Hier kookt mijn bloed van!!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
allen

Re: Hier kookt mijn bloed van!!!

Bericht door allen » 19 nov 2009, 12:56

Zullen we dan eens beginnen met het kenbaar maken dat een kip eigenlijk verdoofd zou moeten worden voor ze het nekkie doorsnijden. Ter voorkomiing dat het vlees beschadigd gebeurd dat niet goed genoeg en is het beestje nog bij bewustzijn op het moment dat deze vermoord wordt. Dit alles in onze westerse beschaving. Het ergste is dat ik er niet minder van ga eten. :oops:
Verder ben ik zelf ook nog zo hypocriet dat het molesteren van een hond of een kat erg is, maar het molesteren van een koe en een schaap voor op m'n bord niet.

@Wouter: waar was dat bruggetje? :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 nov 2009, 13:21

Molesteren ze een koe of een varken dan? Dat is toch gewoon een slagpen door de schedel en klaar? Of laten ze die beesten ook verrekken van de pijn? Zoals een aantal dingen in de bio industrie wordt aangepakt bevalt me niet en daar hou ik rekening mee. Kip eet ik b.v. nog nauwelijks maar met het doodmaken van dieren heb ik op zich geen moeite mits het zonder martellingen gebeurt en zo lang het leven er naar toe fatsoenlijk is. Als concument kan en ga ik niet alles controleren maar om dat nou hypocriet te noemen, dan kun je wel aan de gang blijven :lol:

Met bewustwording is niets mis maar je hoeft van mij niet vegatarisch te zijn om medelijden met zo'n hond te hebben en dan ben je imho ook niet hypocriet. Ik snap wel dat Ilija advocaat van de duivel probeert te spelen maar generaliseren is het imho ook niet :wink:

allen

Bericht door allen » 19 nov 2009, 13:31

Als de varkens het slachthuis al levend halen Niels. :wink:
Een deel gaat al voor transport dood en een deel vanwege dorst in een transporttruck. Ook genoeg filmpjes gezien waarbij die arme biggetjes gewoon aan hun poten de wagen uitgeslingerd worden. Dat ze daarbij een pootje oid breken is niet zo'n ramp. Zo lang hoeven ze vanaf dat punt niet meer te wachten voor ze uit hun lijden verlost worden.

Toch een moeilijke. Nu zijn we monsters. Maar een beer in het wild is ook niet altijd even vriendelijk tegen ons.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 nov 2009, 15:36

Allen begrijpt gelukkig wat ik wil zeggen. Ik hoop niet dat ik ergens de suggestie wek dat ik het niet schandalig vind. Maar ik vind het hondje van een brug gooien niet MINDER erg dan de slachterijen en mensonterende omstandigheden waarin varkens, kippen en koeien in Nederland leven (om maar te zwijgen over ganzen).

Zoals gezegd, even iets tegengas geven en in perspectief plaatsen Niels, meer niet.

En wat betreft het verschil tussen hypocrisie en bekrompenheid: de soep moet niet heter gegeten worden dan ie wordt opgediend !

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 nov 2009, 16:57

Weet ik wel :wink:

Paul

Bericht door Paul » 19 nov 2009, 17:20

ik leg 1000 euro in... gaan we deze MF opzoeken...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 nov 2009, 17:25

allen schreef:Als de varkens het slachthuis al levend halen Niels. :wink:
Een deel gaat al voor transport dood en een deel vanwege dorst in een transporttruck. Ook genoeg filmpjes gezien waarbij die arme biggetjes gewoon aan hun poten de wagen uitgeslingerd worden. Dat ze daarbij een pootje oid breken is niet zo'n ramp. Zo lang hoeven ze vanaf dat punt niet meer te wachten voor ze uit hun lijden verlost worden.

Toch een moeilijke. Nu zijn we monsters. Maar een beer in het wild is ook niet altijd even vriendelijk tegen ons.

