
Aankoop advies gevraagd
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 22 okt 2006, 16:57
Stond net met mijn dinkytoy aan het stoplicht naast een Dacia, men wat was ik in eens cool! Was echt serieus de klucht van 2007 als Rico dat ding in Januari was gaan halen, wat is die auto een stuk verdriet voor 's Lands wegen.
Fiesta ST erbij is helemaal goed! Cross straks met het kleine broertje de S naar Breda, leuke kar, goede looks, rijdt goed en lekkere stoelen.
Fiesta ST erbij is helemaal goed! Cross straks met het kleine broertje de S naar Breda, leuke kar, goede looks, rijdt goed en lekkere stoelen.
- Arthur
- Berichten: 43505
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Als je echt advies wil! Vraag het mij dan gewoon ik zeg niet dat ik er heel veel verstand van heb maar 'verhandel' ruim 800 auto's per jaar dus heb er wel een beetje kijk op *(kwa prijzen dan en courantheid en wat ie echt waard is)!
Een Fiesta ST kun je lekker op afdingen want is moeilijker dan een gewone kwa omloopsnelheid!
Dus gewoon lekker onderuit bieden en ze zijn blij dat ie weg is!
Een Fiesta ST kun je lekker op afdingen want is moeilijker dan een gewone kwa omloopsnelheid!
Dus gewoon lekker onderuit bieden en ze zijn blij dat ie weg is!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 2244
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Die Clio zou ik niet nemen. Tuurlijk, het is absoluut een leuke auto! Maar een verouderd ontwerp, dan kan je beter kijken naar de Phase 2 van dat model, die doet een stuk moderner aan.
En als je zo van de hak op de tak springt.
"Mijn" zwarte RC staat ook nog tekoop.
[img:622:480]http://img372.imageshack.us/img372/980/img02952zy.jpg[/img]
Kost maar 21k.
VdV krijgt volgens mij in januari ook een RC binnen, een blauwe. Zal waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn. Maar die is gestyled, dus daar moet je op vallen.
En als je zo van de hak op de tak springt.
"Mijn" zwarte RC staat ook nog tekoop.
[img:622:480]http://img372.imageshack.us/img372/980/img02952zy.jpg[/img]
Kost maar 21k.
VdV krijgt volgens mij in januari ook een RC binnen, een blauwe. Zal waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn. Maar die is gestyled, dus daar moet je op vallen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Arthur ik ben er eihgenlijk wel uit. Touring gewoon houden komende 2/3 jaar, ook al word het een oud lijk, de 130i is niet een goed family alternatief met 2 kindjes. Daarnaast zou ik de 130i via kilomteradministratie moeten gaan rijden, en een beetje schipperen met de zakelijke en prive kilometers, alleen ik ga dan gewoon niet uitkomen. Ik zou dan maximaal 18750 zakelijke woon/werk kilometers mogen rijden, dit jaar heb ik in 8 maanden tijd al 15000 prive kilomters met de 325i touring gereden, ik kom dus klem te zitten en dan ben ik weer genoodzaakt om de M3 te gaan inzetten die dan nog meer kilomters gaat maken.
Nee ik val weer terug op plan A maar dan in gewijzigde vorm.
Ik wil geen suf autootje meer hebben, ik wil op zijn minst plezierige fun woon/werk kilometers kunnen maken.
Ik heb daarom de volgende auto's op mijn lijst gezet waarbij ik eigenlijk niet verder wil gaan dan 15000 euro ex BTW.
-Honda Civic Type R, maar ik ben bang dat die niet gaat lukken zitten rond de 20K
-Ford Fiesta ST rond de 15K -17K
-Renault Clio RS 16v vanaf 9K zie link maar meestal nieuw model rond de 11K/12K
-Mini Cooper S, maar de goedkoopste zit rond de 20K particulier
-Seat Arosa 16V 100pk leuk karretje, heb ik al gehad zitten rond de 10/12K Maar beetje karig qua uitstraling
-VW Lupo GTI, leuk hebbedingetje, stuk sportiever dan Arosa 16V zitten rond de 14/15K
-BMW 318ti compact liefst me M paket, dikste auto voor het geld E46 kwaliteit en veiligheid, ook veel waard, weinig aanbod, goedkoopste rond de 15K
Mischien dat ik wat modellen/merken vergeet, maar in deze sferen moet je het zoeken.
Een peugeot 206 GTI valt af omdat ik die een beroerde zitpositie vind hebben, ook een keer in proefgereden en viel vanwege de zitpositie gelijk af.
Nee ik val weer terug op plan A maar dan in gewijzigde vorm.
Ik wil geen suf autootje meer hebben, ik wil op zijn minst plezierige fun woon/werk kilometers kunnen maken.
