MR2 Turbo MR2Drift SW20 - update grotere remmen pagina 3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Oof » 16 sep 2009, 13:37

NSXRS schreef:Je bent lekker bezig, maar ik vraag me wel af waarom je inlaat/management niet ombouwt naar Rev3 incl map sensor, dan heb je meer mogelijkheden dan met de Rev2 setup.
Kwa vermogen kom je met de Rev2 setup en originele Rev2 injectoren/fuelrail en (ik neem aan standaard, dus niet ge-upgrade) CT26 Turbo volgens mij niet aan de gehoopte 300Pk, dat is meer Rev3 gebied met de CT20 icm aanpassingen aan inlaat/uitlaat/downpipe/ECU.

Waarschuwing voor de door jou aangegeven olie: ik zou zelf nooit met een 10W60 olie rijden in een Turbo, er van uitgaande dat je er ook mee op straat zal rijden, niet uitsluitend circuit. Er zijn vele discussies over dit soort "race" spec. olie gevoerd, maar ik persoonlijk heb er mijn twijfels over of de oliekanalen in de turbo deze olie onder koelere (straat) omstandigheden goed laten doorstromen.
Ik weet wel dat er diverse Subaru GTT's met dergelijke olie in de soep zijn gedraaid.
Ik gebruik zelf al vele jaren 5W50 in mijn turbo's, waarmee ik ook paar keer per jaar voluit op circuit speel en heb daarmee nog geen enkele klacht gehad, specs daarvan zijn ruimschoots voldoende.

En als laatste wat spam :wink: ik ben serieus aan het overwegen mijn '94 Rev3 RHD MR2 Turbo Coupe (veel stijver en daardoor veel leuker sturen dan een T-bar) te gaan weg doen voor een andere leuke auto die ik tegenkwam. Heeft in de 3 jaar dat ik hem heb nog nooit een probleem gehad (alleen recent nieuwe dynamo), heeft slechts ca 62K originele Km! Word in originele staat verkocht met als enige mod een RVS uitlaat.
Vaste prijs 6975 E
Misschien iemand die hier leest interesse?
Foto's? :please:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 sep 2009, 22:47

Alweer een update. De MR2 rijdt weer :banaan: Helaas bleek de Tein schroefset zo lek als een mandje, dus de originele dempers zitten er weer onder. De Tein set wordt gereviseerd. Ook bleek de versnellingsbakkeerring lek, dus heb ik die meteen vervangen. Voor de rest heb ik het interieur weer gemonteerd en is de nieuwe intercoolerset binnen. Die ga ik volgende week monteren.

Afbeelding
Afbeelding



De motor loopt super netjes en draait nu 0.95 bar. Iets meer dan standaard dus, wat komt door de downpipe en HKS uitlaat. Verbazingwekkend hoe snel de MR2 nu al aanvoelt, laat staan met 1,1 bar :shock: :shock: Gewoon echt een andere auto zo. Van geen koppel naar veel koppel:-). Ook werkt het sperdiff erg goed! Beter dan zo'n doorslippend binnenste wiel.

Wat nu nog te doen:
  • Tein set monteren
    remmen reviseren
    stabilisatorstangen monteren
    intercooler monteren
    omkeuren bij de RDW en nieuw kenteken aanvragen
    taxatie
    all risks verzekeren

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Ar » 30 sep 2009, 00:00

De schroefset is toch nieuw?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 05 okt 2009, 14:26

Gisteren even naar de Ring geweest met de MR2. Op de ring lekker rustig aan gedaan, maar op de autobaan even wat sprintjes gedaan:-). Een vriend van me heeft ook RaceChrono op zijn telefoon, net als ik, dus konden we mooi vergelijken. Er zat telkens maximaal 0,1 seconde verschil tussen onze telefoons.

0-100: 5,7 + 5,9 + 5,5
80-120: 3,2 + 3,4 + 3,5
100-160: 7,3 + 7,2 + 7,2

Best rap dus, aangezien de MR2 nu nog standaard is. Druk is nu 0,95 bar en gaat volgende week naar 1,2 bar. Vooral 100-160 kon ik veel auto's bijhouden op de ring.

@AR De schroefset was niet nieuw helaas.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 09 okt 2009, 12:13

Kwam deze foto nog tegen van afgelopen zondag :df:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2009, 12:40

Heej Davy,

Lees dit draadje nu pas. Leuk project, hoeveel Mr2 turbo's zijn hier nu, 3 of 4?

Hoe zit 't met verhogen van turbodruk en mengselverhouding met standaard injectoren? Ik kan me voorstellen dat een instelbaar motormanagement + MAP + goede afstelling eigenlijk wel noodzakelijk is om de boel betrouwbaar te houden bij 't gebruik wat jij voor ogen hebt, of kan dat prima met standaard ECU en injectoren als je zomaar de benzinedruk verhoogt? Pingelen is iets wat ik vaak hoor als argument om binnen de fabriekswaarden niet teveel naar meer pk's te zoeken als 't betrouwbaar moet blijven.

Ben ik wel nieuwsgierig naar (heb er de ballen verstand van namelijk).

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Marco R. » 09 okt 2009, 12:56

De meeste Toyota blokken lopen zo rijk bovenin dat je best veilig met wat meer druk kan rijden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2009, 13:17

Ok, duidelijk. Tnx

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 09 okt 2009, 14:25

Inderdaad, de blokken lopen standaard al erg rijk en er zijn slechts een paar dingen waar je op moet letten:
  • Downpipe + open uitlaat
    Koudere bougies
    Octaan 100 benzine
    Grotere intercooler
    Goede brandstofpomp
    Druk niet hoger dan 1,2 bar
In de regel blijft een Gen.2 dan best lang heel. De motor heeft zelf een aantal waarschuwingssystemen, zoals pingelsensor, fuelcut bij te hoge druk, enz. Zwak punt van een Gen. 2 is de koppakking, maar als je het niet te gek maakt, dan is ook dat niet echt een probleem. Bij een generatie later zijn die van staal. De CT26 turbo levert makkelijk de 1,2 bar, maar knijpt boven de 5500 toeren. De CT20b van een gen.3 heeft een veel langere adem, maar ook een dunnere as. Die as wil nog wel een breken bij veel on boost/off boost (circuit).

Zo'n MR2 is wel echt een uitdagende auto. Driften is mogelijk, maar je moet wel supersnel tegensturen. Lijnen rijden is helemaal prachtig, omdat je veel met de auto kunt spelen. Door het rotatiepunt t.p.v. de middenmotor reageert de auto echt 10x sneller op lastwisselingen dan mijn E36 bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 okt 2009, 18:51

Niet zo snel als al dat andere geweld hier, maar toch wat filmpjes van mijn MR2 turbo.

Optrekken in de tunnel:


0-100 halfgas door de toeren (met standaard turbodruk):

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Marco R. » 19 okt 2009, 19:13

Snel zat iig ;)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 01 nov 2009, 19:31

Kwam net de Ring-foto's nog tegen. Hoorde van anderen al dat er flinke vlammen uitkomen tijdens schakelen :shock: :
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag 300 km gereden in de regen en ik word steeds blijer van de MR2. Zo verschrikkelijk veel grip in de regen voor een RWD, maar het blijft een uitdagende auto.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Kasteel » 01 nov 2009, 19:48

Gave auto, toch jammer dat ze in NL nooit af fabriek met turbo zijn geleverd. Vlammen zijn overigens super, maar vind je die bumper niet een beetje zonde?

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 01 nov 2009, 19:52

Verbaas me er inderdaad steeds meer over. Alhoewel ik liever een NA rijdt op circuit, is het met de MR2 turbo toch goed te doen. De turbo komt vrij geleidelijk en vroeg in, waardoor de auto op de limiet redelijk te sturen is. En die achterbumper moet er maar aan geloven hoor. Vind het leuk als mijn MR2 zo mooi mogelijk is, maar het moet nooit ten koste gaan van het rijden :clap:


Trouwens ook wel leuk om een stuk of wat GT3's 968CS-en, enz. te zien op de Veluwezoom. Zal waarschijnlijk een toerrit geweest zijn. Eén Porsche haakte nog even aan op de snelweg. Alhoewel hij mij waarschijnlijk het snot voor de ogen rijdt, blijft het toch leuk als iemand ff aanhaakt.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Ar » 02 nov 2009, 09:09

Dennis Cavallino schreef:
Lees dit draadje nu pas. Leuk project, hoeveel Mr2 turbo's zijn hier nu, 3 of 4?
Volgens mij vier?

Kun je niet een soort van onopvallende witte afscherming maken op je bumper?

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Ar » 02 nov 2009, 09:11

Dubbel

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 nov 2009, 15:15

Weer een leuke upgrade aan de MR2 gedaan, namelijk een setje 325 mm 4-pots Hi-Spec Billet remmen. De standaard bierviltjes bleken toch niet helemaal opgewassen tegen mijn rijstijl, dus moesten ze gisteren plaatsmaken voor deze exemplaren. Ik hoop zo telkens de auto wat meer circuitwaardig te krijgen, alhoewel er in standaard vorm ook al goed mee te rijden is hoor. Nou nog een keer carbon blokken op de achteras en een remdrukregelaar om de balans wat meer naar achteren te krijgen. Een MR2 heeft veel gewicht op de achteras namelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren trouwens ook nog een stukje samen opgereden met een vriend van me. Hij heeft een Audi RS4 met chip (425 pk) en moest tijdens de 0-160 serieus vol gas geven om strak achter me te blijven. Denk dat als ik achter de RS4 rijdt, dat ik hem net bijhoudt:-). Toch niet verkeerd voor een 225 pk MR2 met bleedvalve :df:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: MR2 Turbo MR2Drift SW20 - update grotere remmen pagina 3

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 nov 2009, 21:54

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bombadil, Mathieue30, ron36 en 2 gasten