Replica velgen
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Replica velgen
Zie op Marktplaats en andere sites regelmatig replica velgen staan, dus imitaties van bekende designs. Dit dus zowel van automerken maar ook bijv. van BBS.
Bijvoorbeeld hier: http://www.online-velgen.nl/merken/replica-velgen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen zien er altijd wel geschikt uit. Vraag me af of ze kwalitatief minder zijn dan 'het origineel' en of er verder nog dingen zijn om op te letten (bijv. dat ze zwaarder zijn oid). Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Bijvoorbeeld hier: http://www.online-velgen.nl/merken/replica-velgen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen zien er altijd wel geschikt uit. Vraag me af of ze kwalitatief minder zijn dan 'het origineel' en of er verder nog dingen zijn om op te letten (bijv. dat ze zwaarder zijn oid). Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
- FreudeamFahren
Re: Replica velgen
Vaak zwaar, vaak relatief zacht, dwz snel "onrond" zodat ze niet meer goed te balanceren zijn. Er is wel verschil in kwaliteit: ik heb een eigenaar van een bandentoko wel eens horen zeggen dat de replica's uit Italië van betere kwaliteit zijn dan de Chinese neppers.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
'Imitatievelgen' zijn naar mijn weten:
- vaak van mindere kwaliteteit aluminium.... gevolg: zwaarder en in sommige gevallen gevoeliger voor krom worden (hoeft niet persé)
- mallen worden langer gebruikt, grotere toleranties en bovendien meer kans op gietfouten
- mallen in beperkt aantal maten: daardoor weinig varianten qua maatvoering (vooral velgbreedtes en ET waardes). Hierdoor soms ook multi-steek en centreerringen
Natuurlijk maakt de ene fabrikant betere velgen dan de ander, dat china/italië verhaal klinkt dan ook vrij logisch
Ik heb wel gemerkt dat ik mijn alpina imi's niet makkelijk trillingsvrij krijg... misschien nog maar eens balanceren.....
Ik geloof trouwens niet dat er levensgevaarlijke velgen op de markt zijn.. maar trillingen kunnen bijvoorbeeld wel aardig irritant zijn en zware velgen zijn logischerwijs ook niet ideaal
- vaak van mindere kwaliteteit aluminium.... gevolg: zwaarder en in sommige gevallen gevoeliger voor krom worden (hoeft niet persé)
- mallen worden langer gebruikt, grotere toleranties en bovendien meer kans op gietfouten
- mallen in beperkt aantal maten: daardoor weinig varianten qua maatvoering (vooral velgbreedtes en ET waardes). Hierdoor soms ook multi-steek en centreerringen
Natuurlijk maakt de ene fabrikant betere velgen dan de ander, dat china/italië verhaal klinkt dan ook vrij logisch
Ik heb wel gemerkt dat ik mijn alpina imi's niet makkelijk trillingsvrij krijg... misschien nog maar eens balanceren.....
Ik geloof trouwens niet dat er levensgevaarlijke velgen op de markt zijn.. maar trillingen kunnen bijvoorbeeld wel aardig irritant zijn en zware velgen zijn logischerwijs ook niet ideaal
- Femme
Wat betreft styling kunnen er ook duidelijke verschillen zijn met de originelen. Alpina-replica's zijn al op grote afstand als imitatie te herkennen. Het zou niet mijn keuze zijn om met zulke nepperts rond te rijden.
- Individual
Bovendien hebben replica's meestal negentien spaken in plaats van twintig.Femme schreef:Wat betreft styling kunnen er ook duidelijke verschillen zijn met de originelen. Alpina-replica's zijn al op grote afstand als imitatie te herkennen. Het zou niet mijn keuze zijn om met zulke nepperts rond te rijden.
Zelf zou geen risico nemen en gewoon voor origineel gaan. Als je ze bij de dealer bestelt betaal je natuurlijk de hoofdprijs, maar op het internet valt het prijverschil tussen origineel en fake wel mee. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken op ebay ofzo.
- duifjes.com
Ik heb in het verleden wel eens wat goedkope replica's besteld.....goedkoop bedoel ik 30tientjes per 15" velg.....daar moest zoveel lood opgeplakt worden dat had ik nog nooit gezien......
Ga voor orgineel zijn vaak vele male lichter en echt recht...
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Zoals met zoveel dingen zijn er heus goedkope en goede dingen te koop en dat is bij velgen niet anders. Welk nepperts je wel of niet kunt nemen weet ik niet.
Maar velgen en banden zijn toch datgene waarmee je in contact staat met de weg, dat heb ik dus liever van goede kwaliteit. Gewoon origineel dus, met goed zoeken op het internet hoeft dat ook niet zo heel veel duurder dan replica te zijn
Maar velgen en banden zijn toch datgene waarmee je in contact staat met de weg, dat heb ik dus liever van goede kwaliteit. Gewoon origineel dus, met goed zoeken op het internet hoeft dat ook niet zo heel veel duurder dan replica te zijn
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
30 tientjes voor 1 enkele velg vind ik niet bepaald goedkoop voor een 15"duifjes.com schreef:Ik heb in het verleden wel eens wat goedkope replica's besteld.....goedkoop bedoel ik 30tientjes per 15" velg.....daar moest zoveel lood opgeplakt worden dat had ik nog nooit gezien......

