www.kilometerheffing-nee.nl

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

www.kilometerheffing-nee.nl

Bericht door RVV » 19 nov 2009, 23:01

Omdat we niet op 1 paard gaan wedden en er zoveel mogelijk weerstand moet worden gegenereerd.. even een aparte vermelding.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Re: www.kilometerheffing-nee.nl

Bericht door Snipe » 19 nov 2009, 23:05

- Petitie -

Kilometerheffing NEE!

Ik wil niet dat de overheid apparatuur in mijn auto zal inbouwen waarmee mijn ritten kunnen worden geregistreerd. Geen 'Big Brother' bij mij in de auto.

Ik ben van mening dat het Nederlandse volk middels een referendum zelf moet kunnen beslissen of een kilometerheffing wordt ingevoerd.
Dat lijkt me een tamelijk onhandig opgestelde tekst. Als je wilt oproepen tot een referendum, zou ik de eerste zinnen hebben weggelaten. Zo is het alleen 'ondertekenbaar' voor tegenstanders, terwijl er wellicht ook voorstanders zijn die het zo ingrijpend vinden dat ze een referendum noodzakelijk vinden.

Harrie

Bericht door Harrie » 20 nov 2009, 08:06

Snipe schreef:
- Petitie -

Kilometerheffing NEE!

Ik wil niet dat de overheid apparatuur in mijn auto zal inbouwen waarmee mijn ritten kunnen worden geregistreerd. Geen 'Big Brother' bij mij in de auto.

Ik ben van mening dat het Nederlandse volk middels een referendum zelf moet kunnen beslissen of een kilometerheffing wordt ingevoerd.
Dat lijkt me een tamelijk onhandig opgestelde tekst. Als je wilt oproepen tot een referendum, zou ik de eerste zinnen hebben weggelaten. Zo is het alleen 'ondertekenbaar' voor tegenstanders, terwijl er wellicht ook voorstanders zijn die het zo ingrijpend vinden dat ze een referendum noodzakelijk vinden.
De titel is "km heffing nee". Dat is dus ook de doelgroep die bedoelt word. Er word geen petitie opgestart voor een referendum om te toetsen of zo'n ingrijpende beslissing wel zomaar (zonder het volk te raadplegen) genomen kan worden.

Tristan

Bericht door Tristan » 20 nov 2009, 09:06

Referendum heeft geen zin. Kijk maar naar de Europese Wet. Meeste Nederlanders stemde tegen maar kabinet heeft het alsnog doorgedrukt.

KW

Bericht door KW » 20 nov 2009, 16:58

Alle mogelijkheden aanpakken in een poging het tegen te houden. Ik heb gisteren al getekend.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 20 nov 2009, 17:31

getekend
alles om de km heffing tegen te gaan 8)

wjn

Bericht door wjn » 21 nov 2009, 20:48

"Samen staan we sterk" is niet voor niets een gezegde.

Zijn er samenwerkings plannen van de diverse initiatieven, of wordt dat gezocht, om zo snel mogelijk genoeg "handtekeningen" te hebben?

En wat is dan het vervolg?

P.S. Uiteraard getekend.

Tom

Bericht door Tom » 21 nov 2009, 21:09

Had em uiteraard al ondertekend! :thumbup:
wjn schreef:"Samen staan we sterk" is niet voor niets een gezegde.

Zijn er samenwerkings plannen van de diverse initiatieven, of wordt dat gezocht, om zo snel mogelijk genoeg "handtekeningen" te hebben?
Goede vraag, dacht er vanmiddag ook al aan. Ik denk dat we onze site voorlopig erlangs laten draaien. Ook omdat we in de toekomst wel meer informatie gaan plaatsen. En wellicht bereik je zo juist meer mensen. Alleen is het misschien niet verkeerd om uiteindelijk alle handtekeningen op één stapel te gooien met die site (mits dat toegestaan is mbt regelgeving, zou uitgezocht moeten worden..).

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 21 nov 2009, 21:25

Ik heb er vandaag in totaal 4 ondertekend.

