Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door romo » 27 nov 2009, 23:04

Bij mij komt er gewoon geen kastje in over een paar jaar niet nu niet nooit niet.......ik heb de afgelopen jaren met volle tevredenheid en veel plezier dure benzineslupers gereden maar zal als het zo idooit wordt nooit meer doen.....de oude Yank op LPG gaat er komen simpel......geen wegenbelasting, geen kastje geen niets.....maar wel veel uitstoot.....desnoods terug naar een jaren 40 auto als andere oldtimers wel belast worden maar betalen er voor never!!!!.....en voor de fun een racer non-kenteken......

Ik verd*** het om een kastje te laten inbouwen....ik bepaal waar en wanneer ik rij en waar ik heen ga en wat ik doe......niet de overheid!

+1

Kastje er in? Auto er uit !!

Tom

Bericht door Tom » 28 nov 2009, 01:05

romo schreef:
Bij mij komt er gewoon geen kastje in over een paar jaar niet nu niet nooit niet.......ik heb de afgelopen jaren met volle tevredenheid en veel plezier dure benzineslupers gereden maar zal als het zo idooit wordt nooit meer doen.....de oude Yank op LPG gaat er komen simpel......geen wegenbelasting, geen kastje geen niets.....maar wel veel uitstoot.....desnoods terug naar een jaren 40 auto als andere oldtimers wel belast worden maar betalen er voor never!!!!.....en voor de fun een racer non-kenteken......

Ik verd*** het om een kastje te laten inbouwen....ik bepaal waar en wanneer ik rij en waar ik heen ga en wat ik doe......niet de overheid!

+1

Kastje er in? Land uit !!

Waarom zou ik mij de fun en vrijheid van een auto laten ontnemen?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 09:45

Eerste praktijkproef rekeningrijden
donderdag 25 juni 2009

In Eindhoven is donderdag de eerste praktijkproef voor kilometerheffing in Nederland begonnen. Vijftig werknemers van de initiatiefnemers IBM en NXP krijgen een kastje in hun auto dat via plaatsbepaling, tijd en een mobiele telefoonverbinding doorgeeft hoeveel kilometers worden gereden.
De On Board Unit toont op basis van wegtype, tijdstip en milieukenmerken van het voertuig de prijs voor het afgelegde traject. De proef is opgezet in overleg met de regionale overheid. Kilometerheffing begint in Nederland niet voor 2012.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) presenteert zijn wetsvoorstel voor kilometerbeprijzing na de zomer. De Raad van State wil zich voor die tijd nog buigen over de tarieven, zodat automobilisten dan weten waar ze aan toe zijn.
Volgens chipmaker NXP en technologiebedrijf IBM doet het systeem wat het kabinet wil: iedereen eerlijk laten betalen voor gebruik van grotere en kleinere wegen.
De proef duurt een half jaar. Deelnemers kunnen op een beveiligde website zien hoeveel hun gekozen route hun heeft gekost. In de tweede fase kunnen ze testen of ze buiten de spits of via een andere route een lagere prijs kunnen realiseren.
De gebruiker kan het systeem eenvoudig zelf installeren. Doordat het kastje elektronisch en draadloos verbonden is met een uniek en niet verwijderbaar vignet op de voorruit, is te verzekeren dat alle voertuigen er gebruik van maken.Bron: ANP
Kastje zit dus los, vignet zit vast.

KW

Bericht door KW » 28 nov 2009, 09:54

duifjes.com schreef: Ik verd*** het om een kastje te laten inbouwen....ik bepaal waar en wanneer ik rij en waar ik heen ga en wat ik doe......niet de overheid!
Je bepaalt ook wel zelf waar en wanneer je heen gaat, maar de overheid heeft er niks mee te maken en mag per definitie niet weten waar jij wanneer heen gaat tenzei je verdachte van een misdrijf bent. Laat staan dat al die gegevens jarenlang opgeslagen blijft.

Ravin ///M schreef: Kastje zit dus los, vignet zit vast.
Zal lekker diefstalgevoelig worden dan :bag:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 28 nov 2009, 10:42

Tom schreef:
romo schreef:

+1

Kastje er in? Land uit !!

Waarom zou ik mij de fun en vrijheid van een auto laten ontnemen?
dat idee had ik dus ook al Tom, toen het bekend werd kwam het idee belgie al in me op, woon er namelijk vlakbij, maar het schijnt dat ook amdere landen waaronder belgie hetzelfde systeem gaan invoeren...

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 28 nov 2009, 12:06

Vergelijk het met internetten.

Vast bedrag per maand: Onbeperkt internetten
Betalen per keer: Niet onbeperkt internetten want anders lopen de kosten hoog op..

Vast bedrag per maand: Onbeperkt autorijden.
Betalen per keer: Niet onbeperkt autorijden want anders lopen de kosten hoog op..

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 12:10

Jeroen van den Berg schreef:dat idee had ik dus ook al Tom, toen het bekend werd kwam het idee belgie al in me op, woon er namelijk vlakbij, maar het schijnt dat ook amdere landen waaronder belgie hetzelfde systeem gaan invoeren...
Duitsland zal het sowieso NIET gaan voeren

Shakes

Bericht door Shakes » 28 nov 2009, 13:21

Ik neem aan dat het een geel vignet in stervorm zal zijn?
:sealed:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2009, 13:49

Nandor schreef:Ik neem aan dat het een geel vignet in stervorm zal zijn?
:sealed:

Ja, en ter extra controle het nummerbord nog in je onderarm getatoëerd................. :goodnight:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 nov 2009, 15:35

Ander leuke bijkomstigheid ......... hoeveel voorramen sneuvelen er per jaar.....hoe gaan ze dat doen.......

.........

kastje erin <> auto eruit <><> oldtimer erin <> kastje er niet in

Plaats reactie