Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Youp » 17 nov 2009, 13:21

wjn schreef:
Ferdinand schreef:Is er iemand voor eigenlijk? :lol:

Rico, helemaal mee eens. De overheid moet niet 'on-line' kunnen waken over de handel en wandel van de burgers als zij een rondje auto-sturen. Het is te verleidelijk om deze informatie te misbruiken. Dat wordt al gedaan met GSM-gesprekken in Rechtzaken, waarbij de Overheid dergelijke gegevsn opvraagd bij providers. Nee, ik heb er geen vertrouwen in dat met deze autoritten-informatie vertrouwelijk wordt omgegaan. Het voelt niet goed. Ik voorspel je dat de Overheid het kilometerheffen niet goed kan verkopen, en dat de maatregel wordt teruggedraaid voordat zij is geimplementeerd. "Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald", zullen we maar zeggen.
Ik ben wel voor km-heffing hoor :df: , maar niet dmv. een "black-box" en al helemaal niet dmv. een overheidsproject. We weten allemaal hoe overheidsprojecten lopen, ik heb nog geen koppen zien rollen vanwege schandalige overschrijding van budgetten.
En ik ben ook tegen de tarieven....

Ben benieuwd wat mijn 1:15 rijdende energielabel F boodschappenauto gaat kosten.... :roll: Niet dat ik die in 2012 nog rijd waarschijnlijk, maar dat ter zijde...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 13:24

Friso schreef:
Andre schreef:Yep dan koop ik een ook een motor. Een quad valt daar ook onder.

houd ik alleen het bedrijfsbusje.

En dan maar hopen dat ze in Den Haag de motor rijders niet zullen aanpakken?
Volgende prooi wordt de motor rijder.

Misschien is emigreren een optie. wie weet er nog een ideaal land?

Iets voor een topic. Wat is het beste land voor DF .cq emigratie

Ik denk al jaren aan emigreren, al vanaf 2001/2002. Zal er hopelijk vanaf een 10 jaar na nu van komen, ben ik 50 en de groeten....

Ik vraag mezelf altijd af: BEN IK NOU TROTS OP HET HUIDIGE NEDERLAND?

En dan kom ik maar op 3 dingen:
-Heineken bier(en dat is ook bocht tov andere bieren, maar 'n bocht is altijd goed)
-Deltawerken
-Afsluitdijk.

Meer niet.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 13:26

wjn schreef:Ik ben wel voor km-heffing hoor :df: , maar niet dmv. een "black-box" en al helemaal niet dmv. een overheidsproject. We weten allemaal hoe overheidsprojecten lopen, ik heb nog geen koppen zien rollen vanwege schandalige overschrijding van budgetten.
He, +1 eigenlijk.
Ik ben ook niet tegen een prijs per kilometer (= de vervuiler betaald) maar wel tegen de toegepaste techniek om dit voor elkaar te krijgen. Mee eens.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 17 nov 2009, 13:27

Robin schreef:
Friso schreef:
Andre schreef:Yep dan koop ik een ook een motor. Een quad valt daar ook onder.

houd ik alleen het bedrijfsbusje.

En dan maar hopen dat ze in Den Haag de motor rijders niet zullen aanpakken?
Volgende prooi wordt de motor rijder.

Misschien is emigreren een optie. wie weet er nog een ideaal land?

Iets voor een topic. Wat is het beste land voor DF .cq emigratie

Ik denk al jaren aan emigreren, al vanaf 2001/2002. Zal er hopelijk vanaf een 10 jaar na nu van komen, ben ik 50 en de groeten....

Ik vraag mezelf altijd af: BEN IK NOU TROTS OP HET HUIDIGE NEDERLAND?

En dan kom ik maar op 3 dingen:
-Heineken bier(en dat is ook bocht tov andere bieren, maar 'n bocht is altijd goed)
-Deltawerken
-Afsluitdijk.

Meer niet.
Noem dan Alfa of Hertog Jan, die zijn tenminste gebrouwen zoals het hoort. Zoals de Duitsers bier al eeuwen brouwen... Zonder meuk, zonder toevoegingen en zonder koppijn....

