Nieuwsberichten betreffende de KM-heffing

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Nieuwsberichten betreffende de KM-heffing

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 09:25

RAI vreest vertraging invoering kilometerheffing

AMSTERDAM - Als niet snel knopen worden doorgehakt, wordt de kilometerheffing niet in 2012 ingevoerd. Die verwachting spreekt de belangenorganisatie voor de autobranche RAI uit in het AD.

Het plan van Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) moet nog worden goedgekeurd door de Eerste en Tweede Kamer.

Als dat, zoals gebruikelijk, maanden duurt, is het niet haalbaar de heffing in 2012 in te voeren.

De RAI wijst erop dat het goed verwerken van de gegevens en beveiliging van de privacy tijd kost. Desnoods zou de invoering daarom moeten worden opgeschoven.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat zegt in de krant dat de invoering 'redelijk' op schema ligt, maar sluit vertraging niet uit.

© Novum

bron: Nu.nl

RVV

Re: Nieuwsberichten betreffende de KM-heffing

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 09:29

20 nov 2009 05:30
SUV-rijder dupe kilometerheffing

Vooral SUV-rijders zullen zwaar de dupe zijn bij de invoering van de kilometerbeprijzing. De procentuele tariefverschillen tussen nieuwe en wat oudere auto's zijn in die categorie veel groter dan in de lagere klassen.
Bovendien is er sprake van een enorme willekeur bij de invoering van de daadwerkelijke beprijzing. Daardoor zullen bezitters van eenzelfde type auto, die precies evenveel kilometers rijden, een aantal jaren totaal verschillend belast worden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft voor personenauto's een aantal rekenvoorbeelden gemaakt, waarbij van tarieven wordt uitgegaan van nieuwe en (bij de invoering van de heffing) oudere auto's.

Voor een nieuwe middenklasser als een VW Golf zou 3,3 cent per kilometer betaald moeten gaan worden en voor een vier jaar oude Peugeot 307 wordt 4,6 cent voorgerekend. In de SUV-klasse liggen die heffingen voor een nieuwe BMW X5 en een vier jaar oude Range Rover op respectievelijk 12,2 cent en liefst 33,6 cent per kilometer, vanwege de veel hogere CO2-uitstoot.

Wachten

Wie nu derhalve een SUV koopt (die bij invoering vier jaar oud is), gaat waarschijnlijk veel méér kilometerheffing betalen dan iemand die gewoon wacht. Alle bedragen zijn exclusief de 'spitsheffing', waarvan de hoogte nog moet worden vastgesteld.

Verder kan er tussen de eigenaars van twee identieke SUV's een enorme ongelijkheid qua belasting gaan bestaan, omdat de heffing volgens het ministerie "aselect op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken zal worden ingevoerd". Op basis daarvan zal een eerste groep autobezitters het kastje dat de kilometers registreert naar verwachting omstreeks 2013 moeten laten inbouwen.

Uitgangspunt is dat iemand die véél rijdt, meer zal gaan betalen dan zijn huidige tarief voor de motorrijtuigenbelasting. Iemand die weinig rijdt, zal minder gaan betalen. Wanneer twee bezitters van eenzelfde type auto allebei 100.000 kilometer per jaar rijden, zal eentje gewoon zijn mrb-tarief blijven betalen, terwijl de gelukkige die een kastje krijgt uitkomt op de veel hogere heffing qua kilometerbeprijzing.

Ook de RAI, de gezamenlijke organisatie van auto-importeurs, vindt dat er met twee maten wordt gemeten, maar "volgens het ministerie is dit de eerlijkste oplossing", zo zegt woordvoerder Harald Bresser. "Wij zijn bezig om de gevolgen voor de verschillende segmenten in kaart te brengen. Onze leden zullen heel binnenkort precies kunnen doorrekenen hoe iedere auto zal worden belast qua kilometerbeprijzing. Kopers zullen enorm goed moeten opletten wat de gevolgen op termijn van de aanschaf van een bepaalde auto zijn", zo zegt hij.

Bron: Telegraaf

tommel

Bericht door tommel » 20 nov 2009, 09:45

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _vuur.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ANWB onder vuur door Rekeningrijderij

roetembel.jpgANWB-leden beginnen zich te roeren. De altijd zo trouwe en stille kutbejaarden Autokampioenlezers lijken het helemaal te hebben gehad met de ANWB. De automotieve lobbyorganisatie ligt zwaar onder vuur vanwege de politieke steun aan het Rekeningrijden. De ANWB is één van de grootste oldskool ledenorganisaties van Nederland (net als het FNV ooit was), maar buigt als een rietje voor de belachelijke manier waarop rekeningrijden er nu gaat komen. Zelfs wij krijgen die ingeslapen trekautorijders gewaardeerde ANWB-leden in de mail, dus we gokken dat er bij de automobielorganisatie zelf minstens tienduizenden berichten binnenkomen. Mailtjes en brieven van klagers die zich afvragen waarom de ANWB zich de laatste weken ontpopt tot een dependance van het CDA en de biatch van Minister Eurlings. Blijkbaar is het nu genoeg. De Telegraaf opent vandaag -historisch- en subtiel de aanval op de ANWB onder de kop 'Gps-spionage’ deert ANWB niet', een artikel waarin de grenzeloze arrogantie van de ouderwetse moloch blijkt: De privacy van rekeningrijden is nog beter geregeld dan met de mobiele telefoons, aldus een woordvoerder. Oh ja, ANWB opzeggen? LOL, dat kan helemaal niet. Get it on, fight!

bron: geenstijl.nl

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 nov 2009, 10:28

Kleine zijstraat maar een hart onder onze riem. :) Het kan dus wel.
Toen vorig jaar in een vloek en een zucht ineens werd ingevoerd dat voor Youngtimers niet langer de dagwaarde maar de nieuwwaarde als basis voor de zakelijke bijtelling zou gelden, brak er behoorlijk paniek uit bij de bezitters van dit soort auto’s. Hun lasten zouden zeer fors stijgen en veel protest was het gevolg. Da’s niet zo nieuw, bijna elk besluit dat de politiek neemt roept wel ergens weerstand op. Kijk alleen maar al naar de volksvertegenwoordiging, waar een wet zelden tot nooit met 150 vóór en nul tegen wordt aangenomen. Evengoed probeerde Wouter van Embden de troepen te mobiliseren. Het leefde in ieder geval wel en ook bij veel van onze lezers was de verontwaardiging groot. (Bij mij niet trouwens, maar doet niets af aan het verhaal.) Van Embden kreeg aandacht, kreeg steun via zijn site en wist de eerste politieke successen te boeken door Kamerleden van de oppositie voor zich te winnen. Vooral goed voor het geloof, want het is nu eenmaal de taak van de oppositie tegen regeringsbeleid te zijn. Bovendien zijn Kamerleden altijd erg goed in hun publiek naar de mond praten om een positieve indruk achter te laten, waarna je nooit meer iets hoort. Ik was dus sceptisch. De kans dat de politiek een eenmaal ingevoerde wet terugdraait, is praktisch nihil. Dat het de reisbranche is gelukt met de vliegtaks, verbaast me bijvoorbeeld ook nog steeds. Kunnen Bovag en RAI wat van leren als we naar de slurptaks kijken. Maar toen kwam ineens het bericht dat van Embden ook de oorspronkelijke bedenken van het plan, CU-Kamerlid Cramer, had omgepraat. Da’s toch knap. En langzaam kreeg Van Embden zo zijn gewilde meerderheid bij elkaar. Cramer trok zijn eigen amendement in, en de hoge bijtelling is van de baan. Wel gaat het tarief van 25% naar 35%, maar dat is nog steeds peanuts vergeleken met de eerdere plannen. Ik had destijds een weblog gepland waarin ik beloofde dat ik mijn schoenen op zou eten als het Van Embden zou lekken. Ben ik even blij dat dat er nooit van gekomen is… Wouter, chapeau!
De enige vraag: moeten we nu trots zijn op Cramer dat hij het lef heeft zijn standpunt te wijzigen of kwaad dat hij als Kamerlid een wet in elkaar draaide zonder de gevolgen te onderzoeken?
Bron: Autoweek.nl

Hielke

Bericht door Hielke » 20 nov 2009, 11:14

Hoorde vanmorgen op RTL nieuws dat de leasemaatschappijen boos op de overheid waren omdat ze de verregaande Stasi-praktijken (echt alle bewegingen van Leaserijders zo je maar kunt bedenken aan de leasemaatschappijen doorspelen) niet wilden doorvoeren.

Leasemaatschappijen die doodleuk even een factor 100 zo erg zijn als de overheid. Voor leasemaatschappijen kun je nog kiezen. Als je je echt druk ergens over wilt maken dan zou ik er eerst maar eens voor zorgen dat de Leasemaatschappijen aan hun klanten gaan denken ipv Nazi Duitsland 40-45 te gaan imiteren.

Fabian

Bericht door Fabian » 20 nov 2009, 11:19

Hielke schreef:Hoorde vanmorgen op RTL nieuws dat de leasemaatschappijen boos op de overheid waren omdat ze de verregaande Stasi-praktijken (echt alle bewegingen van Leaserijders zo je maar kunt bedenken aan de leasemaatschappijen doorspelen) niet wilden doorvoeren.

Leasemaatschappijen die doodleuk even een factor 100 zo erg zijn als de overheid. Voor leasemaatschappijen kun je nog kiezen. Als je je echt druk ergens over wilt maken dan zou ik er eerst maar eens voor zorgen dat de Leasemaatschappijen aan hun klanten gaan denken ipv Nazi Duitsland 40-45 te gaan imiteren.
Vreemd Hielke, dit is wat de VNA ervan zegt:

Daarnaast denk ik dat je ooit een slechte ervaring hebt opgedaan met een leasemaatschappij? Dat is dan niet tekenend voor alle leasemij's hoor.

http://www.automotive-online.nl/home/67 ... pbaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

VNA: Kilometerheffing is behapbaar
18-11-2009 11:33
De VNA verwacht weinig problemen rond de invoering van de kilometerprijs. “Het is een nieuwe systematiek waar we even onze handen aan vol zullen hebben, maar uiteindelijk is het gewoon een nieuwe stroom facturen die de leasemaatschappijen moeten verwerken. In de uitvoering is het vergelijkbaar met de afhandeling van brandstofkosten”, aldus directeur Renate Hemerik.

De facturen voor de kilometerheffing worden naar de kentekenhouders gestuurd, de leasemaatschappijen dus. Die sturen ze weer door naar hun klanten. “We zitten met de overheid aan tafel om dit allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zo moet de facturatie in ieder geval digitaal gebeuren. We hebben nog een aantal jaar om ons op de invoering voor te bereiden, dus ik maak me geen zorgen.”

De VNA berekent momenteel met de vorige week bekend gemaakte tarieven wat de gevolgen zijn voor de zakelijk rijder. “Natuurlijk is betalen per kilometer een billijker systeem. De zakelijke rijder gaat meer betalen omdat hij nu eenmaal meer kilometers rijdt. Wij verwachten dat er door de kilometerprijs ook daadwerkelijk minder files zullen staan, zodat de kosten tegen de baten opwegen.”

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 11:45

Dat zal prima Fabian maar het ging om de vraag dat leasemaatschappijen toegang willen hebben tot de bewegingen van hun klanten./auto's
Dit zal waarschijnlijk wel standaard in de leasecontracten opgenomen worden en dan heb je dus als werknemer geen keus. Aangezien de leasemaatschappij als kentekenhouder geregistreerd staat kunnen ze toegang vragen tot de gegevens en dan word je als leaserijder niet alleen door de overheid gevolgd maar ook door een commerciële partij.

Hileke beschrtijft het ietwat ongenuanceerd maar er zit wel iets in zijn punt.

Dat het verder puur een extra facturatie is klopt wel en verder in dit opzicht niet relevant.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 nov 2009, 11:58

Ik heb nog nooit iets met leasemaatschappijen te maken gehad en het ging ook niet om de facturering.

Het ging erom dat een dame (van volgens mij een overkoepelende organisatie) zwaar teleurgesteld was dat de overheid niet van plan was de logs uit de kastjes aan de leasemaatschappijen door te spelen. De maatschappijen konden dan veel simpeler de autorijders op hun gedragingen (te hard rijden werd specifiek vermeld) aanspreken. Er was geen woord spaans aan. Heinrich H en Adolf H zouden tevreden zijn. De overheid in de vorm van Eurlings wilde echter niet aan het spel meespelen.

Vreemd genoeg nemen de grote volksmenners zoals De Telegraaf dergelijke berichten niet over. Iets met belangenverstrengeling. Leasemaatschappijen als heilige ondernemers huisjes. Dan mag ineens heel veel. De Telegraaf heeft eerder onder dat manco geleden. Op momenten dat het er echt om ging weet je ineens wat je aan ze hebt. Tijdens '40-'45 bijvoorbeeld.

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 12:25

Hielke het valt natuurlijk ook niet goed te verkopen op dit moment door Eurlings dat ze gegevens doorspelen naar derde partijen. Maar face it, eenmaal het monopoly op de kastjes en alle auto's zitten vast aan de honderiem die de overheid heet...

Dan kun je er natuurlijk vergif op in nemen dat de staat zelf gaat bepalen welke informatie ze willen gaan gebruiken..

Zolang je braaf bent is er niks aan de hand.... maar ben je toch iemand die ze auto op een manier wil gebruiken waarvan Koos Spee diarree neigingen krijgt dan weten ze je echt wel te vinden.

STEL ik rij 2 keer in de week met de M5 's nachts op een lege autoweg.. even richting de 250 km/h of verder....geen hond die er last van heeft... maar de bots van Justitie (CJIB) merken deze gegevens automatisch op... dan is het toch terecht dat justitie deze gegevens tegen mij gaat gebruiken ?? Alle privacy regels ten spijt.. ga je straks in overtreding.. dan is dat voldoende reden voor justitie om mij daarop aan te pakken.

Op het moment dat je de WET overtreed, mag de overheid alle middelen die ze ter beschikking hebben tegen jou gebruiken...

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 12:30

Een leasemaatschappij is kentekenhouder van de auto en mag dus de niet geaggregeerde gegevens opvragen. De klant/leaserijder moet hier toestemming voor geven maar dit is simpel te onderbouwen door het standaard in een leasecontract op te nemen.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 nov 2009, 12:57

Rico en HansD,

Jullie begrijpen niet wat de uitspraak van deze mevrouw, Renate Hemerik (ze was zonet weer op het journaal op ned. 1) inhoudt.

Het is onze overheid die zegt vertrouwelijk met de gegevens te willen omgaan (dit hoef je niet te geloven) terwijl de vereniging voor leasemaatschappijen doodleuk komt vertellen dat de ze de data ook wil hebben om er vervolgens veel en veel verder mee te willen gaan dan de overheid. Die leasemaatschappijen vinden de overheid dus maar slap.

Het is alsof de NSB al voor de inval van de Duitsers zegt dat ze met de Ausweisen veel interessantere dingen dan de moffen zelf weet te doen.

Kijk zometeen maar even op het journaal.

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2009, 13:15

Ja dat snap ik (ik ga zo ook wel even kijken op mijn Iphone) maar het is natuurlijk een feit dat iedereen wel graag al die gegevens wil hebben... dat verbaast me ook niks..

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 13:17

Dat snap ik wel maar helaas zijn dat commerciële bedrijven waar je zogenaamd voor kunt kiezen. Dat die keus er praktisch niet is aangezien 1) waarschijnlijk alle leasemaatschappijen dit willen en 2) het leeuwendeel van de leasers gebonden is aan 1 maatschappij vanwege de werkgever is alleen maar een extra reden om dit plan zo snel mogelijk af te schieten.
De overheid zegt hier niets aan te kunnen doen omdat zij kentekenhouder en dus eigenaar zijn. Ondertussen faciliteert de overheid dit wel door het instellen van dat stasikastje.
De leasemaatschappijen willen alleen maar profiteren van de mogelijkheden die ze door de overheid geboden worden. Aan de 1e kant ben ik blij dat deze vrouw hier nu al op hamert want dan worden er wellicht ook wat leaserijders wakker ipv dat ze alleen maar denken dat dit voorstel voor hun geen probleem is aangezien zij de km niet hoeven te betalen.

