BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 23 nov 2009, 21:15

http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 88974.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 23 nov 2009, 21:23

romo schreef:Mooie tips mannen....................

Maar als ik het goed begrijp is er maar 1 oplossing;

Ik koop zowel een 1 delig als een 2 delig pak....................................... :mrgreen: :hosanna:
Nee joh, het zijn allemaal watjes in de 2-delige pakken.

Een ééndelig pak kun je ook half uitdoen als het echt nodig is, maar ff minder makkelijk. Voor grote (cq. snelle) ritten heb ik mn pak aan, voor toeren losse spullen (jas, spijkerbroek+safety gear, laarzen, etc.).

En euh, als je niet zoals Tommy onder je motor gaat liggen, lukt het best met alleen een spijkerbroek + handschoenen (jeugdzonde, met 50+ onderuit in een bochtje), maar geluk speelt in alle gevallen mee.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 nov 2009, 22:01

Het ligt (een beetje veel) aan de te kiezen kleur................... :oops:

En ik twijfel tussen de motorsport kleuren en het oerdegelijk grijs..............

Bij de motorsport kleuren het DoubleR rood/wit/blauwe pak met dito helm

Bij grijs het blauw/zwarte 2 delige combi

De blanke swingarm van de motorsportkleuren doet me gruwelen, evenals de zwarte velgen(waar ik nog nooit een liefhebber van was). De titanium swingarm/velgen bij de grijze vind ik dan oneindig veel mooier, ook al is het grijs een beetje saai................

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 nov 2009, 13:29

Ik heb een twee delig pak maar dat is net zo goed niet comfortabel. Kleine stukjes en naar mijn werk rij ik met een leren jas, rugbeschermer, laarsen en spijkerbroek met kevlar er in. Een stuk knallen op de zondag doe ik in pak en dat kon wat mij betreft net zo goed dus eendelig zijn.

romo

Bericht door romo » 24 nov 2009, 13:52

Dat wordt dan weer passen en meten...................en zoals bekend wordt daarmee de meeste tijd versleten................... :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 24 nov 2009, 16:12

Net even gebeld met Motorport Wormerveer, daar staat de S1000RR ook vanaf 5 december. Eens even een kijkje nemen dan.

romo

Bericht door romo » 24 nov 2009, 23:06

http://www.dailymotion.com/video/xb979b ... rr-de_auto" onclick="window.open(this.href);return false;

EN NU LEESBAAR;

http://www.rainbowmotorcycles.com/MCN%2 ... 1000RR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 09:35

Ik heb nog wat advies nodig;

Wat draag je onder een leren pak?

Moet er regenkleding bij? (leer zuigt zich toch vol bij nattigheid?)

Winter / zomer handschoenen, of gewoon maar 1 soort?

Laarzen, normale schoenmaat? of een maatje meer?
Verder vind ik het belangerijk dat er een hak onder zit en de zool dus niet vlak/glad doorloopt, dat vind ik veel te link, je schuift zo van de voetsteun af, iemand daar een mening over?

Helm, zo over het hoofd of een appart hoesje over je kop en dan de helm er op?

Laat maar weer komen al die goede adviezen.............. :mrgreen: Bedoel, als ik ga shoppen ben ik liever goed voorbereid.............. :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 nov 2009, 09:45

romo schreef:Ik heb nog wat advies nodig;

Wat draag je onder een leren pak?

Moet er regenkleding bij? (leer zuigt zich toch vol bij nattigheid?)

Winter / zomer handschoenen, of gewoon maar 1 soort?

Laarzen, normale schoenmaat? of een maatje meer?
Verder vind ik het belangerijk dat er een hak onder zit en de zool dus niet vlak/glad doorloopt, dat vind ik veel te link, je schuift zo van de voetsteun af, iemand daar een mening over?

Helm, zo over het hoofd of een appart hoesje over je kop en dan de helm er op?

Laat maar weer komen al die goede adviezen.............. :mrgreen: Bedoel, als ik ga shoppen ben ik liever goed voorbereid.............. :mrgreen:
Onder je leren pak... bij warm weer gewoon een t-shirt, bij wat kouder weer had ik zo'n col eronder, dat je nek ook niet al te stijf wordt van de kou. Verder kun je leren pakken krijgen vol ventilatiegaatjes aan de voorkant. Lekker bij warm weer maar kkkkkoud bij wat frisser weer. Zou ik persoonlijk niet doen.