Zweineken... :roll: Het enige wat daar goed aan is, is de marketingstrategie die ze ooit gevoerd hebben.... "Premium".... My ass... :clap:
Laatst gewijzigd door Youp op 17 nov 2009, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 13:30

Hertog Jan rules!
Topbier inderdaad. :beer:
Het ging mij om de beeldspraak
Back on topic.

Peric

Bericht door Peric » 17 nov 2009, 13:44

Ferdinand schreef:
wjn schreef:Ik ben wel voor km-heffing hoor :df: , maar niet dmv. een "black-box" en al helemaal niet dmv. een overheidsproject. We weten allemaal hoe overheidsprojecten lopen, ik heb nog geen koppen zien rollen vanwege schandalige overschrijding van budgetten.
He, +1 eigenlijk.
Ik ben ook niet tegen een prijs per kilometer (= de vervuiler betaald) maar wel tegen de toegepaste techniek om dit voor elkaar te krijgen. Mee eens.
Hoezo 'vervuiler', zijn we nu al zo gebrainwshed dat we ook al aannemen dat het hele CO2-verhaal klopt?
Neh....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 13:48

ok Peric, haha, dan vervang ik 'vervuiler' door 'gebruiker'. De gebruiker betaald, vind ik ook goed.

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 17:24

duifjes.com schreef:
Friso schreef:
Rico schreef:Ferdinand, het graaien daar maak ik me nog het minst druk om..

Staatscontrole over mijn eigen bezit en mij als persoon... SCHANDELIJK.

We zijn toch allemaal al marionetten van de staat?
Zo voelt het voor mij zeker niet op dit moment sterker nog helemaal niet....ik kan doen wat ik wil op dit moment zonder ik me daarbij een marionet te voelen....alleen met dat kastje etc.........ik bepaal wat er met mijn spullen gebeurt.,.....

De vergelijking met dat elektronisch huisarrest idd........een gevangene is nu nog vrijer dan wij straks met dat kastje....

Ik wordt er gewoon zo boos van elke keer als ik eraan denk..............

ps. Romo post ook ff in offtopic voor de ontspanning :please:
Marionet misschien niet het juiste woord maar slaaf is ook niet de juiste bewoording.
Ik heb met dat kastje het gevoel dat "the Matrix" niet zolang meer duurt.je weet wel met zo'n stekker in je achterhoofd.

Ja je mag alles in Nederland ,zolang je maar niets doet. :angel:

Marionet voelen of marionet zijn is niet hetzelfde.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 nov 2009, 17:31

Hmm. Ik heb altijd al een BMW 850i en een 928(FL) willen hebben. Ik denk dat ik ze beide neem. :mrgreen:

Zo lang je er maar niet te veel mee rijdt in de spits.
Laatst gewijzigd door Ar op 17 nov 2009, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 17:32

@Friso.....nee ik heb echt het gevoel dat ik kan doen wat ik wil.......zo leef ik zo doe ik......ik doe echt waar ik zin in heb....

Maar goed....

Friso

Bericht door Friso » 17 nov 2009, 18:03

Het GEVOEL hebben dat alles kan .

Tom

Bericht door Tom » 17 nov 2009, 18:35

Rico schreef:Tom als we goede teksten en argumenten aanleveren voor de site wanneer kan die dan online ?
Rico als de site uit bijv. 5 a 6 pagina's tekst bestaat (zodat we iig een goed verhaal kwijt kunnen en mensen/sites ernaar kunnen verwijzen) dan moet dat aanstaand weekend wel lukken. Misschien wat eerder in ruwe vorm.
Voorwaarde is wel dat er hier een paar man opstaan om er echt wat werk in te steken (niet in de site an sich maar wel aan het idee om zoveel mogelijk mensen wakker te schudden; site is ook maar een onderdeel waar je je verhaal op doet, maar kost mij wel tijd). Niet dat het slechts wat losse flarden zijn vanaf een forum waar men vervolgens passief wat loopt te schelden.

