F1 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: F1 2010

Bericht door indobesar » 18 nov 2009, 16:46

Button wordt volgend jaar iig geen wereldkampioen.
- Nieuw team, nieuwe auto; hedendaags minder testen, dus langere periode van gewenning.
- Hamilton in de basis een betere coureur; Lewis kan meer snelheid uit een 'mindere' auto halen.
- Overstap van wereldkampioenen naar een ander team is zelden succesful geweest. Volgens mij is het heel lang geleden dat een wereldkampioen de titel kon prolongeren bij een ander team. Prost kon het van McLaren naar Williams iig niet.

Edit: opgezocht. Laatste wereldkampioen dat de titel prolongeerde bij een ander team was Juan Manuel Fangio. 1956 met Ferrari, 1957 met Maserati.
Natuurlijk zijn statistieken niet bepalend....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 nov 2009, 16:52

Luco:

Button zal heus niet achteraan het veld gaan rondrijden, maar om te zeggen dat hij van hetzelfde kaliber is als een Schumacher/Hamilton gaat mij iets te ver. Je hebt rijders die goed zijn als alle omstandigheden mee zitten, en je hebt coureurs die ook met slechtere omstandigheden alles eruit halen. Button heeft ook veel geluk gehad in het eerste half jaar, door dat Brawn een technisch voordeel had.

indobesar

Bericht door indobesar » 18 nov 2009, 16:58

Dutch schreef:
Tussenstand in de stoelendans:

McLaren-Mercedes: Hamilton | Button
Ferrari: Alonso | Massa
Red Bull-Renault: Vettel | Webber
Williams-Cosworth: Barrichello, | Hülkenberg

Mercedes GP (Brawn): Schumacher/Heidfeld? | Rosberg?
Renault: Kubica / ???
Force India-Mercedes: Sutil/Fisichella?, Liuzzi
STR-Ferrari: Buemi, Alguersuari
Sauber-Ferrari: Heidfeld/Fisichella?, Klien/Petrov?
Campos-Cosworth: Senna, De la Rosa/M Gené/Soucek?
USF1-Cosworth: De la Rosa?, JM López?
Manor-Cosworth: Glock | Kovalainen/Di Grassi?, Parente/Klien/Soucek/Carroll/Baguette?
Lotus-Cosworth: Trulli?, Davidson/Sato/Baguette?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 22 nov 2009, 01:10

luco hornsveld schreef:
Marco R. schreef:McLaren is ook een goed team, oké het team was afgelopen jaar minder..
Ik had precies hetzelfde gedaan als ik Button was. Wel jammer voor Kimi, die heeft nu geen stoeltje.
Nou wat een aanwinst voor de F1 die Kimi :mrgreen: :mrgreen:
Ik denk dat jij je nu wel een beetje vergist in The Iceman.....de Ferrari waar ie dit jaar in reed was totaal niet competitief en hij heeft er gewoon uitgehaald wat er in zat.

Jij vergeet geloof ik dat ie in 2007 wel wereldkampioen is geweest en in 2005 en 2003 tweede was in het eindklassement en toen niet op 't eerste treedje is geeindigd door veel materiale pech.

Tom V

Bericht door Tom V » 22 nov 2009, 02:41

Opa schreef:
luco hornsveld schreef:
Marco R. schreef:McLaren is ook een goed team, oké het team was afgelopen jaar minder..
Ik had precies hetzelfde gedaan als ik Button was. Wel jammer voor Kimi, die heeft nu geen stoeltje.
Ik denk dat jij je nu wel een beetje vergist in The Iceman.....de Ferrari waar ie dit jaar in reed was totaal niet competitief en hij heeft er gewoon uitgehaald wat er in zat.

