Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Maus335i

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Maus335i » 18 nov 2009, 13:01

Andre schreef:M3 ---->>> 21 cent de km in 2018
Veyron ------>>>> 83 cent de km in 2018

Neem aan dat de CO2 tax incl BPM verdwenen is op aankoop dan.

Leuk rijden is dat voor je plezier. Kilometertje gereden 83cent.

De prijzen van auto s zullen in 2018 waarschijnlijk wel op nivo zijn wat ze nu kosten incl de rovers tarieven (bpm co2tax)
Dat is ook exáct de reden waarom ik positief sta tegenover kilometerheffing ansich. Ik betaal nu 860 euro per jaar wegenbelasting en heb iets van 21000 euro BPM betaald. De BPM schrijf ik in 4 jaar tijd zo'n 75% af, wat neerkomt op 4200 euro per jaar. De gemeente wil de gemiste inkomen gaan belasten en dat moest neerkomen op zo'n 200 euro per jaar. Per saldo betaal ik met het huidige systeem dus 4880 euro per jaar aan belasting. Volgens http://www.berekenkilometerprijs.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zou ik per kilometer 0,0808 cent moeten betalen, wat neerkomt op 4040 euro per jaar gezien mijn huidige 50.000 km/per jaar die ik afleg.

Rij ik minder, ben ik nóg goedkoper uit. Wissel ik vaker van auto, ben ik ook goedkoper uit want de BPM schrijft als een idioot af de eerste 2 jaar.

Als deze bedragen kloppen heb ik liever dat het gister is ingevoerd. Probleem is alleen dat het huidige voorstel te belachelijk voor woorden is over de manier waarop dat moet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 nov 2009, 13:13

Zelfs bij de "buren" wordt over dit initiatief gesproken..........das maar goed ook.................we hebben hier een collectief belang :thumbup:

frankie

Bericht door frankie » 18 nov 2009, 13:26

ik ga nat met m'n GTA, in 2018 18,43 eurocent per km...... :roll: :roll:

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 13:36

Wouter81 schreef:Geachte heer Eurlings,
Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik deze kilometerheffing nog kan betalen.
Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet,
de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.
Die op een weerloos publiek wordt losgelaten.
Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet
waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.
Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:
Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting,
Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting.
En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns,
Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht,Statistiekrecht,
Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.
Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal
van andere weeën; Alsook aan Ziektegeldverzekering,
Zorgverzekering en Autoverzekering..
Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld,
Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld,
Kijkgeld en Luistergeld.
Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding,
Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.
Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis.
De regering en anderen die mij in haar naam regeren,
hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.
Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.
Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs,
instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands
tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??
Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk.
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.
Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.
Meneer Eurlings, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.
Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler

Deze moet inderdaad op de site voor de petitie, en elke petitietekenaar zou hem dan uit moeten draaien en moeten sturen naar Eurlings.
Want het hele probleem is niet de km heffing, het hele probleem is dat we al genoeg betalen en dat dit de druppel is, als je goed nadenkt betaal je over 1 euro die je verdient uiteindelijk zon 85 centen aan allerlei rijksonzin en dergelijke.
Dan mis ik nog vermogensbelasting
succesierecht
erfenisbelasting
en nog meer van die flauwekul die ze verzinnen om je van diezelfde euro zoveel mogelijk af te nemen.

frankie

Bericht door frankie » 18 nov 2009, 13:46

luco hornsveld schreef: Deze moet inderdaad op de site voor de petitie, en elke petitietekenaar zou hem dan uit moeten draaien en moeten sturen naar Eurlings.
Want het hele probleem is niet de km heffing, het hele probleem is dat we al genoeg betalen en dat dit de druppel is, als je goed nadenkt betaal je over 1 euro die je verdient uiteindelijk zon 85 centen aan allerlei rijksonzin en dergelijke.
succesierecht
erfenisbelasting
en nog meer van die flauwekul die ze verzinnen om je van diezelfde euro zoveel mogelijk af te nemen.
Da's de consequentie van het in stand houden van de verzorgingsstaat.... :roll: :wink:

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 13:48

frankie schreef:
luco hornsveld schreef: Deze moet inderdaad op de site voor de petitie, en elke petitietekenaar zou hem dan uit moeten draaien en moeten sturen naar Eurlings.
succesierecht
erfenisbelasting
Da's de consequentie van het in stand houden van de verzorgingsstaat.... :roll: :wink:
Zit jij in de politiek ofzo :hammer: :hammer:

Alain

Bericht door Alain » 18 nov 2009, 13:54

Das 'lekker' ... ze gaan er gemakshalve maar van uit dat iedereen in 2012 in een maximaal 9 jaar oude auto rijdt ..

frankie

Bericht door frankie » 18 nov 2009, 13:55

Nee hoor, was gewoon een constatering zonder mijn eigen mening of waardeoordeel daarover.

