Import- / export kentekenplaten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mark 320iS

Import- / export kentekenplaten

Bericht door Mark 320iS » 16 nov 2009, 22:34

Jesper en ik hebben gisteren een trackday e36 328i gekocht in België. Nu is het voor ons op het moment niet helemaal duidelijk op welke wijze we de auto legaal naar Nederland kunnen vervoeren.

De 5 daags importplaten á ongeveer EUR 200,- zijn ons bekend, maar op de onderstaande site is het ook mogelijk om voor EUR 45,- 1 daags platen aan te vragen: http://www.importerendoejezelf.nl

Is iemand hier op het forum wellicht bekend met deze firma?

Of zijn er wellicht andere methoden om de auto (zelf rijdend) naar Nederland te vervoeren? Het is een relatief korte rit van pakweg 30km in België en 20 in Nederland, maar ik wil niet het risico lopen om met een onverzekerde auto rond te rijden. Hij staat overigens niet op Belgisch kenteken op het moment.

Luco

Re: Import- / export kentekenplaten

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 22:43

aanhanger?

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 16 nov 2009, 22:58

We hebben geen aanhanger en geen auto die een aanhanger kan trekken, dus dat gaat hem niet worden helaas.

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 nov 2009, 23:02

En een auto-ambulance huren? Mag je gewoon met B-rijbewijs rijden en de huur van zo'n "busje" is minder dan dat 5-dagen kenteken. Meteen ook geen problemen met verzekering, geen risico op technische problemen onderweg en gewoon normale snelheden rijden.

Stephan

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 nov 2009, 23:48

Ophalen met aanhanger/busje klinkt mij idealer in de oren.
Kenteken gegevens doorsturen naar een bedrijf... :?

Platen ophalen in Duitsland (mogelijk?) en dan in België erop plakken?

steve smith

Bericht door steve smith » 17 nov 2009, 01:39

Diks autoverhuur bellen en voor 120eu ofzo een Sprinter oprijwagen ophalen. Of als het goedkoper moet bij Wolders in Rotterdam een oude LT28 oprijwagen en oordoppen meenemen.

Tristan

Bericht door Tristan » 17 nov 2009, 09:34

Onverwoestbaar zo'n LT28. Maar idd wel oordoppen in. :mrgreen:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 17 nov 2009, 10:33

Maar is het dan niet verstandig om zo'n 1 daags transportkenteken aan tevragen? Deze kan je namelijk via importerendoejezelf.nl voor 45 euro bestellen. Hiermee zou je vanuit Engeland, Duitsland, België, Frankrijk & Spanje mogen rijden naar Nederland mits je de wagen verzekerd hebt. Enige gegevens die je aan importerendoejezelf.nl door moet geven zijn het chassisnummer en een kopie van je legitimatie.
Lijkt mij goedkoper en makkelijker dan een autoambulance/trailer huren, vooral ook omdat we vlakbij de Belgische grens wonen.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 nov 2009, 10:34

The good old LT. Die dingen had je ook op benzine....hang er een kar achter met een stockcar erop en je kan om de 100km tanken :roflol:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 nov 2009, 10:35

Auto verzekeren op chassisnr. en gewoon op Belgische platen naar NL rijden. :idea:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 17 nov 2009, 11:51

Tristan schreef:Auto verzekeren op chassisnr. en gewoon op Belgische platen naar NL rijden. :idea:
Hij staat overigens niet op Belgisch kenteken op het moment.
Goedkoper dan 45 euro voor een eendags kenteken ga je niet redden denk ik.
Als je iets risico wil/kunt nemen. Leen een paar groene platen voor die km. In Belgie kunnen ze er moeilijk over doen
Maar dat is wel gratis.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 nov 2009, 12:20

Een eendagskenteken kostte mij vorig jaar rond de €30 bij de RDW zelf. Ik heb ook nog even nagezocht verder:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/he ... nteken.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat me daar in ieder geval opvalt zijn de volgende zaken:
- kenteken is alleen geldig in Nederland;
- in de basis alleen geldig op keuringsdag, maar je kunt meerdere dagen aanvragen op chassisnummer (incl. de kosten dus ook). Dat heb ik met de Elise bijvoorbeeld gedaan.

Dus trek je eigen conclusies. Ik weet niet waar die importerendoejezelf-toko mee bezig is verder (website ook niet duidelijk hierover, uiteraard bewust omdat dat hun dienstverlening is), maar dit even ter informatie.
Laatst gewijzigd door Stéphane op 18 nov 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 nov 2009, 14:12

Je kan toch gewoon een exportkenteken halen? Goed, dat is niet de goedkoopste oplossing maar dan zit je wel safe.
In Nederland haal je zo'n kenteken bij het GWK. Geen idee of die ook in België zitten en zoja of ze die dienst ook aanbieden.

Heb pas een BMW verkocht die naar Engeland is gegaan, en daar hebben we een exportkenteken op gezet inclusief bijbehorende verzekering.
Kostte iets van 150,- geloof ik.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 17 nov 2009, 18:19

Stéphane schreef:Dus trek je eigen conclusies. Ik weet niet waar die importerendoejezelf-toko mee bezig is verder (website ook niet duidelijk hierover, uiteraard bewust omdat dat hun dienstverlening is), maar dit even ter informatie.
Die importerendoejezelf toko vertrouw ik ook niet meer zo. Ik heb ze vandaag geprobeerd te bellen maar dan krijg ik de melding "u kunt geen bericht achterlaten bij pc solutions".... daarnaast een beetje vreemd dat zij werkelijk de enige zijn die zo'n 1 daags exportkenteken aanbieden, de andere partijen bieden allemaal het 5 daags exportkenteken aan.
5 daags kenteken is de makkelijkste optie, dan is meteen de verzekering geregeld.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 nov 2009, 15:15

@Mark: Dan lijkt me dat de beste optie. Ben je gelijk met alles klaar.

Plaats reactie