Gaat de kilometerheffing door of niet ?
- RVV
Gaat de kilometerheffing door of niet ?
De huidige ontwikkelingen vind ik de positieve kan op gaan. Eurlings ligt onder vuur.. en hij raakt persoonlijk zwaar geïrriteerd..Van alle kanten word op hem geschoten en met sussende woorden noemt hij alles maar indianenverhalen.. Wij weten wel beter.. maar hij begint te merken dat het sociale draagvlak aan het afkalven is. De oppositie in de kamer gaat hem keihard aanvallen, de ANWB heeft al laten merken dat als de cijfers niet kloppen en Eurlings KAN ze onmogelijk laten kloppen ze de handen er van af trekken.. De Telegraaf.. hebben we mee.. etc etc..
Het gaat er op lijken dat de zittende partijen gaan beseffen dat ze bezig zijn met politieke zelfmoord als ze toch het kastje hoe graag ze ook willen blijven steunen...
Kortom denken we dat de kilomterheffing met het kastje door zal gaan ?
Dus geen poll of je voor of tegen bent, maar of je denkt (niet hopen) dat het kastje wel of niet doorgaat.
Het gaat er op lijken dat de zittende partijen gaan beseffen dat ze bezig zijn met politieke zelfmoord als ze toch het kastje hoe graag ze ook willen blijven steunen...
Kortom denken we dat de kilomterheffing met het kastje door zal gaan ?
Dus geen poll of je voor of tegen bent, maar of je denkt (niet hopen) dat het kastje wel of niet doorgaat.
- Gert-jan
Re: Gaat de kilometerheffing door of niet ?
Ik heb toch op door gedrukt
Dit eigenlijk meer vanwege het RTL nieuws van vanmorgen, JA eurlings ligt onder vuur maar het draagvlak van de kamer is nog te groot.
Ik hoop natuurlijk!!! dat het nooit zal gebeuren
Dit eigenlijk meer vanwege het RTL nieuws van vanmorgen, JA eurlings ligt onder vuur maar het draagvlak van de kamer is nog te groot.
Ik hoop natuurlijk!!! dat het nooit zal gebeuren
-
OnlineMartijn_bmw
ik hoop uiteraard van niet maar ben nogsteeds bang dat ze wel gewoon doordrukken...
geloof alleen niet in begin 2012... dat zal nog wel ff uitgesteld worden door allerlei tegenslagen
geloof alleen niet in begin 2012... dat zal nog wel ff uitgesteld worden door allerlei tegenslagen
- GTRene
Ik denk helaas ook door ze drukken het er gewoon door hoe onredelijk het ook is...
net op hyves al doorstuurdingen gekreken (helaas kan ik niet ineens via mijn adresboek alles ineens doorsturen? (strange)
anyway hier de mail...de man die weinig verdient betaald veels te veel naar draagvlak zeg maar die betaald de BPM wat anders de mensen met meer geld betalen als zij een nwe auto kopen zeg maar en dat kan/mag niet.
net op hyves al doorstuurdingen gekreken (helaas kan ik niet ineens via mijn adresboek alles ineens doorsturen? (strange)
anyway hier de mail...de man die weinig verdient betaald veels te veel naar draagvlak zeg maar die betaald de BPM wat anders de mensen met meer geld betalen als zij een nwe auto kopen zeg maar en dat kan/mag niet.
- Mack
Rekeningrijden wordt afgeschaft wegens teveel protest en wordt onder een andere naam toch ingevoerd. Dat verwacht ik.
- GTRene
als dat zo is als onderstaand voorbeeld dan worden vele mensen die in een goedkope auto rijden omdat ze geen nwe betalen kunnen/willen mooi genaaid...
!!!!!!!!!!!!!!!KILOMETER HEFFING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.
Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!! Er word een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.
Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.
Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd. Waar u rijd. En hoeveel u rijd.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.
Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.
In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.
365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.![]()
Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .
Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
U betaald dus maar 71550,=
Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?
Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=
De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.
Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.
Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.
Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
Gr. Ken
- RVV
Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
Ging die Porsche maar 71550 euro kosten... daar komt gewoon de Co2 tax voor in de plaats.. onder de streep kost die straks gewoon 135000 euro. (als voorbeeld)
- HansD
Ik heb ook op door gestemd. Ik vrees dat voldoende steun allemaal van tevoren al geregeld is, nu voldoende steun, een proforma debat en doorgaan.
De enige reden dat het niet door zou kunnen gaan is als er niet voldoende 'onomkeerbare stappen' gezet kunnen worden voor de verkiezingen en de nieuwe regering het alsnog afblaast.
Die mail van GTRene klopt idd niet zoals Rico al schrijft. Een porsche gaat echt niet zoveel goedkoper worden.
De enige reden dat het niet door zou kunnen gaan is als er niet voldoende 'onomkeerbare stappen' gezet kunnen worden voor de verkiezingen en de nieuwe regering het alsnog afblaast.
Die mail van GTRene klopt idd niet zoals Rico al schrijft. Een porsche gaat echt niet zoveel goedkoper worden.
- GTRene
klopt, helemaal juist is het nietRico schreef:Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,=
Ging die Porsche maar 71550 euro kosten... daar komt gewoon de Co2 tax voor in de plaats.. onder de streeo kost die straks gewoon 135000 euro. (als voorbeeld)
Ik zag hem net op TV zo te zien vind hij dat hij gelijk heeft en in theorie is dat ook wel een beetje zo, echter de kleine man kan dit bijna niet ophoesten die betaald mee wat de nieuwkoper aan bpm laat liggen (ff de Co2 tax buiten beschouwing laten-de immers die daarbuiten vallen als elektra en milieuvriendelijke betalen ook geen bpm maar wel duur vaak en dus inkomsten verlies voor staat en dus verrekend in km heffing KMH krijgt zo een heel andere benoeming
-
Dennis Huijsman
in die mail staat een berg onzin en cijfers die allemaal overdreven zijn ( lees: 70% & 2011 & prijs porsche )
- GTRene
klopt maar denk ook aan straks wat de staat misloopt aan inkomsten vanwege elektra en hybride auto's dat moet terugkomen en dus verrekend in de KMH echter dat zijn vaak dure auto's die mensen met lage inkomens niet kunnen betalen echter zij betalen wel die hoge KMH dus die mensen betalen dan ook nog eens de voordelen wat een ander kan kopen maar zij niet...zoiets lijkt het dan.Dennis Huijsman schreef:in die mail staat een berg onzin en cijfers die allemaal overdreven zijn ( lees: 70% & 2011 & prijs porsche )
- Gert-jan
Misschien leuk om hier even te plaatsen.
Zat vanmorgen dus journaal te kijken en rtl heeft ook hyves, niet zo boeiend allemaal maar daar hebben ze vandaag een stelling betreft de km heffing.
Uitslag vind ik tot nu al erg mooi
http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6477615 ... erheffing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zat vanmorgen dus journaal te kijken en rtl heeft ook hyves, niet zo boeiend allemaal maar daar hebben ze vandaag een stelling betreft de km heffing.
Uitslag vind ik tot nu al erg mooi
http://rtlnieuws.hyves.nl/polls/6477615 ... erheffing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gert-jan op 26 nov 2009, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Ik heb al gestemd
thnx for sharing
-
OnlineHielke
Het gaat door. Met de huidige GPS mogelijkheden is het technisch simpel geworden.
Maar niet in 2012. Het is sinds begin jaren '90 al een aantal keren uitgesteld en dat zal nu weer gebeuren.
Charlie Aptroot van de VVD en consorten schieten zich momenteel in de tweede kamer in de eigen voet. Hun volksmennerij 'telegraaf stijl' is qua onwaarheden een factor 3 erger dan alles wat Eurlings tot nu toe gezegd heeft. De VVD staat trouwens sowieso zwak. Ze zijn altijd voorstander van rekeningrijden geweest. Nu ze in de oppositie zitten zijn ze ineens tegen. Heel ongeloofwaardig.
Maar niet in 2012. Het is sinds begin jaren '90 al een aantal keren uitgesteld en dat zal nu weer gebeuren.