Hee Prutser, ga jij nou een beetje met de "" eer" strijken terwijl ik de boel een beetje aan het wakker schudden ben...... :hmmm:
Gelukkig wil Paul 1000 euro van zijn zuur verdiende centen inzetten om eens verhaal te halen bij die beul...................... :hmmm: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 nov 2009, 17:29

het is leven en overleven in de maatschappij maar nodeloos geweld e.d. is natuurlijk uit den boze zoals bv dierenmishandelaars doen en natuurlijk de mensheid zelf doet als bv mishandeling/verminking en verkrachting/moord enz enz vooral in onontwikkelde landen maar natuurlijk ook in de ontwikkelde e.d. laten we daar eens meer aandacht aan geven. :angel:
met dat soort lui weinig medelijden.

het gaat om het principe, niet of het een mooi Bambi hertje is ipv een Varken bv, het zijn beide dieren, elk nodelooos geweld tegen dier of mens moet gewoon niet kunnen, maja denk dat daar ieder weldenkend mens wel mee eens is. :hmmm:

Trouwens was dat destijds ook niet Pistolen "Paultje" die opkwam voor de mishandelde dieren en dus tegen beulen was en geld bood? :lol:
whats in a name :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 19 nov 2009, 17:43

@ Hans: Ik leg NIels alleen uit wat jij en Ilija uit proberen te leggen, maar niet in slagen. Stop die veren gerust in je hol, want ik hoef ze niet. :mrgreen:
Mooi dat er nog mensen zijn die hard werken voor hun geld Hans. Kun je een voorbeeld aan nemen. :angel:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 19 nov 2009, 17:58

Bah, heb er spijt van dat ik het filmpje aangeklikt en bekeken heb. Meteen een brok in de keel en een behoorlijk misselijk gevoel.

Echter moest ik toch lache om die opmerking van Hans, gezien ik (meteen)door had dat het zo niet gemeend is, dat maakt het dan weer grappig. Ik vind, ondanks hoe hardverscheurend dit voorval ook is, de reacties ook wat overdreven. Dit gezien het énorme dierenleed dat er heerst op onze (plaatselijk)rotte wereldbol... :evil: Waar mensen over het algemeen niet of veel te weinig bij stilstaan. (wat hier ook al eerder aangegeven is)

Hoop dat ze die idioot i.i.g pakken, of was hij al opgepakt!?

RVV

Bericht door RVV » 19 nov 2009, 18:18

Er is een wezenlijk groot verschil tussen het hondje wat van de brug word gemikt en bv de slachtvarkens...

En dat is de zieke geest van de dader(s), de grootste walging zit hem in het feit dat het puur een sadistische daad is, een zieke en verwrongen geest die denkt dat hij kan heersen over leven en dood over een onschuldig dier.

Dit type mens gooit net zo makkelijk een mens van de brug af.. maar eerst begint het met dieren.. die doen namelijk niks terug..

Een ongevoelige psychopaat.. die een gevaar voor de samenleving vormt..

Hiero in NL hadden we ook zo'n gek rondlopen..

http://nieuws.overijssel.nl/dossiers/pa ... ing/00019/" onclick="window.open(this.href);return false;
11 november 2005 / (Bron: RTV Oost)
De zogenoemde beul van Twente is een psychopaat en volstrekt gevoelloos. Het is onzeker of de man te behandelen is. Dat zeggen de onderzoekers van het Pieter Baan Centrum. Dat bleek tijdens de rechtszaak tegen de Enschede-er die wordt verdacht van de moord op een zwerver, drie pogingen tot moord en tientallen mishandelingen van dieren. Volgens het PBC maakte het de man niet uit of hij een mens of dier neerstak. De oorzaak zou in zijn jeugd liggen. De man beging zijn daden terwijl hij nog onder behandeling was van een tbs-kliniek.Hij kon zijn daden verbergen voor zijn behandelaars
.

VLA

Bericht door VLA » 22 nov 2009, 17:32

Hij heeft zich dus aangegeven, helaas heeft het hondje het niet overleefd :

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5390 ... ood__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 22 nov 2009, 17:55

mooi dat het zo opgelost is en goed dat ie doorhad en ook beseft dat ie goed fout zat..wellicht had hij drank of drugs gebruikt destijds? heb het filmpje niet gezien trouwens maar hoeft ook niet...
Hij heeft/krijgt z'n straf wel lijkt me...bekend en berucht en veel haat tegen hem.

