Nieuwsberichten betreffende de KM-heffing

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Nieuwsberichten betreffende de KM-heffing

Bericht door HansD » 25 nov 2009, 22:31

stefan van der burgh schreef:http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... legra.html
Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie is kwaad op De Telegraaf. In een spreekbeurt in Hardenberg haalt hij vanavond uit naar de krant vanwege de "stemmingmakerij" tegen de kilometerheffing.

Slob beklaagt zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way), woensdag op de voorpagina van De Telegraaf. "Zo bont hebben kranten en omroepen het sinds de hoogtijdagen van de verzuiling niet meer gemaakt. Ik vraag me af of een krant op deze wijze de grenzen van geëngageerde journalistiek niet overschrijdt, en doelbewust probeert macht uit te oefenen."

Stemmingmakerij

Volgens Slob vermengt De Telegraaf nieuws en commentaar. Dat is volgens hem al opmerkelijk, "maar vandaag onderneemt de krant zelfs een directe poging om het democratisch debat te overstemmen met stemmingmakerij." Slob roept zijn collega-Kamerleden en minister Camiel Eurlings van Verkeer op "zich niet te laten intimideren door dit soort spandoekjournalistiek".
Vuile bloedhond, ga je weer lekker met koorknaapjes bezighouden.

Gelukkig doet de overheid nooit aan stemmingsmakerij.

Dutch

Bericht door Dutch » 25 nov 2009, 22:51

Hmm, het kamerdebat ging weer helemaal over geld. Dat gaat de verkeerde kant op, want met cijfers kun je goochelen. Met privacy niet.

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 nov 2009, 23:04

Peric schreef:Krijgen we straks ook 'administratiekosten' door onze strot gedouwd als de rekeningen voor het rekeningrijden gestuurd gaan worden? Of zit dat bij de prijs in?
Ja, die administratiekosten gaan we betalen. Staat in de plannen. Elke maand krijg je de nota voor verreden kilometers + administratiekosten :!:

Stephan

wjn

Bericht door wjn » 25 nov 2009, 23:13

Dutch schreef:Hmm, het kamerdebat ging weer helemaal over geld. Dat gaat de verkeerde kant op, want met cijfers kun je goochelen. Met privacy niet.
Had je wat anders verwacht dan? Ik niet (zie post wo nov 25, 2009 9:27) ;)

Privacy is sowieso geen issue, dat met die vingerafdrukken is ook heel sluiks er doorheen gekomen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 nov 2009, 23:23

stefan van der burgh schreef:http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... legra.html
Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie is kwaad op De Telegraaf. In een spreekbeurt in Hardenberg haalt hij vanavond uit naar de krant vanwege de "stemmingmakerij" tegen de kilometerheffing.

Slob beklaagt zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way), woensdag op de voorpagina van De Telegraaf. "Zo bont hebben kranten en omroepen het sinds de hoogtijdagen van de verzuiling niet meer gemaakt. Ik vraag me af of een krant op deze wijze de grenzen van geëngageerde journalistiek niet overschrijdt, en doelbewust probeert macht uit te oefenen."

Stemmingmakerij

Volgens Slob vermengt De Telegraaf nieuws en commentaar. Dat is volgens hem al opmerkelijk, "maar vandaag onderneemt de krant zelfs een directe poging om het democratisch debat te overstemmen met stemmingmakerij." Slob roept zijn collega-Kamerleden en minister Camiel Eurlings van Verkeer op "zich niet te laten intimideren door dit soort spandoekjournalistiek".
Kan het nog duidelijker.... :? :?

Dutch

Bericht door Dutch » 25 nov 2009, 23:27

wjn schreef:
Dutch schreef:Hmm, het kamerdebat ging weer helemaal over geld. Dat gaat de verkeerde kant op, want met cijfers kun je goochelen. Met privacy niet.
Verwacht niet, gehoopt wel. Voor zover ik al niet wist dat er weinig tot geen verstandige mensen in de Kamer zitten, is dat nu nog maar eens bevestigd.

Met hypes najagen en vliegen afvangen kun je toch nog een aardige boterham verdienen, en daarmee doel ik niet alleen op het salaris van onze 'atoomdeskundige' De Mos... :mrgreen: :|

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 nov 2009, 00:00

Dutch schreef:
wjn schreef:
Verwacht niet, gehoopt wel. Voor zover ik al niet wist dat er weinig tot geen verstandige mensen in de Kamer zitten, is dat nu nog maar eens bevestigd.

