Mercedes SLK
- RVV
Mercedes SLK
Lees of hoor eigenlijk nooit wat over deze sportwagen. Vind hem persoonlijk erg mooi en dik wel erg duur met de dikke motoren. maar prachtig ding. zijn er mensen met rijervaring? zo ja hoe verhoud ie zich tov de concurrentie?
- Brava
De interessante motoren hebben allemaal een slushbox... Pass. Daarenboven kan bij de AMG's het ESP en de TC niet volledig uitgeschakeld worden... Next.Nandor schreef:Rico,
andere tijden ander forum had ik een poll gedaan. Meeste mensen kiezen voor de Z4. Ik blijf bij de SLK. Beauty. Hoe hoe hij rijdt? Geen idee.
N.
- Stéphane
Tijdens mijn studie (nu ruim 10 jaar geleden, ik word oud
) samen met een vriend/studiegenoot een marketing-verhaal geschreven over de SLK. Destijds de eerste coupe/cabrio.
Wij hadden ons zelf toen voorgenomen om zodra het kon zo'n ding te gaan rijden. Destijds eentje gehuurd bij Budget (fun cars). Vraagt de man aan de balie of we hand- of automaat-geschakeld willen rijden: "Handgeschakeld!" wij dus in koor.
Bleek het een SLK230 Kompressor te zijn 8)
Hele weekend met die auto rondgereden en wat mijn herinnering er nu nog van zegt is dat het gewoon een fijne auto is. Niet supersportief (volgens onze definities), maar geen slechte wegligging. In vergelijking met een Z3 volgens mij zelfs een betere wegligging door de betere, modernere achteras.
Nieuwe generatie niet bekend hoe die rijdt.

Wij hadden ons zelf toen voorgenomen om zodra het kon zo'n ding te gaan rijden. Destijds eentje gehuurd bij Budget (fun cars). Vraagt de man aan de balie of we hand- of automaat-geschakeld willen rijden: "Handgeschakeld!" wij dus in koor.
Bleek het een SLK230 Kompressor te zijn 8)
Hele weekend met die auto rondgereden en wat mijn herinnering er nu nog van zegt is dat het gewoon een fijne auto is. Niet supersportief (volgens onze definities), maar geen slechte wegligging. In vergelijking met een Z3 volgens mij zelfs een betere wegligging door de betere, modernere achteras.
Nieuwe generatie niet bekend hoe die rijdt.
-
- Fernando
M'n broertje rijdt in een SLK200. Achteraf gezien eigenlijk moeten wachten tot de slk280 beschikbaar was, omdat de prestaties gewoon zuigen van de 200. Maar verder heeft ie gewoon mooie looks en stuurt prettig. (heb nog zo op hem ingepraat om voor de Z4 te gaan
)
[img:2048:1536]http://img137.imageshack.us/img137/629/dsc00056sn4.jpg[/img]

[img:2048:1536]http://img137.imageshack.us/img137/629/dsc00056sn4.jpg[/img]
- Roger
Een paar jaar geleden een inmiddels oud model SLK gehuurd voor een dag. Heb er toen een dag mee gestuurd door de Duitse Alpen (ik was in München) en moet zeggen dat het een prima stuurauto is. Rijdt heel anders als de gemiddelde Merc. Het onderstel is redelijk hard maar niet oncomfortabel. Ik heb er in elk geval veel lol mee gehad die dag!
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... G_0921.jpg[/img]
Maar het is en blijft een wijvenbak!
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... G_0921.jpg[/img]
Maar het is en blijft een wijvenbak!

