ANWB zal bepalend zijn..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door Tom » 28 nov 2009, 13:30

Ik ben geen lid van de ANWB maar anders had ik em zeker gestuurd :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 13:36

kosten neutraal my ass..ja gemiddeld misschien.

als eurlings e.d. nu eens naar buiten komt met bv

Huidig systeem:

meneer A met een minimum inkomen en met een BMW 320 uit 2000 rijdende 30.000km per jaar betaald nu dit jaarlijks aan kosten ( alleen wegenbelasting en accijns brandstof )

...........................euro. per jaar

Toekomstig systeem voor meneer A met z'n 320 welke ook kosten neutraal zouden blijven betaald dan met 30.000km per jaar (accijns brandstof en kilometerheffing)

...........................euro per jaar

wie weet dat na wat nu bekend is? als mensen dat zien worden ze misschien wakker want kosten neutraal is alles op 1 hoop gooiende en maakt het voor de mensen die niet zoveel te besteden hebben heel veel verschil toch? :hmmm:
en das vaak de grootste groep...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2009, 13:47

Ik ben ook al jaren lid-af................................juist ook vanwege de IMO meer dan dubieuze positie van de ANWB..............

Gewoon een organisatie die zich belangrijker wil voordoen dan ze is met maar 1 doel; zich zelf vooral in stand houden..............

Ik had de brief dus zeker ingestuurd, maar ik kan dus niet meer dreigen met opzegging........

Maar alle leden; onder druk zetten die hap........................

HansD

Bericht door HansD » 28 nov 2009, 13:54

Fouten aangepast.

Ik ben helaas ook geen lid anders had ik hem zelf gestuurd :D

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2009, 14:16

Ik ben wel lid, zal hem versturen, tevens met de mededeling dat redonzeprivacy.nl in dagbladen zal oproepen dat de ANWB leden het kind van de rekening zullen worden door de ANWB zelf.

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 14:35

HansD schreef:terugverdiend
even aanpassen

HansD

Bericht door HansD » 28 nov 2009, 14:45

:oops: aangepast

allen

Bericht door allen » 28 nov 2009, 14:52

Welke andere pechhulp heb je in Nederland nog meer, behalve ANWB en Route Mobiel? Kan ik zelf ook overwegen de brief in te sturen.

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 15:01

kleine rewrite:

Geachte heer mr G.H.N.L. van Woerkom,

Met zorg lees ik alle nieuwsberichten over de aangekondigde kilometerheffing zoals deze nu voorgesteld is door de regering en de wat afwachtende houding van mijn belangenbehartiger, de ANWB, hierin.

Ik ben van mening dat dit niet ‘kostenneutraal’ ingevoerd kan worden omdato.a. nogniet alle heffingen bekend zijn. Daarnaast is het zo dat de invoering 4 miljard kost.

Deze 4 miljard zal terugverdiend dienen te worden en er wordt een veronderstelling gedaan dat het autoverkeer direct met 15% zal verminderen. Het valt mij met name tegen dat de ANWB zich tot nu toe alleen uitspreekt over het nog niet bekend zijn van het zogeheten ‘spitstarief’ .

Wat mij betreft is er een veel kwalijkere zaak in dit voorstel, namelijk het kastje dat iedere automobilist in zijn/haar auto dient te monteren. Hierdoor zullen alle bewegingen opgeslagen worden. Ook wordt een aanname gedaan, namelijk dat techniek onfeilbaar is, iets dat tot nu toe absoluut nog niet het geval is geweest.

Daarbij claimt de overheid nu dat de gegevens niet gebruikt zullen worden maar ze worden wel opgeslagen en in de wet WBP art 43 worden al uitzonderingen gemaakt waarmee de gegevens wel gebruikt kunnen gaan worden (trajectcontrole in heel NL?).
De achtergronden en gevaren hiervan staan uitstekend beschreven op http://www.redonzeprivacy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar wil u dan ook verder naar verwijzen.

Ik verwacht van mijn belangenbehartiger dat deze zich steviger uitspreekt tegen dit onzalige plan zoals het nu op tafel ligt en dan met name tegen het stasikastje.

Mocht dit niet het geval zijn en zal de ANWB zich toch achter dit plan scharen beschouw ik u niet meer als mijn belangenbehartiger en kondig ik bij deze aan mijn lidmaatschap bij uw vereniging op te zeggen.

Graag wacht ik u reactie af.

