Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-278

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door DF-user-278 » 21 nov 2009, 14:03

Snipe schreef:
Toch is er een oplossing. Doe als ik en koop een auto van vóór 1987. Je hoeft geen kastje in te bouwen. De staat zal niet weten wat je doet en wanneer en met wie. Het is jouw leven. Daar heeft niemand iets mee te maken, en zeker de overheid niet.

Afbeelding
Oplossing? :roll:

JUIST de auto's van voor 1987 stoten een hoop meer schadelijke uitlaatgassen uit dan een moderne auto die nu van de band rolt. Dit argument van de overheid is tegenstrijdig.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 21 nov 2009, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 21 nov 2009, 14:07

En ze zijn ook nog es aanzienlijk minder veilig.... leuk voor de verkeersveiligheid....

KW

Bericht door KW » 21 nov 2009, 14:08

Precies, des te meer reden om dit gedrocht van een plan niet in te voeren!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 nov 2009, 16:54

Op het andere forum werd, terecht IMHO, de opmerking geplaatst dat het geen slecht initiatief is, maar wel zo is dat dit protest exclusief door autoliefhebbers wordt gemaakt en gedragen.....................en daarmee de schijn van partijdigheid/belangenverstrengeling uiteraard op de loer ligt.

Het is dus IMHO van evident belang niet alleen de "auto liefhebbers" er bij te betrekken, maar alle "autogebruikers" ook al hebben die verder niets met deze heilige koe............

De laatste categorie omvat een veel grotere doelgroep, en die zullen zich beslist aangesproken voelen een daarmee vatbaar voor de argumenten die op de site worden genoemd.......................

wjn

Bericht door wjn » 21 nov 2009, 19:55

Hans GP schreef:Dit gaat de burger weer in zijn strot geduwd worden, maar wat ik niet begrijp is dat de ANWB en de Bovag etc.. hier allemaal aan meewerken!? :hmmm:
Steekpenningen?
Omdat de ANWB / BOVAG waarschijnlijk aspecten als privacy e.d. niet meenemen, alleen de "kille" rekencijfers beoordelen. En BOVAG, die behartigt geen belangen van autorijders, maar van de bedrijven.

Luco

Bericht door Luco » 21 nov 2009, 19:59

wjn schreef:
Hans GP schreef:Dit gaat de burger weer in zijn strot geduwd worden, maar wat ik niet begrijp is dat de ANWB en de Bovag etc.. hier allemaal aan meewerken!? :hmmm:
Steekpenningen?
Omdat de ANWB / BOVAG waarschijnlijk aspecten als privacy e.d. niet meenemen, alleen de "kille" rekencijfers beoordelen. En BOVAG, die behartigt geen belangen van autorijders, maar van de bedrijven.
De BOVAG komt er nog wel achter, er wordt zometeen geen auto meer verkocht.
Elk jaar valt een auto een klasse co hoger omdat de regering er van uit gaat dat auto's steeds zuiniger en milieuvriendelijker worden.
Dus als je auto twee of drie jaar oud is dan valt die twee of drie klasses hoger uit voor de kmheffing en wordt dus per km steeds duurder.
Wie wil dan nog zon auto kopen?
Bijna niemand dus, dus je krijgt er bijna niks meer voor terug bij inruil :bag:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 nov 2009, 21:26

HansD schreef:
Vraag me af hoe dat dan in ze werk gaat op het moment dat ik me een dagje vermaak op CPZandvoort.
Gaan die km's ook doorberekend worden?
Ja :|
De betalingsplicht geldt voor alle kilometers die in Nederland zijn afgelegd, of deze nu op wegen worden gemaakt (al of niet openbaar) of van de weg af. Het is namelijk niet mogelijk om tegen redelijke kosten een technische voorziening te creëren die bijhoudt of een motorrijtuig op de openbare weg rijdt of niet.

BE-rijbewijs, sleurauto en ex formule-auto's en dergelijke spul inzetten op trackdays.

