Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Die voorlaatste is mooi!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Goed.Arthur schreef:Hoe rijdt 'ie eigenlijk?
Hij weegt nog geen 1300 kilo. Hij is 600 kilo lichter dan mijn vorige auto, de 750iL, maar ook honderden kilo's lichter dan de M5 die ik had. Bovendien zit er geen zware zes-, acht- of twaalfcilinder in, maar een bescheiden viercilinder. Dat zorgt ervoor dat het met het onderstuur ook allemaal wel meevalt.
Vergeleken met een E30 M3 is 'ie wel wat zwaarder, maar vergeleken met veel andere auto's is 'ie relatief licht.
Daarbij is de besturing lang niet zo vaag en ongevoelig en wollig als ik had verwacht. Met dank aan het Recaro-interieur kun je fatsoenlijk zitten.
Ja, het is een leuke auto.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Mooie foto's Luuk!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Fraai idd, auto is mooi origineel.Ruben schreef:Mooie foto's Luuk!
Michel
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Mooie foto's idd! Verhaaltje was ook leuk om te lezen 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
HEEEEEEEEEEEL mooi weer Luuk. Foto's 1 en 4 van de door Snipe geplaatste set vind ik het mooist 

- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
+1!hugo schreef:Foto's maken, Luuk kan dat ! 8)
-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Pff, jij wisselt ook vlot van auto zeg!
Heb het topic vlug door gelezen, maar kwam niet echt een reden tegen waarom je de 750i weg hebt gedaan. Is er een reden?
Nette wagen hoor, zoals we van Marco gewend zijn
Heb het topic vlug door gelezen, maar kwam niet echt een reden tegen waarom je de 750i weg hebt gedaan. Is er een reden?
Nette wagen hoor, zoals we van Marco gewend zijn

- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Mooie foto's, maar om even te mierenneuken.. Ik snap dat je de handelaar-platen geel maakt, maar het oogt nog niet authentiek..
Sorry.. :playcar:
Verder leuk verslagje!
Verder leuk verslagje!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Een 750iL is mooi en een V12 moet je zeker een keer gehad hebben, maar na een paar maanden heb je het wel gezien. Tenminste, dat vind ik. Er zijn ook mensen die voor zulke auto's geboren zijn.Richardt. schreef:Heb het topic vlug door gelezen, maar kwam niet echt een reden tegen waarom je de 750i weg hebt gedaan. Is er een reden?
-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Duidelijk 
Van V8 naar V12, naar vier cilinder. De meesten doen het andersom
Ik zou zelf ook liever voor iets zoals een 190E kiezen dan een luxe cruisemobiel zoals een 750i

Van V8 naar V12, naar vier cilinder. De meesten doen het andersom

Ik zou zelf ook liever voor iets zoals een 190E kiezen dan een luxe cruisemobiel zoals een 750i
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Een V8 heeft hier nog nooit voor de deur gestaan.
Wel staan er nu twee viercilinders, dus da's ook acht.
Wel staan er nu twee viercilinders, dus da's ook acht.
-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Was de M5 dan een 6 cilinder? 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Mooie foto rep, maar waar blijven de foto's van het interieur (stoelen/dashtotaal etc)? Wist ook nooit dat er zoveel van verkocht waren tov de m3 btw
.

-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 22:39
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16
De 2.3-16 zijn in de kleur zwart; Blauschwarz 199 en i.d.d. in de bronstint Rauchsilber 702 geleverd.Snipe schreef: "Die vieze bronstint" is overigens Rauchsilber. In het zwart, de andere kleur die leverbaar was, ziet MB ook ergens blauw want die kleur noemen ze Blauschwarz.
De 2.5-16 zijn naast bovenstaande kleuren ook in Astralsilber 735, Brillantsilber 744 en Almadinrot 512 geleverd.
De evo's zijn allemaal geleverd in Blauschwarz 199.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Thanks guys! Shootje hebben we in relatief korte tijd gedaan, maar hij komt vast nog wel eens meer voor de lens. 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
We hadden niet zo heel veel tijd op die dag, maar er komen vast nog wel eens meer foto's. Vandaag ben ik nog een dagje met Luuk op pad geweest, binnenkort waarschijnlijk nog wel een keer dus ze komen. Op de dag van de vorige foto's was het overigens jankweer. Maar goed, dat was het vandaag ook. Inmiddels traditie als ik met Luuk onderweg ben.Kasteel schreef:Mooie foto rep, maar waar blijven de foto's van het interieur (stoelen/dashtotaal etc)? Wist ook nooit dat er zoveel van verkocht waren tov de m3 btw.
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16
Jack schreef:De 2.3-16 zijn in de kleur zwart; Blauschwarz 199 en i.d.d. in de bronstint Rauchsilber 702 geleverd.Snipe schreef: "Die vieze bronstint" is overigens Rauchsilber. In het zwart, de andere kleur die leverbaar was, ziet MB ook ergens blauw want die kleur noemen ze Blauschwarz.
De 2.5-16 zijn naast bovenstaande kleuren ook in Astralsilber 735, Brillantsilber 744 en Almadinrot 512 geleverd.
De evo's zijn allemaal geleverd in Blauschwarz 199.
Goedendag mijnheer Becker