Ik weet niet of ze allemaal al bekend zijn ?
Buiten redonzeprivacy.nl en kilometerheffing-nee.nl zijn deze er ook nog :

http://www.kilometerheffingnoway.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.geenfilebelasting.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan nog http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 2&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false; maar da's geen online petitie.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2009, 12:18

Is het niet veel handiger om als initatiefnemers de krachten te bundelen ? Door contact te zoeken met de andere initiatiefnemers en doorlinken of zo mogelijk te maken ?

Kijkend naar al die andere sites is duidelijk dat Redonzeprivacy.nl verreweg de meest professionele en duidelijke lijkt te zijn.

1x 20.000 (site A)
1x 5000 (site B)
1x 15000 (site C)

Is afzonderlijk niet genoeg stemmen, maar tezamen wel !

Snipe

Bericht door Snipe » 23 nov 2009, 12:26

Macboy schreef:Is het niet veel handiger om als initatiefnemers de krachten te bundelen ? Door contact te zoeken met de andere initiatiefnemers en doorlinken of zo mogelijk te maken ?
Ja en nee.
Krachten bundelen levert op dat men het af kan doen als één site die zich verzet, terwijl er nu een breed verzet ontstaat tegen de kilometerheffing.
Maar wat jij zegt is ook weer waar.

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2009, 12:34

Eens met Snipe.
Daarbij is ons bereik weer wat anders, wij hebben nu (als ik kijk naar de afkomst van de bezoekers) relatief veel mensen uit de 'autohoek'. Die andere site zal weer een andere aanpak hebben om mensen te bereiken. Onder de streep bereik je dan meer mensen.
Misschien dat we aan het eind van de rit de bestanden kunnen bundelen (mits toegestaan natuurlijk). We'll see...

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2009, 14:08

Waarom opent Snipe dan niet een eigen draad op Autoweek maar plaatst hij het in het waardeloze draadje van kilometerheffing ?
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4200881,page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit net toevallig op Autoweek forum te zoeken wat de reactie zijn op deze site. Niks te vinden omdat er niet eens een draadje voor is geopend :?:

Op pagina 2 van het kilometerheffing-petitie draadje heeft Snipe iets geplaatst. Beetje slap natuurlijk want je mis zo duizenden mensen :roll:

Open dan een nieuw draadje. Daarmee laat je ook zien dat je LOS staat van die kilometerheffing petitie, want die is gewoon schandalig slecht. Als je hem in dat draadje propt laat je ook niet zien hoe serieus je het ziet. Nog los van het feit dat mensen niet eens op het draadje klikken als ze die petitie zien (die te kansloos voor woorden is).

Ik ga nu niet alle fora aflopen, toevallig even op Autoweek.nl gekeken, maar als we mensen willen bereiken, moet het wel GOED op de fora terecht komen !

Dus iedereen die een link plaatst op een forum, maak een nieuw draadje aan om het goed aandacht te geven, tenzij er natuurlijk al een goed lopende draad is waarin je de aandacht roept.

Verder eens met jullie argumentatie hoor ! Aan het eind bundelen is goed idee.

KW

Bericht door KW » 23 nov 2009, 15:59

Op GoT loopt er 1 algemeen draadje over alles dat met kilometerheffing te maken heeft. Joopieboy had daar tussendoor de link naar deze redonzeprivacy petitie gezet. Ik heb amper wat in dat draadje gelezen omdat die al eindeloos lang is, dus meer toeval dat ik zijn post zag. Viel niet echt op. Vandaar dat ik het gequote heb en de grootste banner van deze petitiesite erbij gezet om het extra te benadrukken. Dat valt daar redelijk op omdat er verder geen plaatjes in het topic staan. Ik denk ook niet dat het op GoT leuk vinden om daar overal een los draadje voor te openen, maar kan het wellicht met een mod overleggen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 23 nov 2009, 16:09

Macboy schreef:Waarom opent Snipe dan niet een eigen draad op Autoweek maar plaatst hij het in het waardeloze draadje van kilometerheffing ?
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4200881,page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit net toevallig op Autoweek forum te zoeken wat de reactie zijn op deze site. Niks te vinden omdat er niet eens een draadje voor is geopend :?:

Op pagina 2 van het kilometerheffing-petitie draadje heeft Snipe iets geplaatst. Beetje slap natuurlijk want je mis zo duizenden mensen :roll:

Open dan een nieuw draadje. Daarmee laat je ook zien dat je LOS staat van die kilometerheffing petitie, want die is gewoon schandalig slecht. Als je hem in dat draadje propt laat je ook niet zien hoe serieus je het ziet. Nog los van het feit dat mensen niet eens op het draadje klikken als ze die petitie zien (die te kansloos voor woorden is).

