BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF@news
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 sep 2009, 13:46

BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door DF@news » 02 dec 2009, 22:52

Aan financial lease doen we niet op DF, maar aan jong gebruikt wel. Daarom is het goed om te weten dat BMW stopt met het Huisselectie-label. Vanaf 1 januari 2010 spreekt de BMW-dealer over de Premium Selection.

Deze Premium Selection is te vinden bij BMW-dealers in vrijwel heel Europa. BMW spreekt dan ook over een 'eenduidig en herkenbaar kwaliteitskeurmerk'.

Sinds BMW in de jaren '90 met de Huisselectie begon, zijn er bijna 70.000 auto's verkocht met dit label. Huisselectie-auto's zijn maximaal 5 jaar oud, dealeronderhouden en hebben maximaal 120.000 kilometer gereden. Deze criteria gelden overigens ook voor de Premium Selection.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 02 dec 2009, 23:06

Nou breekt mijn klomp :evil: :evil: :evil: :twisted: :evil:

Had een garantiegeval (heb dus Premium Selection op mijn Duitse Z4).
Bij de NL dealer langsgegaan waar ie in onderhoud is. Aangegeven dat ik het onder garantie wilde laten fixen. En dat het duitse garantie betrof. Was prima, netjes uitgevoerd. Kreeg ik de rekening, dat ik het zelf moest regelen. Jammer maar vooruit. Vervolgens zegt de Duitse dealer(na tig e-mails die ze niet beantwoorden) 'je had vooraf toestemming moeten vragen' (staat blijkbaar in kleine letters, wist ik veel). Ik ging ervan uit dat de NL dealer dat zou doen net zoals huisselectie. Het is beide BMW dus hun zullen het wel weten. Anders had iemand dat aan mij moeten zeggen, had ik dat wel gedaan, vooraf toestemming vragen. Maar nee dealer zei dat ze niets met die garantie doen en het hun probleem niet was dat ze mij in Duitsland iets verkopen waar hun niets mee kunnen.

Anyway beide geven niet thuis en inmiddels is de garantie verlopen. Nederlandse dealer zou (na aandringen van mij) erachteraan gaan maar dat is ook al 2 maand terug. Sindsdien radiostilte.
Morgen maar es aan de telefoon hangen :wtf:
Nu ze dit flikken ga ik de boel wel hogerop aanschrijven. Importeur in Nederland of BMW Duitsland of whatever.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Joop » 02 dec 2009, 23:11

...draadje van Fabian destijds niet gevolgd Tom?

Is prachtig dat ze de naam gelijk trekken om het Europees hetzelfde aanzien te geven, echter de garantieregelingen zijn per land nog steeds verschillend.

Overigens is het ook zo dat als je een Nederlandse PS auto koopt je in het in buitenland eerste de rekening moet voorschieten...; melden bij je eigen dealer hoeft dan weer niet. Dan moet enkel de eerste drie maanden bij de dealer waar je 'm gekocht hebt, daarna ben je vrij om hem onder garantie te laten repareren waar je wil.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door jarno trulli » 02 dec 2009, 23:12

sorry dat ik het zeg maar dat is toch logisch, de nederlandse importeur(en daardoor de dealer) hoeft toch geen zorg te dragen over producten die niet via hun geleverd. Ze hadden het er alleen inderdaad wel bij mogen zeggen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Snipe » 02 dec 2009, 23:19

jarno trulli schreef:sorry dat ik het zeg maar dat is toch logisch, de nederlandse importeur(en daardoor de dealer) hoeft toch geen zorg te dragen over producten die niet via hun geleverd.
De Nederlandse importeur is gewoon een onderdeel van BMW, net als de Duitse. De logica die jij direct ziet ontgaat mij totaal.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 02 dec 2009, 23:19

