Leon FR met VDV-pakket besteld

Dit is ons algemene autoforum.
Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 18:52

@Jan: Ik bedoelde ermee te zeggen dat de motoren ook al een tijsje gelopen hebben op de bank. Vraag me niet hoelang. Zowel Edwin als Jeroen Dik (JD Engineering) gaven aan dat het geen probleem is als de auto nog weinig km's heeft gelopen. Gewoon netjes warmrijden en afkoelen en idd niet in het begin als een diftkikker op het gaspedaal staan trappen.

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2006, 19:31

Tristan schreef:@Rebel: Weet dat je sceptisch bent tegenover de JD/VDV constructie, maar dat zou zeker een goede oplossing zijn. Fabrieksgarantie via VDV en je chip op maat laten maken op jouw eisen. Bij ABT krijg je een standaard prog'je, niet op jouw auto geschreven en daar zijn behoorlijk wat blokken door geploft.
Tristan, volgens mij heeft Abt die aanpassing speciaal gemaakt voor de TT, zie de link. Want op een Golf GTI 2.0 TFSI geeft hij andere waarden.
Tevens moet je voor een DSG bak natuurlijk een andere aanpassing hebben als voor een schakelbak.

Ik sta niet sceptisch tegenover JD maar ik vind de informatie vrij summier. Ik kan op zijn website niets vinden over de nieuwe TT.
Maar voornaamste waarom ik het liever via de importeur doe, is dat je het garantie verhaal zwart op wit krijgt van zowel Abt als de importeur.
Abt geeft zelfs 100.000 km garantie dacht ik ergens te lezen.
Kan me niet voorstellen dat een firma als Abt rommel maakt waar de motoren van ploffen?
Kan me dit eerder voorstellen als ik zou kiezen voor de upgrade tot 270pk ( die zij ook in hen programma hebben)
Maar ik denk dat die 40PK meer redelijk in het veilige gebied zitten.

Ik las dat de speciale "30 year's" uitvoering van de Golf GTI ook naar nederland komt, deze heeft 230 pk uit de 2.0 TFSI motor.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 27 nov 2006, 19:36

Rebel schreef:
Tristan schreef:@Rebel: Weet dat je sceptisch bent tegenover de JD/VDV constructie, maar dat zou zeker een goede oplossing zijn. Fabrieksgarantie via VDV en je chip op maat laten maken op jouw eisen. Bij ABT krijg je een standaard prog'je, niet op jouw auto geschreven en daar zijn behoorlijk wat blokken door geploft.
Tristan, volgens mij heeft Abt die aanpassing speciaal gemaakt voor de TT, zie de link. Want op een Golf GTI 2.0 TFSI geeft hij andere waarden.
Tevens moet je voor een DSG bak natuurlijk een andere aanpassing hebben als voor een schakelbak.

Ik sta niet sceptisch tegenover JD maar ik vind de informatie vrij summier. Ik kan op zijn website niets vinden over de nieuwe TT.
Maar voornaamste waarom ik het liever via de importeur doe, is dat je het garantie verhaal zwart op wit krijgt van zowel Abt als de importeur.
Abt geeft zelfs 100.000 km garantie dacht ik ergens te lezen.
Kan me niet voorstellen dat een firma als Abt rommel maakt waar de motoren van ploffen?
Kan me dit eerder voorstellen als ik zou kiezen voor de upgrade tot 270pk ( die zij ook in hen programma hebben)
Maar ik denk dat die 40PK meer redelijk in het veilige gebied zitten.

Ik las dat de speciale "30 year's" uitvoering van de Golf GTI ook naar nederland komt, deze heeft 230 pk uit de 2.0 TFSI motor.
Ik zou zeggen rij is een keer bij jeroen lang dan krijg je meer dan genoeg info.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 19:45

@Rebel: Ik bedoelde dat de software wordt geschreven op jouw auto, precies hoe ik het zeg. Hij leest de gegevens van jouw TT en schrijft aan de hand daarvan de software. Dus uniek voor jouw auto, en niet voor elk andere TT.

En ik heb begrepen dat JD op zijn GTI een nieuwe S3 turbo heeft, waar hij een vermogen heeft van 320pk en begrenst koppel van 420Nm (met DSG!!!). Dus die 270pk kan hij makkelijk aan. Bij 340pk is de grens bereikt van de draaiende delen.

