Elise een Advan Neova.
Ik heb er zelf nog niet mee gereden (Exige S1 maten zijn voor de R1R niet beschikbaar), maar de eerste ervaringen die ik gehoord heb zijn bijzonder goed.
Enige nadeel... gebruik ze niet bij temperaturen onder nul. Daarvoor wordt vanuit Toyo officieel gewaarschuwd dat de compound daar niet tegen bestand is..
- Bert ///M3
Yvo, ik heb met beiden gereden en heb nu R1R onder 1 van mijn M3's.
Probleem met R1R is dat ze gaan smeren als het een beetje warm word en ze worden niet zo grippy als een R888. R888 gaat ook veel beter met warmte om.
Plus volgens mij is het karkas van een R888 wel stijver. Met een R888 in de maten 235/40/17 kan je wel op 1,7-1,8 bar weg, als je dat met een R1R doet zijn ze na een paar rondjes gesmolten, beneden 2,5 bar worden ze ook merkbaar slapper en lever je aan grip in.
Bij lage temperaturen gebruiken is idd minder, ik merk dat ze beneden 10 graden al merkbaar minder grip gaan leveren.
Op een lichtere auto ala een Elise werkt het misschien beter, dat zou kunnen.
Probleem met R1R is dat ze gaan smeren als het een beetje warm word en ze worden niet zo grippy als een R888. R888 gaat ook veel beter met warmte om.
Plus volgens mij is het karkas van een R888 wel stijver. Met een R888 in de maten 235/40/17 kan je wel op 1,7-1,8 bar weg, als je dat met een R1R doet zijn ze na een paar rondjes gesmolten, beneden 2,5 bar worden ze ook merkbaar slapper en lever je aan grip in.
Bij lage temperaturen gebruiken is idd minder, ik merk dat ze beneden 10 graden al merkbaar minder grip gaan leveren.
Op een lichtere auto ala een Elise werkt het misschien beter, dat zou kunnen.
- Tinus_TDI
Ik heb een (proef) setje R1R 225/40/18 onder mijn Golf liggen op dit moment. Ik wil met deze banden mee gaan doen aan Time Attack op 29 maart, Ik reed hiervoor op Toyo R888 banden 205/40/17.
Kan iemand mij aangeven waar ik evt. op moet letten en op welke bandenspanning ik warm moet zitten. De R888 moeten rond 2,4 bar warm zitten. Dus op Zandvoort betekend dit 1.7 en 1.8 koud voor en 2.0 achter. Moet ik dit met de R1R ook gaan doen?

Kan iemand mij aangeven waar ik evt. op moet letten en op welke bandenspanning ik warm moet zitten. De R888 moeten rond 2,4 bar warm zitten. Dus op Zandvoort betekend dit 1.7 en 1.8 koud voor en 2.0 achter. Moet ik dit met de R1R ook gaan doen?
- Bert ///M3
Is een beetje afhankelijk van het wagengewicht etc.
Op de M3 merk ik dat ze gewoon zwabberig aanvoelen beneden 2,5 bar.
Qua compound is die band ontzettend zacht, als ik hier een medium slick, een regenband en een R1R oppak en mijn nagels in het loopvlak probeer te drukken dan zit die R1R ongeveer tussen de slick en de regenband in, zo zacht zijn ze. Ik heb ook nog een set Pirelli Corsa's slingeren (TWI140) maar die zijn bijvoorbeeld een stuk harder.
Dus voor een lange sessie zou ik zeker niet te laag gaan qua druk, denk dat ze dan heel snel smeren.
Op de M3 merk ik dat ze gewoon zwabberig aanvoelen beneden 2,5 bar.
Qua compound is die band ontzettend zacht, als ik hier een medium slick, een regenband en een R1R oppak en mijn nagels in het loopvlak probeer te drukken dan zit die R1R ongeveer tussen de slick en de regenband in, zo zacht zijn ze. Ik heb ook nog een set Pirelli Corsa's slingeren (TWI140) maar die zijn bijvoorbeeld een stuk harder.
Dus voor een lange sessie zou ik zeker niet te laag gaan qua druk, denk dat ze dan heel snel smeren.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Doet niets aan de kwaliteiten van de RT615, die ik onder mijn STI heb liggen.Geelhoed schreef:Ik dacht ik zoek de falken site eens op. Doe hetzelfde en de lust in Falken banden vergaat je wel: http://www.falken.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een topband!
- @iko
Ik vind de 615's matig in de regen. Hoe denk jij daar over?partyondude schreef:Doet niets aan de kwaliteiten van de RT615, die ik onder mijn STI heb liggen.Geelhoed schreef:Ik dacht ik zoek de falken site eens op. Doe hetzelfde en de lust in Falken banden vergaat je wel: http://www.falken.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een topband!
- Tinus_TDI
Lopen de R1R banden veel op in temp. als deze warm worden, of valt dit mee.
Zit te denken om rond de 1.9 weg te gaan koud. Of zit ik dan te laag?
-
Volgens mij heeft Bert je al antwoord gegeven. Ik kan je hetzelfde vertellen. Op Zolder begon het behoorlijk te wiebelen bij hard aanremmen. Op Assen heb ik met lagere spanning gereden en heb ik op de wangen gereden. Begin eerst maar op Bert zijn spanning en veel lager zou ik niet gaan.
-
Sommigen hebben al 1.8 / 2.0 op een Speedster of Exige. Die zijn nog een stuk lichter dan jouw wagen. Zelf overigens 1.6 / 1.8, maar het is allemaal nog ff uitzoeken.Tinus_TDI schreef:Lopen de R1R banden veel op in temp. als deze warm worden, of valt dit mee.
- Oscar29
kickje
ik moet nieuwe banden hebben voor de mx5, waar ga ik voor een redelijke prijs R1R's vinden in 225/45-15
:
ik moet nieuwe banden hebben voor de mx5, waar ga ik voor een redelijke prijs R1R's vinden in 225/45-15

- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Ik heb voor de R1R nog geen lagere prijs gezien dan bij profiletyrecenter.
- Jan Speed
We hebben op de rally Volvo deze R1R's gebruikt. Goed bandje! Maar minder rubber aan de grond dan met een R888 (zie plaatje)

- L@urens
Is dat niet een béétje overkill met jouw vermogen? Bestaan ze wel in die maat?Oscar29 schreef:kickje
ik moet nieuwe banden hebben voor de mx5, waar ga ik voor een redelijke prijs R1R's vinden in 225/45-15:
camskill.co.uk misschien?
- Oscar29
volgens de importeur zijn ze in die maat gemaakt. Overkill met het huidige vermogen, klein beetje denk ik. Met het geplande vermogen denk ik niet. Plus, het oog wil ook wat. 215 breed zou evt. ook acceptabel zijn.
Camskill heeft ze niet ieder geval
Camskill heeft ze niet ieder geval
- Oscar29
niet allemaal tegelijk he 

- VLA
Geloof dat Aad ze kan leveren, pm hem eens.Oscar29 schreef:niet allemaal tegelijk he