POLITIE, ik verbaas me toch weer

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

POLITIE, ik verbaas me toch weer

Bericht door Luco » 30 nov 2009, 17:28

Ik dacht dat ik me niet meer zou verbazen over de houding/gedrag van de politie, maar toch gebeurd het weer.

Mijn zwager is vorige week op een rotonde onderuit gereden met zijn motor door een automobilist.
Er waren twee getuigen die het kenteken hebben opgeschreven omdat "mijnheer" ervandoor ging.
Zwagertje is helemaal beurs en de motor heeft zon beetje 1500 euro schade en daar komt dan het motorpak nog bij.
Politie is ingeschakeld en alle gegevens zijn doorgegeven.
Nu is die vandaag naar het politiebureau geweest om aangifte te doen en dacht dat de politie al bij de dader langsgeweest zou zijn, nou niet dus.
Dus aangifte gedaan van doorrijden na een aanrijding, nu gaan jullie toch zeker wel langs de dader?
Nee hoor meneer u heeft geen blijvend letsel en de onkosten en schade moet uw verzekering maar regelen, wij doen niks.

Nou echt waar, al had de agent dat aan mij verteld had ik hem recht op zijn smoel gebeukt, wat een waardeloos stel lamzakken zijn het toch.
Dit is echt niet normaal.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: POLITIE, ik verbaas me toch weer

Bericht door Eric H » 30 nov 2009, 17:32

doorrijden na een ongeval is toch gewoon een misdrijf....of is dat tegenwoordig niet meer zo... ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 nov 2009, 17:32

luco hornsveld schreef:Ik dacht dat ik me niet meer zou verbazen over de houding/gedrag van de politie, maar toch gebeurd het weer.

Mijn zwager is vorige week op een rotonde onderuit gereden met zijn motor door een automobilist.
Er waren twee getuigen die het kenteken hebben opgeschreven omdat "mijnheer" ervandoor ging.
Zwagertje is helemaal beurs en de motor heeft zon beetje 1500 euro schade en daar komt dan het motorpak nog bij.
Politie is ingeschakeld en alle gegevens zijn doorgegeven.
Nu is die vandaag naar het politiebureau geweest om aangifte te doen en dacht dat de politie al bij de dader langsgeweest zou zijn, nou niet dus.
Dus aangifte gedaan van doorrijden na een aanrijding, nu gaan jullie toch zeker wel langs de dader?
Nee hoor meneer u heeft geen blijvend letsel en de onkosten en schade moet uw verzekering maar regelen, wij doen niks.

Nou echt waar, al had de agent dat aan mij verteld had ik hem recht op zijn smoel gebeukt, wat een waardeloos stel lamzakken zijn het toch.
Dit is echt niet normaal.
Wat is normaal...

Jammer, ik krijg de laatste maanden steeds meer 'vertrouwen'in de hermandad, serieus. Maar dit zou m'n vertrouwen wel weer 'n deuk geven inderdaad. :|

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 17:34

als het is gegaan zoals jij hebt neergetypt dan is dat inderdaad schandalig...de verzekering regelt het wel :hammer: laat ze die doorrijder oppakken en niet volgende week maar meteen ze hebben ja het kenteken het moet toch niet gekker worden :police:

tis best erg bij sommige korpsen als je dat wel eens hoort.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 17:37

Eric H schreef:doorrijden na een ongeval is toch gewoon een misdrijf....of is dat tegenwoordig niet meer zo... ?
das veel te moeilijk, je mag niet doorrijden echter doe je dat wel tja werk en tijd/geld...

tis toch veel makkelijker met een kastje in je auto alles toe te sturen? :lol: het moet niet gekker worden

en nu dit

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5443 ... efs__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

achja...vrijbuiters
Verder schafte hij allerlei producten voor 'persoonlijke hygiene' aan zoals haargel en massageolie, op kosten van het korps.
waar gebruikte ie dat voor :roflol: willen we dat wel weten? :shithappens:
Laatst gewijzigd door GTRene op 30 nov 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2009, 17:40

Eric H schreef:doorrijden na een ongeval is toch gewoon een misdrijf....of is dat tegenwoordig niet meer zo... ?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet als je geen blijvend letsel hebt ofzo :shocking: :sealed:

Alain

Bericht door Alain » 30 nov 2009, 17:46

En even de verzekering bellen (die betalen namelijk nooit graag uit) en uitleggen dat er een dader bekend is maar dat ze (de plietsie) te lui zijn om hem op te pakken ??

wjn

Bericht door wjn » 30 nov 2009, 18:19

Volgens mij klopt dat niet, moedwillig doorrijden na een ongelijk (gelukkig heeft je zwager getuigen) is altijd fout.

Op z'n minst moet die "vermoedelijke" veroorzaker (onschuldig totdat het bewezen is ;) ) een fikse boete krijgen. Artikel 5 of zo.

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2009, 18:40

Er werd letterlijk gezegd dat de verzekering het maar moest regelen met de tegenpartij :roll: :roll:
Dus alles is nu naar de verzekering gestuurd.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 nov 2009, 18:42

Fijn weer, geeft echt weer een goed gevoel over de inzet van de politie!! Peter R de Vries gisteren tijdens het zappen, motordief die bekend is bij de Politie 0,0 aktie :shock: schop dat soort tuig dat politie heet een snel de straat op, ofwel ontslaan dat soort volk.

Michel

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 30 nov 2009, 18:51

Doorrijden na een aanrijding is gewoon een misdrijf en de dader hoort dus aangehouden te worden!
De politie is verplicht een aangifte in behandeling te nemen!
Je bent zelfs verplicht zelf aangifte te doen in geval van direct levensgevaar!

