Foto's?NSXRS schreef:Je bent lekker bezig, maar ik vraag me wel af waarom je inlaat/management niet ombouwt naar Rev3 incl map sensor, dan heb je meer mogelijkheden dan met de Rev2 setup.
Kwa vermogen kom je met de Rev2 setup en originele Rev2 injectoren/fuelrail en (ik neem aan standaard, dus niet ge-upgrade) CT26 Turbo volgens mij niet aan de gehoopte 300Pk, dat is meer Rev3 gebied met de CT20 icm aanpassingen aan inlaat/uitlaat/downpipe/ECU.
Waarschuwing voor de door jou aangegeven olie: ik zou zelf nooit met een 10W60 olie rijden in een Turbo, er van uitgaande dat je er ook mee op straat zal rijden, niet uitsluitend circuit. Er zijn vele discussies over dit soort "race" spec. olie gevoerd, maar ik persoonlijk heb er mijn twijfels over of de oliekanalen in de turbo deze olie onder koelere (straat) omstandigheden goed laten doorstromen.
Ik weet wel dat er diverse Subaru GTT's met dergelijke olie in de soep zijn gedraaid.
Ik gebruik zelf al vele jaren 5W50 in mijn turbo's, waarmee ik ook paar keer per jaar voluit op circuit speel en heb daarmee nog geen enkele klacht gehad, specs daarvan zijn ruimschoots voldoende.
En als laatste wat spamik ben serieus aan het overwegen mijn '94 Rev3 RHD MR2 Turbo Coupe (veel stijver en daardoor veel leuker sturen dan een T-bar) te gaan weg doen voor een andere leuke auto die ik tegenkwam. Heeft in de 3 jaar dat ik hem heb nog nooit een probleem gehad (alleen recent nieuwe dynamo), heeft slechts ca 62K originele Km! Word in originele staat verkocht met als enige mod een RVS uitlaat.
Vaste prijs 6975 E
Misschien iemand die hier leest interesse?
MR2 Turbo MR2Drift SW20 - update grotere remmen pagina 3
- Oof
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: M2 Competition H6
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Alweer een update. De MR2 rijdt weer :banaan: Helaas bleek de Tein schroefset zo lek als een mandje, dus de originele dempers zitten er weer onder. De Tein set wordt gereviseerd. Ook bleek de versnellingsbakkeerring lek, dus heb ik die meteen vervangen. Voor de rest heb ik het interieur weer gemonteerd en is de nieuwe intercoolerset binnen. Die ga ik volgende week monteren.


De motor loopt super netjes en draait nu 0.95 bar. Iets meer dan standaard dus, wat komt door de downpipe en HKS uitlaat. Verbazingwekkend hoe snel de MR2 nu al aanvoelt, laat staan met 1,1 bar
Gewoon echt een andere auto zo. Van geen koppel naar veel koppel:-). Ook werkt het sperdiff erg goed! Beter dan zo'n doorslippend binnenste wiel.
Wat nu nog te doen:
De motor loopt super netjes en draait nu 0.95 bar. Iets meer dan standaard dus, wat komt door de downpipe en HKS uitlaat. Verbazingwekkend hoe snel de MR2 nu al aanvoelt, laat staan met 1,1 bar
Wat nu nog te doen:
- Tein set monteren
remmen reviseren
stabilisatorstangen monteren
intercooler monteren
omkeuren bij de RDW en nieuw kenteken aanvragen
taxatie
all risks verzekeren
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
De schroefset is toch nieuw?
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Gisteren even naar de Ring geweest met de MR2. Op de ring lekker rustig aan gedaan, maar op de autobaan even wat sprintjes gedaan:-). Een vriend van me heeft ook RaceChrono op zijn telefoon, net als ik, dus konden we mooi vergelijken. Er zat telkens maximaal 0,1 seconde verschil tussen onze telefoons.
0-100: 5,7 + 5,9 + 5,5
80-120: 3,2 + 3,4 + 3,5
100-160: 7,3 + 7,2 + 7,2
Best rap dus, aangezien de MR2 nu nog standaard is. Druk is nu 0,95 bar en gaat volgende week naar 1,2 bar. Vooral 100-160 kon ik veel auto's bijhouden op de ring.
@AR De schroefset was niet nieuw helaas.
0-100: 5,7 + 5,9 + 5,5
80-120: 3,2 + 3,4 + 3,5
100-160: 7,3 + 7,2 + 7,2
Best rap dus, aangezien de MR2 nu nog standaard is. Druk is nu 0,95 bar en gaat volgende week naar 1,2 bar. Vooral 100-160 kon ik veel auto's bijhouden op de ring.
@AR De schroefset was niet nieuw helaas.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Kwam deze foto nog tegen van afgelopen zondag

