POLITIE, ik verbaas me toch weer

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Tom

Re: POLITIE, ik verbaas me toch weer

Bericht door Tom » 01 dec 2009, 14:52

Onze regionale politie ligt gelukkig op schema

http://www.politie.nl/brabant-zuid-oost ... ehalen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels v D

Bericht door Niels v D » 01 dec 2009, 16:10

Ik vraag me eigenlijk af waaruit die doelstellingen bestaan?

Het aantal boete's tijdens een controle? Dat zou, als we allemaal nette burgers zijn, toch juist zo min mogelijk moeten zijn?

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2009, 16:32

en doelstellingen...ow we hebben 10 echte criminelen gepakt met veel moeite dus nu doen we weer weinig :mrgreen:

je doelstelling moet zijn pak er zoveel op als je kan en of maak werk van belangrijke zaken die de gewone man ook treffen ook al kost dat geld het kost de politie geen geld want dat geld betalen we allemaal :hammer: dus hou op met burger pesten (wat lijkt minder te gebeuren) en doe nuttig/goed werk durf in te vallen en op te pakken desnoods met groot materieel...dat gevoel van veiligheid is erg belangrijk voor de burger en niet in geld uit te drukken.
Dus niet alleen groot materieel/personeel er op af komen als de beste crimineel al gepakt is en je wil ook ff komen kijken...ga er zelf wat vangen :mrgreen:

schrijf een boete uit omdat het niet anders "kan" bij een kwaadwillende maar maak er niet je dagtaak van zoveel boetes uit te schrijven om een quota te halen :hammer: dat slaat nergens op.

nb: dit geld alleen voor korpsen en of agenten e.d. die hun werk niet goed uitvoeren of een 9 tot 17u mentaliteit hebben en of geen lef hebben.

Mack

Bericht door Mack » 02 dec 2009, 09:14

Een kennis van mij reed in de Maastunnel in Rotterdam, toen er een politiewagen met sirene en zwaailicht achter hem zat. Maastunnel is tweebaans met doorgetrokken streep.

Maar ja, hij gaat als brave burger over de doorgetrokken streep om de politieauto de ruimte te geven.

Krijgt hij een paar weken later een bekeuring voor het negeren van de doorgetrokken streep :bag:

En het ergste is: die moet dus genoteerd zijn door de agenten in die politieauto achter hem... :hmmm:

Never no way dat ik in de Maastunnel dus nog aan de kant ga voor een politieauto, en ik ga braaf 50 rijden. Een ambulance is een ander verhaal natuurlijk.

wjn

Bericht door wjn » 02 dec 2009, 11:22

@Luco

Hoe gaat het nu met die aangifte?

Groeten, Wolfgang.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 12:04

@Mack...dat meen je niet, wat een verhaal...of in de maastunnel hangen camera's die het vaststelden dan je van baan wisselde en dus geen onderscheid maakt? :hmmm: lijkt me anders heel krom.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 12:07

Mack schreef: Never no way dat ik in de Maastunnel dus nog aan de kant ga voor een politieauto, en ik ga braaf 50 rijden.
Dan krijg je daar weer een boete voor zeker :stom:

KW

Bericht door KW » 02 dec 2009, 20:43

Mack schreef:Een kennis van mij reed in de Maastunnel in Rotterdam, toen er een politiewagen met sirene en zwaailicht achter hem zat. Maastunnel is tweebaans met doorgetrokken streep.

Maar ja, hij gaat als brave burger over de doorgetrokken streep om de politieauto de ruimte te geven.

Krijgt hij een paar weken later een bekeuring voor het negeren van de doorgetrokken streep :bag:

En het ergste is: die moet dus genoteerd zijn door de agenten in die politieauto achter hem... :hmmm:

Never no way dat ik in de Maastunnel dus nog aan de kant ga voor een politieauto, en ik ga braaf 50 rijden. Een ambulance is een ander verhaal natuurlijk.
Als jij aan de kant kan kan hij toch ook om je heen of zie ik dat verkeerd? Dan gaatie zelf maar met z'n bevoegdheden over die streep.

Luco

Bericht door Luco » 02 dec 2009, 22:14

wjn schreef:@Luco

Hoe gaat het nu met die aangifte?

Groeten, Wolfgang.
Aangifte is gedaan dus fwachten denk ik :roll:

Hunter

Bericht door Hunter » 03 dec 2009, 13:04

luco hornsveld schreef:Er werd letterlijk gezegd dat de verzekering het maar moest regelen met de tegenpartij :roll: :roll:
Dus alles is nu naar de verzekering gestuurd.
Ik ga mij ff gevaarlijk opstellen, maar wellicht heb ik het ook helemaal mis:

Het verhalen van de schade moet toch gewoon via de verzekeringsmaatschappijen geregeld worden?
Tenslotte is de dader vanwege het kenteken bekend, dus de schade kan verhaald worden.