Jij vergeet geloof ik dat ie in 2007 wel wereldkampioen is geweest en in 2005 en 2003 tweede was in het eindklassement en toen niet op 't eerste treedje is geeindigd door veel materiale pech.
Kan wel, maar ik word er niet vrolijk van als ik hem zie rijden. Ik weet wel dat het om het rijden en de resultaten gaat maar ook in de MotoGP zie ik liever Rossi dan Pedrosa winnen. Is gewoon meer vermaak. Op die manier is hij niet echt een 'aanwinst'.

Luco

Bericht door Luco » 22 nov 2009, 09:56

Marco R. schreef:Luco:

Button zal heus niet achteraan het veld gaan rondrijden, maar om te zeggen dat hij van hetzelfde kaliber is als een Schumacher/Hamilton gaat mij iets te ver. Je hebt rijders die goed zijn als alle omstandigheden mee zitten, en je hebt coureurs die ook met slechtere omstandigheden alles eruit halen. Button heeft ook veel geluk gehad in het eerste half jaar, door dat Brawn een technisch voordeel had.
Toch denk ik dat Button zwaar onderschat wordt door de meesten, maar we zullen het zien.
Hamilton wordt naar mijn mening zwaar overschat.
In F1 draait het om in de beste auto te zitten, dan wint ook de mindere coureur, dus nu zitten ze pas in dezelfde auto en kan je "eerlijk" vergelijken.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 nov 2009, 11:22

We zullen zien. Ik denk dat Hamilton meer uit een auto weet te halen dan Button. We zullen het zien aan het einde v.h. jaar :mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 22 nov 2009, 14:10

Opa schreef:
luco hornsveld schreef:

Mee eens, een rijder die goed onder druk kan presteren, en zeker niet kleurloos, maar is een coureur die uitdagende circuits nodig zoals Spa en niet van die kleurloze klinische banen ( is een persoonlijke mening :mrgreen: ) van die "Tielke".

Ook een rijder die niet vaak excuses zoekt, kijk maar eens waar Fichichella reed in de Ferrari, Schumacher heeft niet alleen om z'n nek bedankt voor z'n comeback in de Ferrari, maar was ook bang dat ie gewoon achter Kimi zou rijden en nog erger ver achteraan.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 nov 2009, 15:24

Ik denk niet dat Schumacher vanwege 'angst om achteraan te rijden' heeft bedankt. Dat is niks voor hem lijkt mij.
Ik denk ook dat hij nog best goed zou meekomen met de huidige rijders.

Dutch

Bericht door Dutch » 22 nov 2009, 15:55

indobesar schreef:
Dutch schreef:
Tussenstand in de stoelendans:

McLaren-Mercedes: Hamilton | Button
Ferrari: Alonso | Massa
Red Bull-Renault: Vettel | Webber
Williams-Cosworth: Barrichello, | Hülkenberg

Mercedes GP (Brawn): Schumacher/Heidfeld? | Rosberg?
Renault: Kubica / ???
Force India-Mercedes: Sutil/Fisichella?, Liuzzi
STR-Ferrari: Buemi, Alguersuari
Sauber-Ferrari: Heidfeld/Fisichella?, Klien/Petrov?
Campos-Cosworth: Senna, De la Rosa/M Gené/Soucek?
USF1-Cosworth: De la Rosa?, JM López?
Manor-Cosworth: Glock | Kovalainen/Di Grassi?, Parente/Klien/Soucek/Carroll/Baguette?
Lotus-Cosworth: Trulli?, Davidson/Sato/Baguette?
Verder bijgewerkt:

