Of als iemand nog andere ideeen heeft, ze zijn welkom!
Auto overschrijven zonder aanwezig zijn.
-
Mark N
Auto overschrijven zonder aanwezig zijn.
Er moet een auto op mijn vaders naam komen. Nu heeft hij absoluut geen tijd om de auto op te halen dus moet ik hem ophalen. Het probleem is echter dat die auto niet op mijn naam verzekerd kan worden.. Is er een manier dat hij mij kan machtigen de auto op zijn naam te zetten? Of MOET hij echt aanwezig zijn bij het overschrijven..
- daNpy
Re: Auto overschrijven zonder aanwezig zijn.
Hij moet aanwezig zijn bij het overschrijven 
- Knot
Dealer/handelaar zet toch ook op naam zonder dat je erbij bent!?
- daNpy
Ja, dealer wel (met kopie paspoort en de rechten daarvoor) maar bij het postkantoor kan het niet.
-
OnlineFabian
Maar ook dat MAG niet, je moet fysiek aanwezig zijn en voordat er tenaamgesteld wordt dient er een wilsverklaring (machtiging) getekend te worden dat je accoord bent met de tenaamstelling. Bij controle door het RDW is het bye-bye licentie van de RDW om tenaam te stellen. En ze houden best vaak een verrassingsbezoek moet ik zeggen.daNpy schreef:Ja, dealer wel (met kopie paspoort en de rechten daarvoor) maar bij het postkantoor kan het niet.
Als ik wil kan ik zelfs tenaamstellen met alleen een rijbewijsnummer en een geboortedatum. Kan wel, maar MAG niet!
-
Mark N
Auto komt van een particulier. Thanks voor de antwoorden, zit dus met een probleem dan haha. 
- daNpy
Interessant, maar voordat er op naam gesteld gaat worden is er een koopcontract getekend. Wordt dat dan niet gebruikt als 'machtiging'?Fabian schreef:Maar ook dat MAG niet, je moet fysiek aanwezig zijn en voordat er tenaamgesteld wordt dient er een wilsverklaring (machtiging) getekend te worden dat je accoord bent met de tenaamstelling.
-
OnlineFabian
Een koopcontract is een overeenkomst tussen een koper en een verkoper. Daar kan elke naam opstaan die de klant wil.daNpy schreef:Interessant, maar voordat er op naam gesteld gaat worden is er een koopcontract getekend. Wordt dat dan niet gebruikt als 'machtiging'?Fabian schreef:Maar ook dat MAG niet, je moet fysiek aanwezig zijn en voordat er tenaamgesteld wordt dient er een wilsverklaring (machtiging) getekend te worden dat je accoord bent met de tenaamstelling.
Een tenaamstelling wordt verricht op basis van de gegevens bij de gemeentelijke basisadministratie en die heeft gevolgen voor de tenaamgestelde zoals wegenbelasting, risico dat je geregistreerd staat als eigenaar met alle verantwoordelijkheden die daarij horen etc.
Stel je nou voor dat je bij me aankomt met een gestolen rijbewijs en jij zegt dat dat die van je vriendin is en ik zou die zomaar tenaamstellen......kan niet de bedoeling zijn. En zo zijn er wel meer situaties te bedenken.
Tenaamstellen kan inprincipe daarom alleen maar op het postkantoor waar een ambtenaar controleert ofdat jij wel degene bent die op het rijbewijs vermeld staat. Tegenwoordig kunnen autobedrijven met een licentie dat ook, echter daarvoor moet je wel aan regels voldoen. En die worden goed gecontroleerd!
edit van de RDW-site:
Wilsverklaring
De wilsverklaring is een verklaring op A-4 formaat die u moet printen tijdens het proces van tenaamstellen. De verklaring moet u alleen printen bij de tenaamstelling van natuurlijke personen en is een bevestiging van de nieuwe eigenaar dat hij akkoord gaat met de tenaamstelling en de daaruit voortvloeiende aansprakelijkheden ten opzichte van het voertuig.
Herprint is mogelijk
Als er bij het printen van de wilsverklaring iets misgaat, heeft u de mogelijkheid een herprint van de verklaring te maken in het scherm via de knop 'herprint verklaring'. Als het niet lukt een wilsverklaring te printen, mag u de tenaamstelling niet voortzetten, u moet de tenaamstelling dan op het postkantoor regelen.
Achteraf tekenen niet mogelijk
De wilsverklaring mag niet achteraf worden getekend. Bij de bevoegdheid Tenaamstelling Voertuigen is het persoonlijk verschijnen van de klant een belangrijk onderdeel van betrouwbaarheid. De klant moet tekenen vóórdat u de daadwerkelijke tenaamstelling uitvoert. Dit voorkomt fouten en onduidelijkheden over het voertuig en de gegevens van de klant.
Een via de bevoegdheid Tenaamstelling Voertuigen uitgevoerde tenaamstelling zonder wilsverklaring of achteraf ingevulde wilsverklaring kan leiden tot sancties via het toezichtbeleid.
Niet met pen invullen
U mag een wilsverklaring niet met de pen invullen. Alleen printen via de applicatie TV leidt tot juiste registratie.
Laatst gewijzigd door Fabian op 19 nov 2009, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin van der Zwaard
Idee is om de auto op te halen, op jou naam te zetten en de verzekering gewoon op naam van je pa.
Dan z.s.m. de auto op naam van je pa zetten en klaar ben je.
- Chris van S.
Auto op naam zetten bij het postkantoor.
Hooguit 5 minuten werk en kan op elke grote locatie.
