ANWB zal bepalend zijn..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 11:26

Ravin ///M schreef:Wat ik me afvraag is, welke toeslagen berekenen ze voor oudere auto's.
Want ze hebben het steeds over oudere en meer vervuilende auto's,
maar anders dan een basistarief en een spitsheffing, zijn er verder
geen cijfers bekend. En de spitsheffing is alleen genoemd, maar
het bedrag staat niet eens vast.

Dus welke extra heffing komt er voor oudere, zwaardere en
onzuinigere (dan wat, een Lup 3L?) auto's?
Die staan al in de lijst, je hebt keuze uit bv de aygo lijst of de dikke kar lijst, en dan nog 4 jaar oud en 8 jaar oud wat ik trouwens ook niet allemaal begrijp :hmmm: wat een berekeningen :hammer:
daar krijgen ze het nog druk mee...je moet dus een kenteken en het kastje van een Toyota Aygo is 1.4 cent per km in/op je M5 doen :thumbup: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Michel P » 30 nov 2009, 11:32

allen schreef:Welke andere pechhulp heb je in Nederland nog meer, behalve ANWB en Route Mobiel? Kan ik zelf ook overwegen de brief in te sturen.
Heeft de ANWB je nog niet geroyeerd :mrgreen: :bag: Ze zijn voor de KM heffing om zo min mogelijk hulp te moeten verlenen en dat gebeurt uiteraard als Allen minder gaat rijden :bag:

Mooie brief Hans, stuur deze gelijk op :-)

Michel

Gebruikersavatar
Alain
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
Locatie: Haaglanden

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Alain » 30 nov 2009, 11:33

Ik mis de auto's -met een bouwjaar van vóór 2003- ook .. ik ga echt never nooit een nieuwe kopen !!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Youp » 30 nov 2009, 11:37

Voor mijn auto kan ik ook niks vinden... Die is van eind 2002. Met een F label (1.6 & 900kg :bag: )... Ben benieuwd hoe hoog dat uit gaat vallen... :?

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Robertdj » 30 nov 2009, 11:49

Youp schreef:Voor mijn auto kan ik ook niks vinden... Die is van eind 2002. Met een F label (1.6 & 900kg :bag: )... Ben benieuwd hoe hoog dat uit gaat vallen... :?
Same here. Qua CO2 uitstoot zouden we ons moeten schamen.

:roflol: :roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Youp » 30 nov 2009, 11:53

Robertdj schreef:
Youp schreef:Voor mijn auto kan ik ook niks vinden... Die is van eind 2002. Met een F label (1.6 & 900kg :bag: )... Ben benieuwd hoe hoog dat uit gaat vallen... :?
Same here. Qua CO2 uitstoot zouden we ons moeten schamen.

:roflol: :roflol: :roflol:
Ja.... 200 gram per kilometer.... Wie verzint het! :lol:

Een C2 VTS 16v stoot maar iets van 160 gram per kilometer uit, terwijl hij flink zwaarder is en het zelfde motortje heeft... Komt puur omdat Citroën toen wel inspeelde op de NEDC cyclus en ten tijde van de Saxo (106) nog niet... :bag:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door SteV6 » 30 nov 2009, 11:55

Waarom Robert?

Wat verbruikt je auto? Ik haal met mijn Leon V6 namelijk gewoon bijna 1 op 10 werkelijk verbruik. Maar ja, dat maakt voor de heffing niets uit. Ergens op papier staan andere cijfertjes ... 223 gr/km werkelijk tegenover 266 gr/km op papier.

Maar voor de niet verbruikte grammen CO2 mag ik straks wel betalen :evil:

Stephan

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Robertdj » 30 nov 2009, 12:04

SteV6 schreef:Waarom Robert?

Wat verbruikt je auto? Ik haal met mijn Leon V6 namelijk gewoon bijna 1 op 10 werkelijk verbruik. Maar ja, dat maakt voor de heffing niets uit. Ergens op papier staan andere cijfertjes ... 223 gr/km werkelijk tegenover 266 gr/km op papier.

Maar voor de niet verbruikte grammen CO2 mag ik straks wel betalen :evil:

Stephan
Op papier 203 g/km en 1 op 13 gemiddeld. In de praktijk haal ik dat echter zelden, vaak gaat het richting de 1 op 10.