Joop, dat van die eerste drie maanden wist ik. In dat geval moest ik contact met ze opnemen, zodat het eventueel toch via een Nederlandse dealer kon. Dat moest in overleg (niet anders als bij huisselectie). Na die drie maanden zou het uit de grote pot komen.
jarno trulli schreef:sorry dat ik het zeg maar dat is toch logisch, de nederlandse importeur(en daardoor de dealer) hoeft toch geen zorg te dragen over producten die niet via hun geleverd. Ze hadden het er alleen inderdaad wel bij mogen zeggen.
Natuurlijk wel. Het is garantie met Europa-dekking van BMW zelf, zo verkopen ze het ook. Auto is gekocht bij een Duitse BMW dealer en reparatie is uitgevoerd bij een Nederlandse BMW dealer.
http://www.bmw.de/de/de/usedvehicles/in ... _wide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die grenzüberschreitende Gültigkeit von EUROPlus unterstützt Ihre Mobilität und die europaweit einheitlichen Regelungen ermöglichen im Schadensfall eine einfache und schnelle Abwicklung. Machen Sie Urlaub in Spanien oder eine Geschäftsreise nach Frankreich - Ihr nächster BMW Vertragshändler oder die nächste BMW Niederlassung hilft Ihnen schnell und unkompliziert, wenn mit Ihrem Gebrauchten einmal etwas nicht in Ordnung sein sollte.
Die EUROPlus Garantie gilt im Schadensfall in Europa und dem asiatischen Teil der Türkei.
Vind het ook geen ramp om het voor te schieten maar nu geeft niemand thuis.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Joop » 02 dec 2009, 23:27

De Europlus garantie wijkt wel af van de Huisselectiegarantie.

Uiteindelijk komt het allemaal uit hetzelfde potje zoals Snipe aangeeft, maar de wijze waarop deze uit het potje komt is wel verschillend.

Dat was voor mij ook nog een struikelblok om een PS-auto in Duitsland te kopen, zeker gezien de administratieve rompslomp die Fabian er aan had. Daarnaast is de EuroPlus is veelal ook maar 1 jaar tegen de huisselectiegarantie van 2 jaar; ook is de EP-gar. overdraagbaar en de HS-gar niet. Daarnaast is ook een afwijking op de kilometrage en bouwjaar bij de EP: 6 jr. en max. 160.000km. ipv 5jr. en 120.000km.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 02 dec 2009, 23:50

Ten tijde dat ik voor een Z4 keek (ongeveer een half jaar lang wekelijks gekeken wat er te koop stond) stonden er gemiddeld 5 Z4's 3.0i handgeschakeld van 2003-2005. 't Is veel 2.2 of 2.5 of automaat hier in NL. In Duitsland had ik een longlist van 30 auto's (alleen uit westen van Duitsland) die voldeden en shortlist van 8 auto's. Had ook geen inruil dus dan is het snel bekeken. Heb er ondanks dit incident 0,0 spijt van trouwens. Zou het zo weer doen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Rupie » 03 dec 2009, 09:14

Joop schreef:De Europlus garantie wijkt wel af van de Huisselectiegarantie.

Uiteindelijk komt het allemaal uit hetzelfde potje zoals Snipe aangeeft, maar de wijze waarop deze uit het potje komt is wel verschillend.

Dat was voor mij ook nog een struikelblok om een PS-auto in Duitsland te kopen, zeker gezien de administratieve rompslomp die Fabian er aan had. Daarnaast is de EuroPlus is veelal ook maar 1 jaar tegen de huisselectiegarantie van 2 jaar; ook is de EP-gar. overdraagbaar en de HS-gar niet. Daarnaast is ook een afwijking op de kilometrage en bouwjaar bij de EP: 6 jr. en max. 160.000km. ipv 5jr. en 120.000km.
Goeie info :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Kasteel » 03 dec 2009, 09:20

Veranderen er ook nog zaken in de voorwaarden (of kosten van de dealer)? Op het moment namelijk altijd reuze tevreden over huisselectie en zou voor mij persoonlijk ook een reden zijn om zo weer een auto te kopen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Niels » 03 dec 2009, 12:01