Maar goed zoals Wilbert zegt, rij er een keer langs. Beter dan een site of belletje plegen. Zie zijn werkplaats, auto's en projecten, dan weet je genoeg.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 27 nov 2006, 19:50

Ik sta er nog steeds van te kijken wat jeroen met mijn auto heeft gedaan. 60 pk winst uit mijn diesel en nu een jaar verder en 40d/km geen problemen eeven goed warmrijden en dan gewoon volgas over de duitse snelweg.

Jeroen is echt best een tijd bezig om de software aan te passen. Nu kan je gelijk een rollerbank test erbij doen en dan weet je gelijk wat het heeft opgeleverd.

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2006, 20:38

Tristan help me ff uit, snap dit niet geheel.
Wat is er anders aan mijn TT tov die andere 30.000 TT's die van de band komen?

p.s. heeft iemand nog eens de site van Jeroen, kan hem niet vinden.
Tristan kan ik ook zelf kiezen voor een veiligere marge van minder PK?
En hoelang bestaat zijn bedrijf? Mijn dealer zal natuurlijk niet zo tolerant zijn als "van der velden" als er iets mis zou gaan.

Ik heb nog altijd het verhaal van Rico zijn S3 in mijn achterhoofd, en heb geen zin in een hoop problemen als er iets stuk dreigt te gaan, en dan heb ik het nog niet eens over het ploffen van een motor.
Mac, waarom heb jij voor chippen via de importeur gekozen?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 27 nov 2006, 21:02

Rebel schreef:Tristan help me ff uit, snap dit niet geheel.
Wat is er anders aan mijn TT tov die andere 30.000 TT's die van de band komen?
geen enkele auto is hetzelfde, ook al gaat het om hetzelfde model en hetzelfde motortype...kan best zijn dat de auto die net voor of na de jouwe van de band is gelopen bv 3 pk meer of minder levert dan de jouwe

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 21:36

@Rebel: Die 270pk die krijg je niet alleen met een chip, maar alleen icm de Milltek. Zonder Milltek zal je 245pk krijgen. Maar het koppel die je krijgt bij JD is meer dan bij ABT. Je kan ook aangeven of je een agressief of soepel karakter wilt.

site: www.jdengineering.nl

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2006, 22:00

Thx Tristan. Zie nog steeds niks staan van de nieuwe TT met de 2.0 TFSI motor. En ik kan me niet voorstellen dat die motor precies hetzelfde is afgesteld als in een Leon 2.0 TFSI.
Hij zal op zijn minst toch een exemplaar al eens moeten tunen en testen eer hij er een programma voor kan maken? of maakt dat niks uit in welke auto die motor ligt? Zie ook geen 2.0 TFSI staan met DSG.

Maar ik ga van de week eens bellen.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 22:04

@Rebel: Hij heeft zelf een GTI met DSG. Dus ook daar heeft hij ervaring mee. En motoren zijn allemaal identiek.

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2006, 22:13

Okey, thx, ik ga deze week eens bellen voor informatie.

En nu on-topic.....waneer kunnen we de eerste foto's verwachten? :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 27 nov 2006, 22:21

Jullie gooien zo makkelijk met al die pk´s 280pk hier, 320 daar, maar ik weet hoe moeilijk het is om een ECHTE pk erbij te krijgen.. voor 280pk komt echt wel meer kijken.. andere injectoren, andere turbo, nokkenas.. etc.. ik wil dat wel eens zien op een onafhankelijke bank :wink: Ik denk als we een rollenbank testdag :idea: houden voor DF leden dat er een hoop teleurgesteld worden en een hoop vrolijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 22:44

@hans: Die 270pk en 400Nm is al meerdere keren gemeten op de bank. Alleen uitlaat en chip.

Die 320pk en 420Nm is wat ik weet met S3 turbo, uitlaat en software. Ook gemeten op de bank. Dus er wordt niet echt gegooid, maar zijn gemeten waardes.

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2006, 22:55

Ik snap Rob wel. hij heeft geen auto bij VDV gekocht en geen auto bij JD. Heeft hij een probleem dan wil hij dat met zijn eigen dealer afhandelen. en ik denk dat die gaat steigeren als die JD hoort. niks ten nadele van JD hoor maar policy van PON/VAG is duidelijk. Ze doen niks bij een geschil dat heeft Robin ook al eens ondervonden. om eerlijk te zijn. ik zou ook via mijn vaste dealer tunen.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 23:05

@Rico: Rebel moet eerst maar eens met Jeroen Dik praten, om uiteindelijk tot een oordeel te komen. Ik was vroeger net zo sceptisch als hem als het ging over het chippen met garantie. Nu na 2 gechipte Seat's door JD via VDV (waaronder de 1e geen auto was van VDV), nooit iets gehad dat kapot ging.