-
De huidige SLK350 heeft behoorlijk knappe prestaties. Kan ik geen wijvenbak noemen.
Ik denk dat de SLK (en veel meer mercedessen) onterecht last hebben van een slecht imago onder sportieve rijders, terwijl dat IRL reuze meevalt. Ze scoren in tests vaak goed en qua sportiviteit (bij de sportievere modellen) veelal gelul achter de komma. Ik vind het jammer dat de meeste al snel een oordeel klaar hebben.
Ik denk dat de SLK (en veel meer mercedessen) onterecht last hebben van een slecht imago onder sportieve rijders, terwijl dat IRL reuze meevalt. Ze scoren in tests vaak goed en qua sportiviteit (bij de sportievere modellen) veelal gelul achter de komma. Ik vind het jammer dat de meeste al snel een oordeel klaar hebben.
- Elmar
Begin jaren 90 reed ik een 325i e30 (met M-technik onderstel) en mijn ouders een 190e 2.6 (geheel af fabriek 16v uitgevoerd incl. onderstel), de Benz was een veel strakker sturende auto, wel minder informatief.Tom schreef:
- Daniel
Ekris had een tijdje geleden een SLK 350 te koop staan, compleet afgeladen met opties, tot TV aan toe, voor een mille of 50. Dat is een behoorlijke matsprijs vergeleken met wat er nog voor gebruikte Z4 3.0's gevraagd wordt dus daar profiteer je van het imago. Ik vind er weinig mis mee, het oude model SLK was qua styling wat te soft maar het huidige model is veel scherper gelijnd en best wel mooi. Enige echte nadeel is dat stalen dak met het bijbehorende gewicht.Tom schreef:De huidige SLK350 heeft behoorlijk knappe prestaties. Kan ik geen wijvenbak noemen.
-
Re: Mercedes SLK
De Nissan 370Z, gefacelifte Porsche Boxster en BMW Z4 zijn allemaal kakelvers op de roadstermarkt. Geen wonder dat Mercedes-Benz hard bezig is met de ontwikkeling van de nieuwe SLK.
Dat blijkt wel uit het feit dat zowel lezer Michel Vat als onze spionagefotograaf de auto op twee verschillende plekken hebben betrapt. Deze keer hadden de ingenieurs mazzel, want de SLK's werden nu niet getroffen door pech. Michel zag ‘m op de Grossglockner en vertelt: “Wat de test was weet ik niet, maar deze auto is heel de dag naar boven en beneden gereden, waar boven aangekomen de PC op de bijrijderstoel werd uitgelezen, om vervolgens weer naar beneden te rijden.”
Onze spionagefotograaf zag de nieuwe SLK in de buurt van de Nordschleife. Het is duidelijk te zien dat Mercedes-Benz de rijeigenschappen van de roadster erg veel prioriteit geeft; waar BMW de Z4 ‘softer’ heeft gemaakt, lijkt het merk uit Stuttgart de SLK juist tot een puurdere machine te willen maken.
Onder de kap krijgt de Mercedes de nieuwste krachtbronnen. Dat betekent turbomotoren met directe inspuiting in plaats van grotere zescilinders en ook weer een AMG-versie. Het is goed mogelijk dat Mercedes-Benz de wisseling van de wacht aangrijpt om een diesel te introduceren, maar zeker is dat niet. Wel weten we alvast dat de aandrijving plaatsvindt op de achterwielen.
We moeten nog wel even op de onthulling van de nieuwe SLK wachten, want waarschijnlijk staat de roadster pas in 2012 bij de dealers. BMW, Nissan en Porsche kunnen tot die tijd nog even profiteren van hun jeugdigheid.
bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12171 ... nieuwe-SLK" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is duidelijk te zien dat Mercedes-Benz de rijeigenschappen van de roadster erg veel prioriteit geeft; waar BMW de Z4 ‘softer’ heeft gemaakt, lijkt het merk uit Stuttgart de SLK juist tot een puurdere machine te willen maken.

- GTRene

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
400pk en dat dakkie werkt dan niet is nu carbon geloof ik.
was toch ook ooit wel eens volgwagen en zo?
- 2000USA
Ben zelf fan van de SLK, maar dan meer om de roadster eigenschappen dan het puristische boek-m-de-hoek-om.
Heb met de oude en de huidige versies gereden.
Oude: de 200 zonder kompressor is traag, met kompressor gaat. De 230 Kompressor heeft een heerlijke snerp bij acceleren, helemaal met dak open, met 197 pk ook vlot genoeg. De 320 is gewoon een topper, heerlijke sound, met 218pk rap zat, korte wielbasis, helemaal goed, in NL standaard automaat als ik me niet vergis. (schakelen in oude versie toch wat hakerig, dus voorkeur voor automaat).
Nieuwe versie: enkel kompressoren en V6-en. 350 is heerlijk, helemaal met de 7Gtronic, maar zelfs de 280 doet je niet naar meer verlangen. 200K ook prima, maar geen vuurwerk.
AMG's eigenlijk geen ervaring mee, enkel in de vorige C-klasse. Lekker geluid wel!
Heb Clarkson weleens horen zeggen dat het mooiste aan de SLK safety cars was dat je ze kon horen boven de F1-motoren uit, bij een rollende start.... enough said!
Heb met de oude en de huidige versies gereden.
Oude: de 200 zonder kompressor is traag, met kompressor gaat. De 230 Kompressor heeft een heerlijke snerp bij acceleren, helemaal met dak open, met 197 pk ook vlot genoeg. De 320 is gewoon een topper, heerlijke sound, met 218pk rap zat, korte wielbasis, helemaal goed, in NL standaard automaat als ik me niet vergis. (schakelen in oude versie toch wat hakerig, dus voorkeur voor automaat).
Nieuwe versie: enkel kompressoren en V6-en. 350 is heerlijk, helemaal met de 7Gtronic, maar zelfs de 280 doet je niet naar meer verlangen. 200K ook prima, maar geen vuurwerk.
AMG's eigenlijk geen ervaring mee, enkel in de vorige C-klasse. Lekker geluid wel!
Heb Clarkson weleens horen zeggen dat het mooiste aan de SLK safety cars was dat je ze kon horen boven de F1-motoren uit, bij een rollende start.... enough said!
- JP
SLK 2010/2011

- GTRene
zo te zien lijkt de neus aardig gegroeid...
- MartijnGizmo
Ze moeten wel, om alle crash- en eco-meuk erin te proppen...
- GTRene
wel een doodzonde...MartijnGizmo schreef:Ze moeten wel, om alle crash- en eco-meuk erin te proppen...
- Joop
Zo te zien wordt het nu eindelijk eens een echte auto (met serieus stoer neusje).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Veel te groot, fors, lomp koetswerk voor wat de kar moet zijn...................veel overhang lijkt er ook mn de voorzijde...........niet mijn kar..................