* McLaren-Mercedes: Button, Hamilton (Paffett, De la Rosa?)
* Mercedes: Rosberg, Heidfeld? (Di Resta?, Van der Garde?)
* Red Bull-Renault: Vettel, Webber (Ricciardo?)
* Ferrari: Alonso, Massa (Fisichella, M Gené, Bianchi)
* Williams-Cosworth: Barrichello, Hülkenberg
* Renault: Kubica, Kovalainen/Montagny? (Montagny/C Pic/Valsecchi?)
* Force India-Mercedes: Sutil/Fisichella?, Liuzzi (Chandhok/Jani?)
* STR-Ferrari: Buemi, Alguersuari (Hartley?)
* Sauber-Ferrari: Kovalainen/Fisichella?, Klien/Petrov/Parente?
* Campos-Cosworth: Senna, De la Rosa/Soucek/Petrov/Maldonado?
* USF1-Cosworth/Toyota?: De la Rosa/Kobayashi/Nakajima?, JM López? (Summerton/Hildebrand/A Rossi?)
* Manor-Cosworth: Glock, Di Grassi? (Guerrieri/M Chilton?)
* Lotus-Cosworth: Trulli?, Davidson/Sato/Baguette? (Fauzy)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 nov 2009, 11:00

Marco R. schreef:Ik denk niet dat Schumacher vanwege 'angst om achteraan te rijden' heeft bedankt. Dat is niks voor hem lijkt mij.
Ik denk ook dat hij nog best goed zou meekomen met de huidige rijders.
Met de huidige rijders vast wel. Hij had alleen niet zo'n goed gevoel bij de huidige Ferrari?

Arthur

Bericht door Arthur » 23 nov 2009, 11:02

@Dutch: waarom staan er achter McLaren nog 2 namen? Dacht dat Button/Hamilton definitief was, of is dit voor een 3e auto ofzo?

Dutch

Bericht door Dutch » 23 nov 2009, 11:05

Tussen haakjes staan de derde rijders of de mogelijke kandidaten daarvoor.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 nov 2009, 11:07

:oops: :thumbup:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 nov 2009, 11:16

Die Ferrari schijnt ook een k*t auto geweest te zijn om in te rijden. Badoer is geen noemen waard, maar als een Fisichella met een Force India 2e plek in Spa weet te rijden en daarna in een Ferrari achteraan verder dendert. Is in mijn ogen wel een bevestiging. Tel daarbij nog andere uitspraken op van Kimi & Felipe :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2009, 00:01

Michael Schumacher heeft de deur wat betreft een terugkeer in de Formule 1 niet in het slot gegooid. De Duitser liet dit blijken na afloop van de door Felipe Massa georganiseerde kartrace. “Wie weet wat er gebeurt.”

Uitspraken Schumacher voer voor speculatie.Schumacher wordt sinds het vertrek van Jenson Button naar McLaren genoemd als kandidaat. De Duitser past in het plaatje dat Mercedes GP voor ogen lijkt te hebben: het aanstellen van twee ervaren, Duitse coureurs.

Mercedes liet na de komst van Schumacher volledig uit te sluiten en sindsdien wordt er toch rekening mee gehouden dat de zevenvoudig kampioen inderdaad een terugkeer overweegt. En dat terwijl hij begin januari 41 jaar oud wordt.

“Voor nu concentreer ik me volledig op het karten. Maar wie weet, er kan van alles gebeuren”, vertelde Schumacher de aanwezige pers na afloop van het evenement over een eventuele rentree. Het liefst wilde hij niet op vragen over zijn toekomst ingaan, maar hij gaf alsnog een korte reactie.

Mercedes hoopt rond Kerst duidelijkheid te geven over de teamgenoot van Nico Rosberg.
Conclusie: Schumi gaat weer rijden en is alleen nog in onderhandeling over de pecunia's. :)

indobesar

Bericht door indobesar » 30 nov 2009, 09:47

@Wouter, voor het geld hoeft het zeker niet te doen. Kan me ook niet voorstellen om er een masterdeal uit te slepen, alhoewel je het nooit weet natuurlijk.
Denk dat hij eerder de afweging maakt, kansen ziet, hoe succesvol het team kan zijn/worden. Hij wilt niet met Liuzzi en Fisi gaan strijden natuurlijk.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2009, 10:18