Ik heb daarom de volgende auto's op mijn lijst gezet waarbij ik eigenlijk niet verder wil gaan dan 15000 euro ex BTW.
-Honda Civic Type R, maar ik ben bang dat die niet gaat lukken zitten rond de 20K
-Ford Fiesta ST rond de 15K -17K
-Renault Clio RS 16v vanaf 9K zie link maar meestal nieuw model rond de 11K/12K
-Mini Cooper S, maar de goedkoopste zit rond de 20K particulier
-Seat Arosa 16V 100pk leuk karretje, heb ik al gehad zitten rond de 10/12K Maar beetje karig qua uitstraling
-VW Lupo GTI, leuk hebbedingetje, stuk sportiever dan Arosa 16V zitten rond de 14/15K
-BMW 318ti compact liefst me M paket, dikste auto voor het geld E46 kwaliteit en veiligheid, ook veel waard, weinig aanbod, goedkoopste rond de 15K
Mischien dat ik wat modellen/merken vergeet, maar in deze sferen moet je het zoeken.
Een peugeot 206 GTI valt af omdat ik die een beroerde zitpositie vind hebben, ook een keer in proefgereden en viel vanwege de zitpositie gelijk af.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
Na een jaar Clio RS gereden te hebben kan ik je er wel het een en ander over vertellen:
Pluspunten:
- Motor is absoluut super. Blok hangt heerlijk aan het gas, en heeft overal -ook in lage toeren- voldoende trekkracht. Door de variable kleptiming komen er boven de 4000 toeren nog wat extra Nm's bij. Blok draait +/- 3800 toeren bij 120km/h, maar ik heb dat nooit als storend ervaren. Het is gewoon een heerlijke machine, zowel binnen de bebouwde kom als op de snelweg.
- Versnellingsbak schakelt heerlijk strak, redelijk zwaar maar wel trefzeker. Een van de fijnste bakken die ook ben tegengekomen. Een niet afgetrapt exemplaar moet gewoon perfect schakelen, ook na 75k km of meer.
- Onderstel is gewoon het beste in zijn klasse. Punt. Strak en super communicatief zonder ook maar een moment vervelend of oncomfortabel te worden.
- Stoelen zitten erg goed, Frans comfortabel maar ze houden je ook prima vast in snel genomen bochten. Als je langer bent dan 1m90, dan kunnen lange ritten vervelend worden. Ik heb nooit een ideale positie kunnen vinden, voornamelijk omdat het stuur niet in diepte verstelbaar is. Stoel kan wel ver genoeg naar achteren.
- Benzineverbruik is ook goed. Bij gewoon woon/werk verkeer met veel snelweg reed ik gemiddeld 1:14/15. Erg netjes dus.
Minpunten:
- Bouwkwaliteit is minder, zeker even slikken als je bmw gewend bent. Zeker op klinker weggetjes wil er wel het een en ander rammelen, wat vooral uit de portieren lijkt te komen. Een beetje handige harrie kan dan wel wat aan doen. Verdoer voelt alles best solide aan, het is niet zo dat je het gevoel hebt dat bepaalde bedieningsorganen spontaan afbreken als je ze bediend
- Zitruimte achterin is niet om over naar huis te schrijven, maar dat vind ik persoonlijk niet echt boeiend
Wat verder wel positief is, is het feit dat een RS altijd vrij compleet uitgevoerd is; leder/alcantara interieur, climate control, xenon, radio/cd wisselaar, het is allemaal standaard. Niet echt belangrijke dingen, maar wel leuk dat het erop zit.
Het lijstje waar je specifiek bij de RS op moet letten is vrij kort:
- Aandrijf assen willen nog wel een stuk gaan bij lomp gebruik
- Standaard RS uitlaat roest er binnen no-time onderuit, vooral de middendemper wil er regelmatig aan geloven.
Verder gewoon een hele gave hatch. Ik heb de mijne zojuist met tegenzin van de hand gedaan. Tja, lease he....
Wat ik van zijn directe concurrente vind:
- Fiesta ST: Onderstel is super, en als hot hatch zeker net zo goed als de RS. Bij de RS is sportiviteit en comfort echter een stuk beter in balans. Motor vind ik maar de helft zo lekker als het blok in de RS. ST is brommerig, vermogens verloop is niet zo mooi. Blok voelt alsof ie er nooit echt zin in heeft.
- 206 gti: Wat een aanfluiting, het blok en onderstel zijn erg oke, maar het interieur is echt een aanfluiting, wat een hok. Tevens kan ik er met mijn lengte onmogelijk een positie aannemen waarmee ik het langer dan 30 minuten uithou.