Als er niks gebeurd, zou ik zowel de politieagent als de dader aanklagen!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 nov 2009, 18:54

De beste doorrijder, krijgt ws gewoon een proces verbaal en ze zullen zoals gewoonlijk uit hun zelf geen stappen naar de verzekeraar ondernemen. Gewoon veel druk op zetten, op den duur komt het goed.

Fabian

Bericht door Fabian » 30 nov 2009, 19:38

Vreemd.

Buurvrouw van mn ouders (+50 jaar) werd thuis (LETTERLIJK!) opgeladen vanwege een hekje wat ze bij de AH had omgereden. Ze had niet in de gaten dat er schade aan was en was gewoon overstuur dat ze schade had gereden aan dr auto. Echt in alle onschuld.

Ze heeft gewoon een paar uur vast gezeten op het buro!!!!!!

En ze twijfelden nog omtrent vervolging........

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 nov 2009, 19:40

Ernst Jan Dekker schreef:Doorrijden na een aanrijding is gewoon een misdrijf en de dader hoort dus aangehouden te worden!
De politie is verplicht een aangifte in behandeling te nemen!
Je bent zelfs verplicht zelf aangifte te doen in geval van direct levensgevaar!

Als er niks gebeurd, zou ik zowel de politieagent als de dader aanklagen!
Volgens mij ook....ik zou dit eens goed uitzoeken en er achteraan gaan....als het echt zo is dat de Politie er niets mee doet....lokale krant ff bellen en verslag van doen....overheidsinstellingen hebben een hekel aan dit soort berichten.......Ik zou hoogstpersoonlijk die agent die dat zo doodleuk zegt terplekke achter zn/hr buro vandaan sleuren overigens........

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2009, 19:43

Hmm, apart dat je zwager in een keer terecht kon bij de politie. Meestal moet je daar ook nog een afspraak voor maken! Nog iets idioots :bag: .....

Kasteel

Bericht door Kasteel » 30 nov 2009, 19:45

Fabian schreef:Vreemd.

Buurvrouw van mn ouders (+50 jaar) werd thuis (LETTERLIJK!) opgeladen vanwege een hekje wat ze bij de AH had omgereden. Ze had niet in de gaten dat er schade aan was en was gewoon overstuur dat ze schade had gereden aan dr auto. Echt in alle onschuld.

Ze heeft gewoon een paar uur vast gezeten op het buro!!!!!!

En ze twijfelden nog omtrent vervolging........
Me broertje reed ooit een verkeersbord eruit 's nachts, meldde dit aan de politie, later overdag nog iets op bureau getekend; nacht erop aangehouden en opgepakt voor doorrijden na ongeval :stom: .

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2009, 19:48

Richardt. schreef:Hmm, apart dat je zwager in een keer terecht kon bij de politie. Meestal moet je daar ook nog een afspraak voor maken! Nog iets idioots :bag: .....
Ongeluk was vrijdag en vandaag kon die bij de politie terecht :bag:

Duifjes, dat zou ook mijn reactie zijn, maar mijn zwager is een heel rustig type.

JP

Bericht door JP » 30 nov 2009, 20:01

luco hornsveld schreef:Er werd letterlijk gezegd dat de verzekering het maar moest regelen met de tegenpartij :roll: :roll:
Dus alles is nu naar de verzekering gestuurd.
Desnoods de verzekering vragen of ZIJ adhv het kenteken je het adres kan geven van de veroorzaker.

Onder de noemer; Dat roggelen we zelf wel ff... :hammer:

Knot

Bericht door Knot » 30 nov 2009, 20:17

Alain schreef:En even de verzekering bellen (die betalen namelijk nooit graag uit) en uitleggen dat er een dader bekend is maar dat ze (de plietsie) te lui zijn om hem op te pakken ??
Mijn idee... zou t ook via die weg regelen!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 nov 2009, 20:34

De politie je beste vriend??

Ik schrik hier toch ook wel van, wat moet je nou nog als eerlijke burger in dit land? Elke keer je laten kleineren, je positie verdedigen, maar met de rug tegen de muur, en alleen als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.......................

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 20:51

romo schreef:De politie je beste vriend??

Ik schrik hier toch ook wel van, wat moet je nou nog als eerlijke burger in dit land? Elke keer je laten kleineren, je positie verdedigen, maar met de rug tegen de muur, en alleen als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.......................
iets van vogels en oost en west berlijn? :wink: freedom.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 nov 2009, 20:52

romo schreef:De politie je beste vriend??

Romo......dit is gewoon zoals het land in elkaar zit....politie is heeeeeeel druk met andere zaken........trek je conclusie.....

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 30 nov 2009, 21:13

Nog steeds ja..
Collega van mij heeft hetzelfde gehad alleen die had het geluk dat toen de dader weg wilde rijden iemand hem klem reed en de politie belde :D

HansD

Bericht door HansD » 30 nov 2009, 21:15

Bellen dat je nu voor zijn deur staat met een pipa en dat je het zelf wel gaat regelen, zijn ze er zo.

Ontopic
duifjes.com schreef:Volgens mij ook....ik zou dit eens goed uitzoeken en er achteraan gaan....als het echt zo is dat de Politie er niets mee doet....lokale krant ff bellen en verslag van doen....overheidsinstellingen hebben een hekel aan dit soort berichten.......Ik zou hoogstpersoonlijk die agent die dat zo doodleuk zegt terplekke achter zn/hr buro vandaan sleuren overigens........
+1

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2009, 23:07

Nouja 1 ding het geeft hoop als we straks het kastje in de auto hebben en we hem moedwillig gaan saboteren :angel:

of ben ik nou te optimistisch :bag:

Plaats reactie