-
Mark N
Dat had ik inderdaad ook bedacht. Maar dan ben je eigenlijk niet verzekerd toch de tijd voordat hij op mijn vaders naam staat?Martin van der Zwaard schreef:Idee is om de auto op te halen, op jou naam te zetten en de verzekering gewoon op naam van je pa.
Dat is ook het probleem niet, alleen heeft hij geen tijd om hem op te halen aan de andere kant van Nederland tijdens openingsuren van het postkantoor ivm zijn werk.Chris van S. schreef:Auto op naam zetten bij het postkantoor.
-
Madness
Kan je hem niet gewoon ophalen en je vader hem zsm over laten zetten? De verkoper hoeft er iig niet bij te zijn, kan je hem later zo z'n vrijwaring nasturen.
-
Mark N
Madness schreef:Kan je hem niet gewoon ophalen en je vader hem zsm over laten zetten? De verkoper hoeft er iig niet bij te zijn, kan je hem later zo z'n vrijwaring nasturen.
Praktisch idee dit! Wordt wel een vertrouwenskwestie dan met de verkoper dan, even kijken of dat te regelen is.
-
Madness
Je kan natuurlijk ook iets regelen met het achterlaten van je paspoort/kopie en gegevens enz. enz.
- Martin van der Zwaard
Werkt je pa ook op zaterdag? Er zijn namelijk genoeg postkantoren open op zaterdag dus dan heb je dat probleem ook niet.
Of een koopavond....ook een idee misschien.
Of een koopavond....ook een idee misschien.
- Ar
- Auto: Prius
Waar woont de verkoper? Je kunt in sommige plaatsen tot 20.00 uur terecht voor een overschrijving.
Laatst gewijzigd door Ar op 19 nov 2009, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
@Fabian:
Ik weet inderdaad dat je bij het postkantoor niet zomaar een auto op iemand anders' naam kan laten schrijven.
Ik weet echter niet meer hoe de BMW begin dit jaar op mijn naam is gekomen, de verkopende garage heeft dit geregeld. Ik kan me echter niet herinneren een accoord-voor-op-naam-stelling te hebben getekend.
@TS: Is het geen optie dat de verkopende partij de papieren vast opstuurd zodat je pa hem op het postkantoor over kan schrijven?
De auto kun je daarna gaan halen.
Ik weet inderdaad dat je bij het postkantoor niet zomaar een auto op iemand anders' naam kan laten schrijven.
Ik weet echter niet meer hoe de BMW begin dit jaar op mijn naam is gekomen, de verkopende garage heeft dit geregeld. Ik kan me echter niet herinneren een accoord-voor-op-naam-stelling te hebben getekend.
@TS: Is het geen optie dat de verkopende partij de papieren vast opstuurd zodat je pa hem op het postkantoor over kan schrijven?
De auto kun je daarna gaan halen.
-
Mark N
Pa werkt elke dag van 9 tot 7 en zaterdagochtend ook. Hij heeft dan wel even 5 minuten om naar het postkantoor op de hoek te gaan en over te schrijven, maar niet om een rit van 2 keer 150 km te maken.
Thanks voor de tips, ga de verkoper pb-en hiermee (zit hier ook op het forum.
)
Thanks voor de tips, ga de verkoper pb-en hiermee (zit hier ook op het forum.
-
OnlineFabian
Misschien heeft ie zelf wel een kruisje getekend waar de handtekening moest komendaNpy schreef:@Fabian:
.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Mark N schreef:Madness schreef:Kan je hem niet gewoon ophalen en je vader hem zsm over laten zetten? De verkoper hoeft er iig niet bij te zijn, kan je hem later zo z'n vrijwaring nasturen.
Praktisch idee dit! Wordt wel een vertrouwenskwestie dan met de verkoper dan, even kijken of dat te regelen is.
Is wel te doen inderdaad, heeft m'n pa eerder dit jaar/vorig jaar nog gedaan. Hij zei bij verkoop (geld was al binnen, cash) 'als ik de vrijwaring niet krijg opgestuurd rapporteer ik 'm als gestolen, en dan is het vooral voor jou (koper) lastig'. Moeten wel beide partijen het idee hebben dat beide partijen eerlijk zijn.
-
Emiel
Hij verzekerd hem op zijn naam, jij zet hem even op jou naam op het postkantoor, geeft je pa de papieren en laat het hem onder werktijd ff doen op de hoek ergens.
Zolang je in zelfde huis woont schijnt dat geen probleem te zijn , zo is het mij uitgelegd.
Zolang je in zelfde huis woont schijnt dat geen probleem te zijn , zo is het mij uitgelegd.
-
EG
Luister bel de verzekering van je pa op en leg de situatie uit:
Auto op jouw naam, tijdelijke dekking, naar huis, pa regelt overschrijving op zijn naam als ie tijd heeft, verzekering bellen en dan op pa's naam verzekeren.
Simpeler kan het niet, en als de verzekering moeilijk doet is het echt tijd voor een andere
Auto op jouw naam, tijdelijke dekking, naar huis, pa regelt overschrijving op zijn naam als ie tijd heeft, verzekering bellen en dan op pa's naam verzekeren.
Simpeler kan het niet, en als de verzekering moeilijk doet is het echt tijd voor een andere
-
Mark N
Het is allemaal geregeld.. Hij gaat 1 dagje op mijn naam.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!
-
FrankS
mijn auto is anders zonder dat ik erbij was van mijn naam gehaald..
-
Mark N
FrankS schreef:mijn auto is anders zonder dat ik erbij was van mijn naam gehaald..
Ja, dat is dan ook iets heel anders dan hem OP naam zetten.