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Heej Davy,
Lees dit draadje nu pas. Leuk project, hoeveel Mr2 turbo's zijn hier nu, 3 of 4?
Hoe zit 't met verhogen van turbodruk en mengselverhouding met standaard injectoren? Ik kan me voorstellen dat een instelbaar motormanagement + MAP + goede afstelling eigenlijk wel noodzakelijk is om de boel betrouwbaar te houden bij 't gebruik wat jij voor ogen hebt, of kan dat prima met standaard ECU en injectoren als je zomaar de benzinedruk verhoogt? Pingelen is iets wat ik vaak hoor als argument om binnen de fabriekswaarden niet teveel naar meer pk's te zoeken als 't betrouwbaar moet blijven.
Ben ik wel nieuwsgierig naar (heb er de ballen verstand van namelijk).
Lees dit draadje nu pas. Leuk project, hoeveel Mr2 turbo's zijn hier nu, 3 of 4?
Hoe zit 't met verhogen van turbodruk en mengselverhouding met standaard injectoren? Ik kan me voorstellen dat een instelbaar motormanagement + MAP + goede afstelling eigenlijk wel noodzakelijk is om de boel betrouwbaar te houden bij 't gebruik wat jij voor ogen hebt, of kan dat prima met standaard ECU en injectoren als je zomaar de benzinedruk verhoogt? Pingelen is iets wat ik vaak hoor als argument om binnen de fabriekswaarden niet teveel naar meer pk's te zoeken als 't betrouwbaar moet blijven.
Ben ik wel nieuwsgierig naar (heb er de ballen verstand van namelijk).
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
De meeste Toyota blokken lopen zo rijk bovenin dat je best veilig met wat meer druk kan rijden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Ok, duidelijk. Tnx
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Inderdaad, de blokken lopen standaard al erg rijk en er zijn slechts een paar dingen waar je op moet letten:
Zo'n MR2 is wel echt een uitdagende auto. Driften is mogelijk, maar je moet wel supersnel tegensturen. Lijnen rijden is helemaal prachtig, omdat je veel met de auto kunt spelen. Door het rotatiepunt t.p.v. de middenmotor reageert de auto echt 10x sneller op lastwisselingen dan mijn E36 bijvoorbeeld.
- Downpipe + open uitlaat
Koudere bougies
Octaan 100 benzine
Grotere intercooler
Goede brandstofpomp
Druk niet hoger dan 1,2 bar
Zo'n MR2 is wel echt een uitdagende auto. Driften is mogelijk, maar je moet wel supersnel tegensturen. Lijnen rijden is helemaal prachtig, omdat je veel met de auto kunt spelen. Door het rotatiepunt t.p.v. de middenmotor reageert de auto echt 10x sneller op lastwisselingen dan mijn E36 bijvoorbeeld.
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Niet zo snel als al dat andere geweld hier, maar toch wat filmpjes van mijn MR2 turbo.
Optrekken in de tunnel:
0-100 halfgas door de toeren (met standaard turbodruk):
Optrekken in de tunnel:
0-100 halfgas door de toeren (met standaard turbodruk):
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Snel zat iig 
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Kwam net de Ring-foto's nog tegen. Hoorde van anderen al dat er flinke vlammen uitkomen tijdens schakelen
:


Vandaag 300 km gereden in de regen en ik word steeds blijer van de MR2. Zo verschrikkelijk veel grip in de regen voor een RWD, maar het blijft een uitdagende auto.
Vandaag 300 km gereden in de regen en ik word steeds blijer van de MR2. Zo verschrikkelijk veel grip in de regen voor een RWD, maar het blijft een uitdagende auto.
- Kasteel
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Gave auto, toch jammer dat ze in NL nooit af fabriek met turbo zijn geleverd. Vlammen zijn overigens super, maar vind je die bumper niet een beetje zonde?
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Verbaas me er inderdaad steeds meer over. Alhoewel ik liever een NA rijdt op circuit, is het met de MR2 turbo toch goed te doen. De turbo komt vrij geleidelijk en vroeg in, waardoor de auto op de limiet redelijk te sturen is. En die achterbumper moet er maar aan geloven hoor. Vind het leuk als mijn MR2 zo mooi mogelijk is, maar het moet nooit ten koste gaan van het rijden
Trouwens ook wel leuk om een stuk of wat GT3's 968CS-en, enz. te zien op de Veluwezoom. Zal waarschijnlijk een toerrit geweest zijn. Eén Porsche haakte nog even aan op de snelweg. Alhoewel hij mij waarschijnlijk het snot voor de ogen rijdt, blijft het toch leuk als iemand ff aanhaakt.
Trouwens ook wel leuk om een stuk of wat GT3's 968CS-en, enz. te zien op de Veluwezoom. Zal waarschijnlijk een toerrit geweest zijn. Eén Porsche haakte nog even aan op de snelweg. Alhoewel hij mij waarschijnlijk het snot voor de ogen rijdt, blijft het toch leuk als iemand ff aanhaakt.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Volgens mij vier?Dennis Cavallino schreef:
Lees dit draadje nu pas. Leuk project, hoeveel Mr2 turbo's zijn hier nu, 3 of 4?
Kun je niet een soort van onopvallende witte afscherming maken op je bumper?
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: MR2 SW20 Superwhite 1992 MR2Drift
Weer een leuke upgrade aan de MR2 gedaan, namelijk een setje 325 mm 4-pots Hi-Spec Billet remmen. De standaard bierviltjes bleken toch niet helemaal opgewassen tegen mijn rijstijl, dus moesten ze gisteren plaatsmaken voor deze exemplaren. Ik hoop zo telkens de auto wat meer circuitwaardig te krijgen, alhoewel er in standaard vorm ook al goed mee te rijden is hoor. Nou nog een keer carbon blokken op de achteras en een remdrukregelaar om de balans wat meer naar achteren te krijgen. Een MR2 heeft veel gewicht op de achteras namelijk.



Gisteren trouwens ook nog een stukje samen opgereden met een vriend van me. Hij heeft een Audi RS4 met chip (425 pk) en moest tijdens de 0-160 serieus vol gas geven om strak achter me te blijven. Denk dat als ik achter de RS4 rijdt, dat ik hem net bijhoudt:-). Toch niet verkeerd voor een 225 pk MR2 met bleedvalve
Gisteren trouwens ook nog een stukje samen opgereden met een vriend van me. Hij heeft een Audi RS4 met chip (425 pk) en moest tijdens de 0-160 serieus vol gas geven om strak achter me te blijven. Denk dat als ik achter de RS4 rijdt, dat ik hem net bijhoudt:-). Toch niet verkeerd voor een 225 pk MR2 met bleedvalve
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