Met hypes najagen en vliegen afvangen kun je toch nog een aardige boterham verdienen, en daarmee doel ik niet alleen op het salaris van onze 'atoomdeskundige' De Mos... :mrgreen: :|
Klinkt als een leuk debat, was de PVV niet aanwezig met wat soundbites richting de minster van Verkeerd en Waternietstaat? :bag:

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 00:03

heb het gemist maar zo op het journaal.. dit gaat de goede kant op !

wjn

Bericht door wjn » 26 nov 2009, 00:10

Niet direct over km-heffing, maar wel over privacy en hoe de overheid ermee omgaat:

"Gemeenten overtreden privacyregels"
Veel sociale diensten stellen mensen die in de gaten worden gehouden op verdenking van uitkeringsfraude daarvan niet op de hoogte.

Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) overtreden 17 van de 19 onderzochte sociale diensten daarmee de privacyregels. De gemeenten riskeren een boete als ze hier geen verandering in aanbrengen.

Als mensen worden gevolgd om te kijken of ze geen uitkeringsfraude plegen, moet de sociale dienst dat aan die mensen laten weten. Uit de dossiers bij 17 van de 19 onderzochte sociale diensten blijkt niet dat die regel ook is nageleefd.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2009/11_november/25/binnenland/cpb-gemeenten-overtreden-privacyregels.xml

Hans

Bericht door Hans » 26 nov 2009, 07:27

Eurlings: Automobilist niet duurder uit

DEN HAAG - Minister Camiel Eurlings heeft ontkend dat de automobilist door het spitstarief als onderdeel van de kilometerheffing flink duurder uit zal zijn.

Hij zei vlak voor het debat in de Tweede Kamer dat hij in een gesprek ANWB-directeur Guido van Woerkom „een heel stuk” heeft gerustgesteld. Die maakte een dag eerder duidelijk dat hij eerst wil weten hoe hoog het spitstarief wordt voor de ANWB instemt met de kabinetsplannen voor de kilometerheffing.

In het twee weken oude wetsvoorstel staat alleen een basistarief. Volgens de minister wordt het spitstarief „veel en veel minder” dan bedragen van een euro of een kwartje per gereden kilometer die zijn genoemd.

De oppositie gaf fel af op de kabinetsplannen, ook al komt er nog een apart debat over het wetsvoorstel. Eurlings moet voor dat debat in een brief duidelijkheid geven over het spitstarief.

SP-Kamerlid Emile Roemer zei dat CDA-collega Ger Koopmans, met zijn recente kritiek op het invoeren van regionale spitstarieven, de heffing al „de nek heeft omgedraaid”. Volgens de liberaal Charlie Aptroot klopt er „geen klap” van dat 58 procent van de automobilisten straks minder gaat betalen. Dat leidde tot een uitval van de minister, die zei dat Aptroot dan maar een motie van wantrouwen tegen hem moest indienen. PVV-collega Richard de Mos had het over een „crimineel systeem” dat de files „nog geen millimeter” korter zal maken. Hij beschuldigde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe met zijn plannen voor de aanleg van supersnelwegen, te betalen uit de kilometerheffing, van het „leegmelken” van de automobilist.

ChristenUnie-woordvoerder Ernst Cramer betitelde de wet op de kilometerprijs daarentegen als „een mijlpaal in de verduurzaming van het autoverkeer”. Zijn fractieleider Arie Slob haalde overigens in een spreekbeurt in Hardenberg uit naar de „stemmingmakerij” door De Telegraaf tegen de heffing. Hij beklaagde zich over de VVD-sticker (Kilometerheffing No Way) woensdag op de voorpagina van de krant.

Een andere voorstander van de plannen, GroenLinkser Kees Vendrik, deelde complimentjes uit aan minister Eurlings. „De aanstaande premier van Nederland heeft zijn ei gelegd.” Maar ook hij viste nadrukkelijk naar de hoogte van de spitsheffing. Wanneer krijgen we ie, aldus D66-collega Boris van der Ham.

Minister Eurlings reageert donderdag op de kritiek en de vragen uit de Kamer.

De plannen voor een kilometerheffing overschaduwden het debat over de verkeersbegroting voor 2010.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5416 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet nog zien of de ANWB zich tegen de heffing zal keren. :roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2009, 07:29

Mijn idee, al kon ik gratis rijden met het kastje.......................dan nog deed ik het niet.................dat is waar het om gaat........

