Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Niels » 07 nov 2009, 01:51

Ding hadden ze gewoon zonder kap moeten leveren en dan nog een stuk meer hardcore a la GT3 RS. Zonder kap oogt het wel met die bulten achterop maar ik vind het een beetje een Engelse oplossing zo :mrgreen: Liever een gewone Boxster dan maar nog liever een Cayman imho.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 nov 2009, 08:01

Niels schreef:Ding hadden ze gewoon zonder kap moeten leveren en dan nog een stuk meer hardcore a la GT3 RS. Zonder kap oogt het wel met die bulten achterop maar ik vind het een beetje een Engelse oplossing zo :mrgreen: Liever een gewone Boxster dan maar nog liever een Cayman imho.
+1 huidige 987 is zeer appetijtelijke auto, dit ontwerp voegt niks toe, doet er eerder afbreuk aan.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2009, 09:11

Ruben schreef:
Niels schreef:Ding hadden ze gewoon zonder kap moeten leveren en dan nog een stuk meer hardcore a la GT3 RS. Zonder kap oogt het wel met die bulten achterop maar ik vind het een beetje een Engelse oplossing zo :mrgreen: Liever een gewone Boxster dan maar nog liever een Cayman imho.
+1 huidige 987 is zeer appetijtelijke auto, dit ontwerp voegt niks toe, doet er eerder afbreuk aan.
Als ik naar Porsche kijk voegt eigenlijk niks écht wat toe voor MIJ en blijf ik zitten met 'n Turbo/GT3/GT2 :bag:

:angel:

Rupie

Bericht door Rupie » 07 nov 2009, 09:25

Dat heeft met je ego te maken Robin, de mijne past nog in een Boxster :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2009, 09:38

Valse bescheidenheid is de grootste arrogantie Ruben. :D

JP

Bericht door JP » 28 nov 2009, 20:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 01:12

:love: Da's dus duidelijk, hier staat het vizier dus nu op gericht. Dus lekker dat 320pk blok/1275kg. Hoe mooi willen we het krijgen. Ja, beetje showing of is 'ie wel, maar dat zijn alle Porsches (omdat het Porsches zijn). Ja, kappersauto is het ook wel, nou en, nou en? Wat gaat dat ding kosten?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 30 nov 2009, 01:45

Ferdinand, volgens mij is dit qua prestaties een stapje terug voor je?
(hoewel ik wel in je review las dat een P meer focused inelkaar steekt)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 11:00

Een Boxter Spyder vind ik geen stap terug :lol: tov. een BMW 1 serie. O nee, helemaal niet zelfs. Het is een stap vooruit voor wat betreft rijbeleving, motorgeluid en afwerking. Een atmo met 320 pk/370nm van Porsche in een 1.275kg auto, daar word ik wel heel erg vrolijk van :lol: . Maar die Porsche komt erbij, want ik heb niets aan een tweezitter voor het dagelijks. Bovendien, die BMW ACS1 is veeeeel te goed en te leuk, ook een superhok, die ga ik helemaal niet inruilen. Deze Porsche is alleen voor de fun, dakje er af (voor die 5 dagen zon in NL :bag: ) dan is in mijn beleving deze Spyder wel helemaal 'af'. Dat rare dakje vind ik nu juist weer leuk. En ja, de kapper van Gordon gaat 'm ook kopen, ik weet het. Maar ik vind deze Porsche veeeeel gaver dan bijv. een TeeTee (Rijdt Wilders die niet ..?).

edit: detail, maar deze Porsche heeft gelukkig die rare ronde mistlampjes niet. Less =more. Hij heeft nog wel die led-makeup randjes, maar sloop ik er wel uit..

allen

Bericht door allen » 30 nov 2009, 11:05

Afbeelding

Mietje! Nat worden moet je!!! :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 11:06

bij die spyder komt vast wel een beter aftermarket dakje/hardtop daarbij kan je hem volgens mij ook met echte flippers achter het stuur bestellen.

leuk ding dat zeker.