Als je de CO2 uitstoot vergelijkt met de huidige generatie auto's is het redelijk lachwekkend. Zeker voor zo'n kleine auto.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 12:16

Ik krijg vrijstelling omdat ze voor 1 auto de regeltjes niet gaan aanpassen :mrgreen: in my dreams

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Youp » 30 nov 2009, 12:21

Robertdj schreef:
SteV6 schreef:Waarom Robert?

Wat verbruikt je auto? Ik haal met mijn Leon V6 namelijk gewoon bijna 1 op 10 werkelijk verbruik. Maar ja, dat maakt voor de heffing niets uit. Ergens op papier staan andere cijfertjes ... 223 gr/km werkelijk tegenover 266 gr/km op papier.

Maar voor de niet verbruikte grammen CO2 mag ik straks wel betalen :evil:

Stephan
Op papier 203 g/km en 1 op 13 gemiddeld. In de praktijk haal ik dat echter zelden, vaak gaat het richting de 1 op 10.

Als je de CO2 uitstoot vergelijkt met de huidige generatie auto's is het redelijk lachwekkend. Zeker voor zo'n kleine auto.
Ik heb al een aantal keer 1:15 gehaald (gecombineerd snelweg & binnendoor). Hiervoor heb je wel een wat beter uitlaat nodig...

De C2 1.6 16v van een maat van me rijdt op z'n zuinigst 1:10....

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29079
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2009, 12:57

Ravin ///M schreef:Wat ik me afvraag is, welke toeslagen berekenen ze voor oudere auto's.
Want ze hebben het steeds over oudere en meer vervuilende auto's,
maar anders dan een basistarief en een spitsheffing, zijn er verder
geen cijfers bekend. En de spitsheffing is alleen genoemd, maar
het bedrag staat niet eens vast.

Dus welke extra heffing komt er voor oudere, zwaardere en
onzuinigere (dan wat, een Lup 3L?) auto's?
toeslag heeft niet te maken met leeftijd maar met CO2 uitstoot ;) de complete kmh prijs is gebaseerd op brandstofsoort en CO2 uitstoot.

en in al die tabellen over leeftijd gaan ze er vanuit (en is meestal ook zo) dat een oudere auto meer Co2 uitstoot produceert dan een nieuwe van dezelfde klasse.

kijk maar eens op autoweek.nl en dan carbase daar kan je van elke auto de CO2 uitstoot in gr/km vinden...

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Robertdj » 30 nov 2009, 13:04

Youp schreef:
Robertdj schreef:
SteV6 schreef:Waarom Robert?

Wat verbruikt je auto? Ik haal met mijn Leon V6 namelijk gewoon bijna 1 op 10 werkelijk verbruik. Maar ja, dat maakt voor de heffing niets uit. Ergens op papier staan andere cijfertjes ... 223 gr/km werkelijk tegenover 266 gr/km op papier.

Maar voor de niet verbruikte grammen CO2 mag ik straks wel betalen :evil:

Stephan
Op papier 203 g/km en 1 op 13 gemiddeld. In de praktijk haal ik dat echter zelden, vaak gaat het richting de 1 op 10.

Als je de CO2 uitstoot vergelijkt met de huidige generatie auto's is het redelijk lachwekkend. Zeker voor zo'n kleine auto.
Ik heb al een aantal keer 1:15 gehaald (gecombineerd snelweg & binnendoor). Hiervoor heb je wel een wat beter uitlaat nodig...
Betere uitlaat? :hmmm:

ErikS
Berichten: 18985
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door ErikS » 30 nov 2009, 13:21

Free-flow uitlaat;)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Robertdj » 30 nov 2009, 13:23

Erik Stoffelsen schreef:Free-flow uitlaat;)
Resulteerd in hogere toerentallen :bag:

ErikS
Berichten: 18985
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door ErikS » 30 nov 2009, 13:24

En een makkelijker presterende motor.

Waarom denk je dat een auto met chip zuiniger is?

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Robertdj » 30 nov 2009, 15:22

Mits je dezelfde snelheden aanhoudt, wat lastig kan zijn. :bag:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Hans R » 30 nov 2009, 17:47

Heeft iemand een reactie terug gehad van de ANWB? Ik heb ook een mail gestuurd maar geen reactie op gehad..