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Schaalmodel in de goede kleur en uitvoering is wel leuk.
In ieder geval is de folder sinds gisteren aanwezig, zowel de Nederlandse als de Duitse.
In ieder geval is de folder sinds gisteren aanwezig, zowel de Nederlandse als de Duitse.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
E34 535i is er wel van Minichamps. Helaas beige interieur, automaat en chromeline, maar dat ga/laat ik nog een keer aanpassen naar mijn ex-E34.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Dit vind ik echt een prachtig exemplaar Snipe! De 190 heeft nog steeds een groot imagoprobleem: Een goede auto, voor foute mannen. Er staan zoveel rotte, foute 190 16v's te koop, dat een fris en fruitig exemplaar wel weer hoopvol stemt. Nu de auto een volwaardige status begint te krijgen als moderne klassieker, zie je de populariteit de afgelopen jaren ook groeien onder een deel van de autoliefhebbers die niet zoveel met de fabrikant Mercedes hebben, maar wel graag karaktervolle auto's koesteren die zowel dagelijks in het verkeer, als tijdens de pleziertochten net dat stukje extra beleving geven waar ze gelukkig(er) van worden. Mensen zoals de gemiddelde DF-er dus.
De dog-leg versnellingsbak is dezelfde als in de E21 en E30 (M3) te koop was en in combinatie met de door Cosworth behandelde motor, het directere stuurhuis en het sperdifferentieel (+ onderstel) biedt zo'n 190 heel veel rijplezier, maar ook comfort. Het koppel is al bij 4200 rpm volledig beschikbaar en de stoelen lijken me super zitten. Volgens mij kun je er prima mee cruisen en lekker knallen als je daar zin in hebt. Net als een nette originele E30 M3 dus, want die vind ik ook redelijk comfortabel (en hitsig). Ik neem aan dat de 190 iets minder scherp zal zijn als je er echt voor gaat zitten, maar dat je er tijdens trackdays of een rondje Nurburgring prima mee kunt komen achter een E30 M3 als je je best doet.
De standaard 190 16v's schijnen trouwens niet geschikt te zijn om met grote regelmaat op circuits in te zetten zonder aanpassingen, dit in tegenstelling tot de Beierse opponent in standaard trim. Met moderne 'sappen' in 't blok, koelsysteem, bak en diff, iets andere remblokken in combinatie met Dot 5.1 remvloeistof en respect voor het materiaal moet een dagje Ring of Zandvoort geen problemen opleveren bij een goed onderhouden exemplaar. Waar Porsche goed heeft geholpen bij de 500E, heeft Cosworth knap werk geleverd in de verder zo saai rijdende 190. Als autoliefhebber spreekt mij dat nog altijd enorm aan en voel ik al jaren weleens de gedachte opborrelen om eens te zien of zo'n 16v mijn imago kan maken, of kraken. Tot nu toe weerhoudt 't budget mij ervan om me te laten verleiden tot het kopen en 'oplappen' van een afgetrapt en roestig exemplaar. Aan de andere kant, ze zijn de moeite waard om te redden. Shit, weer dat gevoel. Bedankt Snipe.
De dog-leg versnellingsbak is dezelfde als in de E21 en E30 (M3) te koop was en in combinatie met de door Cosworth behandelde motor, het directere stuurhuis en het sperdifferentieel (+ onderstel) biedt zo'n 190 heel veel rijplezier, maar ook comfort. Het koppel is al bij 4200 rpm volledig beschikbaar en de stoelen lijken me super zitten. Volgens mij kun je er prima mee cruisen en lekker knallen als je daar zin in hebt. Net als een nette originele E30 M3 dus, want die vind ik ook redelijk comfortabel (en hitsig). Ik neem aan dat de 190 iets minder scherp zal zijn als je er echt voor gaat zitten, maar dat je er tijdens trackdays of een rondje Nurburgring prima mee kunt komen achter een E30 M3 als je je best doet.
De standaard 190 16v's schijnen trouwens niet geschikt te zijn om met grote regelmaat op circuits in te zetten zonder aanpassingen, dit in tegenstelling tot de Beierse opponent in standaard trim. Met moderne 'sappen' in 't blok, koelsysteem, bak en diff, iets andere remblokken in combinatie met Dot 5.1 remvloeistof en respect voor het materiaal moet een dagje Ring of Zandvoort geen problemen opleveren bij een goed onderhouden exemplaar. Waar Porsche goed heeft geholpen bij de 500E, heeft Cosworth knap werk geleverd in de verder zo saai rijdende 190. Als autoliefhebber spreekt mij dat nog altijd enorm aan en voel ik al jaren weleens de gedachte opborrelen om eens te zien of zo'n 16v mijn imago kan maken, of kraken. Tot nu toe weerhoudt 't budget mij ervan om me te laten verleiden tot het kopen en 'oplappen' van een afgetrapt en roestig exemplaar. Aan de andere kant, ze zijn de moeite waard om te redden. Shit, weer dat gevoel. Bedankt Snipe.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16: nieuwe foto's door Luuk op p.4
Graag gedaan, Dennis. Ik wist dat je er blij mee zou zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, e30touring1990, nielsdf en 11 gasten