Met Fisi strijden, dat zal lastig worden. ;) Die rijdt niet meer. Maar begrijp je punt, zou ook kunnen. Maar goed, denk uiteindelijk wel dat hij weer gaat rijden. Hij zit volgens mij echt in een fase om de dingen in zijn leven te doen die hij leuk vind. Kartraces over de hele wereld, Duitse IDM Superbike kampioenschap rijden etc. En groot gelijk heeft 'ie. Hoop echt dat hij weer gaat rijden.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 03 dec 2009, 14:11

Lijkt erop dat Renault ook wil uitstappen.... schijnt dat ze aan het kijken zijn of Prodrive de boel kan overnemen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 dec 2009, 19:43

Sauber toegelaten tot Formule 1

PARIJS - De renstal van Sauber keert volgend jaar terug in de Formule 1. De internationale autosportfederatie FIA bevestigde donderdag dat het Zwitserse team van Peter Sauber als dertiende equipe is toegelaten.
© EPA

Sauber neemt de plek in van Toyota, dat zich heeft teruggetrokken uit de koningsklasse van de autosport.

Sauber was tussen 1993 en 2005 al als zelfstandig team actief in de Formule 1.

Met Nick Heidfeld en Kimi Räikkönen als coureurs eindigde het team in 2001 als vierde in het WK voor constructeurs, de beste prestatie van Sauber ooit.

Vier jaar geleden verkocht Peter Sauber zijn renstal aan BMW. Vorige week nam de 66-jarige Zwitser het formule 1-team weer over van BMW.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 dec 2009, 19:44

Toch goed nieuws, het team deed het lang niet slecht en had er altijd wel een zwak voor met Kubica er bij. Verwacht van dit team ook zeker meer dan de andere nieuwe teams.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 04 dec 2009, 13:44

Afbeelding
Officieel: Raikkonen rijdt volgend jaar in WRC
04 december 2009

Kimi Raikkonen zal volgend jaar voor Citroën in het wereldkampioenschap rally actief zijn. Dit is vrijdagochtend officieel bekendgemaakt. De 30-jarige Fin, die de afgelopen drie jaar voor Ferrari reed, zal uitkomen voor het Citroën Junior Team.

Aanvankelijk zou Raikkonen volgend jaar opnieuw voor Ferrari in de Formule 1 rijden, maar de Italiaanse renstal gaf uiteindelijk de voorkeur aan voormalig Renault-coureur Fernando Alonso. Het contract van de wereldkampioen van 2007 werd afgekocht. Met steun van Red Bull kan Raikkonen volgend jaar nu zijn eerste volledige seizoen in het wereldkampioenschap rally (WRC) gaan rijden, met een C4 van het Citroën Junior Team. "Ik heb altijd al de wens gehad om op een zeker moment de overstap naar het wereldkampioenschap rally te maken", liet de achttienvoudig Grand Prix-winnaar, die dit jaar al enkele rally's reed, weten. "Dankzij Red Bull kan ik met één van de beste wagens in het kampioenschap gaan rijden, de Citroën C4. Ik kijk ernaar uit om met deze auto te testen en aan de start van de eerste rally van 2010 te verschijnen."

Kaj Lindstrom zal de co-piloot van Raikkonen, die een contract voor één jaar heeft, zijn. Lindstrom zat eerder in de auto bij meervoudig rallykampioen Tommi Makinen.
Van http://www.gpupdate.net

Ik zeg: nooit meer Kimi in de F1.
Had al niet verwacht dat hij na een sabbatical terug zou komen maar nu lijkt het vrijwel zeker.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 dec 2009, 13:49

Mooi voor Kimi. Ben veel meer 'n WRC fan dan 'n F1 fan, de laatste 10/20 jaar. Zien wat hij ervan bakt. Dan straks nog Rossi erbij (en MS wishful thinking) en 't feest is compleet.

Het enige interessante aan F1 2010 is bij mij hoe Bruno Senna 't gaat doen.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 04 dec 2009, 14:53

Kimi heeft maar een contract voor één jaar toch?

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 04 dec 2009, 15:17

Marco R. schreef:Kimi heeft maar een contract voor één jaar toch?
Uhuh

Plaats reactie