Charlie Aptroot van de VVD en consorten schieten zich momenteel in de tweede kamer in de eigen voet. Hun volksmennerij 'telegraaf stijl' is qua onwaarheden een factor 3 erger dan alles wat Eurlings tot nu toe gezegd heeft. De VVD staat trouwens sowieso zwak. Ze zijn altijd voorstander van rekeningrijden geweest. Nu ze in de oppositie zitten zijn ze ineens tegen. Heel ongeloofwaardig.
- RVV
Hielke wat Eurlings zegt is 1, wat in de wetsvoorstellen staat is gewoon een feit.. en als ik dan hoor op TV dat Eurlings zegt op TV.. het is grote onzin dat je de gevangenis in gaat of dikke boetes krijgt als je kastje het niet doet... waarom is word het dan wel in de wet vasttimmeren ?
Aptroot, ben ik ook geen fan van, maar hij springt wel op de bres. Verder is de VVD natuurlijk de minst betrouwbare tegenstander.
Ik vind Eurlings en zijn maatjes.. nog altijd het meest onbetrouwbaar.. maar ze worden afgerekend..let maar op...
Aptroot, ben ik ook geen fan van, maar hij springt wel op de bres. Verder is de VVD natuurlijk de minst betrouwbare tegenstander.
Ik vind Eurlings en zijn maatjes.. nog altijd het meest onbetrouwbaar.. maar ze worden afgerekend..let maar op...
- Snipe
En wat is hierin precies het verschil met Eurlings die als Kamerlid altijd tegen is geweest?Hielke schreef:De VVD staat trouwens sowieso zwak. Ze zijn altijd voorstander van rekeningrijden geweest. Nu ze in de oppositie zitten zijn ze ineens tegen. Heel ongeloofwaardig.
- Hans
En vergeet niet dat bezwaar maken tegen de rekening die je elke maand in de bus valt bijna onmogelijk is.Rico schreef:Hielke wat Eurlings zegt is 1, wat in de wetsvoorstellen staat is gewoon een feit.. en als ik dan hoor op TV dat Eurlings zegt op TV.. het is grote onzin dat je de gevangenis in gaat of dikke boetes krijgt als je kastje het niet doet... waarom is word het dan wel in de wet vasttimmeren ?
-
OnlineHielke
Ik kan nu ook geen bezwaar tegen de rekening van de belastingdienst vwb wegenbelasting maken. Is dus geen argument.
Eurlings is vooral omgegaan onder invloed van de voorstschrijdende techniek. 10 jaar terug was het technisch moeilijk haalbaar. Nu met GPS is het vele malen simpeler geworden.
Eurlings is vooral omgegaan onder invloed van de voorstschrijdende techniek. 10 jaar terug was het technisch moeilijk haalbaar. Nu met GPS is het vele malen simpeler geworden.
-
DF-user-278
De ANWB geeft niks om de juistheid van de cijfers, maar enkel om het aantal leden dat zal opstappen bij een ''akkoord''.
Het zou mij hoogst verbazen als dit systeem toch wordt doorgevoerd.
Het zou mij hoogst verbazen als dit systeem toch wordt doorgevoerd.
- Snipe
Ik snap wel dat 'ie argumenten heeft, maar wat ik bedoel is dat het kennelijk niet zo vreemd is om van mening te veranderen. De VVD sprak gisteren in de Kamer over 'voortschrijdend inzicht'.Hielke schreef:Eurlings is vooral omgegaan onder invloed van de voorstschrijdende techniek. 10 jaar terug was het technisch moeilijk haalbaar. Nu met GPS is het vele malen simpeler geworden.
Ik heb net het hele debat nagelezen, 104 pagina's. Nalezen kan hier: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... 2009.jsp#0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
DF-user-278
Maar het huidige wegenbelastingstelsel is gebaseerd op het kentekengewicht, soort brandstof, type voertuig, en de provincie waarin je woont - dit zijn natuurlijk allemaal punten waar ook geen discussie over mogelijk is. Bij het nieuwe systeem ligt dat mijn inziens anders; wie zegt dat het kastje altijd feilloos werkt!Hielke schreef:Ik kan nu ook geen bezwaar tegen de rekening van de belastingdienst vwb wegenbelasting maken. Is dus geen argument.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 26 nov 2009, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
[quote="Hielke"]Ik kan nu ook geen bezwaar tegen de rekening van de belastingdienst vwb wegenbelasting maken. Is dus geen argument./quote]
Met als verschil dat dat een vaststaand bedrag is en de factuur van de kmheffing per maand wisselt en afhankelijk is van techniek die niet 100% onfeilbaar is.
