[GEKOCHT!] Hulp nodig bij keuze midi-MPV
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Hulp nodig bij keuze midi-MPV
Hier nog een paar http://www.gaspedaal.nl/Mitsubishi/Gran ... nst=Diesel" onclick="window.open(this.href);return false; Staar je niet blind op die opties. Nog ff wachten en ze zijn weer een bouwjaar ouder. Misschien zakt de prijs straks nog wat. Dit is niet de enige in het land 

- duifjes.com
Oja...Mitsubishi is niet het meest verkopende merk...sterker nog ik denk dat als ze weer een gebruikte verkopen hun dag weer goed is.....dus doe een bod.....en bij deze een wijze les....je bod is pas goed als je je zelf ervoor schaamt 

-
Thanks, ik had al paar gezien ja. Wil geen demo auto in iedergeval (stonden paar tussen, bellen voor actuele kmstand)
Maar deze: http://www.autokopen.nl/occasion/Mitsub ... 60691.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geregistreerd in 2008, maar geheel nieuw??? Waar heeft de auto in de afgelopen anderhalf jaar 'rondgehangen?'
Vreemd.
Maar deze: http://www.autokopen.nl/occasion/Mitsub ... 60691.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geregistreerd in 2008, maar geheel nieuw??? Waar heeft de auto in de afgelopen anderhalf jaar 'rondgehangen?'
Vreemd.
-
Ik heb even gebeld, het betreft een showroomauto die op kenteken is gezet. Krijg volledige fabrieksgarantie op moment dat ik de auto heb gekocht.
Maar moeten showroomauto's al kentekens aanvragen?
- duifjes.com
Bij dit soort auto's is dit gedaan omdat er een BPM verhoging op zit door de auto te registreren betaal je nog het oude BPM bedrag.....of het is een 'eis' v.d importeur geweest in de vorm van gedwongen registratie om zoveel mogelijk auto's op kenteken te krijgen....deze auto heeft dus gewoon in de showroom gestaan niet mis mee......vraag wel ff 4 nieuwe banden...want deze zullen wel vierkant zijn van het staan!330d schreef:Ik heb even gebeld, het betreft een showroomauto die op kenteken is gezet. Krijg volledige fabrieksgarantie op moment dat ik de auto heb gekocht.
Je krijgt dus een nieuwe auto met een oud kenteken......en vraag voor de zekerheid goed na ivm garantie dat het niet reeds in 2008 is ingegaan.....
- Arthur
Waarom zou je geen demo auto willen? Niet iedere demo is afgejakkerd, zeker diesel mdi-MPV's niet vermoed ik330d schreef:Thanks, ik had al paar gezien ja. Wil geen demo auto in iedergeval (stonden paar tussen, bellen voor actuele kmstand)
Vreemd.

-
Re: [GEKOCHT!] Hulp nodig bij keuze midi-MPV
Ok, van de week langsgegaan en inderdaad auto zag er keurig uit met 57km op de teller (advertentie zegt 9)
Parkeersensoren erbij genomen, resterende 2 jaar fabrieksgarantie + extra 3e jaar van de dealer. Powerpack erbij van +27pk/50nm op de 137pk VW 2liter oliestoker. Alu instaplijsten erbij en gratis inbouwen van eigen autoradio. Al met al 3750,- voor de 9jaar oude 316i gekregen met 2,4ton op de teller moesten we 24300,- bijbetalen.
Nu even vraagje aan de (VW)kenners, ik vroeg of de powerpack (tuningbox) op een makkelijke plek geinstalleerd kon worden. Leek mij verstadig om de eerste 1000-1500km de motor in te rijden en dan pas de box op aansluiten. Omdat ik best ver van hun woon, is het wel makkelijk dat ik over 2? weken zelf de box kan aansluiten. Ze gaan kijken of ze een geschikte plek konden vinden, want normaal wordt deze helemaal verstopt waar je niet zomaar bij kan komen.
Wat denken jullie? Is er nog iets speciaals dat ik moet opletten bij deze 1,5jaar stilgestaande VW motor?
Parkeersensoren erbij genomen, resterende 2 jaar fabrieksgarantie + extra 3e jaar van de dealer. Powerpack erbij van +27pk/50nm op de 137pk VW 2liter oliestoker. Alu instaplijsten erbij en gratis inbouwen van eigen autoradio. Al met al 3750,- voor de 9jaar oude 316i gekregen met 2,4ton op de teller moesten we 24300,- bijbetalen.
Nu even vraagje aan de (VW)kenners, ik vroeg of de powerpack (tuningbox) op een makkelijke plek geinstalleerd kon worden. Leek mij verstadig om de eerste 1000-1500km de motor in te rijden en dan pas de box op aansluiten. Omdat ik best ver van hun woon, is het wel makkelijk dat ik over 2? weken zelf de box kan aansluiten. Ze gaan kijken of ze een geschikte plek konden vinden, want normaal wordt deze helemaal verstopt waar je niet zomaar bij kan komen.
Wat denken jullie? Is er nog iets speciaals dat ik moet opletten bij deze 1,5jaar stilgestaande VW motor?
- duifjes.com
Zoals alle auto's die stil hebben gestaan voor lange tijd.....nieuwe olie!!!!! ook al is het een nieuwe auto...van het stilstaan wordt de olie nooit beter....dus alle vloeistoffen vervangen en 4x nieuwe banden.....die zijn echt niet meer rond....*(of hadden ze de banden extreem hard opgepompt...dan valt het mee) de dealer kan dit via de importeur vaak claimen ed.......zorg ervoor anders stuiter je dadelijk over de weg.......330d schreef:Ok, van de week langsgegaan en inderdaad auto zag er keurig uit met 57km op de teller (advertentie zegt 9)
- SvB
[quote="330d"]De bmw is trouwens ook wel aan vervanging toe na 240.000km probleemloos te hebben gereden (heb een 320d ipv wat mijn naam doet vermoeden, de 330d is nog voor de 320d). [quote]
Hier staat dat je een 320D hebt en verderop lees ik weer dat je een 316i hebt ingeruild