Macboy

Bericht door Macboy » 23 nov 2009, 10:31

Ben wel benieuwd welke straf hij krijgt.

Eén jaar gevangenisstraf en daarnaast nog 240 uur werken in een dierentuin zou ik passend vinden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 nov 2009, 13:12

1 jaar in de dierentuin en 240 uur bajes vind ik beter :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 23 nov 2009, 13:28

Zet maar naast een groep beren neer. :shock:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 23 nov 2009, 13:28

240 uur werken als politiehonden trainer, maar dan zonder bescherming :twisted:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 12:31

Opvallend dit en precies ook wat ik aan wilde geven......

Er worden op dit moment stond gisteren in de krant een kleine 20.000 koeien en ander vee op een misselijk makende manier in en om India afgemaakt als zijnde een offer voor 1 of andere god die het zo goed voor heeft met de mensen en het land aldaar.
Die beesten worden werkelijk met zwaarden messen is stukjes gehakt je wil het niet eens zien zo luguber.....

Zie we hier enige reactie ( niet dat het wat aan de situatie aldaar veranderd) helemaal niks.
Al die schreeuwers die commentaar op mij hadden omdat er 1 hond de railing over ging hoor je nu helemaal niet.......
Maar dit was dus wat ik even aan wilde geven.
We staan op onze achterste poten voor 1 hond( hoe erg dat ook is) maar 20.000 kalveren, daar hoor je niets over.......

Grtz,Hans

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2009, 13:08

Downforce Hans schreef:Opvallend dit en precies ook wat ik aan wilde geven......

Er worden op dit moment stond gisteren in de krant een kleine 20.000 koeien en ander vee op een misselijk makende manier in en om India afgemaakt als zijnde een offer voor 1 of andere god die het zo goed voor heeft met de mensen en het land aldaar.
Die beesten worden werkelijk met zwaarden messen is stukjes gehakt je wil het niet eens zien zo luguber.....

Zie we hier enige reactie ( niet dat het wat aan de situatie aldaar veranderd) helemaal niks.
Al die schreeuwers die commentaar op mij hadden omdat er 1 hond de railing over ging hoor je nu helemaal niet.......
Maar dit was dus wat ik even aan wilde geven.
We staan op onze achterste poten voor 1 hond( hoe erg dat ook is) maar 20.000 kalveren, daar hoor je niets over.......

Grtz,Hans
zo is het Hans, net als met die oorlogen van afghanistan e.d. das iets wat mensen eigenlijk opzoeken terwijl de werkelijke rampen en misdaden als in die Afrikaanse landen e.d. met verkrachtingen en mensen in mootjes hakken of delen bijna niet in het nieuws komen of niks/weinig aan wordt gedaan :hammer:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 16:03

Om het wat inzichtelijker te maken hier een linkje.......
http://www.spitsnieuws.nl/archives/vide ... eel_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoef het niet te zien...........

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 nov 2009, 16:08

Downforce Hans schreef:Om het wat inzichtelijker te maken hier een linkje.......
http://www.spitsnieuws.nl/archives/vide ... eel_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bizar....te bizar voor woorden.....daarom godsdienst is vaak te achterlijk...........ik snap ook helemaal je punt Honz.....

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2009, 16:19

duifjes.com schreef:
Downforce Hans schreef:Om het wat inzichtelijker te maken hier een linkje.......