- duifjes.com
Dacht ik me te herinneren ...... kan ook voor 16" / 17" zijn geen idee meer maar idd. geval heeeeeeeeel goedkoop.Stefan R schreef:30 tientjes voor 1 enkele velg vind ik niet bepaald goedkoop voor een 15"duifjes.com schreef:Ik heb in het verleden wel eens wat goedkope replica's besteld.....goedkoop bedoel ik 30tientjes per 15" velg.....daar moest zoveel lood opgeplakt worden dat had ik nog nooit gezien......
Ga voor orgineel zijn vaak vele male lichter en echt recht...![]()
- Patrick van Wijngen
Mjah dat hebben m'n ouders ook. Ipv een tweedehands setje winterbanden/velgen te kopen.. hebben ze maar een nieuw setje alutec dingen gekocht voor winterbanden. Maar daar zit op 2 velgen gewoon een strip van zo'n 20cm van dat 'lood'.duifjes.com schreef:Ik heb in het verleden wel eens wat goedkope replica's besteld.....goedkoop bedoel ik 30tientjes per 15" velg.....daar moest zoveel lood opgeplakt worden dat had ik nog nooit gezien......
En ik voel gewoon de vibraties.... die oudjes valt het natuurlijk weer niet op en vinden het allemaal best.
Voor mij ook geen immitatie, dan maar wat meer geld eraan spenderen of een mooi 2e hands set zien te vinden.
- duifjes.com
Volgens mij moest er toen minimaal 160gram lood....*(dat is veel???) en zelf toen waren ze nog niet goed.....velgen waren gewoon een hoepel...
-
Ik denk dat Stefan bedoelt dat 30 tientjes niet zo goed koop is omdat dat 300 Eurootjes per velg is...duifjes.com schreef:Dacht ik me te herinneren ...... kan ook voor 16" / 17" zijn geen idee meer maar idd. geval heeeeeeeeel goedkoop.Stefan R schreef:30 tientjes voor 1 enkele velg vind ik niet bepaald goedkoop voor een 15"duifjes.com schreef:Ik heb in het verleden wel eens wat goedkope replica's besteld.....goedkoop bedoel ik 30tientjes per 15" velg.....daar moest zoveel lood opgeplakt worden dat had ik nog nooit gezien......
Ga voor orgineel zijn vaak vele male lichter en echt recht...![]()

- duifjes.com
pppffff....wakker worden idd....
Blij dat er nog mensen zijn die wel wakker zijn

Blij dat er nog mensen zijn die wel wakker zijn

- InjectTheVenom
Tuurlijk, als jij ff €4000 voor me hebt liggen zodat ik een set BBS LM aan kan schaffenIndividual schreef:Bovendien hebben replica's meestal negentien spaken in plaats van twintig.Femme schreef:Wat betreft styling kunnen er ook duidelijke verschillen zijn met de originelen. Alpina-replica's zijn al op grote afstand als imitatie te herkennen. Het zou niet mijn keuze zijn om met zulke nepperts rond te rijden.
Zelf zou geen risico nemen en gewoon voor origineel gaan. Als je ze bij de dealer bestelt betaal je natuurlijk de hoofdprijs, maar op het internet valt het prijverschil tussen origineel en fake wel mee. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken op ebay ofzo.

- Tommy
tja je hoeft toch ook niet echte LM's te kopen, koop je andere velgen. Maar iig geen imitaties.
- Sjoerd MP BMW
Ben ook geen voorstander van replica, alleen echt materiaal. Zoals mijn voorganger schrijft: is het je te duur dan kijk je naar wat anders of maatje kleiner.
Zo kopen veel mensen grote bling-bling velgen die wel iets mogen kosten maar niet te veel en leggen ze vervolgens brol banden omheen.
Resumé: koop echte OEM's of echte 'merk' velgen.
Klaar slotje!
Zo kopen veel mensen grote bling-bling velgen die wel iets mogen kosten maar niet te veel en leggen ze vervolgens brol banden omheen.
Resumé: koop echte OEM's of echte 'merk' velgen.
Klaar slotje!

