nieuwe auto
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Thx all! Is weer eens iets anders als flauwe grapjes
Dankje Christoph voor de link
Sven ik wil dit jaar nog een keer gaan als het weer het toelaat en hij iets meer gereden heeft. Laat me volgende keer weten als je weer gaat.
Ik moet zeggen het weer is ideaal, heb hem pas 2 keer hoeven wassen, het maakt immers toch geen fuck uit, of je hem wast of niet met dit soort weer. Velgen zijn practisch, schoon in een handomdraai. Misschien wel de makkelijkste velgen om te reinigen die ik ooit gehad heb.
Verder valt me op dat er ook een "Engine-oil Temperture" meter in zit. Digitaal te verstaan. Als de motor-temperatuurmeter in het klokkenhuis zegt dat hij 90 graden is, dan zegt de digitale olietemperatuur nog dat het "bijv" 72 graden is.
Ben zelf niet zo technisch, misschien kan iemand me dit uitleggen.
En waneer kan ik dan op het gas, op zijn vroegst? Als de motorolie 90 graden is?
Verder wordt ik gek van dat ding-dong gedoe als je de gordel niet meteen omdoet. Kan helaas geen stekker vinden onder de zetel of bij de gordelhouder.

Dankje Christoph voor de link
Sven ik wil dit jaar nog een keer gaan als het weer het toelaat en hij iets meer gereden heeft. Laat me volgende keer weten als je weer gaat.
Ik moet zeggen het weer is ideaal, heb hem pas 2 keer hoeven wassen, het maakt immers toch geen fuck uit, of je hem wast of niet met dit soort weer. Velgen zijn practisch, schoon in een handomdraai. Misschien wel de makkelijkste velgen om te reinigen die ik ooit gehad heb.
Verder valt me op dat er ook een "Engine-oil Temperture" meter in zit. Digitaal te verstaan. Als de motor-temperatuurmeter in het klokkenhuis zegt dat hij 90 graden is, dan zegt de digitale olietemperatuur nog dat het "bijv" 72 graden is.
Ben zelf niet zo technisch, misschien kan iemand me dit uitleggen.
En waneer kan ik dan op het gas, op zijn vroegst? Als de motorolie 90 graden is?
Verder wordt ik gek van dat ding-dong gedoe als je de gordel niet meteen omdoet. Kan helaas geen stekker vinden onder de zetel of bij de gordelhouder.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
lol ik heb het zelfde probleem met die gordels.. geluidje stopt wel na pakweg 2 minuten maar dan blijft het lampje in je kokpit wel branden..
sensors zitten in de zitvlakken van je stoelen.druk maar eens hard op je bijrijders stoel dan zal ie weer gaan dingdongen
zal wel nog eens gaan dit jaar maar wanneer is niet duidelijk.. stuur me maar even een mailtje als je besluit te gaan dan kan ik kijken of ik er ook ben en andersom natuurlijk ook
sensors zitten in de zitvlakken van je stoelen.druk maar eens hard op je bijrijders stoel dan zal ie weer gaan dingdongen