ADV

Bericht door ADV » 17 nov 2009, 18:41

Voor die site heb ik evt wel cms liggen en wil me ook wel bemoeien met zoekmachine optimalisatie..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2009, 19:03

Hosting ist probleem ook niet :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 17 nov 2009, 19:07

Daarom. Actie. We lullen hier ook alweer een paar dagen.
:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2009, 19:22

Mooi mannen :thumbup:

Het doet me goed dat zeer velen zich aangesproken voelen en daar ook naar handelen...................

Keep up the good work :thnx:

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 19:56

:thumbup:

Even een nieuw topic openen waar we onze argumenten in zetten, verder geen discussie in dat topic, dat doen we hier verder.

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2009, 20:02

Ik help die site wel mee rond te spammen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2009, 20:16

NRC Handelsblad;

dinsdag 17 november 2009 door Marc Chavannes

Rekeningrijden via het Pentagon
Een zelden beschreven sleutelelement van het systeem van rekeningrijden dat het kabinet vrijdag aankondigde is de afhankelijkheid van GPS, het satelliet-stelsel dat door het Amerikaanse leger in de lucht wordt gehouden.

Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga. Hij beschrijft wat er gebeurt als het Pentagon de stekker er uit trekt. Een zo kort mogelijke uitleg en argumentatie:

“Het NL systeem voor rekeningrijden zal zijn gebaseerd op een kastje dat voor zijn positiebepaling afhankelijk is van GPS. Het gebruik van GPS (Global Positioning System) signalen is gemeengoed geworden in navigatiesystemen, mobiele telefoons en allerlei andere toepassingen. Het GPS bestaat uit een netwerk van 24 tot 32 satellieten en bijbehorende voorzieningen op aarde.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat dit systeem volledig wordt gerund door het Amerikaanse leger. Tot 2000 was het zelfs zo dat de plaatsbepaling voor het leger nauwkeuriger was dan de plaatsbepaling voor burgers. Door een politiek besluit werd dit verschil opgeheven.

Het onderhoud van GPS kost klauwen met geld. Ook de Amerikaanse overheid voelt de crisis. Het vervangingsprogramma voor satellieten heeft nu al meerdere jaren vertraging opgelopen.

Onlangs heeft de Amerikaanse rekenkamer (Accountability Office) zijn zorgen uitgesproken over het onderhoud van GPS en gewaarschuwd dat het systeem al in 2010 de eerste haperingen zou kunnen vertonen als er niet tijdig meer satellieten worden gelanceerd. Het leger heeft uiteraard met sussende woorden geprobeerd die zorgen weg te nemen.

(Links naar relevante artikelen onderaan dit bericht.)

Ongetwijfeld ziet u het gevaar: als het GPS hapert of uitvalt, werken niet alleen navigatiesystemen niet meer – ook systemen als het Nederlandse rekeningrijden vallen dan uit. En omdat het bij rekeningrijden om enorme bedragen gaat, is dat een groot risico voor de Nederlandse overheid. Een risico waarop we zelf geen invloed hebben.

Bij mijn weten is er geen vergelijkbare situatie waarbij de Nederlandse overheid zo’n groot deel van haar maandelijkse inkomsten volledig afhankelijk heeft maakt van het beleid van een ander land, in dit geval de Amerikaanse overheid en het onderhoud van GPS. Je zou je kunnen afvragen of dat wel verantwoord is.

Als Amerika ooit zou besluiten om het GPS systeem te laten vallen, of het door mismanagement onbetrouwbaar te laten worden, of vanwege zwaarwegende militaire belangen tijdelijk weer minder nauwkeurig te maken voor burgers – dan heeft Nederland direct een acuut geldprobleem. En dat niet alleen, vele Nederlandse burgers zijn op dat moment zelfs strafbaar. Moeten we dan papieren rittenstaten gaan invullen?

