Hoeveel EVO'S op DF?
- RVV
Hoeveel EVO'S op DF?
Ben een beetje de tel kwijt maar wie rijdt ook allemaal weer een evo? En zie is van plan om er een te gaan kopen?
- Jan Visser
- filip Dehond
- Topfuel
Ik zag het idd na deze post... Wat zijn jou bevindingen met je VII?
Weet jij toevallig ook of het diff het zelfde werkt in zowel de VII, VIII & IX?
Ik heb gereden met een IX en was gelijk verliefd op de auto, ben benieuwd of de VII & VIII net zo goed rijden?
Ik weet wel dat de IX géén sproeisysteem heeft voor de intercooler, en dat er geen reservoir voor de diff olie in de kofferbak zit, en hij heeft 6 versn i.p.v. 5 maar verder weet ik de verschillen niet!?
Weet jij toevallig ook of het diff het zelfde werkt in zowel de VII, VIII & IX?
Ik heb gereden met een IX en was gelijk verliefd op de auto, ben benieuwd of de VII & VIII net zo goed rijden?
Ik weet wel dat de IX géén sproeisysteem heeft voor de intercooler, en dat er geen reservoir voor de diff olie in de kofferbak zit, en hij heeft 6 versn i.p.v. 5 maar verder weet ik de verschillen niet!?
Laatst gewijzigd door Topfuel op 26 nov 2006, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Welke versie heeft wel dat reservoir in de kofferbak dan?TopFuel schreef: Ik weet wel dat de IX géén sproeisysteem heeft voor de intercooler, en dat er geen reservoir voor de diff olie in de kofferbak zit, en hij heeft 5 versn i.p.v. 6 maar verder weet ik de verschillen niet!?
@Partybram, De VIII was ook leverbaar met VI bak, Alleen de MR versie was alleen verkrijgbaar met V bak :idea:
-
TopFuel,
Het rijden in de evo VII bevalt op zich prima alleen kan ik nogsteeds niet wennen aan het,in mijn ogen,te grote gat tussen de vierde en de vijfde versnelling
.Wat dat betreft denk ik dat de RS uitvoering met de korte bak verhoudingen(zoals Mark die heeft)een stuk prettiger rijdt.
Vandaar dat de evo IX nu standaard met de zesbak geleverd wordt want nu sluiten de versnellingen gewoon veel beter op elkaar aan en is het rijden met de evo IX daardoor nog aangenamer als met de evo VII.
Maar verder is de evo VII dus net zo'n heerlijke auto als de IX.Ik denk dat voor de VIII hetzelfde geld alleen heb ik daarin nog nooit gereden.
Volgens mij is de werking van het diff in deze drie uitvoeringen gewoon hetzelfde.
En Stefan,in de kofferbak van de evo VII zit inderdaad een reservoir voor je diff olie :!: :!:
Gr.Ruud.
Het rijden in de evo VII bevalt op zich prima alleen kan ik nogsteeds niet wennen aan het,in mijn ogen,te grote gat tussen de vierde en de vijfde versnelling

Vandaar dat de evo IX nu standaard met de zesbak geleverd wordt want nu sluiten de versnellingen gewoon veel beter op elkaar aan en is het rijden met de evo IX daardoor nog aangenamer als met de evo VII.
Maar verder is de evo VII dus net zo'n heerlijke auto als de IX.Ik denk dat voor de VIII hetzelfde geld alleen heb ik daarin nog nooit gereden.
Volgens mij is de werking van het diff in deze drie uitvoeringen gewoon hetzelfde.
En Stefan,in de kofferbak van de evo VII zit inderdaad een reservoir voor je diff olie :!: :!:
Gr.Ruud.
-
Ja ik vind iig van wel en zeker vergeleken met mijn "oude" evo VI waarin de vijf beduidend korter was.Gelukkig heeft hij PK's genoeg om hem er doorheen te trekken en is het dus meer mijn gevoel hierover.
Het antwoord op het aantal toeren dat hij terugvalt moet ik je even schuldig blijven omdat ik op dit moment thuis zit met een hernia en er dus even niet gereden kan worden
:!:
Gr.Ruud.
Het antwoord op het aantal toeren dat hij terugvalt moet ik je even schuldig blijven omdat ik op dit moment thuis zit met een hernia en er dus even niet gereden kan worden

Gr.Ruud.
- Macboy