Officieel: BMW 5 Serie
- GTRene
Re: Officieel: BMW 5 Serie
die 407pk 550i is al leuk laat staan 550pk V8 biturbo 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GTRene schreef:die 407pk 550i is al leuk laat staan 550pk V8 biturbo
Ja, ondanks dat het slikken is voor de puristen, zal het verder allemaal wel weer goed komen..............................zonder kastje dan wel.....................
- GTRene
romo schreef:GTRene schreef:die 407pk 550i is al leuk laat staan 550pk V8 biturbo
Ja, ondanks dat het slikken is voor de puristen, zal het verder allemaal wel weer goed komen..............................zonder kastje dan wel.....................

van de roverheid zijn we het al bijna gewend om van het kastje naar de muur gestuurd te worden

ik laat me niet meer op de kast jagen, Romo vul het maar aan

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Eurlings "uit de kast"............................ik wist het wel, van die fijne poepenstront belerende homo`s moet je het weer hebben............... 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Uit romo's draad, ik geef ze wel 'n heel klein beetje gelijk betr hoe Van Hooijdonk er bij staat tijdens deze wereldpremiere:

Is it me or does von hooydonk look like a scumbag? He has a certain EuroTrash quality or at the very least in need of a shower.
I miss Bangle's passion and articulate-ness as these intros.
I'll reserve judgement for the car when I see it person. Looks great while in motion, so I'm hopeful.
Lol, agreed
But look at that watch...The shoes... his 100000000 thread count sport jacket...
He could care less I am sure
Hes SO paid
http://www.youtube.com/watch?v=bDUzov-Gv-c" onclick="window.open(this.href);return false;
Rofl, german version please
- Jelmer850i
Mooie wagen! Top! 8)
- Macboy
Enige nadeel vind ik (maar das ook meteen weer een voordeel) is dat de auto zich van binnen amper onderscheid van de 7-serie. Maar das ook wel weer mooi, een iets kleinere 7. Back to the roots. Vroeger was het immers ook altijd zo.
- GTRene
mooi kontje zo

en als je dan leest dat ie ook nog eens 55% stijfer is das best apart en zal de rijeigenschappen ten goede komen.
en als je dan leest dat ie ook nog eens 55% stijfer is das best apart en zal de rijeigenschappen ten goede komen.
Iedere nieuwe BMW moet natuurlijk dynamischer rijden dan de afgeloste generatie. Bij de nieuwe 5-serie hebben de ingenieurs dit getracht te realiseren door de auto een zo laag mogelijk wagengewicht mee te geven. Zo zijn portieren, motorkap, voorspatborden en delen van de wielophanging allemaal van aluminium. Grotendeels verantwoordelijk voor de sterk verbeterde rij-eigenschappen is een samenwerking tussen een stijver - maar liefst 55% - chassis en het verfijnde Servotronic (snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging) en Active Steering. Als uitbreiding hierop is Integral Active Steering verkrijgbaar, een tweede elektromotor zorgt er dan voor dat ook de achterwielen meesturen (met maximaal 2,5 graad). Andere rijcomfortverhogende zaken die van de 7-serie naar de nieuwe 5-serie zijn komen overwaaien zijn onder meer Dynamic Driving Control en Adaptive Drive.
-
van alle kanten gezien..... prachtig.... veel beter als z'n voorganger
- cooldragon
Stoere auto!
Toch weer heel anders dan de Chris Bangle lineup van de afgelopen jaren...
alleen die stoere achterkant(met name de vorm vd achterlichten)waar heb ik dat eerder gezien?

Toch weer heel anders dan de Chris Bangle lineup van de afgelopen jaren...
alleen die stoere achterkant(met name de vorm vd achterlichten)waar heb ik dat eerder gezien?
- Snipe
Hier misschien:cooldragon schreef:alleen die stoere achterkant(met name de vorm vd achterlichten)waar heb ik dat eerder gezien?
![]()
Of misschien wel hier:
Misschien had je deze wel in gedachten:
Vond je dat het hier iets van weg had?
Dit is nét iets anders:
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
-
En waar bmw dus op al die foto's boven de overloop van het hoge naar het lage gedeelte van de achterlichtunit hoekig heeft, is die van die Jap vloeiend. Wellicht dus eens even kijken of Hans Anders nog wat in de aanbieding heeft.
- Ravin ///M

- cooldragon
Met uitzondering van de nieuwste 3 serie, vind ik het dus totaal anders. de rest is recht en de nieuwe 5 serie schuin.
Overigens lijkt de achterkant van de nieuwe 7 serie dan weer heel erg op de lexus LS die eerder uit was ..
ah well....persoonlijke mening denk ik dan maar;-)
enne...elk jaar mn ogen opnieuw gemeten en ik heb al sinds m'n 19e -1 sterkte en is de afg 13 jaar niet meer veranderd , goed he?;-)
Overigens lijkt de achterkant van de nieuwe 7 serie dan weer heel erg op de lexus LS die eerder uit was ..
ah well....persoonlijke mening denk ik dan maar;-)
enne...elk jaar mn ogen opnieuw gemeten en ik heb al sinds m'n 19e -1 sterkte en is de afg 13 jaar niet meer veranderd , goed he?;-)

- cooldragon
wat niet wegneemt dat ik de achterkant van die nieuwe 5 op die foto wel ontzettend dik(= dus lekker
) vind....