Ik ga nu niet alle fora aflopen, toevallig even op Autoweek.nl gekeken, maar als we mensen willen bereiken, moet het wel GOED op de fora terecht komen !

Dus iedereen die een link plaatst op een forum, maak een nieuw draadje aan om het goed aandacht te geven, tenzij er natuurlijk al een goed lopende draad is waarin je de aandacht roept.

Verder eens met jullie argumentatie hoor ! Aan het eind bundelen is goed idee.
Er werd nogal gezeken dat er al zoveel topics over dit onderwerp zijn. Nog één specifiek voor redonzeprivacy zal waarschijnlijk direct een slotje krijgen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 02 dec 2009, 22:05

Al dik 63.000 nu... gaat echt hard.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2009, 23:35

Goeie zaak.. ook al lijken we met redonzeprivacy.nl een achterhoede gevecht te leveren.. het uiteindelijke doel is hetzelfde. geen kastje..

Las net daar deze reactie
Bericht geplaatst door: carla Datum: 2-12-2009 23:21
Vrienden,
ik heb me net opgegeven als panellid bij peil.nl. via https://n3.noties.nl/peil.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is de onderzoekssite van Maurice de Hond. Je krijgt daardoor inzicht in onderzoeken. ik begrijp nu waarom er uit zijn peiling komt dat 53% voor kilometerheffing is.
De gestelde vragen zijn niet concreet en gaan uit van de 'belofte' dat het voor automobilisten écht niet duurder wordt (zelfs goedkoper). Enige achtergrond informatie over co2 tax, ingezetenen belasting, filetax ontbreekt.
Dus ja, als je stelt dat door een systeem autorijden goedkoper wordt en files verdwijnen is de uitkomst niet raar. Overigens op de gestelde vraag; geloofd u de belofte van Eurlings, antwoordde 60% nee en 12% weet het niet.
Daarnaast denkt 70% dat de files niet zullen verminderen, maakt 60% zich zorgen over zijn privacy, vindt 55% het project te complex om in te voeren en hoopt 46% van de ondervraagden dat kilometerheffing door een volgend kabinet wordt tegen gehouden.

Belachelijk dat deze informatie niet in de media terecht komt

KW

Bericht door KW » 03 dec 2009, 00:04

Hardstikke goede post van die Carla! :thumbup:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 03 dec 2009, 17:58

Al bijna 75000 :shock:

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2009, 18:19

Het platform tegen rekeningrijden wordt steeds groter en het zg draagvlak brokkelt af, heb het vandaag diverse keren gehoord op de radio, gaat de goede kant op.
Is er geen DF-er die uit Hardenberg komt, ff bij evers aanbellen en vragen of we in de uitzending kunnen komen met een goede onderbouwing. :thumbup:

Dutch

Bericht door Dutch » 03 dec 2009, 23:43

Ernst Jan Dekker schreef:Al bijna 75000 :shock:
Volgens mij komt dat door die kettingmail die ze hebben ontketend. Ik heb 'm ook al twee keer gehad.

Slechte, knullig opgestelde mail trouwens, Snipe kan dat tien keer beter. Maar misschien sluit een in Hyves-taal geschreven protestmail juist wel beter aan op de verontwaardigde doelgroep, kweenie.

Snipe

Bericht door Snipe » 03 dec 2009, 23:56

wY z1jN t3g3n d3 k1l0m3t3rH3ff1nG!
Ja, want omdat we tegen zijn is het kut want het kost geld en ik weet er verder geen ruk van maar ik ben wel tegen. Jij ook? Kom naar onze site!

Wie stuurt het even door aan al z'n contacten met een linkje naar redonzeprivacy.nl?

Dutch

Bericht door Dutch » 04 dec 2009, 21:14

LOL!

Ik bedoelde niet dat je 't op die manier beter kon.

Maar dan nog is-ie beter. :mrgreen:

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 05 dec 2009, 11:52

Ondertussen alweer op 87.000 :police:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 07 dec 2009, 16:58

En de 100.000 voorbij :)

Respect!

Plaats reactie