Uncharted

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Macboy

Re: Uncharted

Bericht door Macboy » 30 nov 2009, 16:40

Nou toevallig, wilde net een post schrijven :)

Heb Uncharted 1 nu gespeeld. Wat een fucking briljant spel ! Graphics zijn subliem, zeker op mijn scherm en wetende dat het spel uit 2007 is belooft dit veel goeds voor Uncharted 2. Het verhaal is subliem. Schatzoeken en adventures zijn aan mij wel besteed. Veel variatie in het spel (dat het lineair is, dat is natuurlijk logisch gelet op de aard van het spel). Als het al niet lineair is, dan is dit maar op kleine punten. Heb helaas weinig bonussen kunnen vrijspelen. Had zelf maar 20 schatten gevonden, maar dat komt ook omdat ik na 3 uur spelen erachter kwam dat er ook bonussen waren :)

Je wilt inderdaad constant verder met het spel, naar het einde toe om alles uit te zoeken.

Eén groot nadeel: soms veels te veel onnodig schietwerk om de spelduur te verlengen. Ontzettend dom van de makers, want het voegt niets toe. Liever in 7 uur uitspelen met plezier dan in 9 uur met irritatie. Vooral ook de "monsters" aan het eind vond ik belachelijk. Dat doet af aan het realisme van de rest van het spel en was ook volkomen onnodig, om maar te zwijgen over de aantallen over je scherm terwijl je tussentijds niet kan saven.

Zou dit goed geregeld zijn, dan zou ik het een 10 geven. Nu blijft het steken op een 9. Top dus :thumbup:

Jetzt deel 2 !!!!

Overigens onbegrijpelijk dat sommigen hier deel 2 spelen zonder deel 1 gespeeld te hebben, maar dat terzijde.

Tom

Bericht door Tom » 30 nov 2009, 17:12

Over die monsters zat iedereen te klagen. Beetje jammer.. is gelukkig maar een kort deel van het spel. In deel 2 komen ze niet meer voor.
Schietwerk vind ik soms ook wat veel, is in deel 2 ook zo. Maarja, het zorgt er wel voor dat je ook weer niet te snel door het spel heen gaat. Deel 2 is ook gewoon fantastisch... snel kopen :thumbup:
Macboy schreef: Overigens onbegrijpelijk dat sommigen hier deel 2 spelen zonder deel 1 gespeeld te hebben, maar dat terzijde.
Zijn wel twee losstaande verhaallijnen, maar toch jammer omdat deel 1 gewoon een geweldig spel is :)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 dec 2009, 11:39

Tja, het is een mooi spel, maar toch vrij lineair. Deel 1 was aan het eind inderdaad een tegenvaller(vanwege de 'gemuteerden'), maar deel 2 zit er aan het eind niet ver vanaf, al was het daar wel minder irritant en geloofwaardiger. Ben net met Assassin's Creed II klaar en dat is op bijna alle vlakken(verhaal, vrijheid, interactie, inleving, speelduur) in mijn ogen een beter spel. Enige wat wat minder is zijn de graphics. Al denk ik dat dat met de PC versie wel weer oké zal zijn(deel I ziet er op de PC beter uit dan deel II op de PS3, dus dat moet eigenlijk wel). Alleen komt de PC versie #$%^#$%#$% pas over een maand of vier uit. :cry: En dan ben ik bang dat die de DLC ook niet krijg :'( (of juist dat je het er gratis bij krijgt :banaan: ).