- Ravin ///M
Dás het belangrijkste
en brillen hebben we pas nodig als we engels rijden he
... ben jij trouwens al op een andere auto over, collega?

- cooldragon
whahahaha....helemaal gelijk!...en ehmm nee hoor betreft de bril, verwissel nu ook vaker van montuur zodat ik zo nu en dan weer es wat anders op mn neus heb, wil geen amalgaam meer in mn oog:P goede reden om eens in de zoveel tijd en nieuw montuurtje aan te schaffen toch?Ravin ///M schreef:Dás het belangrijksteen brillen hebben we pas nodig als we engels rijden he
![]()
Yupzzz sinds begin september heb ik het S4'tje ingeruild voor je weet wel wat

Laatst gewijzigd door cooldragon op 28 nov 2009, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Als je maar vaak en hardnekkig genoeg kopieert, gaan mensen je vanzelf als het origineel zien.Ravin ///M schreef:ik wil net zeggen, die kopierende Japanners nou niet de credits gaan geven voor het design
(Of dacht je dat cola echt was uitgevonden door Coca Cola?)
-
Good point!Snipe schreef:Als je maar vaak en hardnekkig genoeg kopieert, gaan mensen je vanzelf als het origineel zien.Ravin ///M schreef:ik wil net zeggen, die kopierende Japanners nou niet de credits gaan geven voor het design
(Of dacht je dat cola echt was uitgevonden door Coca Cola?)

Ik had Infiniti ook genoemd eerder in deze topic maar wist dat Infiniti ook duidelijk door BMW geinspireerd was. Die "L" design was kenmerkend BMW in de jaren 80.
Lexus ja,,,,,,,, het Japanse BMW-Benz autofabrikant.
- Macboy
Mijn advies is dat je eens contact gaat zoeken met Hans Anders ... iets anders kan ik er niet van maken ...cooldragon schreef:alleen die stoere achterkant(met name de vorm vd achterlichten)waar heb ik dat eerder gezien?
- Femme
Laten we hier alsjeblieft niet van die idiote vergelijkingen gaan doen zoals op het Autoweek-forum gebruikelijk is. Ik stoor me daar mateloos aan. Het maakt niet uit wat een ontwerper bedenkt, er is altijd wel iemand die er een kopie in ziet van een andere, totaal anders vormgegeven auto. Het is nu eenmaal zo dat de meeste auto's vier wielen, een voorruit, lichten en en bumpers hebben. Daaruit vloeien bepaalde overeenkomsten. Dat twee auto's toevallig achterlichten met een L-vorm hebben wil niet zeggen dat de ontwerpers van elkaar gejat hebben.
De achterlichten van de 5-serie hebben veel meer gelijkenissen met andere BMW's dan met die Infiniti. Op detailniveau is er geen enkele overeenkomst tussen de achterlichten van de 5 en dat hok van Infiniti.
De achterlichten van de 5-serie hebben veel meer gelijkenissen met andere BMW's dan met die Infiniti. Op detailniveau is er geen enkele overeenkomst tussen de achterlichten van de 5 en dat hok van Infiniti.
-
- Auto: M3P, 130i
Om de Infiniti een hok te noemen val je ook terug op het AW-forum, waar het gebruikelijk is om dergelijke uitspraken te doen. 

- cooldragon
grappig dat de BMW fetishisten zich zo erg op hun p*k getrapt voelen door mijn vergelijking (hahah het stoken heeft toch wat uitgehaald hihi) terwijl elders hier op het forum de Audi A7 met van alles en nog wat vergeleken wordt en als het zoveelste kopie wordt aangehaald door (veelal) dezelfde mensen (vgl met Lambo Estoque en Maserati GT) terwijl die nog VEEL minder overeenkomsten hebben dan de nieuwe 5 en de Infiniti....wordt mij verteld dat ik naa Hans Anders moet....whatevaaaa
ben het helemaal mee eens dat een auto gewoon mooi is of niet, of het danwel een lookalike,kopie of weet ikveel wat je het wil noemen, is, is voor mij bijzaak
rij ik dan wel in een auto die nergens anders op lijkt...behalve een volkswagen beetle
ben het helemaal mee eens dat een auto gewoon mooi is of niet, of het danwel een lookalike,kopie of weet ikveel wat je het wil noemen, is, is voor mij bijzaak
rij ik dan wel in een auto die nergens anders op lijkt...behalve een volkswagen beetle

-
Even wat rechtzetten. Ik heb niets met BMW. Sterker nog, imho tekenen ze geen auto 100% goed tegenwoordig. Dat valt ook gewoon te lezen uit m'n posts. Maar als jij twee foto's durft te plaatsen van auto's die nog niet in de verste verte op elkaar lijken dan moet je toch echt even langs Hans Anders. Alleen voor de bril en de glazen. Voor het echte meetwerk raad ik nog altijd een goede opticien aan. Kun je koele draak beter wijzigen in loensende draak... 

- Snipe
Even wat rechtzetten. Ik heb niets met BMW. Ik rijd Mercedes.