Dat wil niet zeggen dat het waarschijnlijk vaak fout gaat maar zelfs met een foutpercentage van 0.1% praat je over +/- 10000 foute facturen per maand bij 10 milj auto's.
edit:535D was me net voor
Met als verschil dat dat een vaststaand bedrag is en de factuur van de kmheffing per maand wisselt en afhankelijk is van techniek die niet 100% onfeilbaar is.
Dat wil niet zeggen dat het waarschijnlijk vaak fout gaat maar zelfs met een foutpercentage van 0.1% praat je over +/- 10000 foute facturen per maand bij 10 milj auto's.
edit:535D was me net voor
- RVV
Omdat dit nu eenmaal een vast gegeven is. KM heffing is een variabel gegeven.Hielke schreef:Ik kan nu ook geen bezwaar tegen de rekening van de belastingdienst vwb wegenbelasting maken. Is dus geen argument.
.
Stel een bug in het systeem (jouw kastje) je weet dat je die maand.. 500 km heb gereden, maar het kastje zegt 5000 km.. (en hoe kan ik controleren of het klopt als er geen gegevens worden bijgehouden ?)
En je kan geen bezwaar indienen ?
Hielke waar is je rechtvaardigheidsgevoel ?
Edit HansD en 535D waren me net voor
- Joy
Er zijn al zoveel mislukkingen toch doorgevoerd dat ik me niet voor kan stellen dat dit tegengehouden kan worden. Het leeft al zoveel jaar binnen de politiek en er is al zoveel onderzoeksgeld in gepompt dat ze nu gewoon voet bij stuk zullen houden. De BPM is volgens de EU tegen de regels en zal dus sowieso het veld moeten ruimen. Daar komt de CO2 tax voor terug die hoger is dan de huidige BPM zodat het verlies op zuinige auto's weer mooi recht getrokken is. De wegenbelastingen + provinciale opcenten leveren per jaar pakweg 3,5 miljard op excl provinciale opcenten. Stel je zegt, ok we versleutelen dat in de brandstof. Op dit moment komt er ongeveer 7,5 miljard per jaar binnen aan brandstofaccijnzen. Dat is geschat 70 cent per liter gemiddeld. Wanneer er 11 miljard (7,5 + 3,5) aan opbrengsten uit moet rollen kom je op 1,03 euro accijns per liter. Dan krijg je dus zulke grote verschillen in grensgebieden dat dit niet gaat werken. Want voor 30 cent per liter is even omrijden echt wel lonend. Dus, er is geen alternatief plan, het geld moet toch binnen blijven rollen, simpele conclusie is dat de kilometerheffing het gewoon gaat worden. 
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik denk dat het wel doorgaat maar vele jaren later en miljarden duurder. Elk groot project van de overheid kun je in het Epic Fail topic hier plaatsen en dit dus ook. Zal dus wel ergens in 2020 of later worden voor het echt een beetje operationeel is.
Mooi dat de VVD, PVV en SP tegen zijn maar zodra die het pluche ruiken, dan zijn ze vast ineens wel weer voor. Politici zijn onbetrouwbaar. Daar heb ik dus niet zoveel hoop in, dat het door een ander kabinet toch nog wordt tegengehouden. Waar ik wel hoop in heb zijn technische problemen bij de invoering.
Nou ja, tegen die tijd hoop ik Nederland verlaten te hebben.
Mooi dat de VVD, PVV en SP tegen zijn maar zodra die het pluche ruiken, dan zijn ze vast ineens wel weer voor. Politici zijn onbetrouwbaar. Daar heb ik dus niet zoveel hoop in, dat het door een ander kabinet toch nog wordt tegengehouden. Waar ik wel hoop in heb zijn technische problemen bij de invoering.
Nou ja, tegen die tijd hoop ik Nederland verlaten te hebben.