Snipe schreef:
jarno trulli schreef:sorry dat ik het zeg maar dat is toch logisch, de nederlandse importeur(en daardoor de dealer) hoeft toch geen zorg te dragen over producten die niet via hun geleverd.
De Nederlandse importeur is gewoon een onderdeel van BMW, net als de Duitse. De logica die jij direct ziet ontgaat mij totaal.
Niet helemaal. Importeur is een op zich zelfstaand bedrijf en verzorgd alleen maar het leveringstraject van fabriek naar dealer. Daar zijn een aantal producten bij gekomen in de laatste jaren zoals vormen van garantie maar die zijn voor rekening van de importeur in dat geval. Bij VW heb je ook een dergelijke vorm van garantie maar als de dealer die garantie b.v. vergeet aan te melden bij de importeur en mankeert wat aan de auto dan mogen ze zelf voor de kosten opdraaien.

De fabriek komt alleen in beeld bij fabrieksgarantie, tenminste zo was het altijd bij VAG.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Niels » 03 dec 2009, 12:09

Tom schreef: Natuurlijk wel. Het is garantie met Europa-dekking van BMW zelf, zo verkopen ze het ook. Auto is gekocht bij een Duitse BMW dealer en reparatie is uitgevoerd bij een Nederlandse BMW dealer.
http://www.bmw.de/de/de/usedvehicles/in ... e_wide.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je bij de dealer komt met een leaseauto voor onderhoud en de dealer vraagt dit niet aan bij de LM en stuurt gewoon een rekening dan krijgen ze die ook niet betaald. Dat traject van opdrachten aanmelden en betaald krijgen is ze dus echt wel duidelijk volgens mij. Het was dus imho logisch en een stukje service geweest van de NL dealer om in dit geval de D dealer te informeren en eventueel toestemming te vragen/krijgen voor het uitvoeren.

Dat een Duits bedrijf een Europa brede dekking afgeeft heeft een Nederlands bedrijf in principe niks mee te maken maar service is imho wel het sleutelwoord.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Snipe » 03 dec 2009, 12:33

Niels schreef:
Snipe schreef:
jarno trulli schreef:sorry dat ik het zeg maar dat is toch logisch, de nederlandse importeur(en daardoor de dealer) hoeft toch geen zorg te dragen over producten die niet via hun geleverd.
De Nederlandse importeur is gewoon een onderdeel van BMW, net als de Duitse. De logica die jij direct ziet ontgaat mij totaal.
Niet helemaal. Importeur is een op zich zelfstaand bedrijf en verzorgd alleen maar het leveringstraject van fabriek naar dealer. Daar zijn een aantal producten bij gekomen in de laatste jaren zoals vormen van garantie maar die zijn voor rekening van de importeur in dat geval. Bij VW heb je ook een dergelijke vorm van garantie maar als de dealer die garantie b.v. vergeet aan te melden bij de importeur en mankeert wat aan de auto dan mogen ze zelf voor de kosten opdraaien.

De fabriek komt alleen in beeld bij fabrieksgarantie, tenminste zo was het altijd bij VAG.
VAG is niet vergelijkbaar. Pon is namelijk een zelfstandige importeur, BMW NL is onderdeel van BMW. Dat lijkt me een verschil, in de zin dat Pon niets te maken heeft met auto's uit andere landen. BMW NL is een onderdeel van BMW en BMW heeft te maken met iedere verkochte BMW, lijkt me zo.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Niels » 03 dec 2009, 12:36

O.k. ik wist niet dat die constructie zo in elkaar zat maar dan wordt het een ander verhaal. Super slechte service dan in het geval van Tom :bag:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 03 dec 2009, 13:15

Net gebeld en ze gingen het even uitzoeken bij de administratie hoe of wat.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door FreudeamFahren » 03 dec 2009, 13:21