Met vriendelijke groet
Naam
abonnementsnummer

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 nov 2009, 15:09

Kan Routemobiel hier niet een mooie actie mee houden? Die zijn niet vies van stevige anti-ANWB marketing dus misschien is dat wat, dat zij inspelen op de sentimenten en zich opwerpen als de pechhulpverlener die tégen dit verschrikkelijke plan is.

wjn

Bericht door wjn » 28 nov 2009, 16:37

De ANWB ziet alleen maar de voordelen:

Pechhulp? Even kenteken invoeren en ze weten waar de auto staat. Geen gezoek meer. :clap:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 nov 2009, 16:38

^--^

:shocking: of :roflol:

Ik weet het even niet meer :drinking:

wjn

Bericht door wjn » 28 nov 2009, 16:40

GTRene schreef:kosten neutraal my ass..ja gemiddeld misschien.

als eurlings e.d. nu eens naar buiten komt met bv

Huidig systeem:

meneer A met een minimum inkomen en met een BMW 320 uit 2000 rijdende 30.000km per jaar betaald nu dit jaarlijks aan kosten ( alleen wegenbelasting en accijns brandstof )

...........................euro. per jaar

Toekomstig systeem voor meneer A met z'n 320 welke ook kosten neutraal zouden blijven betaald dan met 30.000km per jaar (accijns brandstof en kilometerheffing)

...........................euro per jaar

wie weet dat na wat nu bekend is? als mensen dat zien worden ze misschien wakker want kosten neutraal is alles op 1 hoop gooiende en maakt het voor de mensen die niet zoveel te besteden hebben heel veel verschil toch? :hmmm:
en das vaak de grootste groep...
Het ministerie heeft het netjes uitgezocht voor je:

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan "Wat gaat u betalen"

De extra belasting(en) van de provincies zijn (nog) niet meegerekend in de kosten, staan op 0.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 16:56

inderdaad...wat een geld, betaal dan 9.2 cent per km voor een sportauto

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

en ze brengen het zo mooi...dat valt allemaal weg echter vermelden er niet bij dat je een Co2 tax betaald bij aanschaf nieuw enz enz.

in bovenstaande berekening stel je hebt een sportieve auto van 1990 en rijd 30.000km per jaar, dan betaal je x 9.2 cent is 2760,-euro per jaar zonder spitsheffing :shocking: terwijlje normaal voor bv een auto die zeg tot 1350kg weegt slechts 600,-euro betaald per jaar

http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... belasting/" onclick="window.open(this.href);return false;

die persoon betaald dus zo al ff 2160,-euro meer per jaar !!
Laatst gewijzigd door GTRene op 28 nov 2009, 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2009, 17:00

We worden gewoon en heel simpel keihard genaaid......en hard ook....daarom van mij krijgen ze geen enkele euro 0,0......niets nakkes nada.....

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 17:06

ja en goed ook... :hammer:

ik zeg geen kastje en mochten ze het toch doordrukken zoals vele ministers voor Eurlings met hun maffe ideeën wat veelal uitliepen op fiasco's dan zeker een dikke klassieker :df:

-Ford GT40 replica

-Porsche 911 RSR replica

of een andere spannende auto met veel nieuwe delen maar oud chassisnummer :thumbup:

allen

Bericht door allen » 28 nov 2009, 17:08

Verkoop eerst die one and only maar!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 17:10

allen schreef:Verkoop eerst die one and only maar!
:bag: I know, vanaf begin volgend jaar harde verkoop acties :hmmm: :df:

en dan de verleidingen weerstaan van al dat mooie spul wat het en der te koop is :bag:

en verstandig kopen...trouwens jou kar heeft de oude looks maar te jong kenteken :nana:

je doet ergens iets niet goed :hmmm:

maar voor jou ook mogelijkheden genoeg om wat moois uit te zoeken voor 1987 of nieuw maar met oud chassisnr :hosanna:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 nov 2009, 17:13

De staatjes vind ik ook zeer manipulatief. Kijk maar eens naar wat ze er allemaal in meenemen. Afschrijving laten ze dalen, want geen BPM meer. Maar ik dacht dat toch wel duidelijk was dat de CO2-tax uiteindelijk hoger op gaat lopen dan de huidige BPM, dus auto's worden ook duurder. Leg mij maar uit hoe je dan de afschrijving lager kan laten uitvallen?!

