Caterham Roadsport / Defender 130
- Tommy
Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)
nette winterset, nu nog wachten op sneeuw.
- Patrick van Wijngen
wat zit jij nou weer te blaten ? 

- Stéphane
Mooie set, maar toch een vraag even over de hoogte: kom je nu niet heel dicht bij de grond met je carter?
- Tommy
slijpt het vanzelf een mooi stukje af bij elke hobbel. Tellerafwijking zal ook niet echt gering zijn.
- Patrick van Wijngen
Dingen zijn ook echt trackday only... en ook echt daar monteren. Anders gaat het inderdaad niet goed samen met de nederlandse wegen.
4% afwijking rolomtrek achter en 10% vooras. Dat is inderdaad niet gering.
4% afwijking rolomtrek achter en 10% vooras. Dat is inderdaad niet gering.
-
Ja, de auto zakt nog eens een cm of 2,5 tot 3 aan de voorkant. Ben overigens niet van plan deze maat banden te houden. Zodra de achterzijde op is gaat er voor en achter 175/60 13 en 205/60 13 op. Dan gaat het alweer aardig de goede richting op. Ben momenteel ook nog overwegen of ik in het voorjaar weer een set Nitrons ga aanschaffen of dat ik Ohlins uit ga proberen. Laatst genoemde is wat duurder, dus wil wel zeker zijn dat ik er wat van kan merken. Dacht dat Joy had gezegd dat er ook nog iemand in een Westfield (?) tevreden was met AST. Heb de tijd gelukkig. 8)
Ander puntje is dat ik er volgend jaar toch een kooi op wil zetten voor het geval het fout zou gaan. Iemand in Spanje was een leuk hok aan het opbouwen en had hem foto's van z'n kooi opgevraagd via pistonheads. Je kunt hierbij gewoon de deuren en het dak blijven gebruiken. Aan de voorzijde zou al een oog aan het chassis gelast zitten voor een rolkooi. Het maakt de wagen imho wel wat minder mooi, maar geef m'n veiligheid toch maar voorrang.

Tellerafwijking lig ik niet wakker van. Dat valt reuze mee, gezien dat niet aan de hand van de voorwielen wordt gemeten. :idea:
En nee Patrick, niet trackday only. Ik moet ze opmaken zodat er een iets andere maat onder kan.
Overigens rijd ik toch altijd te snel. Straks misschien een beetje minder te snel. Boeien.
Ander puntje is dat ik er volgend jaar toch een kooi op wil zetten voor het geval het fout zou gaan. Iemand in Spanje was een leuk hok aan het opbouwen en had hem foto's van z'n kooi opgevraagd via pistonheads. Je kunt hierbij gewoon de deuren en het dak blijven gebruiken. Aan de voorzijde zou al een oog aan het chassis gelast zitten voor een rolkooi. Het maakt de wagen imho wel wat minder mooi, maar geef m'n veiligheid toch maar voorrang.
Tellerafwijking lig ik niet wakker van. Dat valt reuze mee, gezien dat niet aan de hand van de voorwielen wordt gemeten. :idea:
En nee Patrick, niet trackday only. Ik moet ze opmaken zodat er een iets andere maat onder kan.

Overigens rijd ik toch altijd te snel. Straks misschien een beetje minder te snel. Boeien.

- Patrick van Wijngen
De kooi had naar mijn iedee wel iets hoger gekunt, want er is nog ruimte tussen je rolkooi gedeelte aan de voorkant en je dakje.
Nu moet je mbt de regen en je dak natuurlijk wel wat ruimte houden, anders gaat het daar doorlekken....
Maar je mag ook gewoon zeggen dat ik niet meer met je meemag hoor ipv allerlei constructies verzinnen dat ik er niet meer inkan
Nu moet je mbt de regen en je dak natuurlijk wel wat ruimte houden, anders gaat het daar doorlekken....
Maar je mag ook gewoon zeggen dat ik niet meer met je meemag hoor ipv allerlei constructies verzinnen dat ik er niet meer inkan

- Patrick van Wijngen
Daarnaast het volgende probleem van die kooi.
Ook met dagelijks verkeer moet je met een helm op. Anders heb je erg snel hoofdpijn....
Ook met dagelijks verkeer moet je met een helm op. Anders heb je erg snel hoofdpijn....

-
Ik heb nog wel ruimte richting de kooi. Daarnaast is het niet zo'n probleem om de stoelen om te gooien voor lichtgewicht exemplaren zodat ik weer een paar cm lager zit... 

- Patrick van Wijngen
Doe dan rechts ook een verlaagde bodemplaat onder de stoel 
En links ook natuurlijk. Al het gewicht tussen de ophangingspunten ipv erboven :playcar:

En links ook natuurlijk. Al het gewicht tussen de ophangingspunten ipv erboven :playcar:
- Downforce Hans
Ik moet zo lachen om de titel van dit topic.......... 

- Patrick van Wijngen
Maar ondertussen klopt de titel wel.Downforce Hans schreef:Ik moet zo lachen om de titel van dit topic..........
Alles is al vervangen, behalve de startmotor... dus dat zal allemaal voorlopig niet meer kapot gaan

-
Nog even snel naar buiten geweest. Foto's voordat de auto straks weer wat veranderd. 8)

- Patrick van Wijngen
:banaan: :banaan: :banaan:
- Bijlagen
-
- IMG_0430.JPG (214.23 KiB) 1254 keer bekeken
- Patrick van Wijngen
HAHAHAHAHAA JUST KIDDING.
Hij deed vandaag goed z'n best. Maar toen ik je zo op de stoep zag zitten moest ik er gelijk aan denken
Hij deed vandaag goed z'n best. Maar toen ik je zo op de stoep zag zitten moest ik er gelijk aan denken

-
Wacht maar reus. Jij komt ook nog wel een keer aan de beurt... 

- Downforce Hans
Wat een mooie sfeer plaatjes van die koplamp en van dat achterlicht............................

- Joy
- Patrick van Wijngen
- Downforce Hans
-

Waren ze maar van Autostyle. Had ik ze voor die prijs en waren ze nog waterdicht ook!
- Downforce Hans
Als de lampjes lek zijn dan passen ze in iedergeval god bij de auto.
- GTRene
van't winter over z'n favorite kronkelweggetjes over de dijkjes mist ie compleet de grip op
wie heeft ie aan de telefoon? z'n broertje of Hans

wie heeft ie aan de telefoon? z'n broertje of Hans

-
Ik wil overigens nog wel zo'n stoere jas! 

- GTRene
yeah en zo'n vliegeniersmuts
trouwens de naam alleen al kan je aan het werk houden

ook kwam ik net nog een leuke sleutelhanger tegen misschien wat voor jou?

trouwens de naam alleen al kan je aan het werk houden

ook kwam ik net nog een leuke sleutelhanger tegen misschien wat voor jou?
http://flickr.com/photos/32659528@N00/334330925/" onclick="window.open(this.href);return false;My nephew makes and repairs jewelery. He made this Caterham 7 Roadsport key ring in silver for me for Christmas. I take delivery of a Caterham 7 Roadsport for home build in January 2007.