Bizar....te bizar voor woorden.....daarom godsdienst is vaak te achterlijk...........ik snap ook helemaal je punt Honz.....
me to, te belachelijk voor woorden...voor een "god" hopen op rijkdom...het zit zo diep dat geloof en bijgeloof in sommige landen e.d. gewoon scary en gewoon door de mens ingevoerd...en zal dus ook door de mens weer afgevoerd moeten worden en wel zo snel mogelijk, er moet harder opgetreden worden met wereldmachten onder elkaar en bij wet verbieden dit soort zaken e om dat soort redenen.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 nov 2009, 21:48

GTRene schreef:
duifjes.com schreef:

me to, te belachelijk voor woorden...voor een "god" hopen op rijkdom...het zit zo diep dat geloof en bijgeloof in sommige landen e.d. gewoon scary en gewoon door de mens ingevoerd...en zal dus ook door de mens weer afgevoerd moeten worden en wel zo snel mogelijk, er moet harder opgetreden worden met wereldmachten onder elkaar en bij wet verbieden dit soort zaken e om dat soort redenen.
Om hier maar even op in te haken:

"door te slachten hopen ze op een goed leven en rijkdom". Als ze nou eens die koeien gingen melken, elke dag een paar liter (nee, daar in india halen ze nog geen 30 liter per dag per koe, ze zijn al blij met een litertje of 2) en die melk zelf gingen drinken of verkopen. Als ze met dat geld nu eens beter omstandigheden gingen creëren voor die koeien, ervoor zorgen dat ook die koeien te vreten hebben, kunnen ze nog meer melk melken enz. enz. Dit stapelt zich op. Wordt je dan niet sneller rijk in plaats van in 3 dagen 20000 stuks vee te slachten dat wordt geofferd in plaats van die voedselschaarste op te lossen?

Waar zijn we mee bezig?

Oja: ik ontken niet dat er in nederland ook dierenbeulen zijn. Ja, ook wel onder boeren ja. Dat laat niet weg dat 99,99 % van alle boeren haar vee wél behandelt zoals het moet. En nee, een koe krijg je niet overiend door alleen maar lieve woordjes te zeggen, nee daar komen ook wel eens kleine schopjes aan te pas. Het hoort er bij, er zijn natuurlijk grenzen. Bedenk wel dat vrijwel alle boeren zich hieraan houden. Maar wat is het probleem: de boeren die hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben worden gecontroleerd, de boeren die hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben niet, waarom? omdat de boeren die wel goed bezig zijn voor de beste cijfers in Brussel zorgen. De schuld ligt dus niet bij de boeren, nee, ook bij de AID die dus niet de gevallen controleert waar zij voor zijn aangesteld.

Zo, nu weer genoeg verteld. back on topic

Luuk

Bericht door Luuk » 05 jan 2010, 15:21

Lees dit net op Nu.nl

Kat dood door rotje in achterwerk
Uitgegeven: 5 januari 2010 14:21
Laatst gewijzigd: 5 januari 2010 14:21
KLAZIENAVEEN - De Dierenbescherming Zuidoost-Drenthe doet woensdag aangifte van dierenmishandeling in het Drentse Klazienaveen. Een kat stierf daar op oudejaarsdag, nadat er een rotje in het achterwerk was gestopt.

Ook elders op het lichaam zaten brandplekken. Dat heeft een woordvoerster van de Dierenbescherming dinsdag gemeld.

Het dier overleed kort nadat een vrouw uit Emmen het had gevonden. Van wie de kat was, is niet bekend.

''Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt. Dit is echt verschrikkelijk'', aldus de woordvoerster van de Dierenbescherming. De organisatie is op zoek naar getuigen van het misdrijf.

Tip

Dinsdagochtend meldde een inwoner van Arnhem zich bij de Dierenbescherming. Hij looft belangeloos 5000 euro uit voor de tip die leidt tot aanhouding van de dader. Die riskeert volgens het Openbaar Ministerie in Assen een straf van maximaal drie jaar cel of een boete van 18.500 euro.

http://www.nu.nl/binnenland/2155862/kat ... rwerk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HOE sick twisted ben je dan joh?! :wtf: Ik vraag me echt af wat zulke mensen bezielt. Hopelijk dat ze gepakt worden, want die straffen zijn (mits maximaal) tenminste niet al te lullig.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 05 jan 2010, 15:49

Hoe de f*ck verzin je zoiets vraag ik me dan af.....
Ik ben geen groot dierenliefhebber, heb weinig met honden en al helemaal niks met katten maar dan nog zou geen haar op mijn hoofd zoiets bedenken. Ziek gewoon.

Plaats reactie