Ramses Shaffy overleden
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ramses Shaffy overleden
http://www.telegraaf.nl/prive/5461011/_ ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
De chansonnier en acteur Ramses Shaffy is op 76-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Amsterdam. Shaffy trad vorige week nog op in de Rotterdamse Laurenskerk.
Shaffy woonde al een tijdje in een verpleeghuis als gevolg van problemen met epilepsie en een longontsteking.
Na een carrière als acteur bij de Nederlandse Comedie maakte Shaffy in de jaren zestig furore als zanger. Liedjes als Sammy, We zullen doorgaan, Pastorale, Laat me en Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder werden in de jaren zeventig klassiekers.
Samen met Liesbeth List vormede hij een onafscheidelijk duo.
De chansonnier en acteur Ramses Shaffy is op 76-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Amsterdam. Shaffy trad vorige week nog op in de Rotterdamse Laurenskerk.
Shaffy woonde al een tijdje in een verpleeghuis als gevolg van problemen met epilepsie en een longontsteking.
Na een carrière als acteur bij de Nederlandse Comedie maakte Shaffy in de jaren zestig furore als zanger. Liedjes als Sammy, We zullen doorgaan, Pastorale, Laat me en Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder werden in de jaren zeventig klassiekers.
Samen met Liesbeth List vormede hij een onafscheidelijk duo.
- Snipe
Re: Ramses Shaffy overleden
Grootste Nederlandse artiest.
-
allen
Nog even een wijze levensles van Ramses dan...
- duifjes.com
R.I.P.
En Allen....erg mooi nummer!
En Allen....erg mooi nummer!
- Patrick van Wijngen
Vind ik dit erg ? Jammer voor het persoon an sich, maar ik heb niets met nederlandstalige muziek.
Ik ben koud en gevoelloos, ik weet het
- Michel P
+1Patrick van Wijngen schreef:Vind ik dit erg ? Jammer voor het persoon an sich, maar ik heb niets met nederlandstalige muziek.
- Snipe
Ja, zo kun je er ook over denken.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou ja, ik vraag mij altijd af waarom hier draadjes over worden geopend. Maar openen staat vrij natuurlijk, dat maak ik niet uit
Had het nog niet gelezen op TT dus nu hier. Verder doe ik er niets mee, sneu voor de nabestaanden, hij zelf merkt er niets meer van 
-
MartijnS
- Snipe
Dat is wellicht niet zijn sterkste optreden.
-
allen
Stel je voor dat hier alleen autogerelateerde zinnige draadjes geopend mogen worden, dan wordt het akelig stil hier op Df. 3 Posts per dag of zo?Arthur schreef:Nou ja, ik vraag mij altijd af waarom hier draadjes over worden geopend.
- Patrick van Wijngen
Er is altijd nog iemand met een caterham, waarmee hele draadjes gevuld kunnen wordenallen schreef:Stel je voor dat hier alleen autogerelateerde zinnige draadjes geopend mogen worden, dan wordt het akelig stil hier op Df. 3 Posts per dag of zo?Arthur schreef:Nou ja, ik vraag mij altijd af waarom hier draadjes over worden geopend.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Pastorale..................
Daar moet ik dan gelijk aan denken.....................IMHO het beste Nederlandse nummer ooit.................
Daar moet ik dan gelijk aan denken.....................IMHO het beste Nederlandse nummer ooit.................
- Snipe
romo schreef:Pastorale..................
Zelfs met deze outfit een mooi nummer.
Uitstekend bewijs dat Nederlandse muziek niet alleen bestaat uit platte bierstampers en après-ski-polonaise. Dag Toppers, dag Bauer, dag Jan Smit.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
^^^
mee eens, betr 'Pastorale'.
Paar jaar geleden dacht ik dat ie al weg was, hij zag er toen ook al zo zwak uit...
Anyway, geen echte fan btw.
mee eens, betr 'Pastorale'.
Paar jaar geleden dacht ik dat ie al weg was, hij zag er toen ook al zo zwak uit...
Anyway, geen echte fan btw.
- Hielke
+1romo schreef:Pastorale..................
- Mack
Ik heb eigenlijk niks met zijn muziek.
Maar mijn moeder was er gek op. En toen zij een paar jaar geleden overleed, ook aan kanker, wilde ze een nummer van hem. Dat nummer "Laat me" met Alderliefste.
Dus dat nummer doet me wel wat nu.
Maar mijn moeder was er gek op. En toen zij een paar jaar geleden overleed, ook aan kanker, wilde ze een nummer van hem. Dat nummer "Laat me" met Alderliefste.
Dus dat nummer doet me wel wat nu.
- GTRene
vele mooie nummers gemaakt en nee heb niks met NL muziek maar waardeer wel de goede nummers die hij maakte en hoe hij dat kon zingen en overbrengen in je gevoel/ontroeren
ja Laat me is mooi.
dat van Liesbeth dat stukje afgang filmpje hoort hier mijns inziens niet tussen mag verwijderd worden...das sneu en hoort niet bij wat hij was/kon.
ik moet vaak denken aan dit nummer als ik z'n naam hoor, niet dat ie echt mooi is maja
ja Laat me is mooi.
dat van Liesbeth dat stukje afgang filmpje hoort hier mijns inziens niet tussen mag verwijderd worden...das sneu en hoort niet bij wat hij was/kon.
ik moet vaak denken aan dit nummer als ik z'n naam hoor, niet dat ie echt mooi is maja
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 dec 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Mwah. Dat was hij ook.GTRene schreef:dat van Liesbeth dat stukje afgang filmpje hoort hier mijns inziens niet tussen mag verwijderd worden...das sneu en hoort niet bij wat hij was/kon.
-
Xave30
R.i.p Ramses
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1, we zijn allemaal mens, hij was geen godheid, niemand is dat, kijk naar bijv Elvis en Michael Jackson, 'grootheden' met hun manco's, zoals iedereen.Snipe schreef:Mwah. Dat was hij ook.GTRene schreef:dat van Liesbeth dat stukje afgang filmpje hoort hier mijns inziens niet tussen mag verwijderd worden...das sneu en hoort niet bij wat hij was/kon.
- Snipe
Toch is dit filmpje wat sympathieker.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
RIP. Nederland verliest een groot artiest.
-
Marc R
Heb niets met Ramses Shaffy maar denk wel dat er een markante persoonlijkheid verdwenen is.
K zou de berg drugs wel eens zien willen die hij gebruikt heeft....
K zou de berg drugs wel eens zien willen die hij gebruikt heeft....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En Liesbeth met een list en de rest gepakt heeft..........................