Regenkleding kan maar leer zuigt niet zo vol in principe, valt wel wat mee. Pas als het echt hard regende had ik gewoon een regenjas over het leren pak heen.

Winterhandschoenen kan maar ben je van plan te gaan rijden met 2 graden celsius? :)

Laarzen hebben meestal/altijd wel zo'n hak maar dat wegglijden valt wel wat mee hoor, die stepjes zitten vol profiel en zijn dus best stroef.

Helm kan zo op de kop. :)

En je eerdere vraag over overall of combi. Overall is veiliger (1 stuk), combi is handiger bij terrasjes. Hoewel ik dat met overall ook niet zo'n probleem vond, de bovenste helft kun je ook wel uitdoen zeg maar, die bungelt er dan alleen wat los bij. :) Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een overall. Mocht je eens een circuitdagje/training overwegen, dan zeker een overall. Daar mogen combi's vaak niet eens, kans dat de rits scheurt bij een valpartij is wat te groot.

Roy

Bericht door Roy » 25 nov 2009, 09:51

Ligt er een beetje aan Romo. Als je een eendelig leren racepak hebt (zoals ik) die horen als een tweede huid zegmaar om je heen te zitten. Daar kan je echt geen trui ofzo onder doen. Kan dit wel, dan heb je een te wijd eendelig pak. Ik heb een soort thermokleding eronder wat ook een zweet zegmaar opvangt, niet dat je pak zeiknat word. In de winter ga ik echt niet rijden met dat pak, is gewoon veel te koud.

Winter/zomer handschoenen ligt een beetje aan jezelf denk ik. Ik heb een soort all-season handschoenen volgens mij. Die echte winterhandschoenen is niks voor mij, veel te dik. Dat is echt voor de mensen die een motor gebruiken voor dagelijks vervoer of bijvoorbeeld wintertrips doen naar Zwitserland e.d.

Laarzen, tsja.. gewoon passen zou ik zeggen.

Helm inderdaad gewoon op je kop. De nieuwe Shoei helmen hebben nu ook een systeem dat je de binnenvoering volledig eruit kan halen en in de was kunt doen, echt super! Helaas heeft mijn Shoei dat niet, daar kan je alleen de wangen eruit halen.

Overall bij mij inderdaad ook gewoon eendelig. Voordeel bij terrasjes met een tweedelig pak zie ik niet echt. Ook je eendelig pak heb je zo uit (de bovenste helft dan ;) ) vooral als je het al vaker hebt gedaan. Het enige nadeel wat ik vind bij een eendelig pak is dat je niet echt zakken heb, je pinpas breekt zegmaar al als je hem in je binnenzak doet. Echter heb je daar speciale motor heuptasjes voor zegmaar. Zag het laatst bij een Ducati rijder en dat ziet er top uit. Die zit dan schuin links of rechts achter je zegmaar, perfect voor het tanken enzo.

wjn

Bericht door wjn » 25 nov 2009, 10:20

Laarzen; Koop meteen waterdichte, kost wat meer, maar als je éénmaal goed in de regen gereden hebt. Plastic zakken kan ook ;)

Ik heb een regenpak bij me, als ik langere tochten ga maken.

Onder het pak normaal gewoon t-shirt, eventueel een dunne pullover. Voor op de baan heb ik nu een onderpak, als je gaat zweten krijg je een ééndeler erg moeilijk weer uit.

Roy

Bericht door Roy » 25 nov 2009, 10:28

Even heel wat anders WJN, die Duc in je ava... jouw motor? Jij had een hypermotard toch?

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 10:59

Man wat werkt dit toch weer handig.............!!

Mijn dank is wederom groot, ik vind het prachtig deze adviezen van de "ervaringsdeskundigen".................daar heb ik meer aan dan aan gladde verkooppraatjes........... :thumbup:

Roy

Bericht door Roy » 25 nov 2009, 11:09

Geen probleem Romo, advies wil ik altijd geven :) Vind ik ook altijd super van een forum :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 nov 2009, 11:49

Ohja, nog een tip. Koop een goeie rugprotector. Op het circuit zelfs verplicht (en terecht) maar ook op straat een aanrader.