@Allen :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 11:16

Toch vreemd dat Porsche hier mee komt tov. een Boxter S. Want dat is ook een 2-zitter, aan de achterbank van de Boxter S heb je niets. Volgens mij hebben ze een regelrechte concurrend in eigen huis. Uiterlijk, ja, dat is het verschil dan. Ik ben bang dat de prijzen voor deze Spyder wel eens helemaal uit de klauwen gaan lopen, dus bijv. dik meer dan de Cayman S, om zo toch een gat te slaan tussen de Boxter S en de Spyder. Ook doordat deze Spyder 320pk mee krijgt. Ook weer raar, waarom heeft de Boxter S geen 320pk? Omdat Porsche wist dat ze met deze Spyder zouden komen. Heel erg gek in mijn beleving, of zit ik er naast?

Edit: @Rene, het is overigens al zeker dat ik voor de handbak ga. Heb door de hele folder zitten bladeren en ik ben er al uit. Er komen geen opties, behalve de sportuitlaat en 19" velgen. Eventueel wel het sportchronopakket, maar ben daar nog niet over uit. Wat heb ik daar aan?
Laatst gewijzigd door Sperdy op 30 nov 2009, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 30 nov 2009, 11:18

Marketing toch? Niets mis mee.

Overigens, als je het als speelwagentje koopt, waarom dan niet een jonge Cayman overwegen?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 11:24

Allen, omdat ik deze Spyder heel erg gaaf vind. Als deze er tweede hands komen, dan is dat zeker een optie. Een tweedehands (Duitse) Cayman kan ook maar vaak zitten die vol met toeters en bellen die ik niet wil.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 11:42

Afbeelding
Heeft ie wel een achterruit en zijramen?? :shock: Of is het een nat pak halen tijdens een stortbui ?

allen

Bericht door allen » 30 nov 2009, 12:07

Achterruit is niet zo spannend. Ben je bang weg te waaien zu ik sowieso eerst uitzoeken of je überhaupt zijruiten hebt. Weet dat de meeste passagiers in de Speedster destijds open ramen niet konden waarderen.

Tom

Bericht door Tom » 30 nov 2009, 12:17

Ferdinand schreef: Deze Porsche is alleen voor de fun, dakje er af (voor die 5 dagen zon in NL :bag: ) dan is in mijn beleving deze Spyder wel helemaal 'af'.
Ferdinand, open rijden kan ontzettend vaak. Gister nog gedaan. Gewoon verwarming aan en je hebt geen last van de kou.
Verder ga ik heeeel jaloers worden als je deze gaat bestellen!

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 12:21

zo te zien zitten er wel ramen in, kijk naar de deur vooraan dat driehoekje waar het raam verstevingd wordt en de geluf achter de deur/carros
en de schakelaartjes in de deuren voor de ramen

Afbeelding

zal nog ff verder speuren naar foto's

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 12:28

en kijk...hier kun je een ruitje zien tussen de stoelen...

Afbeelding

hier ook een grote foto van de auto ramen in de deur...en het raampje tussen de stoelen echter hoe ze dat achter de deur oplossen?

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 12:40

en eindelijk de foto van de flippers terug gevonden :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding lekker...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dakje haakt dus in...

Afbeelding

Afbeelding

afijn mooie foto's hier

http://www.conceptcarz.com/vehicle/defa ... 0&i=3#menu" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 14:00