Ikke snappe niet !!
Hier staat dat je een 320D hebt en verderop lees ik weer dat je een 316i hebt ingeruild

Ikke snappe niet !!
-
Scherp
De 316 konden we niet particulier verkopen dus maar ingeruild en de 320 neemt mijn compaan over
Hm... over de olie en banden was ik helemaal niet over begonnen. De vloeistoffen mag ik vanuit gaan dat ze dat gaan verversen niet voor niets 295 rijklaarkosten. Volgende week ga ik m ophalen vraag dat gelijk en vertel dat ik even in de buurt paar rondjes gaat rijden, had niet eens proefgereden in dat ding....

De 316 konden we niet particulier verkopen dus maar ingeruild en de 320 neemt mijn compaan over

Hm... over de olie en banden was ik helemaal niet over begonnen. De vloeistoffen mag ik vanuit gaan dat ze dat gaan verversen niet voor niets 295 rijklaarkosten. Volgende week ga ik m ophalen vraag dat gelijk en vertel dat ik even in de buurt paar rondjes gaat rijden, had niet eens proefgereden in dat ding....
- duifjes.com
Ga er maar van uit dat de vloeistoffen niet vervangen worden...Meneer de auto is toch nieuw!.....dat is niet nodig.....althans dat denk ik....330d schreef:Scherp![]()
De 316 konden we niet particulier verkopen dus maar ingeruild en de 320 neemt mijn compaan over![]()
-
zou je niet ipv de powerbox de motor latenupgraden door bv JD of skn? Ik ben altijd huiverig met het powerboxverhaal ivm extra draden en verknippingen software tuning komt geen geknip aan te pas en zou ik zelf veel eerder voor kiezen.
Voor de rest een heel goede keuze!!

Voor de rest een heel goede keuze!!

-
De powerbox staat standaard op de optielijst en wordt uiteraard geaccepteerd door de importeur ivm garantie. Door andere bedrijf laten tunen weet ik niet of ze 123 willen accepteren.
Opzicht hoeft de powerbox niet onderdoen dan softwaretuning, geen idee of de box losse draadjes bevat. In mijn vorige 330d had ik ook een powerbox van tdsl met een toename van 40pk/90nm, dit toendertijd ondersteunt door Dusseldorp in Deventer. Tijdens de bmwrijvaardigheids training kreeg de auto nog complimenten van de instructeur die een paar rondjes in zandvoort mee had gereden. Dat de mijne veel stabieler aanvoelde dan de andere 330d (toevallig in dezeflde groep) die software gechipt was.
Opzicht hoeft de powerbox niet onderdoen dan softwaretuning, geen idee of de box losse draadjes bevat. In mijn vorige 330d had ik ook een powerbox van tdsl met een toename van 40pk/90nm, dit toendertijd ondersteunt door Dusseldorp in Deventer. Tijdens de bmwrijvaardigheids training kreeg de auto nog complimenten van de instructeur die een paar rondjes in zandvoort mee had gereden. Dat de mijne veel stabieler aanvoelde dan de andere 330d (toevallig in dezeflde groep) die software gechipt was.
-
Ok! Duidelijk verhaal!
- Arthur
Ik heb auto's, indien nieuw gekocht, altijd vanaf het begin laten tunen. Je kunt je op alle km standen dat wel afvragen, of het wel of niet goed is. Gewoon bij aflevering al de extra pk's erin, geen probleem. De meest km's heb ik gemaakt met een SEAT Alhambra 1.8T en die was behoorlijk getuned dmv een maatchip van JD en die heb ik van 0-185kkm's gereden met chip. Probleemloos.
-
Ok, inmiddels al een maand in de auto gereden, staat ondertussen 3500km al op de teller. Chippie was bij 2500km erin gegaan van dealer zelf. Auto is wel wat soepeler geworden en klimt sneller in de toeren, blijft natuurlijk een boot met zn 1700kg. Rijdt wel ok, al moet ik zeggen dat ik erg moet wennen aan FWD, zeker met die gladheid vd afgelopen weken. Qua gevoel is die sneller dan de 320d E46, maar in werkelijkheid is het nek aan nek de kleine beetje meer pk en koppel is weggestreept vanwege het hogere gewicht dan de bimmer.
Al met al, leuke auto met veel ruimte en vooral goedkoop in aanschaf. Kwaliteit is wel ok voor een auto van deze prijsklasse, al moet ik zeggen dat ik andere speakers heb inlaten zetten. Beetje meer bas en volume doet de deurpanelen trillen
, laat het nog een keer door de dealer kijken, maar ben bang dat daar weinig aan te doen valt.
Al met al, leuke auto met veel ruimte en vooral goedkoop in aanschaf. Kwaliteit is wel ok voor een auto van deze prijsklasse, al moet ik zeggen dat ik andere speakers heb inlaten zetten. Beetje meer bas en volume doet de deurpanelen trillen