
Driving-Fun Heerenveen meeting 26 november om 14.00 uur !!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Zo, en toen waren er foto's!











































Andre, weer super bedankt voor het ter beschikking stellen van de kartbaan! Erg uitdagend en technisch parcours is het geworden, moeilijk om precies de ideale lijnen te vinden (bleek ook wel uit mijn tijden
).
Eric, super bedankt voor het maken en bewerken van de vele foto's!
En de rest bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer maar weer!

Andre, weer super bedankt voor het ter beschikking stellen van de kartbaan! Erg uitdagend en technisch parcours is het geworden, moeilijk om precies de ideale lijnen te vinden (bleek ook wel uit mijn tijden

Eric, super bedankt voor het maken en bewerken van de vele foto's!
En de rest bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende keer maar weer!

-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02 mar 2006, 13:11
- Locatie: Rotterdam
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
pff heren. helaas. ik had piket en was niet opgeroepen en zal je net zien als je naar heerenveen moet ... had het nog tegen martijn gezegd 
jammer ... had graag de S8 willen zien (hoewel interieur helaas niet zwart/wit was
)
Verder had ik nog een klokkie voor Robin (wacht al een tijdje op een nieuw bandje namelijk, volgens mij 11 maanden alweer?)
hehe
Ziet er goed uit heren. Jammer

jammer ... had graag de S8 willen zien (hoewel interieur helaas niet zwart/wit was

Verder had ik nog een klokkie voor Robin (wacht al een tijdje op een nieuw bandje namelijk, volgens mij 11 maanden alweer?)
hehe
Ziet er goed uit heren. Jammer

- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Het was leuk en gezellig.
Maar de volgende keer graag even een definitie van een "photoshoot" graag. Ik had al wat locaties in en om Heerenveen gespot om actiefoto's te schieten. Klaverblaadje, springbocht, off-camber bocht, je kent het wel, het lekkere spul. RIJDERS bochten. Ik had de lens al opgepoetst, de accu van het kiekjesapparaat geladen, de geheugenkaart geledigd, kortom, ik was er klaar voor.
Dat er dan een roedel BMW's in slachtvolgorde voor stilstaande prenten zonder dames wordt opgesteld was ietwat een teleurstelling. Daar hielpen de openstaande motorkappen ook niets bij. Kon een grijns niet onderdrukken toen de propellorbrigade door Hans Visser middels een hele grote Audi met een V10 Lambo (is gewoon VAG, hindert niet) repliek werd gediend. Holy moly, dan is zo'n Beier ineens een sneu machien
Het was goed dat mijn autokennersoog direct DE grote dissonant tijdens dit show drama spotte. Er stonden op dat stukje in het verlengde van de kartbaan eigenlijk alleen maar Germaanse auto's stil te staan. Geen enkele rode Italiaan. En laat ik nou zo'n auto hebben! Ik hoefde er ook maar eventjes aan te refereren en direct konden de kleine kinderen hun handen al niet van het Italiaanse design-plaatwerk afhouden. De foto's spreken voor zich. Robin viel het direct op hoe mooi de achterlichten in de spatborden doorliepen en Andre deed een afstandsmeting van dak tot wielkast om de optimale verhoudingen beter tot zich te kunnen nemen. Toen ik de motorkap ook nog opende zag je van heinde en verre (schater) lachende en enthousiaste mensen toestromen. Canon spiegelreflexen klikten, Sony videocamera's zoemden. Het was fascinerend om te zien hoezeer de mediterrane techniek vreugde bij de autoliefhebber weet op te wekken. Na de stramme en stuurse blikken in het bijzijn van de Duitsche auto's van een paar minuten daarvoor een ware verademing. En behalve wonderschoon is zo'n Italiaans motor ook bijzonder toegankelijk. Albèrt spotte direct al een aantal schroeven die zonder inmenging van steek of ringsleutel los te draaien waren. Daar hoef je bij die Duitsers ook al niet om te komen. Het leek me op dat moment overkill om de 12 klepper 3/4 cylinder tot leven te wekken. Er stond op dat moment al bijna niemand meer bij de Germanen en je moet dan weten wanneer te stoppen. Voor wat mij betreft het hoogtepunt van de dag.
Ik had gisteren niet de intentie om te gaan karten. Maar na langdurig aandringen van Andre heb ik dan toch maar m'n helm gepakt. Ik vind het in het kader van zo'n "demonstratierun" altijd sneu gasten op één of meerdere ronden te moeten zetten. De teleurstelling was dan ook klein toen ik, beneden aangekomen met helm al op, moest contstateren dat alle karts bezet waren. Ach, konden die jongens mooi in de waan blijven.
Maar de volgende keer graag even een definitie van een "photoshoot" graag. Ik had al wat locaties in en om Heerenveen gespot om actiefoto's te schieten. Klaverblaadje, springbocht, off-camber bocht, je kent het wel, het lekkere spul. RIJDERS bochten. Ik had de lens al opgepoetst, de accu van het kiekjesapparaat geladen, de geheugenkaart geledigd, kortom, ik was er klaar voor.
Dat er dan een roedel BMW's in slachtvolgorde voor stilstaande prenten zonder dames wordt opgesteld was ietwat een teleurstelling. Daar hielpen de openstaande motorkappen ook niets bij. Kon een grijns niet onderdrukken toen de propellorbrigade door Hans Visser middels een hele grote Audi met een V10 Lambo (is gewoon VAG, hindert niet) repliek werd gediend. Holy moly, dan is zo'n Beier ineens een sneu machien