Stephan

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2009, 17:19

Ik denk / weet zeker dat de duurder grotere auto's van een paar oud vreselijk zullen dalen in waarde....er is nu al een hele grote groep *(zie verkoopaantallen) die overstapt naar kleinere / zuinigere auto's....dus straks wordt dat nog meer.....grote auto's zullen vreselijk in waarde gaan dalen....

Ander overheids 'probleem' zal worden...veel meer kleinere zuinigere auto's dus minder inkomsten....dus die dan ook maar weer extra belasten ed etc...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2009, 17:44

Als ik je goed begrijp kan ik de M3 nu beter gaan inruilen?

HansD

Bericht door HansD » 28 nov 2009, 17:50

Ik geeft je er nu nog 1x 2.5K voor Romo. Hoe langer je wacht hoe minder het wordt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2009, 17:52

romo schreef:Als ik je goed begrijp kan ik de M3 nu beter gaan inruilen?
Het is alleen een gevoel / gedachte die ik heb.......M3 zal iets meer liefhebbersauto zijn en die blijven wel...alleen een 7-serie / A8 maar ook een maatje kleiner die gaan denk ik in het begin zeker keihard achteruit..........maar goed ik zal de M3 niet inruilen als de KMheffing er net door is.......dan zal ie wel een tikje krijgen ja...

romo

Bericht door romo » 28 nov 2009, 18:02

duifjes.com schreef:
romo schreef:Als ik je goed begrijp kan ik de M3 nu beter gaan inruilen?
Het is alleen een gevoel / gedachte die ik heb.......M3 zal iets meer liefhebbersauto zijn en die blijven wel...alleen een 7-serie / A8 maar ook een maatje kleiner die gaan denk ik in het begin zeker keihard achteruit..........maar goed ik zal de M3 niet inruilen als de KMheffing er net door is.......dan zal ie wel een tikje krijgen ja...
De planning is 2011...........................

En dan zie ik het wel.............

steve smith

Bericht door steve smith » 28 nov 2009, 18:09

tommel schreef:kleine rewrite:

Geachte heer mr G.H.N.L. van Woerkom,

Met zorg lees ik alle nieuwsberichten over de aangekondigde kilometerheffing zoals deze nu voorgesteld is door de regering en de wat afwachtende houding van mijn belangenbehartiger, de ANWB, hierin.

Ik ben van mening dat dit niet ‘kostenneutraal’ ingevoerd kan worden omdato.a. nogniet alle heffingen bekend zijn. Daarnaast is het zo dat de invoering 4 miljard kost.

Deze 4 miljard zal terugverdiend dienen te worden en er wordt een veronderstelling gedaan dat het autoverkeer direct met 15% zal verminderen. Het valt mij met name tegen dat de ANWB zich tot nu toe alleen uitspreekt over het nog niet bekend zijn van het zogeheten ‘spitstarief’ .

Wat mij betreft is er een veel kwalijkere zaak in dit voorstel, namelijk het kastje dat iedere automobilist in zijn/haar auto dient te monteren. Hierdoor zullen alle bewegingen opgeslagen worden. Ook wordt een aanname gedaan, namelijk dat techniek onfeilbaar is, iets dat tot nu toe absoluut nog niet het geval is geweest.

Daarbij claimt de overheid nu dat de gegevens niet gebruikt zullen worden maar ze worden wel opgeslagen en in de wet WBP art 43 worden al uitzonderingen gemaakt waarmee de gegevens wel gebruikt kunnen gaan worden (trajectcontrole in heel NL?).
De achtergronden en gevaren hiervan staan uitstekend beschreven op http://www.redonzeprivacy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar wil u dan ook verder naar verwijzen.

Ik verwacht van mijn belangenbehartiger dat deze zich steviger uitspreekt tegen dit onzalige plan zoals het nu op tafel ligt en dan met name tegen het stasikastje.

Mocht dit niet het geval zijn en zal de ANWB zich toch achter dit plan scharen beschouw ik u niet meer als mijn belangenbehartiger en kondig ik bij deze aan mijn lidmaatschap bij uw vereniging op te zeggen.

Graag wacht ik u reactie af.

Met vriendelijke groet
Naam
abonnementsnummer
Leuke brief, maar die aanhef ziet er niet uit. Voorletters horen er sowiezo niet in, titel ook niet, en als je zonodig een titel wil gebruiken kun je beter Weledelgestrenge ipv Geachte gebruiken. Dus dan kom je uit op "Geachte heer van Woerkom," of "Weledelgestrenge heer van Woerkom,"

Verder erg makkelijk, heb 'm verzonden. Thx!

Plaats reactie