Onderweg verzamel je letters (soms cijfers), doe-het-zelf stempels en stempels van (tijd)controles. Via bolletje=pijltje, kaartlezen (ingetekende lijn, pijlen rit, blokade rit en blinde lijn) en visgraat dien je de eindstreep en alle controles op de juiste wijze te zoeken en in te vullen op je blad.
Ondanks onze beste inzet en proberen zo rustig mogelijk te doen zijn we op proef 1 al flink in de fout gegaan. Lisette had 1 identieke situaties als 'voorbij' afgevinkt, terwijl we eigenlijk nog maar 1 situatie hadden gehad.
Dit waren 2 straten aan de zijkant van een kanaal met vele bruggetjes, waar je sowieso een aantal keer moest oversteken.
Pas na een half uur en 12+km omrijden waren we erachter dat die situatie per ongeluk te snel was afgevinkt. Dit heeft ons gelijk een heleboel punten gekost. Vervolgens waren we op proef 2 wederom te laat omdat we zijn wezen tanken, wat blijkbaar enorm omrijden was. Qua controle letters hebben we maar weinig gemist, maar toch zijn deze 30 strafpunten per stuk. De complete uitslagen staan nog niet on-line.
Er reed weer een breed scala aan oltimers, wat altijd enorm leuk is om te zien. Wel vond ik dat er aardig wat 'nieuwere' auto's rondreden in vergelijking met vorige jaren. Een Golf 2 G60 is erg leuk, maar heeft niet dezelfde klassieker status als een Mini, Daf, Ascona-a, Manta-a en de eerste Kadettjes. Ook reden er een E36, een Sierra en nog nieuwer spul mee.
Vanwege de regen heb ik helaas maar weinig foto's kunnen maken. Tevens waren we in de eerste 2 proeven al te laat, dus even uitstappen en wat foto's maken in de extra tijd was er niet bij.
Op proef 3 begon het al donker te worden dus dan heeft het weinig zin om foto's te maken.
Mijn foto's staan hier: http://danpy.autofans.nl/images/rally/g ... laere2009/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verbeter punten voor volgend jaar:
- beter voorbereiden. Algemene wedstrijd informatie en reglement vooraf doorlezen.
- rust bewaren in de auto.
- Bestuurder concentreren op controle posten
- Navigator concentreren op roadbook
Al met al toch weer een leuke dag gehad en lekker met de DAF geknald. Al is het niet altijd al te best als ik de geluiden van het onderstel mag geloven