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2006, 23:22

Tristan ik begrijp volledig je terechte voorkeur voor JD. En het gaat nooit fout. totdat.... en dan sta je met 10k motorschade. dan wil te maar 1 ding. zonder enige discussie heel snel een nieuw blok. Terecht zal een dealer zijn handen aftrekken van een auto die door derden onder handen is genomen. Dan moet Rob verder met JD om het probleem op te lossen. terecht roept dat meer vragen op.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 nov 2006, 23:26

Ik denk dat Edwin daar niet moeilijk over doet. Maar misschien aan Ed om uit te leggen hoe de vork in de steel zit. Mij is het iig al verteld, maar Ed zou het wat beter kunnen uitleggen.....

Rebel

Bericht door Rebel » 27 nov 2006, 23:53

Rico had het niet beter kunnen verwoorden.
Mijn probleem ligt bij het feit dat het straks gaat tusen de dealer en JD.
En nogmaals het hoeft niet om een geplofte motor te gaan maar kan ook een defect zijn in de DSG bak of noem maar op.
Mijn dealer zal natuurlijk alles eraan gelegen zijn samen met de importeur om de schuld bij de tuner neer te leggen.
Ik begrijp ook wel dat je nog nooit iets aan je vorige twee auto's hebt gehad, maar dat is juist ook weer het onzekere in dit verhaal, want daardoor weten we niet hoe het zo zijn gelopen als het wel zo was.
Ik denk als Jeroen een keer een DSG bak of een motor moet vernieuwen, en het misschien niet eens zou zijn gekomen door het chippen, dat hij zich wel achter een oor krabt. Daar moet je aardig wat auto's voor tunen om het weer terug te verdienen.

Importeur heeft gewoon een pre doordat hij schermt met volledige fabrieksgarantie, en Abt die daar nog eens 100.000km bovenop doen.
Overigens heeft mijn dealer al de nodige Audi's laten tunen op die manier met fabrieksgarantie. Vroeger stuurde ze de ECU op maar nu komt iemand van de importeur naar de dealer om het ter plaatse te doen.
En ABT lijkt me nou niet echt een firma die maar wat aanmodderen.

Ik had al een groot vooroordeel over chiptunen, en ben er nu eindelijk een beetje vanaf afgestapt, maar nu ik Rico zijn verhaal nog eens lees, kies ik toch voor "het zekere".
Hoedanook had ik me wel voorgenomen om hem binnen een ruime veilige marge te tunen, en dus niet over die 40pk heen te gaan.
Volgens de chefmonteur was dat absoluut geen probleem en verzekerde hij me dat de auto niet een grilliger karakter kreeg. Abt schermt zelfs met een zuiniger verbruik.....maar ja, dat is allemaal verkooppraat.
Ik heb 3 tanks vereden tot nu toe en krijg hem niet onder de 12.5 liter op de 100km gemiddeld.
Of je moet hem als een Polo 1.1 rijden :wink:

Maar in ieder geval bedankt voor je uitleg Tristan.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 00:01

Rebel, Jeroen rijdt zelf met DSG en 320pk en 420Nm. Dus met jouw 245pk en 350Nm zal het wel snor zitten. :wink: Bel hem op en leg jouw beredeneringen uit over het garantie-verhaal. Hij kan het je prima uitleggen.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 00:37

JD is al wel heel lang bezig. in mijn tijd had ie het meest beruchte golfje van Emmen en omgeving en dan praat ik over 16, 17 jaar geleden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 nov 2006, 10:22

Rico v Velzen schreef:JD is al wel heel lang bezig. in mijn tijd had ie het meest beruchte golfje van Emmen en omgeving en dan praat ik over 16, 17 jaar geleden.
En die heeft 'ie nog steeds!

@Rebel: als ik ff voor mijn beurt mag spreken? Dat geplofte blok van Rico was een chip vd importeur, dus Abt...

En dat jou TT identiek is aan de rest van de 30k TT's is niet helemaal waar.
Ze leveren echt niet allemaal precies 200pk.
Voor mijn ex Ibiza FR was eerst alleen de computer opgestuurd naar JD en teruggekomen met 200pk/ 290Nm.
Heb hem gebeld waarom geen 220pk en 320Nm?
Dan moest ik echt langskomen om de auto uit te laten lezen en af te laten stemmen op die uitgelezen gegevens.
Heb ik gedaan en geen spijt.
Alles onder volledige garantie via de SEAT dealer in Emmen.
Zelfde als Edwin doet.
Zij brengen hun eigen auto's ook naar JD, zegt mij al genoeg

Met mijn SEAT Alahmbra ben ik ook langs geweest, daar zit ook een chip op maat in. Zelfs het gaspedaal is afgesteld op mijn wensen, want als ik er naar keek ramde de turbo er al in.
Alles is nu zo afgesteld dat het er geleidelijker inkomt zonder verlies aan vermogen of snelheid.
Jij geeft aan wat je wilt, hij regelt het.
Ik ben erg te spreken over JD.
De Alhambra heeft al 150kkm gechipt achter de rug, probleemloos in bijna 3 jaar nu.

Ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur en over alle tuners zijn slechte verhalen te lezen.
Maar de Abt chip is niet de meest geliefde chip over het algemeen.
Ik heb zelf ook een Golf4 GTI gehad met Abt chip en die was wel goed.
Maar JD levert meer voor (veel) minder geld onder, wat mij betreft, dezelfde bepalingen.

CRZ

Bericht door CRZ » 28 nov 2006, 10:31

De VdV holding doet toch ook onderhoud aan Audi? Of niet?

@ HansGP

Ga als het een beetje meezit binnenkort op de bank bij Beek. Even kijken of de TFSI het echt levert.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 10:40

Heb de Audi A8 3.0 TDI van mijn pa ook laten chippen bij JD, en deze komt ook niet bij VDV vandaan. Garantie ook via VDV laten lopen. Ooit eens naar de dealer geweest en eerlijk verteld over het chippen. Zij hebben toen in de auto gereden (verkopers en monteurs) en waren laaiend enthousiast. Vonden de auto veel beter rijden dan een 3.0TDI die ze ooit bij PON/ABT hebben laten chippen. Dus zal me niet verbazen dat zij ook binnenkort overstappen van PON/ABT naar JD.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 11:01

Voor alle duidelijkheid, de kwaliteit en betrouwbaarheid van JD staat niet ter discussie, en ik denk dat Rebel na alle positieve verhalen best overtuigd is van die kwaliteit.

Robin had indertijd zijn blok door Mark Verhoeven laten chippen, maar daarvoor zat er al een vreemde pingel in. De dealer wimpelde dit af, stelde weinig voor. Maar de zere vinger wist Robin ook nergens op te leggen, ook geen vergelijk gehad met een ander S3 blok, na het chippen plofte het blok, ik weet zeker dat niemand aan Mark verhoeven twijfelt, zijn reputatie is van hetzelfde niveau als JD. Maar de dealer en ook PON trokken al hun handen er van af. Wat dan ? het gaan uitvechten met Mark Verhoeven ? Die zou zeggen, ja maar je gaf zelf aan dat er vermoedelijk iets niet goed was. Dit is allemaal lang touwtrekkerij werk.

De vraag is of je het risico wil nemen ? Dat is wat voor Rebel telt. Tristan zijn tuning word afgedekt door een perfecte garantie van VDV. Hulde, dat gold ook voor de tuning van de Seat dealer in Emmen. Maar die hebben de zaken voor elkaar. Lijnen zijn kort geen discussie mogelijk als het fout gaat.

ABT is in sommige ogen niet de beste tuning, ikzelf kan dit niet staven, maar uiteraard zitten de nodige commerciële belangen erachter waarom PON/Audi er zaken meedoet. Maar de afspraken zijn net zo helder als je directe parij bent bij VDV/JD.

Het dealer verhaal vind ikzelf ook erg belangrijk, je moet verder met de dealer waar je de auto hebt gekocht. Garantie via VDV, dat klinkt allemaal mooi, maar de praktijk is dat Rebel in Limburg zit en VDV in Zoetermeer eo. Niet om de hoek als je een probleem hebt.

-De beste tuning en niet 100% zekerheid over garantieclaims.

-Of mindere tuning (zoals verondersteld word) maar 100% zeker, geen garantie perikelen.

We kunnen Rebel wel aan alle kanten overtuigen van de kwaliteit van JD, maar wat Rebel wilt is ook helder. We praten ook niet over een 2e hands Seat ibiza van 15K die getuned word, maar een Audi TT van 63k, toch best een verschilletje lijkt me.

En anders gewoon niet tunen.

Over die 2000 km inrijden, onzin natuurlijk, maar daarmee dekt PON/Audi zich in dat mensen niet gelijk gaan trappen met een chip.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 nov 2006, 11:09

Jij had toch een Abt chip, Rico?
Wil Rebel z'n dealer niet meewerken met JD tuning?
Hij is toch erg bekend binnen de VAG club.
Hij komt bij heel veel dealers over de vloer.

Plaats reactie