Het was goed dat mijn autokennersoog direct DE grote dissonant tijdens dit show drama spotte. Er stonden op dat stukje in het verlengde van de kartbaan eigenlijk alleen maar Germaanse auto's stil te staan. Geen enkele rode Italiaan. En laat ik nou zo'n auto hebben! Ik hoefde er ook maar eventjes aan te refereren en direct konden de kleine kinderen hun handen al niet van het Italiaanse design-plaatwerk afhouden. De foto's spreken voor zich. Robin viel het direct op hoe mooi de achterlichten in de spatborden doorliepen en Andre deed een afstandsmeting van dak tot wielkast om de optimale verhoudingen beter tot zich te kunnen nemen. Toen ik de motorkap ook nog opende zag je van heinde en verre (schater) lachende en enthousiaste mensen toestromen. Canon spiegelreflexen klikten, Sony videocamera's zoemden. Het was fascinerend om te zien hoezeer de mediterrane techniek vreugde bij de autoliefhebber weet op te wekken. Na de stramme en stuurse blikken in het bijzijn van de Duitsche auto's van een paar minuten daarvoor een ware verademing. En behalve wonderschoon is zo'n Italiaans motor ook bijzonder toegankelijk. Albèrt spotte direct al een aantal schroeven die zonder inmenging van steek of ringsleutel los te draaien waren. Daar hoef je bij die Duitsers ook al niet om te komen. Het leek me op dat moment overkill om de 12 klepper 3/4 cylinder tot leven te wekken. Er stond op dat moment al bijna niemand meer bij de Germanen en je moet dan weten wanneer te stoppen. Voor wat mij betreft het hoogtepunt van de dag.
Ik had gisteren niet de intentie om te gaan karten. Maar na langdurig aandringen van Andre heb ik dan toch maar m'n helm gepakt. Ik vind het in het kader van zo'n "demonstratierun" altijd sneu gasten op één of meerdere ronden te moeten zetten. De teleurstelling was dan ook klein toen ik, beneden aangekomen met helm al op, moest contstateren dat alle karts bezet waren. Ach, konden die jongens mooi in de waan blijven.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Prachtig verslag Hielke...... Man o man wat een begeerlijke italiaan heb je toch, die zal op e-bay voor een verkoop record kunnen zorgen.
Conclusie is dus dat het goed is dat ik niet met mijn germaanse fosiel ben gekomen.
Peter had natuurlijk de beste meest onderschatte no nonsense auto mee, maar daar hoor je dan weer niemand over........... GTT cultauto in wording.
Michel
Conclusie is dus dat het goed is dat ik niet met mijn germaanse fosiel ben gekomen.
Peter had natuurlijk de beste meest onderschatte no nonsense auto mee, maar daar hoor je dan weer niemand over........... GTT cultauto in wording.
Michel
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Die auto ga je de eerste 150 DF meetings gewoon weer tegenkomen.
Die remschijven zitten er al 150k km onder volgens de geleerden moet 300k ook kunnen.
Porsche komt wekelijks met meet apparatuur naar heerenveen. En de ontwikkelaar van de porsche remsystemen is het pad helemaal kwijt. En hoopt door metingen op de fiat het pad weer terug te vinden.
Die remschijven zitten er al 150k km onder volgens de geleerden moet 300k ook kunnen.
Porsche komt wekelijks met meet apparatuur naar heerenveen. En de ontwikkelaar van de porsche remsystemen is het pad helemaal kwijt. En hoopt door metingen op de fiat het pad weer terug te vinden.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Deze foto laat mooi de gedrongenheid zien van de E46 tov. E90.
[img:1000:667]http://www.driving-fun.com/media/261106/7.jpg[/img]
[img:1000:667]http://www.driving-fun.com/media/261106/7.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert



Het was ook gewoon té grappig. Die barst in een achterlicht. "Ja, daar is een vogel tegenaan gevlogen. Normaal is dat bij de koplampen, maar deze wilde harder dan de Fiat."

Je mag hem ook echt niet meer verkopen Hielke. Dit is gewoon nu al DF folklore, inclusief die cilinder die meer olie dan benzine verbruikt. Gewoon in de huidige staat houden ('patina' heet dat geloof ik



Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten