Inderdaad, de blokken lopen standaard al erg rijk en er zijn slechts een paar dingen waar je op moet letten:
- Downpipe + open uitlaat
Koudere bougies
Octaan 100 benzine
Grotere intercooler
Goede brandstofpomp
Druk niet hoger dan 1,2 bar
In de regel blijft een Gen.2 dan best lang heel. De motor heeft zelf een aantal waarschuwingssystemen, zoals pingelsensor, fuelcut bij te hoge druk, enz. Zwak punt van een Gen. 2 is de koppakking, maar als je het niet te gek maakt, dan is ook dat niet echt een probleem. Bij een generatie later zijn die van staal. De CT26 turbo levert makkelijk de 1,2 bar, maar knijpt boven de 5500 toeren. De CT20b van een gen.3 heeft een veel langere adem, maar ook een dunnere as. Die as wil nog wel een breken bij veel on boost/off boost (circuit).
Zo'n MR2 is wel echt een uitdagende auto. Driften is mogelijk, maar je moet wel supersnel tegensturen. Lijnen rijden is helemaal prachtig, omdat je veel met de auto kunt spelen. Door het rotatiepunt t.p.v. de middenmotor reageert de auto echt 10x sneller op lastwisselingen dan mijn E36 bijvoorbeeld.