- Cooper S: Begeerlijker dan de RS, maar ook een flink stuk dorstiger. Onderstel vind ik van de Clio beter, zeker als allrounder. Geluid van de compressor is verslavend gaaf, en het model tijdloos mooi.
Met de Civic type R heb ik helaas geen ervaring, maar van wat ik hoor en lees moet het een van de beste fwd's zijn.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Succes met je zoektocht!
Pluspunten:
- Motor is absoluut super. Blok hangt heerlijk aan het gas, en heeft overal -ook in lage toeren- voldoende trekkracht. Door de variable kleptiming komen er boven de 4000 toeren nog wat extra Nm's bij. Blok draait +/- 3800 toeren bij 120km/h, maar ik heb dat nooit als storend ervaren. Het is gewoon een heerlijke machine, zowel binnen de bebouwde kom als op de snelweg.
- Versnellingsbak schakelt heerlijk strak, redelijk zwaar maar wel trefzeker. Een van de fijnste bakken die ook ben tegengekomen. Een niet afgetrapt exemplaar moet gewoon perfect schakelen, ook na 75k km of meer.
- Onderstel is gewoon het beste in zijn klasse. Punt. Strak en super communicatief zonder ook maar een moment vervelend of oncomfortabel te worden.
- Stoelen zitten erg goed, Frans comfortabel maar ze houden je ook prima vast in snel genomen bochten. Als je langer bent dan 1m90, dan kunnen lange ritten vervelend worden. Ik heb nooit een ideale positie kunnen vinden, voornamelijk omdat het stuur niet in diepte verstelbaar is. Stoel kan wel ver genoeg naar achteren.
- Benzineverbruik is ook goed. Bij gewoon woon/werk verkeer met veel snelweg reed ik gemiddeld 1:14/15. Erg netjes dus.
Minpunten:
- Bouwkwaliteit is minder, zeker even slikken als je bmw gewend bent. Zeker op klinker weggetjes wil er wel het een en ander rammelen, wat vooral uit de portieren lijkt te komen. Een beetje handige harrie kan dan wel wat aan doen. Verdoer voelt alles best solide aan, het is niet zo dat je het gevoel hebt dat bepaalde bedieningsorganen spontaan afbreken als je ze bediend

- Zitruimte achterin is niet om over naar huis te schrijven, maar dat vind ik persoonlijk niet echt boeiend

Wat verder wel positief is, is het feit dat een RS altijd vrij compleet uitgevoerd is; leder/alcantara interieur, climate control, xenon, radio/cd wisselaar, het is allemaal standaard. Niet echt belangrijke dingen, maar wel leuk dat het erop zit.
Het lijstje waar je specifiek bij de RS op moet letten is vrij kort:
- Aandrijf assen willen nog wel een stuk gaan bij lomp gebruik
- Standaard RS uitlaat roest er binnen no-time onderuit, vooral de middendemper wil er regelmatig aan geloven.
Verder gewoon een hele gave hatch. Ik heb de mijne zojuist met tegenzin van de hand gedaan. Tja, lease he....
Wat ik van zijn directe concurrente vind:
- Fiesta ST: Onderstel is super, en als hot hatch zeker net zo goed als de RS. Bij de RS is sportiviteit en comfort echter een stuk beter in balans. Motor vind ik maar de helft zo lekker als het blok in de RS. ST is brommerig, vermogens verloop is niet zo mooi. Blok voelt alsof ie er nooit echt zin in heeft.
- 206 gti: Wat een aanfluiting, het blok en onderstel zijn erg oke, maar het interieur is echt een aanfluiting, wat een hok. Tevens kan ik er met mijn lengte onmogelijk een positie aannemen waarmee ik het langer dan 30 minuten uithou.
- Cooper S: Begeerlijker dan de RS, maar ook een flink stuk dorstiger. Onderstel vind ik van de Clio beter, zeker als allrounder. Geluid van de compressor is verslavend gaaf, en het model tijdloos mooi.
Met de Civic type R heb ik helaas geen ervaring, maar van wat ik hoor en lees moet het een van de beste fwd's zijn.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Succes met je zoektocht!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Gino mooie en duidelijke post. Echt mooi heb de Clio nooit gevonden, maar dit is van ondergeschikt belang. De Cooper S ken ik zelf goed heb er ca. 2 jaar in gereden. Topauto met vriendelijk sportief imago. Maar de prijzen liggen eigenlijk wat te hoog.
Type R ken ik van Andre, Bommetje en beest, maar ook die zit nog wat te hoog in de markt voor mij.
Type R ken ik van Andre, Bommetje en beest, maar ook die zit nog wat te hoog in de markt voor mij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten