http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... in_on.html" onclick="window.open(this.href);return false;OMGWTFCDA! Camiel Eurlings in de bocht hoor. Onze verkeersminister mocht vanochtend in RTL Nieuws komen opdraven vanwege de megafail van de A73-tunnels bij Roermond. Uitleg voor randstedelingen. De snelwegen in Nederland lopen helemaal door tot in het uiterste zuiden van het land. De techniek is daar inmiddels zo ver gevorderd dat men tunnels kan graven. Echter, al sinds de bouw van deze gewraakte tunnel kampt het veiligheidssysteem met de ene na de andere storing. IJskoude cijfers: Het afgelopen anderhalf jaar werd de tunnel 1.800 keer afgesloten, waarvan slechts 97 maal terecht. Alle overige keren betrof het een storing in de controlekamer. Kosten van de tunnel: 300 miljoen euro. Extra kosten wegens vertragingen: 30 miljoen euro. Uiteindelijke oplossing: klik. Door deze zoveelste ICT-faal van de overheid mocht Camiel vannacht (twee jaar te laat) de tunnel officieel heropenen. En welke nu al profetische woorden sprak onze Minister van Verkeer die op het punt staat alle automobilisten in Nederland op te zadelen met een GPS-spionagekastje dat zo lek is als een mandje? "Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek." Right. Wat u zegt. Bedankt Camiel. Een beter argument midden in de discussie over rekeningrijden kunnen we niet bedenken.
Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek
- Snipe
Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek
Vandaag op GeenStijl.
- RVV
Re: Eurlings: kapotte tunnels schuld van techniek
Tja een tunneltje hebben ze al niet in de hand.. laat staan straks 8 miljoen van die kastjes..
- HansD
Dat zien jullie helemaal verkeerd Snipe, Rico en GS. De overheid heeft geleerd van de voorgaande projecten en ze gaan het kastje samen met de markt ontwikkelen. Dat moet dus goed gaan, daar kunnen we op volledig vertrouwen en nu maar weer lekker gaan slapen.
yeah right 
yeah right -
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
OMG, hoezo een epic FAIL qua opmerking.
Maar goed, als het wat meer kost, wat maakt het uit. De belastingbetaler is namelijk een onuitputbare bron, die kun je ongelimiteerd leegslurpen. Aldus politici.
Ik wil verkiezingen.
Maar goed, als het wat meer kost, wat maakt het uit. De belastingbetaler is namelijk een onuitputbare bron, die kun je ongelimiteerd leegslurpen. Aldus politici.
Ik wil verkiezingen.
- Ravin ///M
Ik hoop dat er ooit een echte revolutie komt waarin de politiek als geheel op de schop gaat.
We praten nu over de overheid alsof het een machine is die ons controleert, terwijl we allemaal
mensen zijn en dat kleitje dat de overheid vormt is nu een te machtig kluitje aan het worden.
For the people by the people moet het zijn en worden.
Want wat kun je tegen zo'n opmerking inbrengen? Niks, het kwaad is al geschied, het geld
is al uitgegeven en hij staat doodleuk op het punt opnieuw onze centjes uit te geven. En dan
een factor 10, met een echo die nog een factor 10 langer duurt. Belachelijk.
We praten nu over de overheid alsof het een machine is die ons controleert, terwijl we allemaal
mensen zijn en dat kleitje dat de overheid vormt is nu een te machtig kluitje aan het worden.
For the people by the people moet het zijn en worden.
Want wat kun je tegen zo'n opmerking inbrengen? Niks, het kwaad is al geschied, het geld
is al uitgegeven en hij staat doodleuk op het punt opnieuw onze centjes uit te geven. En dan
een factor 10, met een echo die nog een factor 10 langer duurt. Belachelijk.
- JP
Kom wekelijks meerdere malen door de westerscheldetunnel en vraag me altijd af; is daar bij de bouw ook zo'n gez@ik mee geweest? Dik 6km onder water gaat beter dan iets meer dan 1km onder wat weilanden door
- HansD
Omdat de westerscheldetunnel een gewone tunnel is maar die A73 tunnels moesten zo nodig uitgerust worden met een modern state off the art veiligheidssysteem. Dat vervolgens alleen maar storingen kent.
Waarom het uberhaupt moest snap ik trouwens niet, die A73 tunnels zijn niets bijzonders en zelfs behoorlijk overzichtelijker dan andere tunnels.
Waarom het uberhaupt moest snap ik trouwens niet, die A73 tunnels zijn niets bijzonders en zelfs behoorlijk overzichtelijker dan andere tunnels.
-
Luco
HansD schreef:Omdat de westerscheldetunnel een gewone tunnel is maar die A73 tunnels moesten zo nodig uitgerust worden met een modern state off the art veiligheidssysteem. Dat vervolgens alleen maar storingen kent.