Emiel

Bericht door Emiel » 21 nov 2009, 21:34

Misschien wat ver gezocht.

Je rijd 25km/h te hard , je rijd waar je 50 mag of 80 mag een (50) 70 of een (80) 100.
Overkomt de beste wel eens. Zoals o.a. onze grote vriend die bij Peter R de vries was ;)

Je krijgt een ongeval en de tegenpartij overlijd. De verzekering krijgt te horen dat jij 20/25km/h te hard hebt gereden wat duidelijk te zien was in het "kastje"

Hun hebben in de voorwaarde staan/aangepast dat bij overteden van de wet er geen uitkering plaats vind of er een procedure gestart word om gemaakte kosten terug te halen.

Resultaat : Jij bent je levenlang aan het afbetalen. Moet naar het buitenland vluchten om opnieuw te kunnen beginnen bijwijze van.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 nov 2009, 23:10

Emiel schreef:Misschien wat ver gezocht.

Je rijd 25km/h te hard , je rijd waar je 50 mag of 80 mag een (50) 70 of een (80) 100.
Overkomt de beste wel eens. Zoals o.a. onze grote vriend die bij Peter R de vries was ;)

Je krijgt een ongeval en de tegenpartij overlijd. De verzekering krijgt te horen dat jij 20/25km/h te hard hebt gereden wat duidelijk te zien was in het "kastje"

Hun hebben in de voorwaarde staan/aangepast dat bij overteden van de wet er geen uitkering plaats vind of er een procedure gestart word om gemaakte kosten terug te halen.

Resultaat : Jij bent je levenlang aan het afbetalen. Moet naar het buitenland vluchten om opnieuw te kunnen beginnen bijwijze van.
Zoals jij het beschrijft vindt ik het helemaal niet ver geaocht....

Emiel

Bericht door Emiel » 22 nov 2009, 08:07

Dit soort dingen gebeuren al zodra er alcohol in het spel is, zover ik weet. Maar we kennen allemaal verzekeringen en die kantoren worden gebouwd van de keren dat ze NIET hoeven uit te keren. Ik vermoed dat dit dan toch wel realiteit kan worden. Misschien dat een std. WA verzekering (buiten de auto om) dit afdekt maar dat vraag ik me af.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 22 nov 2009, 20:20

Misschien zijn ze al genoemd:

1. Toen de oorlog in Irak begon werden we 'gewaarschuwd' dat het GPS signaal minder nauwkeurig kon zijn. In tijden van oorlog wordt het burgersignaal door het Amerikaanse leger namelijk anders ingesteld zodat andere partijen niet op dezelfde manier gebruik kunnen maken van het gps-signaal.

2. Het gps signaal is te onnauwkeurig om altijd goed vast te stellen op welke baan je rijdt. Een voorbeeld is een parallelweg langs een snelweg waar de huidige navigatiesystemen genoeg moeilijk mee hebben. Zelf heb ik daar veel mee te maken als de A44.

3. Betrouwbaarheid wegenkaart Nederland. Er zijn plaatsen in Nederland die niet even nauwkeurig vastgesteld zijn. Een voorbeeld hiervan zijn nieuwbouwlocatie. Wat doet het systeem als er nog geen wegvakken zijn gedefinieerd?

4. Onduidelijk wat er wordt geregistreerd van stilstaande auto's. Hoe stelt het systeem vast of mijn auto stilstaat of dat ik er vijf weken mee in het buitenland ben? Of wordt er met dit systeem een nieuwe grenscontrole ingevoerd.

5. Claims van leveranciers zijn vaak onbetrouwbaar. Wie is verantwoordelijk voor de bewijslast dat een kastje stuk is gegaan zonder dat de bestuurder hier schuldig aan is. Wie draait op voor de kosten van reparaties en vervanging?

6. Onduidelijk hoe het proces in elkaar zit bij verkopen van je auto! Hoe wordt geregistreerd dat het kastje aan een andere eigenaar en rekeningnummer moet worden gekoppeld?

