Geen kastje;
1 Privacy
De overheid hoeft niet te weten waar ik ben, waar ik naar toe ga en wanneer ik weer thuiskom........................het is voldoende als ik dat zelf weet. Het is ook mijn recht om dat prive te houden.
Argumenten als ik heb niets te verbergen, dus ze mogen alles weten, getuigen van een abjecte stupiditeit.
Mijn regel; Ik heb niets te verbergen, ze hoeven niets van mij te weten.
2 Koppelen van gegevens die niet primair bedoeld zijn waarvoor het kastje geïnstalleerd is.
Het kastje moet een aantal registraties bijhouden, maar het is technisch simpel om meer gegevens te destilleren die niet beoogd zijn om te meten. Daar zal zonder twijfel misbruik van gemaakt worden door bevoegde instanties.
Daarbij kunnen gegevens die opgeslagen worden ook in publieke handen komen, daar zijn intussen meer dan voldoende voorbeelden van bekend.
3 Het systeem niet oplost waar het voor ontwikkeld is en bovenal te duur is voor wat het biedt.
Primair is het systeem om 2 redenen bedacht;
- het verminderen van het file leed, ofwel het oplossen van het verkeers infarct/mobiliteits vraagstuk.
- Direct daaraan gekoppeld verminderde emissie en aldus een vergroening van de samenleving.
Dit zijn bewust foutieve aannames (we worden hier doelbewust bedonderd), maar stategisch zeer uitgekookt.
Het aantal file`s zal niet verminderen ( zie enquete weggebruikers uitzending 17-11-2009 1 Vandaag). Hiermee zal ook niet voldaan worden aan de milieu eisen.
De overheid weet dit ook, en omdat het aantal gereden km`s niet afneemt (eerder toeneemt) zal de staatskas opnieuw een flinke injectie van de burgerlijke pecunia`s tegemoet kunnen zien.
Uiteraard zal er een fors ambtenaren apparaat moeten komen die toezien op implementatie en controle van een dergelijk systeem, het ontwikkelen en uitvoeren van technische infrastructuur, het onderhoud ervan zal eenaanslag op de schatkist zijn, waar de bodem reeds enige tijd zichtbaar is.
4 Het systeem is niet onfeilbaar
We zijn afhankelijk van het in de lucht houden van een Amerikaans GPS systeem, dat reeds achterstallig onderhouden is. ( zie;
http://weblogs.nrc.nl/opklaringen/" onclick="window.open(this.href);return false;)
De bewijslast ligt echter bij de gebruiker van dit kastje, met daaraan gekoppeld een strafmaat die in totale wanverhouding staat met de overtreding.
5 De oplossing voor dit probleem zo vergezocht is dat je niet anders kan concluderen dat er een dubbele agenda is.
6 De BPM wordt afgebouwd, maar de CO2 tax wordt ingebouwd, broekzak vestzak verhaal dus. We geven het beestje een andere naam en daarmee moeten we het maar voor waar aannemen.
7 De autorijder als niet autorijder dmv een "ingezetenen tax" mag opdraaien voor het missen van de provinciale opcenten.
Dit is op zich al zo absurd dat je net zo goed de wegenbelasting in tact kan laten.