Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2009, 09:28

Net een stukje Pauw en Witteman gezien. Ik wordt als kotsmisselijk als ik die grafkop van die PvdAso lul van een Samson zie. Maar weer uitgezet. :bag:

Geert, kom d'r maar in.

frankie

Bericht door frankie » 17 nov 2009, 09:29

Hans schreef:
frankie schreef:Jongens, jongens, da's een bericht uit de Telegraaf he..... :roll: :roll: :wink:
Hahaha, altijd leuk, van die wereldvreemde figuren die denken dat het allemaal wel me zal vallen. :bag:
Dat heet realiteitszin.... Zal best dat die bedragen en straffen ergens in het wetsvoorstel genoemd worden, maar dat betekent nog niet dat je dat bij een eerste of tweede "overtreding" direct aan je broek hebt hangen zoals in de Televaag gesugereerd wordt.. Aan dat soort straffen moet je denken bij herhaaldelijk en willens en wetens verstoren van de gegevens, ookwel frauduleus handelen genoemd. En dan hebben we het niet eens gehad over de bewijslast.

Ik heb professioneel vaak te maken met zo'n andere fijne instelling, de belastingdienst. Ook daar zijn de maximale boetebedragen fors, maar voor je werkelijk aan die bedragen komt heb je echt wel stelselmatig en moedwillig de "wet" overtreden. Die instelling is echt niet onredelijk, maar wordt wel zo afgeschilderd als er weer eens een forse naheffing op prive gebruik auto aan een Nederlander met Belgisch kenteken uitgedeeld wordt ofzo.

Kijk, dat je helemaal tegen het plan bent is prima, maar je kunt ook doorslaan na elk zgn nieuwsbericht.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 09:35

Moet ook erg lachen om die boeteregeling als je kastje het niet doet. En als je batterij nu op is? Da's een dure batterij. @Romo: we hebben Ilja pas nodig als we namens de DF-gedupeerden, een claim indienen bij De Staat. Wel op 'no cure - no pay' basis. Laat 'm nu nog maar even, met rooie wangen en tong uit de mond, door zijn interieurfolders heen bladeren.. :).

Kilometerheffing: dat is wel een voordeeltje voor DF-ers!
Trouwens jongens, we zijn er nog niet. Maar wij DF-ers gaan er wel op vooruit. Er zit natuurlijk een adder onder het gras voor ons allemaal.
Ik dacht, als je dus: als je autobezitter bent, en je rijdt helemaal niet, dan kost de auto je dus helemaal niets (naief dus) ook door het wegvallen van de motorrijtuigenbelasting. Nou, niets is minder waar! Want op de motorrijtuigenbelasting zit een Provinciale belasting: de zogenaamde 'opcenten'. Dat gaat om 1.3miljard per jaar aan belastingopbrengsten voor de Provincies. Door het wegvallen van de motorrijtuigenbelasting tgv. kilometerheffing, lopen de Provincies dit bedrag mis. Deze belastinginkomsten - die voorheen alleen werden betaald door de autorijders (dus de DF-ers:) - worden nu verhaald op iedereen. Dus wij krijgen allemaal wel te maken met een belastingverhoging, alleen wordt de groep die dat draagt veel groter.

Resume: De DF-er gaat er nog steeds netto op vooruit (moet 'ie niet te veel autorijden natuurlijk), maar dat de niet-autorijder(!) meer belasting gaat betalen. wooaaaaaaa! :lol:

edit1): dit is mijn meest rechtse post denk ik tot nu toe op dit forum. Schrijft wel lekker weg, zo lekker rechts voor z'n raap. heerlijk.
edit2): het is ook nog eens oud nieuws. maar toch nog steeds lekker om de te schrijven..
edit3): ik ben toch tegen het kastje (voorlopig),
Laatst gewijzigd door Sperdy op 17 nov 2009, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 09:46

duifjes.com schreef:Afbeelding
Even tussendoor: Schitterende Merecedes Duifjes.com, echt skitterend < op z'n DF's.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 10:00

Frankie ik rij al 21 jaar zonder die dreiging, waarom moet dat nu ineens wel ????

Vrijheid in mobiele verplaatsing zie ik als een heilig goed. Die vrijheid word nu zwaar beknot.

De landelijke onvrede groeit gigantisch, en dit is nog maar bij de mensen die er mee bezig zijn. Moet je voorstellen als straks de massa het door krijgt.

Mijn stem gaat of naar de VVD of naar de PVV. Ik reken op mijn manier wel af.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2009, 10:06

Je krijgt toch ter plekke last van plaatsvervangende schaamte als je die straffen leest..............de verhouding is totaal zoek...........

frankie

Bericht door frankie » 17 nov 2009, 10:13

Rico schreef:Frankie ik rij al 21 jaar zonder die dreiging, waarom moet dat nu ineens wel ????

Vrijheid in mobiele verplaatsing zie ik als een heilig goed. Die vrijheid word nu zwaar beknot.

De landelijke onvrede groeit gigantisch, en dit is nog maar bij de mensen die er mee bezig zijn. Moet je voorstellen als straks de massa het door krijgt.

Mijn stem gaat of naar de VVD of naar de PVV. Ik reken op mijn manier wel af.
Alle begrip voor Rico, daar ging het me in m'n reactie niet om. Ging me erom dat het nuanceren van een bericht in een boulevard krantje waarin met boetes en gevangenisstraffen gesmeten wordt, niet iedereen gegeven is :wink: :wink:

Ik ben overigens wel van mening dat alleen alle weerstand vanuit de burger die nu op gangn komt, al genoeg reden zou moeten zijn dit plan compleet af te blazen danwel te herzien.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 nov 2009, 10:34

Ha Frankie. Natuurlijk moet je berichten in de pers nuanceren. Zeker is het goed om mensen daar op te wijzen, helemaal mee eens! Maar nuance verkoopt niet en de brenger van het Nieuws weet dat. Denk dus niet dat je het de mensen kwalijk kunt nemen dat men wel zo reageert (overigens zeg jij dat ook niet, maar ik wilde dat even zeggen).