7. Nog onduidelijk wie verantwoordelijk wordt gesteld bij diefstal van de auto.

Marc R

Bericht door Marc R » 22 nov 2009, 21:41

K zat net "OORLOG" te kijken en het moment kwam dat joodse mensen een jodenster moesten gaan dragen.....onbewust moest ik aan het kastje denken...

sorry,geen vergelijk natuurlijk maar het gebeurde gewoon.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 nov 2009, 22:02

Vanmiddag; Buitenhof

VVD er Aptroot vs CDA er Koopmans ( heel eng ventje) over de km heffing

Zie;

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 390b55ec18" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 22 nov 2009, 23:03

Marc RS4 schreef:K zat net "OORLOG" te kijken en het moment kwam dat joodse mensen een jodenster moesten gaan dragen.....onbewust moest ik aan het kastje denken...

sorry,geen vergelijk natuurlijk maar het gebeurde gewoon.

Geen vergelijk ? Mischien ook weer wel, dankzij de perfecte persoonsregistratie van de Nederlandse bevolking die op een presenteerblaadje aan de nazi's werden aangeboden... nouja we weten hoe het afgelopen is...

Dutch

Bericht door Dutch » 22 nov 2009, 23:11

Mede in dat verband postte ik de link naar de petitie tegen de centrale vingerafdrukkendatabase...

Die dus al is ingevoerd. Zonder dat iemand zich er druk om maakte, behalve een paar schreeuwenden in de woestijn. Een spionagekastje in een auto is kennelijk iets tastbaarder en dichter bij huis.

Dutch

Bericht door Dutch » 22 nov 2009, 23:12

RutgerK schreef:Misschien zijn ze al genoemd:

1. Toen de oorlog in Irak begon werden we 'gewaarschuwd' dat het GPS signaal minder nauwkeurig kon zijn. In tijden van oorlog wordt het burgersignaal door het Amerikaanse leger namelijk anders ingesteld zodat andere partijen niet op dezelfde manier gebruik kunnen maken van het gps-signaal.

2. Het gps signaal is te onnauwkeurig om altijd goed vast te stellen op welke baan je rijdt. Een voorbeeld is een parallelweg langs een snelweg waar de huidige navigatiesystemen genoeg moeilijk mee hebben. Zelf heb ik daar veel mee te maken als de A44.

3. Betrouwbaarheid wegenkaart Nederland. Er zijn plaatsen in Nederland die niet even nauwkeurig vastgesteld zijn. Een voorbeeld hiervan zijn nieuwbouwlocatie. Wat doet het systeem als er nog geen wegvakken zijn gedefinieerd?

4. Onduidelijk wat er wordt geregistreerd van stilstaande auto's. Hoe stelt het systeem vast of mijn auto stilstaat of dat ik er vijf weken mee in het buitenland ben? Of wordt er met dit systeem een nieuwe grenscontrole ingevoerd.

5. Claims van leveranciers zijn vaak onbetrouwbaar. Wie is verantwoordelijk voor de bewijslast dat een kastje stuk is gegaan zonder dat de bestuurder hier schuldig aan is. Wie draait op voor de kosten van reparaties en vervanging?

6. Onduidelijk hoe het proces in elkaar zit bij verkopen van je auto! Hoe wordt geregistreerd dat het kastje aan een andere eigenaar en rekeningnummer moet worden gekoppeld?

7. Nog onduidelijk wie verantwoordelijk wordt gesteld bij diefstal van de auto.
Allemaal uitstekende punten, Rutger. Zeker die van de (omgekeerde) bewijslast is zorgelijk. Want het gaat dan niet alleen over reparatiekosten, maar ook over boetes en eventueel gevangenisstraffen.
Laatst gewijzigd door Dutch op 22 nov 2009, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 22 nov 2009, 23:13

Dutch ik ben het volledig met je eens hoor..