Hier zie je wat voorbeelden hoe zo'n ding eruitziet: http://images.google.nl/images?hl=nl&so ... a=N&tab=wi" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy

Bericht door Roy » 25 nov 2009, 11:55

Oh inderdaad een goede tip wouter. Die heb ik ook. Ik heb er een van Yamaha of Revit, weet ik niet.. in ieder geval een perfect ding. Is een rugprotector en nierprotector in een. Je kan er super meer voorover buigen en geen millimeter naar achteren.

Afbeelding

wjn

Bericht door wjn » 25 nov 2009, 12:26

Koop een goed pak, daar zit een rugprotector in / bij.
(Zoals in mijn Dainese Techno)

(Nog een tip voor Romo :mrgreen: )

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 12:35

Super tip weer.........................ik slurp de informatie met getigheid op :mrgreen:

In dat mooie pak van BMW, de DoubleR (rood-wit-blauw) zit reeds zo`n "bobbel" aan de achterzijde.............is dat het zelfde als een rug protector of is dat wat anders?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 nov 2009, 12:43

romo schreef:Super tip weer.........................ik slurp de informatie met getigheid op :mrgreen:

In dat mooie pak van BMW, de DoubleR (rood-wit-blauw) zit reeds zo`n "bobbel" aan de achterzijde.............is dat het zelfde als een rug protector of is dat wat anders?
Nee, is niet hetzelfde. Zo'n bobbel is voor de aerodynamica. Als je plat op de motor ligt wordt het 1 geheel zeg maar, de overgang van de achterkant van je helm naar je rug. Op straat zal het niet veel uitmaken maar het staat wel stoer. ;) In de racerij zie je tegenwoordig ook dat ze in die bobbel een drinkfles (met slangetje naar je helm) verwerkt hebben.

Sommige pakken hebben ook wel iets qua protectie in de rug zitten maar da's lang zo goed niet als een losse rugprotector. Zo'n losse bestaat uit harde plastic stukken en kan, zoals Roy al aangaf niet achterover klappen, dus erg veilig voor je rug bij een eventuele valpartij. Een goeie rugprotector gaat van je nek tot je stuit. Zeker halen zo'n ding, zit ook nog wel lekker stevig.

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 12:48

Akkoord, die zullen ze bij BMW ook wel in het assortiment hebben..............

Ding zit wel onder je pak naar ik aanneem? :oops: Of is dat nu een heel domme vraag.............ik heb zo`n ding nog nooit aan de buitenzijde gezien :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 25 nov 2009, 13:28

Inderdaad, hij zit onder je pak.

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 13:46

http://www.focus.de/auto/motorrad/fahrb ... 56745.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk even naar de foto`s...................wat zien wij daar.................het zwart/blauwe 2 delige combi van de vorige pagina............. :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 25 nov 2009, 14:50

romo schreef:Akkoord, die zullen ze bij BMW ook wel in het assortiment hebben..............

Ding zit wel onder je pak naar ik aanneem? :oops: Of is dat nu een heel domme vraag.............ik heb zo`n ding nog nooit aan de buitenzijde gezien :mrgreen:
Zit idd onder je pak. Bij mij kun je 'm loshalen, maar zit aan de binnenvoering vast, zodat ie niet gemakkelijk kan verschuiven. Verder zit er dus (zie plaatje hierboven) een soort gordel aan, waarmee je het om je middel vastzet. Werkt meteen een beetje als een niergordel. Neem ook zo'n lang mogelijke (zeg maar van je stuitje tot net ter hoogte van je schouderbladen).

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 nov 2009, 18:08

Denk dat zo'n rugprotector erbij mij niet meer eens in het pak past zo gesloten zit die :P

Nu zitten er wel platen in het pak zelf, dat dan weer wel

romo

Bericht door romo » 25 nov 2009, 21:54

http://www.1000ps.at/testbericht-2346440-BMW_S_1000_RR" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie