Rijvaardigheidstraining

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Vlokmans

Rijvaardigheidstraining

Bericht door Vlokmans » 18 nov 2009, 15:10

Wellicht niet helemaal "Racing", maar naar mijn idee hier toch het best op zijn plaats :wink:

Ik ben op zoek naar een rijvaardigheidstraining om mijn vriendin cadeau te doen. Zijn er trainingen/cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben en die jullie dus kunnen aanbevelen? Ze heeft zoiets nog niet eerder gedaan, dus ik ben ook niet op zoek naar Scuderia-achtige, meerdaagse trainingen. Waar ik al meerdere enthousiaste verhalen over heb gehoord, is bijvoorbeeld GP-Elite, en dan de GP Drive optie: http://www.gp-elite.nl/gpdrive" onclick="window.open(this.href);return false;.

Maar goed, dit is wat ik tot nu toe bovenaan de lijst heb staan, maar misschien zijn er nog andere trainingen die ik over het hoofd zie die de moeite waard zijn. Spui vooral je ideeen en gedachten!

daNpy

Re: Rijvaardigheidstraining

Bericht door daNpy » 18 nov 2009, 15:22

KW

Bericht door KW » 18 nov 2009, 17:22

daNpy schreef:www.skeijmel.nl :hmmm:
Afbeelding

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 18 nov 2009, 17:25

Is dit een tip of een ogentest?

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 18 nov 2009, 17:27

http://www.skeijmel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dat is idd een hele goede, echt een aanrader !
Er staat ook zeer educatieve en interresante demo video's !

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 17:57

Daarna kan je de DELA bellen :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 nov 2009, 18:15

DELA had dat vroeger ook wel in de gaten, wisten wel waar ze adverteren moesten :hmmm: :mrgreen:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 18:16

Leuk, een link van DELA voor op de site van sebastian :mrgreen:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 18 nov 2009, 18:32

luco hornsveld schreef:Leuk, een link van DELA voor op de site van sebastian :mrgreen:
misschien willen ze wel investeren in een paar extra cursus auto's

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 18:33

Sebastian Keijmel schreef:
luco hornsveld schreef:Leuk, een link van DELA voor op de site van sebastian :mrgreen:
misschien willen ze wel investeren in een paar extra cursus auto's
Ja en trackdays voor je sponsoren, kunnen ze er gelijk een paar begrafenisondernemers bijzetten (op een cursusdag)

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 18 nov 2009, 18:43

het blijft natuurlijk eigen risico voor de cursisten 8) niet iedereen kan alles leren :df:

KW

Bericht door KW » 18 nov 2009, 18:44

Ok weer genoeg onzin, en nou maar weer ontopic over de serieuze vraag van hem:
Vlokmans schreef:Wellicht niet helemaal "Racing", maar naar mijn idee hier toch het best op zijn plaats :wink:

Ik ben op zoek naar een rijvaardigheidstraining om mijn vriendin cadeau te doen. Zijn er trainingen/cursussen waar jullie goede ervaringen mee hebben en die jullie dus kunnen aanbevelen? Ze heeft zoiets nog niet eerder gedaan, dus ik ben ook niet op zoek naar Scuderia-achtige, meerdaagse trainingen. Waar ik al meerdere enthousiaste verhalen over heb gehoord, is bijvoorbeeld GP-Elite, en dan de GP Drive optie: http://www.gp-elite.nl/gpdrive" onclick="window.open(this.href);return false;.

Maar goed, dit is wat ik tot nu toe bovenaan de lijst heb staan, maar misschien zijn er nog andere trainingen die ik over het hoofd zie die de moeite waard zijn. Spui vooral je ideeen en gedachten!

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 nov 2009, 18:46

Even een serieuze reactie:

Wat bedoel je eigenlijk met een rijvaardigheidstraining? Een "gewone" antislipcursus of verhoogde rijvaardigheidtraining?

Voor de eerste kan je bijvoorbeeld bij de ANWB of Prodrive in Lelystad terecht. Bedoel je een verhoogde rijvaardigheidstraining voor op de openbare weg dan zou ik de Advanced Driving School uit Assen aanraden. Ik heb zelf een zeer leerzame dag gehad met Dolf Dekking.

Stephan

Edit: Zo te zien is Dolf voor zichzelf begonnen. Even googlen op zijn naam leverde dit op: http://www.ddracingevents.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 18 nov 2009, 20:26

Ben inderdaad meer op zoek naar een verhoogde rijvaardigheidstraining. ANWB en Prodrive had ik ook al op de korrel inderdaad, heb jaren terug beide gedaan. Vond Prodrive destijds wat beter en professioneler dan de ANWB. Geen idee hoe dat nu is eigenlijk.....

Wat me een goede voor de vrouw lijkt is een training met een aantal "verplichte" onderdelen, zoals noodstop/uitwijkoefening, gecombineerd met onder-/overstuurcorrecties. Dus eigenlijk net iets meer dan de antislipcursus.