Dutch

Bericht door Dutch » 22 nov 2009, 23:14

Met de vingerafdrukken of met de bewijslast? :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 nov 2009, 23:34

Kijk, ik ben uiteraard voor een systeem van autorijden die bijdraagt tot:

1) terugbrengen van files, daardoor betere bereikbaarheid
2) terugbrengen van de CO2 uitstoot, of algemener: minder schadelijke stoffen voor het milieu
3) goedkoper autorijden

Wie is hier nu tegen? Niemand natuurlijk.

Het gekozen instrument (nl. het kastje), omdat te bereiken, is slecht. Er zijn betere alternatieven, maar dat is niet in het voordeel - op de korte termijn - van de Overheid. Alles is wel genoemd eigenlijk. Voor mij gelden uiteindelijk maar twee hoofdbezwaren, ook in die volgorde:

1) De verkregen informatie is te verleidelijk om in te zetten voor doeleinden waarvoor zij niet is 'verkocht' is aan het publiek. Dus oneigenlijk gebruik.
2) De onzekere techniek en daardoor onbetrouwbare belastingaanslagen, met alle gevolgen van dien.

Punt 2 is misschien - in theorie - nog wel goed te krijgen, maar het eerste punt blijft altijd.

Het 'emotiepunt' van de enkelband van de belastingdienst heb ik ook een onaangenaam gevoel bij. Maar dat is voor mij inhoudelijk niet het punt waar het om draait. Maar versterkt wel de afkeer van de invoering van het idee.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 nov 2009, 07:01

Het antwoord!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8758" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie bron: http://www.nujij.nl/oplossing-voor-het- ... 0030.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaaag kastje :twisted:

Snipe

Bericht door Snipe » 23 nov 2009, 09:33

Hans GP schreef:Het antwoord!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8758" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie bron: http://www.nujij.nl/oplossing-voor-het- ... 0030.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Verstoring van het signaal: max 4 jaar gevangenis of 74k boete.
Veel succes.

Fer

Bericht door Fer » 23 nov 2009, 09:48

Als we massaal (zeg met 1 miljoen mensen) dit soort grappen uit gaan halen wil ik nog wel eens zien hoe goed ze kunnen vervolgen....

GTRene

Bericht door GTRene » 23 nov 2009, 09:50

trouwens hoe gaat het met de accijns op brandstof eigenlijk...
immers anders dubbele kosten bij slurpers en al door verbruik en door CO2 toeslag km heffing.

De Sjack

Bericht door De Sjack » 23 nov 2009, 09:52

Snipe schreef:
Hans GP schreef:Het antwoord!

Verstoring van het signaal: max 4 jaar gevangenis of 74k boete.
Veel succes.
Je moet ook niet gepakt worden :wink:

Ik vraag me af, als zometeeen iedereen zo'n volgsysteem heeft, wordt je, als het ergens misgaat, nog wel eerlijk behandeld?
Ik bedoel, velen van ons zullen best wat KM op het circuit afleggen, maar nu rijdt je iemand aan in het dorp....
Als ze zien dat je regelmatig "los gaat" ben je bij voorbaat al een "racert"
en de reactie: "Dat zal ie op de openbare weg ook wel doen" is snel gemaakt.

Ander voorbeeld, ik ben op huizenjacht en rij door een bepaalde straat heen, 3x in 2 dagen, langzaam om goed te kunnen kijken.
2 dagen later een roofmoord aldaar, ik wordt 's nachts van m'n bed gelicht door 20 man met helm op.
Tuurlijk, niks aan het handje, je komt wel weer thuis, maar de impact voor jezelf, je gezin en een kapotte voordeur....

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 23 nov 2009, 10:21

Fer Benning schreef:Als we massaal (zeg met 1 miljoen mensen) dit soort grappen uit gaan halen wil ik nog wel eens zien hoe goed ze kunnen vervolgen....
Is goed, begin jij maar :mrgreen: :wink:

Plaats reactie