Het meest voor de hand liggende tegenargument is dat GPS ook voor Amerika zelf van levensbelang is. Natuurlijk is dat zo. Het systeem zal niet zomaar omvallen, het wordt op dit moment zelfs (met de nodige problemen) gemoderniseerd.

Neemt niet weg dat al deze ontwikkelingen een Amerikaanse aangelegenheid zijn. Nederland heeft daar geen enkele zeggenschap in. Het principiële punt blijft dat een deel van de inkomsten van de Nederlandse overheid afhankelijk wordt van een systeem dat volledig buiten de eigen invloedssfeer valt. En dat is gevaarlijk. Het maakt ons chantabel.

Alternatieven dan? Het alternatieve Europese Galileo-systeem moet nog worden uitgerold. En ook de Europese landen voelen de crisis in de portemonnee dus de vraag is hoe snel dit zal gaan. En de vraag is of het kastje in onze auto’s geschikt is voor beide systemen. Galileo bestaat nog niet en zal kinderziektes bevatten. Kun je kastjes maken die al op de nog niet bestaande techniek vooruitlopen? De ervaringen daarmee zijn niet gunstig.”

PS: De relevante URL’s:

Het rapport van de Amerikaanse rekenkamer: http://www.gao.gov/highlights/d09670thigh.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Een artikel daarover in de Guardian: http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... -breakdown" onclick="window.open(this.href);return false;

En de sussende woorden van Space Command: http://abcnews.go.com/Technology/Aheado ... 002&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2009, 20:18

die NL satelliet is toch i de lucht en nog preciezer ook...Galileo ofzo?

edit ja dus

http://sync.nl/tu-delft-test-galileo-sa ... auwkeurig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit resultaat van de TU Delft maakt de weg vrij voor de ontwikkeling van geavanceerde toepassingen van Galileo voor gecombineerde tijd- en plaatsbepaling. Betrouwbare satellietgegevens kunnen onder andere worden ingezet voor automatische landingen van vliegtuigen, landmeetkundige metingen, het bepalen van tektonische bewegingen of voor het doen voorspellen van weersomstandigheden.

allen

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door allen » 17 nov 2009, 20:30

Handig met een Caterham, zo'n kastje... :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2009, 20:38

hm, en misschien voor criminelen weer iets om bv bekende mensen te volgen als ze het systeem kraken?

lol @ allen...wat zal zo'n kastje wel niet wegen :roflol: scheelt als ze het in de tomtom stoppen merk je er niet veel van...echter je bent niet meer alleen...Big Brother is watching you...

allen

Bericht door allen » 17 nov 2009, 20:41

Nou Rene, ik maak me eerder zorgen over de diefstalgevoeligheid. :idea:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2009, 20:44

allen schreef:Nou Rene, ik maak me eerder zorgen over de diefstalgevoeligheid. :idea:
ja klopt, daar heb je een goed punt...geld dus voor alle open auto's en of met tent dakjes zeg maar...zal mij benieuwen inderdaad, ze kunnen dat nooit allemaal afdekken, of je moet dat ding verplicht overal meeslepen ofzo? :hammer: damn...echt klote het hele systeem.

kort door de bocht verhaal kilometerheffing, de gebruiker betaald, klinkt goed/fair, echter uitvoering uber FAIL :hammer:

romo

Bericht door romo » 17 nov 2009, 20:51

GTRene schreef:die NL satelliet is toch i de lucht en nog preciezer ook...Galileo ofzo?

edit ja dus

http://sync.nl/tu-delft-test-galileo-sa ... auwkeurig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit resultaat van de TU Delft maakt de weg vrij voor de ontwikkeling van geavanceerde toepassingen van Galileo voor gecombineerde tijd- en plaatsbepaling. Betrouwbare satellietgegevens kunnen onder andere worden ingezet voor automatische landingen van vliegtuigen, landmeetkundige metingen, het bepalen van tektonische bewegingen of voor het doen voorspellen van weersomstandigheden.

Daar zijn er nog maar 2 van in de lucht, en het moeten er 34 worden..........................dat gaat echt nog wel even duren.........................

Plaats reactie