Er wordt veel te veel vrijheid gegeven om gegevens wel beschikbaar te stellen, niet alleen aan leasemaatschappijen maar ook aan bijv werkgevers als de auto op de zaak geregistreerd staat

frankie

Bericht door frankie » 20 nov 2009, 13:22

Hielke schreef:Rico en HansD,

Jullie begrijpen niet wat de uitspraak van deze mevrouw, Renate Hemerik (ze was zonet weer op het journaal op ned. 1) inhoudt.

Het is onze overheid die zegt vertrouwelijk met de gegevens te willen omgaan (dit hoef je niet te geloven) terwijl de vereniging voor leasemaatschappijen doodleuk komt vertellen dat de ze de data ook wil hebben om er vervolgens veel en veel verder mee te willen gaan dan de overheid. Die leasemaatschappijen vinden de overheid dus maar slap.

Het is alsof de NSB al voor de inval van de Duitsers zegt dat ze met de Ausweisen veel interessantere dingen dan de moffen zelf weet te doen.

Kijk zometeen maar even op het journaal.
Er is natuurlijk een fundamenteel verschil tussen een particulier met een eigen auto of een leaserijder die "slechts" berijder is. Ik kan me wel voorstellen (dat betekent niet per definitie dat ik het ermee eens ben) dat je als leasemaatschappij verregaande monitoring wil houden op je eigendommen. Neemt niet weg dat de beste vrouw op z'n minst een slechte timing heeft en onhandig uit de hoek komt, nu juist de inbreuk op privacy in dit hele kilometerheffinverhaal zo veel mensen tegen de borst stuit.

Hans hierboven geeft aan dat de keuze tussen de leasemaatschappijen eigenlijk geen keuze is, maar je hebt natuurlijk ook keuze tussen wel of geen leaseauto accepteren.....

HansD

Bericht door HansD » 20 nov 2009, 13:32

maar je hebt natuurlijk ook keuze tussen wel of geen leaseauto accepteren.....
Het leeuwedeel van de leasers heeft de auto gewoon nodig voor zijn werk. De tijd dat er standaard leaseauto's weg werden gegeven bij een kantoorbaan is volgens al een tijdje voorbij. Dan heb je dus de keus tussen er zelf geld bijleggen (een eigen auto is altijd duurder, zeker met veel km's) of je in de gaten laten houden.
Daarbij willen sommige werkgevers niet dat je in een eigen auto rijdt vanwege de 'representativiteit' of eventueel reclamedoeleiden. Ook lijkt het me niet een goede uitgangspositie om te melden dat je geen leaseauto wilt omdat je niet in de gaten gehouden wilt worden, ik vermoed dat werkgevers dan toch gaan denken waarom niet, wat heb je te verbergen?

Hans

Bericht door Hans » 20 nov 2009, 18:18

Verzeker je kastje van Eurlings! de kastjeverzekering

Doordat er enorm hoge boetes staan op het niet functioneren van “het kastje” is de vraag gerezen naar een verzekering die de burger beschermd tegen deze financiële gevolgen.

Consumentenlijn verzekeringen is in gesprek met een aantal verzekeringsmaatschappijen om de haalbaarheid van zo’n kastjeverzekering te onderzoeken.

Wij willen graag iedereen oproepen op zijn “stem” te geven om deze verzekering verder te kunnen ontwikkelen tegen een zo laag mogelijke premie.

De eerste stemmers maken zelfs kans op een gratis kastjeverzekering.