- Aad
Nieuwe set BBS CH met b.v een Dunlop SP9000 225/40/18 € 1749,- dus geen € 4000,-InjectTheVenom schreef:Tuurlijk, als jij ff €4000 voor me hebt liggen zodat ik een set BBS LM aan kan schaffenIndividual schreef:Bovendien hebben replica's meestal negentien spaken in plaats van twintig.Femme schreef:Wat betreft styling kunnen er ook duidelijke verschillen zijn met de originelen. Alpina-replica's zijn al op grote afstand als imitatie te herkennen. Het zou niet mijn keuze zijn om met zulke nepperts rond te rijden.
Zelf zou geen risico nemen en gewoon voor origineel gaan. Als je ze bij de dealer bestelt betaal je natuurlijk de hoofdprijs, maar op het internet valt het prijverschil tussen origineel en fake wel mee. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken op ebay ofzo....
Bij een zaak in Zuidland geloof ik

Uhmm Aad ouwe velgenboer... een CHtje is geen LM heh.... en het kan nog wel goedkoper hoor die CHs.... :banaan:
- InjectTheVenom
Ik wou net zeggenPaul schreef:Uhmm Aad ouwe velgenboer... een CHtje is geen LM heh.... en het kan nog wel goedkoper hoor die CHs.... :banaan:

- Tommy
He Aad,
wat zijn zoal remklauw vriendelijke velgen voor een E46 in 18 inch? CH 8,5J18ET35 past iig wel zag ik met bv movits.
Heb je leuk spul voor leuke prijzen?
wat zijn zoal remklauw vriendelijke velgen voor een E46 in 18 inch? CH 8,5J18ET35 past iig wel zag ik met bv movits.
Heb je leuk spul voor leuke prijzen?

- Joy
Tommy wil eigenlijk weten, heb jij een set 18 inch BBS CH 8,5J ET35 voor en 10J ET40 achter liggen ? En zo ja dan kom ik ook meteen even langs om wat uit te proberen 

- Sjoerd MP BMW
- Fietsbel
of google op Rota wielen
Hoe dan ook is het onverstandig om een imitatie wiel te plaatsen voor een high performance wagen. Je gaat toch ook geen imitatie remblokjes of banden nemen omdat de echte te duur zijn?
Kortom, wel alles willen maar het mag niks kosten. Veiligheid van je zelf en andere? blijkbaar weegt dat minder dan een paar centen.
Hoe dan ook is het onverstandig om een imitatie wiel te plaatsen voor een high performance wagen. Je gaat toch ook geen imitatie remblokjes of banden nemen omdat de echte te duur zijn?
Kortom, wel alles willen maar het mag niks kosten. Veiligheid van je zelf en andere? blijkbaar weegt dat minder dan een paar centen.
- Sjoerd MP BMW
Op het MINI forum zijn er nu een aantal met ROTA velgen, heb ze zelf ook heel even overwogen.
Echter wilde ik of echt hele goede of oem. Heb nu oem MINI JCW velgen. Onder de Bimmer zaten ook oem velgen.
Wat betreft remmerij was ik van plan binnenkort Ferodo blokken te plaatsen, tesamen met iets grotere oem schijven en afstandhouders.
Maar wat zijn nu de goede merken en wat zijn de slechte? Wat is bijv. Breyton voor een merk?
Voor mij de stelregel: is het te koop bij Halfords en Autostyle; dan blijf ik eraf. Ook de banden moeten goed zijn.
Twijfel nu tussen Hankook en Bridgestone, gisteren noemde iemand Toyo. Wat denken jullie van Toyo? Dan denk ik weer eerder aan Pirelli als alternatief...
Echter wilde ik of echt hele goede of oem. Heb nu oem MINI JCW velgen. Onder de Bimmer zaten ook oem velgen.
Wat betreft remmerij was ik van plan binnenkort Ferodo blokken te plaatsen, tesamen met iets grotere oem schijven en afstandhouders.
Maar wat zijn nu de goede merken en wat zijn de slechte? Wat is bijv. Breyton voor een merk?
Voor mij de stelregel: is het te koop bij Halfords en Autostyle; dan blijf ik eraf. Ook de banden moeten goed zijn.
Twijfel nu tussen Hankook en Bridgestone, gisteren noemde iemand Toyo. Wat denken jullie van Toyo? Dan denk ik weer eerder aan Pirelli als alternatief...
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Originele velgen of zgn. 'merk' velgen zijn ook niet altijd even betrouwbaar. Van mijn set gesmeede Compomotive's is er 1 spontaan tijdens het rijden gescheurd en een velg van mn gesmeede BBS set is al liggend in de schuur gescheurd (van beide velgen is de velgrand aan de binnenkant gescheurd) . Kennelijk hebben beide fabrikanten het ontlaten nog niet helemaal onder de knie. Bij de BBS'en schijnt het wel vaker voor te komen...
Ik heb er nu een set Rota's onder, die zo uit de doos recht en vrij goed in balans waren. Gaat er 1 kapot zal ik er geen moment van balen itt tot de merk velgen die kapot zijn gegaan
Ik heb er nu een set Rota's onder, die zo uit de doos recht en vrij goed in balans waren. Gaat er 1 kapot zal ik er geen moment van balen itt tot de merk velgen die kapot zijn gegaan