zal wel nog eens gaan dit jaar maar wanneer is niet duidelijk.. stuur me maar even een mailtje als je besluit te gaan dan kan ik kijken of ik er ook ben en andersom natuurlijk ook
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Meter tussen klokken is koelvloeistoftemperatuur en die andere is olietemperatuur, ook degene die je het beste kan aanhouden. Weet niet wat gebruikelijk is bij tt, maar bij Impreza ligt knaltemperatuur vanaf de 88-90 graden ongeveer.Rebel schreef:Thx all! Is weer eens iets anders als flauwe grapjes![]()
Dankje Christoph voor de link
Sven ik wil dit jaar nog een keer gaan als het weer het toelaat en hij iets meer gereden heeft. Laat me volgende keer weten als je weer gaat.
Ik moet zeggen het weer is ideaal, heb hem pas 2 keer hoeven wassen, het maakt immers toch geen fuck uit, of je hem wast of niet met dit soort weer. Velgen zijn practisch, schoon in een handomdraai. Misschien wel de makkelijkste velgen om te reinigen die ik ooit gehad heb.
Verder valt me op dat er ook een "Engine-oil Temperture" meter in zit. Digitaal te verstaan. Als de motor-temperatuurmeter in het klokkenhuis zegt dat hij 90 graden is, dan zegt de digitale olietemperatuur nog dat het "bijv" 72 graden is.
Ben zelf niet zo technisch, misschien kan iemand me dit uitleggen.
En waneer kan ik dan op het gas, op zijn vroegst? Als de motorolie 90 graden is?
Verder wordt ik gek van dat ding-dong gedoe als je de gordel niet meteen omdoet. Kan helaas geen stekker vinden onder de zetel of bij de gordelhouder.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Abt Chiptuning via de importeur voor de MK2 is beschikbaar. 240 pk - 330NM , kosten 850 euro excl. Zowel de importeur als Abt neemt de 2 jaar garantie over tot 100.000km. 240pk valt ruim in de veilige marge. 0-100km volgens de site van ABT 5.8 sec. Topsnelheid 250km. (is nu 6.4 sec en 240 km)
Chefmonteur beveelt aan om eerst een 2000km te rijden zonder aanpassing.
Wilde tevens wintervelgen en banden aanschaffen, krijg ik te horen dat voor de TT geen zwarte stalen velgen leverbaar zijn, zowel niet door de importeur als door een andere leverancier. Heb navraag gedaan bij een duitse Audi dealer die me hetzelfde antwoord gaf.
Via een duits TT forum vernam ik dat iemand de stalen velg van een A3 Sportsback heeft geprobeerd en dat deze past. Zelfde steekmaten en zelfde ET. Bandenleverancier heeft voorgesteld om een setje Sportsback velgen af te laten komen zodat hij ze maandag kan proberen op de auto. Conti winterbanden had hij plenty op voorraad.
Volgens de dealer worden voor de nieuwere modellen zoals de A6, TT etc geen stalen velgen mer geproduceerd omdat deze auto's af-fabriek alleen leverbaar zijn met lichtmetalen velgen. Ze hebben speciale "goedkopere" lichtmetalen velgen voor de winter.
Verder rij ik nog steeds met een smile op mijn smoel, en heb er bijna 1000km opzitten, hij rijdt en klinkt steeds beter en ik begin hem ook beter aan te voelen, heb in de regen al een paar keer kunnen glijden.
Rob
Chefmonteur beveelt aan om eerst een 2000km te rijden zonder aanpassing.
Wilde tevens wintervelgen en banden aanschaffen, krijg ik te horen dat voor de TT geen zwarte stalen velgen leverbaar zijn, zowel niet door de importeur als door een andere leverancier. Heb navraag gedaan bij een duitse Audi dealer die me hetzelfde antwoord gaf.
Via een duits TT forum vernam ik dat iemand de stalen velg van een A3 Sportsback heeft geprobeerd en dat deze past. Zelfde steekmaten en zelfde ET. Bandenleverancier heeft voorgesteld om een setje Sportsback velgen af te laten komen zodat hij ze maandag kan proberen op de auto. Conti winterbanden had hij plenty op voorraad.
Volgens de dealer worden voor de nieuwere modellen zoals de A6, TT etc geen stalen velgen mer geproduceerd omdat deze auto's af-fabriek alleen leverbaar zijn met lichtmetalen velgen. Ze hebben speciale "goedkopere" lichtmetalen velgen voor de winter.
Verder rij ik nog steeds met een smile op mijn smoel, en heb er bijna 1000km opzitten, hij rijdt en klinkt steeds beter en ik begin hem ook beter aan te voelen, heb in de regen al een paar keer kunnen glijden.
Rob
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Jeremy Clarkson:
Which brings me, quite naturally, to the new Audi TT. I reviewed the 2 litre front-wheel-drive version a few months ago and I liked it very much. So you’d expect me to rave about the much faster four-wheel-drive V6 I’ve been using this past week.
Hmmm, well . . . the base car develops a murderous 197bhp, whereas the V6 delivers a creamy and interesting 247bhp. But you’d be surprised at how similar the two feel in terms of outright get-up-and-go.
Yes, the V6 gets from rest to 62mph in 5.9sec but the base car is there just half a second later. And it’s a similar story at the top end, where the V6 can do 155mph — just 6mph more than the front-driver.
And it’s the same story with handling. Of course the V6 has four-wheel drive, which affords you a lot more grip, but curiously the front-driver is more rewarding and actually better to drive. It certainly is if you spec it up with the optional electromagnetic suspension, without which the V6 felt — dare I say it — a little crude and jiggly
Clarkson is zeer positief over The Audi Magnetic Ride - suspension (Ben ik niet de enige 8)
Tevens verkiest hij de 2.0 TFSI boven de oudere 3.2 V6 motor.
http://driving.timesonline.co.uk/articl ... _1,00.html
Maarja who the fuck is Clarkson eigenlijk?

Je koopt een auto voor jezelf en niet omdat anderen zeggen dat hij beter is.......toch?
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Twee nieuwe Audi promotie filmpjes van de nieuwe TT, zullen binnekort wel met regelmaat tijdens de commercials te zien zijn:
Deze gaat over de sublieme wegligging van de nieuwe TT:
http://youtube.com/watch?v=c4H9AaU0eD0
En deze laat het ongeevenaarde Bose-soundsystem zien en horen, en nog wat andere snufjes:
http://youtube.com/watch?v=We03nzEpIgM
Deze gaat over de sublieme wegligging van de nieuwe TT:
http://youtube.com/watch?v=c4H9AaU0eD0
En deze laat het ongeevenaarde Bose-soundsystem zien en horen, en nog wat andere snufjes:
http://youtube.com/watch?v=We03nzEpIgM
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Heb vandaag maar eens het instructie-boekje doorgebladerd,
Kwam het volgende nog tegen over de Magnetic Ride schokbrekers: ( ff groter klikken)
Zelfde systeem en merk demper zit ook in de ferrari 599 GTB
Ze worden via een controle unit afzonderlijk bestuurd en zijn adeptief.
Dus passen zich aan, aan de omstandigheden, zoals , remmen, rijden in een bocht, wegdek, etc..... Zie instructieboekje....
Op het duits en engels forum lees ik dat het merendeel deze optie heeft toegevoegd aan hun order. Ik denk dat Audi deze dempers ook in de optielijst gaat zetten van de nieuwe A4, en de nieuwe A3....
[img:839:637]http://img161.imageshack.us/img161/3158/dempyt6.jpg[/img]
Kwam het volgende nog tegen over de Magnetic Ride schokbrekers: ( ff groter klikken)
Zelfde systeem en merk demper zit ook in de ferrari 599 GTB
Ze worden via een controle unit afzonderlijk bestuurd en zijn adeptief.
Dus passen zich aan, aan de omstandigheden, zoals , remmen, rijden in een bocht, wegdek, etc..... Zie instructieboekje....
Op het duits en engels forum lees ik dat het merendeel deze optie heeft toegevoegd aan hun order. Ik denk dat Audi deze dempers ook in de optielijst gaat zetten van de nieuwe A4, en de nieuwe A3....
[img:839:637]http://img161.imageshack.us/img161/3158/dempyt6.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, e30touring1990, Semrush [Bot] en 12 gasten