Heb trouwens nog een argument gevonden op het net:
Enkele praktische bezwaren:
er zijn ongeveer 5mln auto's, welke instantie gaat die kastjes inbouwen?? Enig idee hoelang hiervoor nodig is?? Zeg 30 minuten per kastje, dat is dus 7,5 mln uur alleen al aan inbouw. Stel dat er 10.000 inbouwpunten zijn. Die 8 uur per dag werken, dan nog zijn er 93750 dagen voor nodig om alles in te bouwen.
Conclusie kan niet.
Buiten de misrekening, vond ik hem wel aardig :mrgreen: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 13:58

Voor de Patrol, die gasten zijn echt debiel hee
5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 40000 45000 50000 55000 60000
Km. prijs per jaar 2014 (€) 677 1.354 2.031 2.708 3.385 4.062 4.739 5.416 6.093 6.770 7.447 8.124
Km. prijs per jaar 2018 (€) 1.950 3.899 5.849 7.799 9.749 11.698 13.648 15.598 17.547 19.497 21.447 23.397

Prijs per kilometer 2014 13,54 cent
Verw. prijs per kilometer 2018 30,19 cent + 11 cent (80%) per kilometer spitsheffing
Wegenbelasting per jaar 2.496 euro
Omslagpunt 2014 18.434 kilometer

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2009, 14:14

was het niet zo in Den Haag dat als je een bepaald aantal bezwaren/handtekeningen had ze het dan opnieuw moesten bespreken?

ik kan me namelijk niet voorstellen dat als de meeste medelanders echt beseffen wat ze toelaten en dat het niet alleen de gebruiker betaald voorstelling is dat ze het er mee eens zijn, dus democratisch gezien hoeft/mag het niet doorgaan....
op PH is ook een draadje hierom begonnen omdat zij de volgende kunnen zijn vanwege EU

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=20986" onclick="window.open(this.href);return false;

kan nog gezellig worden. :hammer:

Marc R

Bericht door Marc R » 18 nov 2009, 14:25

Net op BNR nieuwsradio:

Vraag aan het publiek was of het erg was dat het kastje van Eurlings ook de privegegevens meet.

Antwoord van een van de bellers: Ik vind het niet want ik heb toch niets te verbergen zei een gastspreker daar heel ad rem:

En Uw salaris meneer,hoeveel verdiend U?

Zei ie in eerste instantie: dat gaat je niets aan......presentator weer: En U hebt niets te verbergen???

Wat een kutsmoes overigens....k heb niets te verbergen....

Luco

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 14:38

b. de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten;
Nou dan mogen ze dus alles naar de cjib sturen.
Voorkomen is dan een begrenzer in het kastje :bag: :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2009, 14:44

:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 nov 2009, 14:49

Ik kan die zin niet meer horen........................die lui zijn echt te dom om voor de duvel te dansen............. :twisted: :twisted:

frankie

Bericht door frankie » 18 nov 2009, 14:55

nog een goeie die ik ergens las, gaat over de praktische haalbaarheid van inbouw:
als ik het goed begreep in een autoweek artikel gaat het om 8 milioen personen wagens, en .5 milioen bestelwagens, 8.5 milioen in totaal dus.

bovendien gok ik dat 30 min per kastje nogal optimistisch is.. ik zou eerder richting een uur denken, afhankelijk van de locatie van het onding... kom je op 8 milioen uur, is 1 milioen monteur-dagen, heb je dus 2000 fulltime monteurs nodig voor twee jaar..

:mrgreen:

Luco

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 14:56

Echt waar, we worden met zijn allen gewoon openlijk zwaar genaaid en geslacht.
tweede huisje (krot) van 20k in Frankrijk ofzo en lekker met frans kenteken rijden.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 nov 2009, 15:52

Hoe gaat het nu straks met mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen. Die gaan er toch HARD op achteruit in de periode van 2014 tot 2018, of zie ik dat nu verkeerd. Of anders gezegd, uberhaupt mensen die een niet-nieuwe auto hebben. Dat is toch volslagen krom, of zie ik dat nu verkeerd??