Tom schreef:
Ferdinand schreef: Deze Porsche is alleen voor de fun, dakje er af (voor die 5 dagen zon in NL :bag: ) dan is in mijn beleving deze Spyder wel helemaal 'af'.
Ferdinand, open rijden kan ontzettend vaak. Gister nog gedaan. Gewoon verwarming aan en je hebt geen last van de kou.
Verder ga ik heeeel jaloers worden als je deze gaat bestellen!
Bedankt jongens. Mooi, er zitten wel ramen in. Da's een dikke prima (ik heb wel de indruk dat ik extreme basisvragen stel hier, heb dus helemaal geen ervaring met cabrio's rijden). Ja Tom, zoals het er nu voor staat, gaat dit 'm zeker worden. Maar ik wacht de berichten over het rijden etc. in de pers nog wel even af en ander nieuws als dat er komt. Natuurlijk komen er vergelijking met de Cayman S/Boxter. Maar qua looks vind ik deze Porsche prachtig. De mooiste moderne Porsche van dit moment. Ja, deze Roadster overteft - qua looks - wat mij betreft de Carrera GT. Het mooie aan deze Roadster is dat hij alle kenmerken heeft van een dikke Porsche (= looks, lekker laag, retegoed boxer geluid, erg snel, stuurt als een van de beste) maar niet die 'mastodonte' uitstraling heeft van bijv. de 911 serie. Ja, dit vind ik een prachtige Zuid-Fankijk Cannes boulevard cruiser, hij heeft het helemaal. :lol:

edit: de witte (dus de standaard wit) zoals getoond in alle voorbeeldfoto's, vind ik helemaal af. Met witte accenten in het interieur (en rooie gordel en handvaten etc). De getoonde 19" velgen ook prima. En voor de rest gewoon handbak en geen opties (ja, sportuitlaat natuurlijk). De zwarte Porsche sticker op de deur, ook prima. Ja, zoals je 'm ziet, ga ik 'm bestellen tzt.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 14:20

kan handbak wel? weet dat PDK gunstiger is qua Co2 geloof ik? dus zullen ze misschien gebaat zijn bij PDK om hun marge omlaag te halen ofzo?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 15:02

Prijzenslag (info Porsche Rotterdam):

De prijzen, daar komt ie zoals ik 'm zou bestellen:

auto: Porsche Spyder (320pk/370nm handgeschakeld) Euro 90.559 (incl. BTW/BPM*)

kleur: wit (geen meerprijs)
Interieur: zwart alcantara (geen meerrpijs)
Interieur: witte accenten (geen meerprijs)
Interieur: rode handgrepen (geen meerprijs)
Interieur: bekerhouders (geen meerprijs)
Stoelen: Sportstoelen (geen meerprijs)
Logo: Porsche zwarte band over portier (geen meerprijs)
Alarm: klasse 3 (geen meerprijs)

Uitlaat: Sportuitlaat (meerprijs Euro 2.601)
Pakket: Chrono (meerprijs Euro 1.487)
Airco: Climate control (meerprijs Euro 2.037)
Velgen: 19" Carrera S (Euro 485)
Cruiscontrol: ja (Euro 498)

Totaalprijs: Euro 97.667 (in BTW/BPM*)

*Volgens de verkoper het volgenden: De BPM gaat in 2010 naar omlaag, de CO2 tax gaat voor deze auto omhoog. Maar netto betekent dit een - kleine - prijsverlaging vor deze auto. Dat is gunstig, want dan kan ik nog wel een halfje bruin kopen om van te eten deze maand.
@Rene, klopt PDK heeft een lagere CO2 tax. Logisch natuurlijk, omdat je met PDK niet harder dan 95 zult gaan rijden in deze auto. :bag:

De BTW vervalt voor mij, want ik koop m op de zaak. Zit rond de 78k dus voor deze auto. In absolute zin, idioot veel geld. In relatieve zin, vind ik de prijs nog een beetje meevallen ook :bag: :bag: :bag: .
Overigens is de auto is nu gewoon te bestellen :lol: .
Laatst gewijzigd door Sperdy op 30 nov 2009, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 nov 2009, 15:05

zit dar al dat alcantara ook in? dat maakt hem zo mooi als die op de foto

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 nov 2009, 15:09

GTRene schreef:zit dar al dat alcantara ook in? dat maakt hem zo mooi als die op de foto
Ja Rene, dat is precies dezelfde auto - heb alle details met de verkoper doorgenomen - zoals je 'm op de foto ziet, zowel van binnen als van buiten.

Plaats reactie