Volgens mij kan de politie alleen bij de tegenpartij nog een bekeuring (of iets dergelijks) uitschrijven vanwege het doorrijden na een ongeval???

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2009, 14:21

Hunter schreef:
luco hornsveld schreef:Er werd letterlijk gezegd dat de verzekering het maar moest regelen met de tegenpartij :roll: :roll:
Dus alles is nu naar de verzekering gestuurd.
Ik ga mij ff gevaarlijk opstellen, maar wellicht heb ik het ook helemaal mis:

Het verhalen van de schade moet toch gewoon via de verzekeringsmaatschappijen geregeld worden?
Tenslotte is de dader vanwege het kenteken bekend, dus de schade kan verhaald worden.

Volgens mij kan de politie alleen bij de tegenpartij nog een bekeuring (of iets dergelijks) uitschrijven vanwege het doorrijden na een ongeval???

Klopt dat de verzekering de schade moet regelen, maar je mag toch minstens verwachten dat ze bij een misdrijf iets ondernemen als de dader bekend is :?:

Peric

Bericht door Peric » 03 dec 2009, 17:05

MOET je trouwens geen aangifte doen voor zoiets? Anders neemt de verzekering het niet in behandeling..

Fernando

Bericht door Fernando » 15 dec 2009, 10:54

Ongeloofelijk weer dit! :evil:
Oppaskindje aan de cocaïne

Denk je voor 7,50 zwart p/u eindelijk een leuke blonde betrouwbare oppasmiep voor die lieve kleuter van je geregeld te hebben. Blijkt dat je er iedere week een gratis asociale rastanegert bij krijgt die op je bank ligt te zuipen en blowen. En oh ja, hij snuift ook nog een dikke lijn coke en laat die vervolgens slingeren zodat je eigen kind er ook van kan proeven. Zaakje kwam uit toen de ouders het meisje er van verdachten stiekem te roken in huis en een camera in de kast verstopten. BETRAPT! Helaas kon de pliesie niks met de beelden in verband met de privacy van onze banknegert. Dan maar hiero. He swa smile! Je staat op GeenStijl!
FILMPJE

RobS

Bericht door RobS » 15 dec 2009, 11:55

Tom schreef:Onze regionale politie ligt gelukkig op schema

http://www.politie.nl/brabant-zuid-oost ... ehalen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zag ze anders gister én vandaag bij mij om de hoek druk bonnen uitschrijven voor fietsers die door rood fietsten :bag:

Ik heb trouwens een soortgelijk iets meegemaakt. Jaren geleden met mijn 2e wagentje, een Civicje waar ik lang voor gespaard had, op stap geweest, Civic netjes geparkeerd, kom ik terug bij de auto om 04:15 zit het ding helemaal onder de deuken en voetstappen, er was overheen gelopen en in ieder paneel wel een deuk getrapt :( Het was de enige auto op een verder lege parkeerplaats. Al snel kwam er iemand naar me toe die zijn hond aan het uit laten was, hij had de daders achtervolgt (was pas net gebeurt) en had gezien dat ze om de hoek woonde, hij had dus het adres. Ik dus samen met die man naar het politieburo gereden, hele verhaal uitgelegd, adres gegeven waar ze vervolgens ook NIETS mee deden.

Het is uiteindelijk allemaal opgelost, heb opgebeld naar het nummer behorende bij het adres, kreeg de vader van 1 van die jongens aan de lijn en heb het hele verhaal uitgelegt, 2 wekenlater had ik m'n centen.
Laatst gewijzigd door RobS op 15 dec 2009, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 dec 2009, 11:56

Alsdat echt is zoals het lijkt dan ist inderdaad ongelovelijk...moet je die reacties ook eens lezen :lol:

het zou je maar gebeuren.... :hammer:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 dec 2009, 13:20

Mack schreef:Een kennis van mij reed in de Maastunnel in Rotterdam, toen er een politiewagen met sirene en zwaailicht achter hem zat. Maastunnel is tweebaans met doorgetrokken streep.

Geen broodje aap verhaal? Lijkt me heel erg sterk hoor.
Je bent als bestuurder verplicht om ruimte te maken op zo'n moment.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 15 dec 2009, 13:53

Fernando schreef:Ongeloofelijk weer dit! :evil:
Oppaskindje aan de cocaïne

Denk je voor 7,50 zwart p/u eindelijk een leuke blonde betrouwbare oppasmiep voor die lieve kleuter van je geregeld te hebben. Blijkt dat je er iedere week een gratis asociale rastanegert bij krijgt die op je bank ligt te zuipen en blowen. En oh ja, hij snuift ook nog een dikke lijn coke en laat die vervolgens slingeren zodat je eigen kind er ook van kan proeven. Zaakje kwam uit toen de ouders het meisje er van verdachten stiekem te roken in huis en een camera in de kast verstopten. BETRAPT! Helaas kon de pliesie niks met de beelden in verband met de privacy van onze banknegert. Dan maar hiero. He swa smile! Je staat op GeenStijl!
FILMPJE
Ongezond! :shock:

In dit geval moet je die personen gewoon aanklagen en bij het onderzoek het filmpje als bewijs gebruiken.
Kan me voorstellen dat hier een hoge straf opstaat..
Als het echt drugs is waar dat jongetje aan proeft dan wordt zijn gezondheid ernstig in gevaar gebracht!

Macboy

Bericht door Macboy » 30 dec 2009, 14:11

Luco: zoals hier al geroepen is, betreft het gewoon een strafbaar feit waarvoor je een dagvaarding behoort te krijgen met verantwoording bij de politierechter.

Doorrijden na ongeval is ernstig, letsel heeft er niets, maar dan ook NIETS mee te maken.

Aangifte even in de gaten houden. Tegen de agent die dat zei zou ik een klacht indienen. Als de politie niets doet, kan je een art 12 Sv procedure starten.

Je weet me te vinden ;)

Luco

Bericht door Luco » 30 dec 2009, 14:30

Macboy schreef:Luco: zoals hier al geroepen is, betreft het gewoon een strafbaar feit waarvoor je een dagvaarding behoort te krijgen met verantwoording bij de politierechter.

Doorrijden na ongeval is ernstig, letsel heeft er niets, maar dan ook NIETS mee te maken.

Aangifte even in de gaten houden. Tegen de agent die dat zei zou ik een klacht indienen. Als de politie niets doet, kan je een art 12 Sv procedure starten.

Je weet me te vinden ;)
Ik zal morgen even kijken hoe het ermee staat, bedankt :clap: :thumbup:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 04 jan 2010, 17:44

Hehehehehe :shock:

Bekeuring voor broodmes in auto 04-01-2010
STAPHORST - Een inwoonster van Staphorst is bekeurd omdat ze een broodmes in haar auto had liggen. Het mes was een geschenk van een bakker voor trouwe klanten. Een politieagent zag bij een controle het mes in het dashboardkastje liggen en bekeurde de vrouw. Volgens de politie was er sprake van verboden wapenbezit. De bakker heeft al toegezegd de bekeuring van 60 euro te betalen.

rtvdrenthe.nl

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 jan 2010, 17:47

Ongelovelijk ook weer! :lol:

Maarja, waarom ook een broodmes in je dashboard kastje en als ze hem net gekregen had, waarom was ie dan niet nog verpakt?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 jan 2010, 17:49

:stom:

Als ze nu in Culemborg eens voorwaarts gaan in blote kont met koppel en speer om een aantal figuren daar van de kaart af te meppen, zijn ze nuttiger bezig dan wat ik hier allemaal lees :nah:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 jan 2010, 18:42

partyondude schreef::stom:

Als ze nu in Culemborg eens voorwaarts gaan in blote kont met koppel en speer om een aantal figuren daar van de kaart af te meppen, zijn ze nuttiger bezig dan wat ik hier allemaal lees :nah:
Idd, weg met die marokaanse relschoppers. :bag:

Tom

Bericht door Tom » 17 jul 2010, 21:40

http://www.omroepbrabant.nl/?news/13963 ... +auto.aspx

Lees ook de reacties (staan ook en paar telegraaf-achtige reacties tussen).. ze hebben een stuk of 10 politieauto's nodig gehad...
Bericht klopt niet of is niet volledig. Hier in Geldrop zijn slechts een aantal motoragenten op het laatst gezien, maar aanvankelijk vooral auto's, een stuk of 8 tot 10.
Auto is hier via Bosrand vanuit het winkelcentrum Coevering met achtervolgende poltieauto's gezien tot in de Carpinistraat waar ie het Coeveringse bos in dook. Daar heeft ie de vele politieauto's echt om de tuin weten te leiden terwijl je daar toch maar enkele wegen hebt, want na een tijdje kwam ie doodleuk weer dezelfde weg terug scheuren over die zandweg.
Zag het niet al te slim uit, in het bos (kon ik goed zien vanuit de flat hier), i.p.v. hem daar in het bos van achter aan te tikken lieten ze hem weer op de weg naar de Carpinistraat en Admiraal Byrd wegkomen, gelukkig niemand aangereden tijdens die wilwesttaferelen. De resterende vele poltieauto's zaten toen volledig verkeerd te zoeken in het bos en eromheen bij de sluisstraat en het fietspad achter het heldersveld. Die 2 politieauto's auto's wat in het bos erachteraan scheurden wisten kennelijk niet door te even in elke richting ze reden. Ze hadden die Carpini zo kunnen afsluiten want die is doodlopend en daar kunnen ze maar op 1 plek eruit.
:lol: :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 17 jul 2010, 22:37

Luco schreef:Ik zal morgen even kijken hoe het ermee staat, bedankt
En Luco ? Heb je er nou iets aan gedaan en is er een klacht ingediend tegen die agent ? Of is dit een typisch gevalletje zeiken over de politie maar er zelf niks tegen doen ?

Plaats reactie