Stel ik rij een Passat TDI Bluemotion in 2014. Per jaar kost me die, als ik 25.000km per jaar rij waarvan 20.000 in de spits dan €527,-
4 jaar later kost diezelfde auto, als ik hem dus dan nog steeds rijdt, €3.375.
In die periode is er voor mij dan toch nergens nog voordeel? Waar ga ik nog iets minder betalen. Ik heb de auto al gekocht dus heb geen voordeel
meer bij minder BPM etc. Dus betaal ik maar meer en meer????

Zie ik nu iets over het hoofd of is het zo?

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 15:57

het is zo

de patrol kost in 2014 iets van 6700 euro bij 50k km en in 2018 19.400 euro bij 50k km
Dat is 300% verhoging in vier jaar.
Ze zijn echt van god los

Dat betekent dus dat als ik 1600 uur per jaar werk en de extra kosten moet dekken ik dus 12 euro per uur bovenop het tarief moet doen.
Ze helpen dit land echt naar de klote.
Ze MOETEN gestopt worden.
Laatst gewijzigd door Luco op 18 nov 2009, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 18 nov 2009, 16:00

Zo zat ik gister ook voor mijn vriendin te rekenen, zij doet met haar peugeot 206 15.000 km per jaar en is nu aan wegenbelasting € 356 per jaar kwijt.

Als zij 3 ct per km moet gaan betalen komt ze op € 450 per jaar (dus dan al 100 p/j meer kwijt!!!) als dat naar 6.7ct per km gaat dan komt ze dus op € 1005 per jaar uit dus betaald ze het 3 dubbele dan.

Lang leve het kleine wagentje voor de vrouw.....

Harrie

Bericht door Harrie » 18 nov 2009, 16:21

:banaan: :banaan: :banaan: Ik hoeft niks te betalen, mijn auto staat er niet tussen :banaan: :banaan: :banaan:

Iedereen die dus geen nieuwe auto koopt betaald dus eigenlijk 2x belasting nu. Tenslotte heb je al de BPM betaald. Of krijgen we daar dan een gedeelte van terug?

HansD

Bericht door HansD » 18 nov 2009, 16:40

Of krijgen we daar dan een gedeelte van terug?
:roflol: :roflol: wat denk je zelf? :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 nov 2009, 17:41

HansD schreef:
Of krijgen we daar dan een gedeelte van terug?
:roflol: :roflol: wat denk je zelf? :wink:

Jawel, we krijgen een prachtig infrastructuur voor! Een die de meeste landen jaloers op kunnen zijn.
Nederland wordt het meest ontwikkeld land binnen de EU. :)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 nov 2009, 18:23

Één grote plaat asfalt met een paar lijntjes en vangrails?

Veel ruimte voor de rest is er niet meer, wil je hier een mooie infrastructuur voor elkaar krijgen met dit inwonersaantal...

wjn

Bericht door wjn » 18 nov 2009, 18:34

Gert-jan schreef:Zo zat ik gister ook voor mijn vriendin te rekenen, zij doet met haar peugeot 206 15.000 km per jaar en is nu aan wegenbelasting € 356 per jaar kwijt.

Als zij 3 ct per km moet gaan betalen komt ze op € 450 per jaar (dus dan al 100 p/j meer kwijt!!!) als dat naar 6.7ct per km gaat dan komt ze dus op € 1005 per jaar uit dus betaald ze het 3 dubbele dan.

Zo, en eindelijk zijn we bij het echte punt:

- Mensen die nieuwe auto's sowieso al kunnen betalen, zijn beter af (geen BPM meer).
- Mensen die noodgedwongen 3e-hands en erger auto's moeten rijden, kunnen voor de kosten opdraaien. Voor hun wordt autorijden te duur, laten de auto's staan, files opgelost.

Doel bereikt.

Socialer kan het niet.

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 18:35

wjn schreef:
Gert-jan schreef:Zo zat ik gister ook voor mijn vriendin te rekenen, zij doet met haar peugeot 206 15.000 km per jaar en is nu aan wegenbelasting € 356 per jaar kwijt.

Zo, en eindelijk zijn we bij het echte punt:

- Mensen die nieuwe auto's sowieso al kunnen betalen, zijn beter af (geen BPM meer).
- Mensen die noodgedwongen 3e-hands en erger auto's moeten rijden, kunnen voor de kosten opdraaien. Voor hun wordt autorijden te duur, laten de auto's staan, files opgelost.

Doel bereikt.

Socialer kan het niet.
Juist en dan verzinnen ze een nieuwe melkkoe, want dan komt er te weinig binnen.

Plaats reactie