En ik begrijp dat ik voor uitvaartverzekeringen ook bij Sebastian moet zijn? :goodnight: :lol:

Kim

Bericht door Kim » 18 nov 2009, 20:32

ik weet niet hoe oud je vriendin is maar voor <27jaar kun je ook bij http://www.trials.nl" onclick="window.open(this.href);return false; terecht afhankelijk van de regio waarin je woont

houdt in dat je:
* weer beoordeeld wordt (zonder gevolgen!) door een rij instructeur.
* je mag een stukje sturen in een vrachtwagen
* remmen en uitwijken op nat wegdek
* remmen en uitwijken op droog wegdek
* door de berm heen crossen
* meemaken wat er gebeurt als het echt helemaal verkeerd gaat (niet zelf rijden, maar je wordt gereden, godzijdank bestaan er gordels :P)

misschien niet zo uitgebreid als je zoekt?

heb ik zelf dit jaar ook gedaan, en het was een dagje good fun, lekker ongegeneerd kloten met je eigen auto of een leenauto van hun (golf of swift), en wij hadden er een prima lunch bij 8) Aan het eind van de dag krijg je een certificaat waarbij je bij sommige verzekeraars korting kunt krijgen.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 18 nov 2009, 23:07

Dat Trials ziet er wel leuk uit, ze is er alleen te oud voor. Maar net hoor :wink:

Heb Dolf een mail gestuurd, ziet er best goed uit.

En @Sebastian, heb jij nog wat meer info? Wat bied je aan qua rijtraining, programma, onderdelen, data, prijzen?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 18 nov 2009, 23:14

Als je de mogelijkheid hebt zou ik trouwens iets kiezen waarbij ze met haar eigen auto mag rijden. Misschien dat er mensen zijn (sterker nog: die zijn er) die heel snel een auto aanvoelen maar ik heb daar altijd net even wat langer voor nodig, meestal langer dan een slipcursus-oefening duurt. Als je dan de auto al kent heb je dat niet en weet je tenminste hoe je eigen auto in bepaalde situaties reageert.

Metchu

Bericht door Metchu » 18 nov 2009, 23:15

Vlokmans schreef:
En @Sebastian, heb jij nog wat meer info? Wat bied je aan qua rijtraining, programma, onderdelen, data, prijzen?

don't go there....

Roman S.

Bericht door Roman S. » 18 nov 2009, 23:37

Volgens mij heeft Vlokmans de SK hype gemist.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 18 nov 2009, 23:50

ik geef geen trainingen:), maar ik heb hier veel mede cursisten :df:

SteV6

Bericht door SteV6 » 18 nov 2009, 23:51

Roman S. schreef:Volgens mij heeft Vlokmans de SK hype gemist.
Dat is waarom je eigenlijk geen draadjes moet willen wissen :bag:

@ Vlokmans, afhankelijk van het budget kan je bij Prodrive een privétraining boeken waarbij je zelf de cursusonderdelen kan bespreken.

Stephan

Luco

Bericht door Luco » 19 nov 2009, 00:07

Die Paul Maaskant vind ik de grootste LUL die er op aarde rondloopt, maar rijden en instructie geven kan die.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 19 nov 2009, 08:02

Jammer, jammer, bijna met open ogen er in dus! Kan ik ergens nog wat highlights van de hype terugvinden, filmisch of verbaal? :mrgreen:

Maar anyways, ik ben het helemaal met G Kolkman eens, het moet iets zijn wat ze met haar eigen auto doet. Daar rijdt ze dagelijks in en die kent ze ook wat beter. Is handiger dat ze daar beter in leert sturen, dan in een of andere middle of the road truttenschudder.

Een training laten samenstellen bij Maaskant valt wellicht wat buiten het budget, maar informeren kan altijd. Maar het lijkt me ook niet verkeerd als ze met een reguliere training in groepsverband mee doet, misschien leer je nog wat van (de uitvoering van) andere cursisten. En als de instructeur een lul is, kun je altijd nog met andere luitjes over schoenen en handtassen beppen :mrgreen:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 29 nov 2009, 21:54

Ik heb een paar jaar geleden op Zandvoort een rijvaardigheidstraining van Bleekemolen gedaan toen ik m'n rijbewijs nog niet zo lang had. Met eigen auto een uurtje rondjes op het circuit rijden (in colonne, telkens een ander voorop met de instructeur ernaast), verder noodstop, uitwijken, slalommen, etc.
Ik vond het een leuke dag. Zeker niet hardcore, dus erg geschikt voor vrouwen.

Vdub

Bericht door Vdub » 29 nov 2009, 22:57

Sebastian Keijmel schreef:http://www.skeijmel.nl dat is idd een hele goede, echt een aanrader !
Er staat ook zeer educatieve en interresante demo video's !
Beetje jezelf zitten aanprijzen..pfff...

Is iig niet de 1e keer dat je daar rijdt lijkt mij zo.. wel vind ik dat je soms te lang met de rechterhand op de pook rust of anders gezegd te vroeg je hand los laat en dat het dan nog te lang duurt voor je moet schakelen.. ze hebben mij met de racelicentie geleerd zo lang mogelijk beide handen aan het stuur te houden.

Tevens heb ik ook het idee dat je te ver van je stuur af zit, of je stuur kan niet ver genoeg naar je toe want je kunt bijna niet bovenaan komen zonder met je rug uit de stoel te komen gezien het strekken van de armen.

Verder lijkt de celica me een leuke auto voor daar.. nog een paar pk extra en je bent nog moeilijker bij te benen.. hij wordt wel licht achter net als de meeste hatchbacks bij vol remmen zie ik in het filmpje..

Verder.. keep on filming!

Plaats reactie