Jij snapt er echt niks van.
Die beveiliging moest er komen omdat de politiek dat wilde, kosten noch moeite werden gespaard.
Want het hele apparaat wat overheid heet moet toch blijven draaien, inclusief bevriende bedrijven
- HansD
Ah, noem me naief maar dat wil ik ook niet snappen 8)
- Alain
En weer dicht ... als dit geen teken aan de wand is weet ik het niet meer
Nog geen 12 uur open geweest !!!
- wjn
Nu met reden, een te hoge vrachtwagen. Het beveiligingssysteem heeft dus gewerkt.
Media probeert weer lezers te krijgen
- Paskal
- Auto: meerdere
Eenswjn schreef:Nu met reden, een te hoge vrachtwagen. Het beveiligingssysteem heeft dus gewerkt.
Zoals bij een aantal bekend werk ik bij Rijkswaterstaat....... ja kom maar, kom maar met die opmerkingen
Heb geen zin om mijn visie en inside-info over het hele tunnel & overheid-verhaal hier neer te pennen want 99% van dit forum is toch anti-overheid, maar wil nog wel even wat kwijt over de media...... Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen nog immer geloven wat er in de media geschreven wordt en met name de stemmingmakerij in de media vind ik echt zum kotsen
-
Tom
Paskal niet om het één of ander, je hoeft het ook niet te verdedigen...
Maar "te hoge vrachtwagens".. het eerste wat in mij opkomt als nuchter iemand is: wat een onzin? Je gaat een tunnel bouwen, dan zorg je toch dat het gros van het vrachtverkeer eronder door kan? Net zoals alle andere tunnels die in Nederland aanwezig zijn. Of zijn dat van die speciaal vervoer vrachtwagens die telkens de sluitingen veroorzaken?
Maar "te hoge vrachtwagens".. het eerste wat in mij opkomt als nuchter iemand is: wat een onzin? Je gaat een tunnel bouwen, dan zorg je toch dat het gros van het vrachtverkeer eronder door kan? Net zoals alle andere tunnels die in Nederland aanwezig zijn. Of zijn dat van die speciaal vervoer vrachtwagens die telkens de sluitingen veroorzaken?
- Niels
- Auto: Prius+
Goede toelichting Paskal maar gewoon ff een simpele domme vraag....konden die tunnels niet net ff hoger voor al het vrachtverkeer? Zal wel niet anders hadden ze dat wel gedaan natuurlijk
En wat is het verhaal achter die tunnel en is het dan toch wel degelijk een geslaagd project?
En wat is het verhaal achter die tunnel en is het dan toch wel degelijk een geslaagd project?
-
Marc R
Die lul van een Eurlngs zei strax op de radio dat we "in nederland nu eens moeten stoppen met proberen het wiel mbt techniek opnieuw uit te vinden" ik moest meteen denken aan de kastjes...die was ie zeker even vergeten...
TERING WAT KAN DIE MAN LIEGEN!!!....
TERING WAT KAN DIE MAN LIEGEN!!!....
- Paskal
- Auto: meerdere
Sorry, maar ik ga hier mijn visie niet geven..... als Rijksambtenaar heb ik immers bij voorbaat alles al tegen me 
Zo lang er nog vrachtwagens zijn die portalen van de verkeerssignalering op de Randweg Eindhoven omver trekken omdat ze te hoog zijn kun je je afvragen hoe hoog je die tunnels dan wel niet moet maken
Ben benieuwd of RTL nu iedere keer dat die tunnel dicht gaat doordat er weer een vrachtwagen met wapperend zeil of een te hoge vrachtwagen voorbij komt, een artikel gaat schrijven. Dan kunnen ze nog wel even
Hoor je ooit iemand anders over sluitingen van de andere tunnels in NL? Nee dus, waarbij gedacht wordt dat die tunnels nooit dicht gaan.... yeah off course dream on. Idem destijds met die stenengooiers vanaf die viaducten. Het is nooit erger geweest dan voorheen, maar zodra de media erop duikt is het in ene keer HET probleem van NL
Blijft een apart wereldje die media... en ja, die van Verkeer en Waterstaat ook 
Zo lang er nog vrachtwagens zijn die portalen van de verkeerssignalering op de Randweg Eindhoven omver trekken omdat ze te hoog zijn kun je je afvragen hoe hoog je die tunnels dan wel niet moet maken
Ben benieuwd of RTL nu iedere keer dat die tunnel dicht gaat doordat er weer een vrachtwagen met wapperend zeil of een te hoge vrachtwagen voorbij komt, een artikel gaat schrijven. Dan kunnen ze nog wel even
- Niels
- Auto: Prius+
Wat mij betreft zeker niet hoorPaskal Morriën schreef:als Rijksambtenaar heb ik immers bij voorbaat alles al tegen me
- wjn
Het eerste wat je met je vrachtwagenrijbewijs leert, is let op de hoogte- en breedtetekens. Een vrachtwagen mag 4 meter hoog zijn, behoudens ontheffingen.
De tunnels zijn rond de 4,5 meter vrije doorrijhoogte. Zijn in werkelijkheid dus nog hoger.
Trek zelf je conclusie maar.
De tunnels zijn rond de 4,5 meter vrije doorrijhoogte. Zijn in werkelijkheid dus nog hoger.
Trek zelf je conclusie maar.
- JP
De tunnels zijn al 10cm hoger dan de minimale brughoogte (en tevens de normale max. Hoogte van een vrachtwagen) van 4meter.
In de meeste gevallen die ik gezien heb, is het uitstekende lading. Container met oud papier, takken, dat spul.
Zaak is gewoon zo snel mogelijk die weg weer vrij te maken en nog hogere boetes voor te hoge vrachtwagens.
zelf gelukkig nooit te hoog, ben normaal maar 3m90..echter in losstand 10meter.....
In de meeste gevallen die ik gezien heb, is het uitstekende lading. Container met oud papier, takken, dat spul.
Zaak is gewoon zo snel mogelijk die weg weer vrij te maken en nog hogere boetes voor te hoge vrachtwagens.
zelf gelukkig nooit te hoog, ben normaal maar 3m90..echter in losstand 10meter.....
- Hans
Snipe schreef:En welke nu al profetische woorden sprak onze Minister van Verkeer die op het punt staat alle automobilisten in Nederland op te zadelen met een GPS-spionagekastje dat zo lek is als een mandje? "Men heeft in 2005 te veel vertrouwen gehad in totaal onbewezen techniek."
Eurlings = FAIL!Alain schreef:En weer dicht ... als dit geen teken aan de wand is weet ik het niet meer![]()
- Hans
Zoals te zien is in dit filmpje bij 0:35 seconden?JP schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/665821/ ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
Ja zoiets, maar die vent was afgeleid door een spookrijder die hem aan het filmen was....Hans schreef:Zoals te zien is in dit filmpje bij 0:35 seconden?JP schreef:
zelf gelukkig nooit te hoog, ben normaal maar 3m90..echter in losstand 10meter.....![]()
http://www.dumpert.nl/mediabase/665821/ ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een ander iets waarom ik niet snap dat de tunnels niet een ietsiepietsie hoger gemaakt zijn, zijn de vele uitzonderlijke transporten vanuit het zuiden.
Nu kom je die nog steeds tegen op de N273 Napoleonsbaan waar het ook niet echt breed is door die dorpjes
-
Emiel
Ik woon aan de N273 sinds een jaar, ik ben blij dat de tunnels open zijn nu
Maar wat er soms over de N273 komt gedenderd..................
Ik weet wel dat de makens van de software voor de tunnels bijna failliet is gegaan door al het extra werk wat men er voor moest doen....
Dus ik vermoed dat er veel meer oorzaken zijn maar wel allemaal techniek.
En wat betreft te hoge vrachtwagens, daar heb ik geen kaas van gegeten, als die te hoog zijn, tja dan moeten ze het dicht gooien, beter als schade. wat is nou 10 minuten ? Beter als 3 maanden
En de "Media" ? die zijn gek, denken enkel aan verkoop cijfers.
Ik weet wel dat de makens van de software voor de tunnels bijna failliet is gegaan door al het extra werk wat men er voor moest doen....
Dus ik vermoed dat er veel meer oorzaken zijn maar wel allemaal techniek.
En wat betreft te hoge vrachtwagens, daar heb ik geen kaas van gegeten, als die te hoog zijn, tja dan moeten ze het dicht gooien, beter als schade. wat is nou 10 minuten ? Beter als 3 maanden
En de "Media" ? die zijn gek, denken enkel aan verkoop cijfers.
- KW
Het probleem is niet dat de veiligheidssystemen continu problemen gaven, maar die sukkels van ontwerpers die de tunnel TE LAAG gemaakt hebben waardoor die veiligheidssystemen onoverkomelijk noodzakelijk waren! Een probleem dat de meeste andere tunnels niet hebben.wjn schreef:Nu met reden, een te hoge vrachtwagen. Het beveiligingssysteem heeft dus gewerkt.
- wjn
Hoe hoog hadden ze dan moeten zijn? 6 meter, 10 meter??De tunnelhoogte is 5 meter en de technische installaties brengen die terug tot 4,50 meter. De hoogtedetectie staat afgesteld op 4 meter en 30 centimeter. De wettelijk toegestane hoogte van vrachtwagens is maximaal 4 meter. Voor grotere hoogte is een speciale ontheffing vereist.