DOE MEE en geef uw stem op http://www.consumentenlijn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.persberichten.com/persbericht.aspx?ID=57265" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:

allen

Bericht door allen » 20 nov 2009, 18:39

lol ja hoor. De aasgieren zijn weer los. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 19:26

Is zon kastje geen eigendom van de staat?
Net als je rijbewijs en paspoort?
Dan mogen die hem verzekeren, dat kan wel lijden met de kmprijzen die ze rekenen :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2009, 21:05

Als lease maatschappijen dit gaan door voeren (legaal danwel illegaal) dan voorspel ik het einde van die maatschappijen.............................

Sterker aan het lease rijden komt dan een end........................

JP

Bericht door JP » 21 nov 2009, 18:58

http://www.nieuwsbladtransport.nl/nieuw ... lbaar.html
Kilometerheffing 2012 onhaalbaar
Volgens het AD is het onmogelijk om in 2012 te beginnen aan de kilometerheffing. Het ontwikkelen, bouwen en testen van de benodigde software, technieken en kastjes kost namelijk veel tijd. De RAI, de belangenorganisatie van bedrijven in de autobranche, waarschuwt dat verkeersminister Camiel Eurlings snel knopen moet doorhakken om het systeem op tijd af te hebben.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat sluit vertraging niet uit. 'Zorgvuldigheid is belangrijker dan snelheid. Het systeem moet in een keer goed werken, anders is er een groot probleem. Dus daar letten we goed op en we nemen desnoods extra tijd', aldus een voorlichter.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 nov 2009, 19:49

HansD schreef:Dat snap ik wel maar helaas zijn dat commerciële bedrijven waar je zogenaamd voor kunt kiezen. Dat die keus er praktisch niet is aangezien 1) waarschijnlijk alle leasemaatschappijen dit willen en 2) het leeuwendeel van de leasers gebonden is aan 1 maatschappij vanwege de werkgever is alleen maar een extra reden om dit plan zo snel mogelijk af te schieten.
Dit is de kern van de kwestie "keuze". Als elke leasemaatschappij hier aan gaat meewerken en 99% van de leaserijders is er fel op tegen, begin ik gisteren nog een leasemaatschappij. Kan je donderop zeggen dat dat een succes wordt, das nou het mooie van een keuze hebben :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 nov 2009, 23:39

In de Elsevier staat dat invoering in ieder geval stapsgewijs gaat, 90.000 auto's per keer. Daardoor duurt invoering voor het totale wagenpark een aantal jaren (5 dacht ik gelezen te hebben). Zelfs aanschaf van een nieuwe auto na 2012 is geen garantie dat je ook meteen overgaat van houderschapsbelasting naar kilometerheffing :shock:

Stephan

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 nov 2009, 10:51

Hehe Lekker Steve, tik je net even 10k BPM af, mag je het jaar er na ineens kmheffing betalen. En ohja, de waarde van je auto is ook ineens 10k lager :D Als ze daar niks op verzinnen (BPM teruggave) is het hek helemaaaaaal van de dam. Maar ik mag hopen dat ze in Den Haag nog net het IQ hebben om dit zelf te kunnen verzinnen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 nov 2009, 11:54

Helft Nederlanders voor kilometerheffing

AMSTERDAM - Ongeveer de helft van de Nederlanders (53 procent) is voor de invoering van een prijs voor elke in een auto gereden kilometer.

Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond, die hij zondag gepubliceerd heeft.

De steun is het grootst onder kiezers van GroenLinks (98 procent), maar ook nog iets meer dan een op de vijf PVV-aanhangers (21 procent) staat erachter.

Een meerderheid heeft wel twijfels over het effect van de invoering. Slechts een kwart denkt dat de files ook echt zullen verminderen. Twee derde denkt dat de meeste automobilisten meer gaan betalen.

Later
Ruim driekwart (77 procent) verwacht dat de kilometerheffing later ingevoerd zal worden dan is aangekondigd. Het kabinet wil vanaf 2012 met de nieuwe maatregel beginnen.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.
Bron: http://www.nu.nl/politiek/2128277/helft ... ffing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 nov 2009, 11:57

Ik las net ook dat bericht op nu.nl, lekker representatief met 2500 mensen.

Ik mag Maurice de Hond sowieso al niet, dus het is vast door gestoken kaart :mrgreen:

Plaats reactie