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door wjn » 30 nov 2009, 18:15

Dat mijn e-mail ontvangen is :lol:

En een indirect antwoord: http://www.anwb.nl/over-anwb/nieuws,/20 ... arief.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tommel
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2009, 09:20
Locatie: Breda, Netherlands

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door tommel » 01 dec 2009, 12:20

ik heb mijn eigen brief verstuurd:
Ik heb op nu.nl het volgende stuk gelezen in
http://www.nu.nl/politiek/2132045/lezer ... fing-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"De vaststelling van dat tarief is een belangrijke voorwaarde van de ANWB om te discussiëren over steun aan het plan, liet directeur Guido van Woerkom weten. Eurlings heeft gezegd de goedkeuring van de ANWB essentieel te vinden."
Indien de ANWB de "Big Brother| plannen goedkeurt, dan zal ik mijn ANWB-lidmaatschap opzeggen en hoogstwaarschijnlijk velen met mij.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door duifjes.com » 01 dec 2009, 12:50

De restwaarde van onzuinige auto's die komt mega onder druk te staan....geen mens wil dadelijk een benzineslurper die heel veel per kilomter gaat kosten straks......ik denk dat dit probleem een behoorlijk probleem gaat worden...iedereen masaal de benzineslurper inruilen...veel aanbod weinig vraag.....die waarde's gaan straks echt drastisch naar beneden!!!!!!!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door RVV » 01 dec 2009, 13:21

Ja mooi een M5 :bag:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Youp » 01 dec 2009, 13:32

Robertdj schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Free-flow uitlaat;)
Resulteerd in hogere toerentallen :bag:
Nee. De originele uitlaat is een en al comprimis. Voornamelijk op het gebied van geluid en kosten. Ik rij nu met een HJS 200CPI sportkatalysator, en 2 open dempers. Dit scheelt aanzienlijk in de prestaties maar ook in het verbruik. De originele katalysator zit veel te dicht waardoor de auto als het ware door een rietje aan het ademen is. Het boeltje fatsoeneren verhoogt gewoon het rendement van de motor waardoor hij én zuiniger wordt én beter presteert. Zelfs al ga je het extra vermogen benutten, dan verbruikt de auto niet meer dan dat hij met een originele uitlaat doet.

Modernere auto's krijgen ook steeds betere uitlaten, dit heeft gewoon met het rendementsverhaal te maken. Een hoger rendement komt neer op een lager brandstofverbruik en dat is nu eenmaal een hot item tegenwoordig... En een uitlaat perfectioneren is makkelijker en vooral goedkoper dan een of ander ingewikkeld inspuitsysteem.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door duifjes.com » 01 dec 2009, 13:36

Rico schreef:Ja mooi een M5 :bag:
Reken er maar op dat dit soort auto's straks lastiger wordt...natuurlijk blijven er mensen die dit soort auto's blijven kopen maar de groep zal kleiner worden en niet groter.....Ook jij gaat straks rekenen per Km. en het verschil straks tussen een M5 en nieuw type 516i twin turbo.......zal gigantisch zijn.......Dus bereid je nu vast voor....of stel Camiel een juiste vraag....kunt u mij garanderen op papier dat de restwaarde's van auto's door uw toedoen niet drastisch zullen dalen????

Eigenlijk zouden we al dit soort vragen per email naar Camiel moet sturen....volgens mij is het adres camiel@denhaag.lutser.pr

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Ravin ///M » 01 dec 2009, 13:44

Benzineslurper?

Alle gemiddeld c02 uitstotende auto's worden na 4 jaar belachelijk duur.
Ze verkorten hiermee de economische levensduur van de auto, er moeten
meer auto's gefabriceerd worden, etc etc. Lekker milieu.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Michel P » 01 dec 2009, 13:45

duifjes.com schreef:De restwaarde van onzuinige auto's die komt mega onder druk te staan....geen mens wil dadelijk een benzineslurper die heel veel per kilomter gaat kosten straks......ik denk dat dit probleem een behoorlijk probleem gaat worden...iedereen masaal de benzineslurper inruilen...veel aanbod weinig vraag.....die waarde's gaan straks echt drastisch naar beneden!!!!!!!!
Dat is al volop aan de gang, hele leasvloten vergroenen onder het mom maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Dikke auto's zijn straks een zeldzaamheid in NL.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MarcF, Martijn_bmw, Thomas H en 16 gasten