Tom schreef:'je had vooraf toestemming moeten vragen' (staat blijkbaar in kleine letters, wist ik veel). Ik ging ervan uit dat de NL dealer dat zou doen net zoals huisselectie.
Daar maak je je wel heel makkelijk vanaf. Sorry hoor. Dat had je dus gewoon kunnen weten. Als je iets tekent of er gebruik van maakt, dan lees je het bijbehorende document. Hoog Legio Lease gehalte dit.
Tom schreef:Anders had iemand dat aan mij moeten zeggen.
Dat hebben ze. Op schrift zelfs!
Tom schreef:Aangegeven dat ik het onder garantie wilde laten fixen. En dat het duitse garantie betrof. Was prima, netjes uitgevoerd.
Het enige beetje steekhoudende argument, al had je zelf ook een "onderzoeksplicht", vind ik.

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Downforce Bjorn » 03 dec 2009, 13:29

Ik heb zelf een ruime ervaring met dat label. Mijn e39 was een Europlus en Premium Selection auto. Dit valt in Belgie samen en de criteria zijn <5j, <150k km, dealeronderhouden.

Nu hebben ze een heel mooi lijstje bij BMW van de aandachts- of controlepunten waar de auto aan moet voldoen. Nu ik kan je vertellen, dat bekijken ze hier dus niet. Mijn navi werkte niet, pdc werkte niet, kofferbak had kleine schade, ik had maar 1 sleutel van het voertuig etc etc...

Geen probleem dacht ik, is toch europlus dus ik kom er wel uit. Juist ja... bij telefonisch contact met BMW Belux vertelde de verantwoordelijke voor de garantiegevallen me gewoon: "Ja mijnheer, de auto is bijna 5 jaar oud, je kan toch niet verwachten dat we er een nieuwe van gaan maken?". Ben er mee tot in Duitsland geweest (BMW AG) die hier zeer verbouwereerd op reageerden en me vertelden actie te ondernemen maar ja, zoals verwacht, helemaal niks dus.

Mijn volgende auto, als het weer een BMW is, heeft voor mij bijgevolg echt geen enkele meerwaarde met of zonder europlus.

End rant :df:

On-topic: Wel zo handig dat het bij jullie nu ook gewoon premium selection wordt. Dat zal de duidelijkheid zeker ten goede komen, ook in verhalen waar je met een Duitse auto in Nederland rondrijdt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40174
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Knot » 03 dec 2009, 13:38

Tsja... iets met een E60 M5.... mensen op het dak, driftende verslaggevers... en daarna als huisselectie neerzetten.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 03 dec 2009, 13:47

@FreudeamFahren
Er is mij verteld dat ik na die drie maanden bij mijn eigen dealer terecht kon. That's what I did. En ja, natuurlijk had ik die kleine letters moeten lezen. Toen ik de rekening kreeg (a 1k euro waarvan 650 euro die onder die garantieclaim zou vallen) heb ik dat ook normaal opgevat (niet de boze klant uitgehangen), dus maar de pinpas getrokken en betaald en duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk verwacht had dat hun het zouden afhandelen. Voelde toen al aan dat het wel wat lastiger kon zijn, dus nog even gevraagd of ze bereid waren om (als het nodig was) zwart op wit te zetten dat ze het probleem ook daadwerkelijk geconstateerd hadden toen ik ermee aan kwam. Was geen probleem, zouden ze verder aan meewerken. Toen gaven ze in Duitsland niet thuis en vervolgens hang je als consument ertussenin. True, ik heb een foutje gemaakt. Maar de dealer in NL heeft ook nagelaten zoiets te melden; wat mij niet meer dan normaal lijkt! Van die regeling zullen ze ook best van op de hoogte zijn, ben natuurlijk niet de eerste die daar met Europlus langskomt. Maar "dat is allemaal geen probleem en komt op orde, meneer".