KW

Bericht door KW » 26 nov 2009, 08:06

Hans schreef: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5416 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet nog zien of de ANWB zich tegen de heffing zal keren. :roll:
Dat noem ik heel smerig achterdeurtjespolitiek :evil:

Die ANWB-man zal vast wel even 'op z'n plaats gezet zijn' zodatie positieve berichten de wereld in zal brengen... Ik geloof er hoe langer hoe minder van. Nouja, minder dan niks kan eigenlijk al niet.

romo schreef:

Mijn idee, al kon ik gratis rijden met het kastje.......................dan nog deed ik het niet.................dat is waar het om gaat........
Sterker nog, al kreeg ik er 100 euro per kilometer bij, dan nog geef ik m'n privacy niet op!!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 26 nov 2009, 08:14

Hmmm.. kamermeerderheid is al voor de kilometerheffing :wtf: We kunnen protesteren, aktie's, stakingen.. die kilometerheffing gaat er komen en wordt
net zo fiasco als de HSL lijn, betuwelijn etc.. maar er wil iemand laten zien dat die een grote penis heeft en gaat dit doorvoeren.
Ik begrijp de ANWB niet, waarom willen die dit? Lekkere autobelangen vereniging..
Met het idee per kilometer betalen is zo slecht nog niet maar niet op deze manier!

wjn

Bericht door wjn » 26 nov 2009, 08:35

ANWB, ach ja.

Ik hef mijn abonnement iig op, heb ze dat al laten weten.

Edit: De meeste (bewuste) leden van de ANWB zullen er waarschijnlijk niet op achteruit gaan, ANWB weet heus wel wat voor een wagenpark ze beheren en hoe dat voor hun leden gaat uitpakken.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 26 nov 2009, 08:48

Tja, ik vind de ANWB wel handig met zo betrouwbaar Engels gebakkie :oops:
Maar als ze dit plan steunen ben ik wel bereid om zelf een gereedschapsetje mee te nemen..

BrianV

Bericht door BrianV » 26 nov 2009, 08:59

Hans GP schreef:Hmmm.. kamermeerderheid is al voor de kilometerheffing :wtf: We kunnen protesteren, aktie's, stakingen.. die kilometerheffing gaat er komen en wordt
net zo fiasco als de HSL lijn, betuwelijn etc.. maar er wil iemand laten zien dat die een grote penis heeft en gaat dit doorvoeren.
Ik begrijp de ANWB niet, waarom willen die dit? Lekkere autobelangen vereniging..
Met het idee per kilometer betalen is zo slecht nog niet maar niet op deze manier!
Eurlings stopt wat centjes in zak van de ANWB?

als dit zo door gaat dan donder ik de renault de deur uit en koop ik een motor en Toyota ygo (voor de ritten waar je echt niet op de motor kan) terug.

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 26 nov 2009, 09:03

Ik wil de ANWB nog wel eens horen als ze honderden opzeggingen danwel dreigingen tot opzegging binnenkrijgen.

Van de politiek moet je het dus niet hebben...

wim breman

Bericht door wim breman » 26 nov 2009, 09:08

Ik vind het zowiezo al belachelijk dat de mening van de ANWB bepalend is voor een breed maatschappelijk draagvlak.

Nog zo'n fraaie,
Minister Cramer vind het onacceptabel dat door hackers de e-mails van het milieuclubje uit Engeland bekend gemaakt zijn.
Nee, zwartspaarder met gestolen bankgegevens achtervolgen mag wel.

Overigens rept ze met geen woord over de inhoud van de e-mails.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 nov 2009, 09:25

Net als de VVD is GroenLinks met een kilometerheffing-sticker gekomen.

Afbeelding

Gratis bestellen kan hier: http://groenlinks.shopfactory.com/contents/nl/d5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 26 nov 2009, 09:40

Ik vind km-heffing ook prima. Maar niet op deze manier!!! :hammer:

Tom

Bericht door Tom » 26 nov 2009, 09:52

Snipe schreef:Net als de VVD is GroenLinks met een kilometerheffing-sticker gekomen.

Afbeelding

Gratis bestellen kan hier: http://groenlinks.shopfactory.com/contents/nl/d5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
:P

Michel P

Bericht door Michel P » 26 nov 2009, 10:48

http://www.grapheine.com/bombaytv/movie ... 7a37a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bombay is ook sceptisch :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 26 nov 2009, 11:09

Michel P schreef:http://www.grapheine.com/bombaytv/movie ... 7a37a.html

Bombay is ook sceptisch :mrgreen:
hahahahahah :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2009, 14:23

De VVD petitie is intussen truim 26.000 keer getekend................

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 26 nov 2009, 14:31

Misschien ook even doen: http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6477615 ... erheffing/" onclick="window.open(this.href);return false;

komt het toch weer in het nieuws, en is een kleine moeite.

tot nu toe 92.6% tegen :banaan:

Plaats reactie