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2009, 11:53

Assassin's Creed II heb ik ook al liggen maar nog niet geopend.. geen tijd voor gehad.. hoor er veel positieve dingen over. Gaat em in de kerstvakantie spelen :)

Macboy

Bericht door Macboy » 02 dec 2009, 12:55

Tom schreef:Maarja, het zorgt er wel voor dat je ook weer niet te snel door het spel heen gaat.
De meest gemaakte fout binnen de gamerswereld is dat gedacht wordt dat een spel leuker is als je er langer mee speelt. Is natuurlijk onzin, ook dat jij dit noemt. Een spel gaat met name om de gameplay. Als de gameplay goed is, verlang je naar méér als het spel is afgelopen. Ook al duurt het spel maar 5 uur bijvoorbeeld. Om dan de speelduur te verlengen met meer schieten, terwijl dit het realisme niet ten goede komt maar wél irritatie opwekt, is een verkeerde beslissing. Je ergert je maar kapot aan opnieuw proberen en opnieuw en meer en meer mensen die vanachter de bosjes komen. Dat hadden ze gewoon kunnen weglaten. Punt.

Wat betreft de vergelijking met Assasins Creed gaat dat niet op. Assasins Creed is een spel dat zijn weerga niet kent. Tamelijk uniek als spelconcept en briljant uitgewerkt. Wordt door vrijwel iedereen gewaardeerd.

Uncharted is een adventure. Een geheel ander soort spel dus. Hoewel er met het klimmen en klauteren overeenkomsten zijn, gaat het meer om de verhaallijn, schatzoeken, complottheoriën: kortom, voor iedereen die van adventures op de PC hield (point and click) is Uncharted een leuke console die dezelfde spelwereld biedt in 3D. Daarin zijn ze mijns inziens meer dan geslaagd gelet op de "open mond" momenten die het spel mij heeft geboden.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 dec 2009, 14:04

Vergelijking niet op gaan..... Ik heb nergens gezegd(ook al vind ik dat grotendeels wel :D ) dat het exact hetzelfde genre is. Overigens staan ze beide bij bijvoorbeeld Gamerankings als action adventure te boek(de één historic, de andere modern), dus erg groot is het verschil niet :wink: . De setting verschilt wat, maar verder doet AC2 ongeveer hetzelfde met wat andere gimmicks, meer vrijheid, meer historische achtergrond en is het (relatief)free-roaming. Bovendien is het minder lineair, maar dat had ik al gezegd. Maar het is inderdaad off-T. Ik vond het echter een beetje overdreven een heel topic op te zetten over AC. Ik denk in elk geval wel dat ik een Uncharted liefhebber AC aan kan raden.

En wat je zegt, tijdvullende elementen om het spel te rekken vind ik teleurstellender dan een relatief kort spel. Ik speel liever een leuk kort spel opnieuw, dan een spel waar geen eind aan lijkt te komen(= relatief, in Fallout 3 heb ik 110 uur zitten en me geen moment verveeld) uit te spelen. Zo heb ik Shadow of the Colossus(echt een aanrader van de hoogste plank voor de PS2) wel een keer of 4 uitgespeeld. De eerste keer kostte me (inclusief zoeken van items) een uur of 16, daarna ben je in een uur of 3-4 klaar.

Tom

Bericht door Tom » 02 dec 2009, 14:19

In Uncharted (1 en 2) zit een bepaalde structuur:
schieten / puzzelen / klimmen en klauteren / tussenfilmpje.
In een willekeurige volgorde, maar dat zijn de elementen die zich in het hele spel herhalen. Dan ben je een kwartier bezig met vijanden knallen, dan weer even iets puzzelachtig, dan weer klimmen/klauteren en tussendoor filmpjes voor het verhaal. Als je het schietgebeuren eruit laat dan maak je het ook eentoniger. Minder vijanderen is ook saai, als je telkens twee poppetjes kapot moet knallen. Of je moet minder vijanden geven die moelijker te verslaan zijn, maar dat komt op hetzelfde neer.

Soms mocht het aantal vijanden van mij ook minder. Vooral bij het einde van deel 1 ging nergens over. Maar zonder het hele schietgebeuren zou het ook saai worden. Die puzzels waren vrij makkelijk en het klimmen is ook niet moeilijk (je ziet al waar ie heenkijkt, of delen zijn subtiel wat beter verlicht als hint).

Plaats reactie