Kijk, foutjes worden overal gemaakt, waar die fout ligt boeit mij niet, wel hoe en of ze bereid zijn zoiets oplossen! Ten tijde van die reparatie had ik gewoon garantie, is door mij indirect ook voor betaald. Garantie is van BMW en reparatie is door BMW uitgevoerd, dus met een beetje bereidwillendheid van beide partijen moet zoiets prima op te lossen zijn.

Ik denk er inmiddels een beetje hetzelfde over als Bjorn. Wat als je een auto in het vervolg bij een handelaar koopt. Bespaar je misschien 2,5k op aanschafprijs. Als je met één op de vier aangekochte auto's de pech hebt (lees 5k erachteraan) dan ben je alsnog goedkoper uit. Maargoed, in principe betaal ik liever wat meer voor zekerheid... alleen zoiets zet je wel weer aan het denken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Arthur » 03 dec 2009, 20:51

Achja, als dit een garantie draadje wordt; toen mijn BMW 3 maand uit de garantie was had ik ook een geintje wat me 430,- kostte. Coulance kende BMW toen ook niet... Ze zijn net een echt merk hoor :mrgreen:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door daNpy » 05 dec 2009, 10:32

Tom, mail eens naar bmw-kis (klanten info service) @ bmw.nl met je verhaal (als je dit nog niet gedaan hebt) :)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door duifjes.com » 05 dec 2009, 10:57

Tom schreef:@FreudeamFahren
Er is mij verteld dat ik na die drie maanden bij mijn eigen dealer terecht kon. That's what I did. En ja, natuurlijk had ik die kleine letters moeten lezen. Toen ik de rekening kreeg (a 1k euro waarvan 650 euro die onder die garantieclaim zou vallen) heb ik dat ook normaal opgevat (niet de boze klant uitgehangen), dus maar de pinpas getrokken en betaald en duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk verwacht had dat hun het zouden afhandelen. Voelde toen al aan dat het wel wat lastiger kon zijn, dus nog even gevraagd of ze bereid waren om (als het nodig was) zwart op wit te zetten dat ze het probleem ook daadwerkelijk geconstateerd hadden toen ik ermee aan kwam. Was geen probleem, zouden ze verder aan meewerken. Toen gaven ze in Duitsland niet thuis en vervolgens hang je als consument ertussenin. True, ik heb een foutje gemaakt. Maar de dealer in NL heeft ook nagelaten zoiets te melden; wat mij niet meer dan normaal lijkt! Van die regeling zullen ze ook best van op de hoogte zijn, ben natuurlijk niet de eerste die daar met Europlus langskomt. Maar "dat is allemaal geen probleem en komt op orde, meneer".

Kijk, foutjes worden overal gemaakt, waar die fout ligt boeit mij niet, wel hoe en of ze bereid zijn zoiets oplossen! Ten tijde van die reparatie had ik gewoon garantie, is door mij indirect ook voor betaald. Garantie is van BMW en reparatie is door BMW uitgevoerd, dus met een beetje bereidwillendheid van beide partijen moet zoiets prima op te lossen zijn.

Ik denk er inmiddels een beetje hetzelfde over als Bjorn. Wat als je een auto in het vervolg bij een handelaar koopt. Bespaar je misschien 2,5k op aanschafprijs. Als je met één op de vier aangekochte auto's de pech hebt (lees 5k erachteraan) dan ben je alsnog goedkoper uit. Maargoed, in principe betaal ik liever wat meer voor zekerheid... alleen zoiets zet je wel weer aan het denken.

Als je een jong gebruikte auto koopt koop hem dan gewoon bij een handelaar als het je een paar K kan schelen.....elk merk heeft zo zijn gebruikt label en onder dat label worden gewoon ook slechte auto's verkocht ook met schadehistorie etc.....en een dealer probeert vaak onder de garantie uit te komen zijn kosten die ze niet graag willen maken......zo simpel ligt het! Dus ook bij een BMW dealer kun je een slechte auto kopen met schadehistorie en toch een gebruikt label...het komt gewoon voor!

Dennis Huijsman
Berichten: 308
Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Dennis Huijsman » 05 dec 2009, 21:45

zo heeft me schoonvader jaren terug een 530d uit de huisselectie gekocht bij de dealer, nette auto weinig gelopen. aantal jaar verder staat de auto constant vol met water en alle elektronica begeeft het aan de lopende band. Blijkt na wat onderzoek in de garage waar de auto toen in onderhoud was, schade auto, heel de neus opgebouwd uit imitatie materiaal en de voorruit zat er niet goed ingekit, leuke huisselectie auto die zogenaamd schadevrij zou zijn.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door Tom » 05 dec 2009, 22:08

duifjes.com schreef:
Als je een jong gebruikte auto koopt koop hem dan gewoon bij een handelaar als het je een paar K kan schelen.....elk merk heeft zo zijn gebruikt label en onder dat label worden gewoon ook slechte auto's verkocht ook met schadehistorie etc.....en een dealer probeert vaak onder de garantie uit te komen zijn kosten die ze niet graag willen maken......zo simpel ligt het! Dus ook bij een BMW dealer kun je een slechte auto kopen met schadehistorie en toch een gebruikt label...het komt gewoon voor!
Als jij het zegt (komt uit het wereldje) dan geloof ik het graag. Nogmaals ik vind het normaal niet zo'n probleem om iets meer uit te geven voor iets meer zekerheid. Het is een grote uitgave en die paar K, tja, daar ga ik het risico niet voor lopen (ben natuurlijk wel prijsbewust, koop niets wat het 'mij niet waard is'). Alleen moet het dan wel van twee kanten komen, zo'n houding van achteraf hangen en cashen heb ik een hekel aan. Niet beantwoorden van e-mail uit Duitsland, niet terugbellen van hier in NL, enz., houding bevalt mij niks. Afgelopen donderdag toen ik belde zouden ze mij sowieso terugbellen erover. Nog niets gehoord... als ik volgende week donderdag nog niets gehoord heb dan ga ik maar weer es bellen, maar ik word daar zo moe van, regel het gewoon...

Sowieso kom ik de laatste tijd steeds meer in aanraking met bedrijven die het woord service niet meer kennen. Vraag mij af of dat door de crisis komt. Juist dan zou je de mouwen moeten opstropen. Lijkt wel alsof de meeste bedrijven liggen te slapen qua dienstverlening.
- Velgreparatie die kut was... blabla veel gezeik (staat hier ook op DF). Klacht gestuurd naar de directie, per brief. Nooit iets op gehoord. Zelfs geen ontvangstbevestiging ofzo.
- Had een spel besteld dat nog niet uit was. Twee maand vooraf betaald. Was twee dagen na de release nog niet binnen (belofte was op dag van release zou het binnen zijn). Mailtje gestuurd dat ik wilde annuleren en geld terug wilde. Bleek te zijn kwijtgeraakt bij TPG. Zeggen ze dat ze het gingen onderzoeken. Mailtje teruggestuurd hoelang het ging duren, geen reactie op gehad. Een week later gebeld en gezegd dat ik mijn geld terug wil. Wat er tussen TPG en hun gaande is boeit mij niet, ik heb niet met TPG van doen. "Ja meneer, inderdaad, we gaan het geld terugstoren.". Is alweer een week voorbij en nog niets gezien. Morgen maar weer bellen want ik heb al 3 maand terug geld overgemaakt naar hun en nooit iets gezien of teruggehad. Dat kan toch niet...?
- En zo heb ik nog wel wat voorbeelden...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW Huisselectie wordt Premium Selection vanaf 1 januari

Bericht door RVV » 05 dec 2009, 22:16

Tom schreef:Net gebeld en ze gingen het even uitzoeken bij de administratie hoe of wat.
"pakt klachtenformulier en schuift hem weer onder de stapel" :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erminio, jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 2 gasten