Ik wil hier graag wel aan toevoegen dat deze trend van communiceren op dit moment populair is, de kreet Populisme. Anders gezegd, kunnen scoren. Hedendaagse politieke bewegingen doen precies hetzelfde. Richten op voornamelijk onderbuikgevoel. Dat is het enige(!) instrument dat zij inzetten om kiezers aan zich te binden. Niets is doordacht of zorgvuldig doorberekend. Dat geeft ook helemaal niet, roepen zij. In de nuance, het feitelijke werk, schieten dergelijke bewegingen schaamteloos tekort, vreemdgenoeg - en dat is bijzonder - schrikt dat hun achterban niet af.

Terugkomend op mijn onderwerp: ook de pers stuurt aan op onderbuikgevoelens. De Telegraaf van oudsher, maar andere media - zeker met de sterke opkomst van commercie in medialand - volgen met rasse schreden. Dat is een waarneembare ontwikkeling. Het gaat om de aandacht, niet meer om nieuws. Gelukkig zijn er overigens nog wel nieuwsbronnen, die wel een goede en genuanceerde voorlichting geven. Dat nieuws altijd enigszins doordrenkt is van politieke voorkeur, vind ik niet erg. Als nieuwsverzamelaar, moet je je dus laten informeren door meedere bronnen.

Overigens ben ik tegen het kastje.
Vraagje tussendoor: Is er ook ontvangst in de Geleenstraat in Den Haag?

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:05

Hoe meer ik er over nadenk, des te meer vind ik dat er straks gewoon sprake is van een vorm van onteigening. Onder zware pressie dwingt de overheid mij (en uiteraard iedereen) om mee te werken aan het systeem. Mijn eigendommen worden feitelijk onder staatscontrole gezet. Ik heb niet meer de vrijheid om te beslissen wat ik met mijn eigendommen, de auto's dus te doen wat ik wil.

Wil ik er wel iets aan doen, dan is de dreiging van gevangenis straf en zware geldboetes gewoon een feit.

Ik heb mijn eigendommen betaald, ik ben eigenaar, en straks bepaald de overheid wat ik mag en vooral NIET mag met mijn eigendom.

Ik ben nu geen crimineel, maar werk ik niet mee aan het systeem dan word ik automatisch een crimineel. Dat dus zonder iets te doen (onder zware pressie meewerken).

Mensen toch dat kan toch helemaal niet...

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:08

1 ding.. en dan weet ik nu al.. als het kastje er komt.. en er is geen enkele andere mogelijkheid meer.. dan is het voor mij einde oefening met het geld uitgeven aan leuke auto's.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 nov 2009, 11:14

Verhuizen naar de Nürburgring, 's morgens wakkerworden met de geur van verbrand (autoband)rubber :whistle: .

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 11:18

OUD NIEUWS :bag:

Auto's van vóór 1987 hoeven niet zo'n kastje.

*Gaat op zoek naar Porsche 959*

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op 17 nov 2009, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 11:18

Die boete die ze hebben verzonnen.........laat me niet lachen.....is er in de wet niet iets waar staat "in de redelijke mate" ofzo?? dit gaat nergens over....niet in verhouding tot......laat ze V******** eerst andere zaken aanpakken die prio hebben..

1 ding weet ik zeker bij mij komt er zo'n kastje niet in!!! punt.uit.klaar...........

Wat is de volgende stap....een kastje in je huis???...........

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 11:18

Robin schreef:OUD NIEUWS :bag:

Auto's van vóór 1987 hoeven niet zo'n kastje.

*Gaat op zoek naar Porsche 959*

:mrgreen:

Idd ik ga als het kastje daadwerkelijk komt auto's rijden van voor 87.....

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 11:20

duifjes.com schreef:Wat is de volgende stap....een kastje in je huis???...........
Afbeelding

Ik ben natuurlijk ook tegen zo'n kastje.

MAAR als 't alléén km registratie is en niet tijdstip/plaatsgevoelig zou ik er wel mee kunnen en moeten leven....

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:20

Volgende stap is een kastje in je hoofd...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 11:21

Op autotrack.nl staan al 1979 auto's te koop van voor 1987 dus.... :bag:

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:23

Ja leuk en aardig, maar ik wil helemaal niet in een 25 jaar oude auto rijden.

Denk wel dat ik straks een motor ga kopen..mijn autoliefhebberij zal ik verschuiven naar motorliefhebberij..

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 11:24

Rico schreef:Ja leuk en aardig, maar ik wil helemaal niet in een 25 jaar oude auto rijden.

Denk wel dat ik straks een motor ga kopen..mijn autoliefhebberij zal ik verschuiven naar motorliefhebberij..

Deze is dan voor mij, ook nog sociaal acceptabel, een Peugeootje:
http://www.carclassic.com/stock.asp?Ref=EB31&Lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

1145kg en 'n 110 liter tank standaard.
Laatst gewijzigd door Robin op 17 nov 2009, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 nov 2009, 11:25

Rico als je eens goed gaat kijken....wat een mooie auto's zijn er te koop........die kosten alleen een 'beetje' onderhoud verder helemaal NIETS!

En als dan toch een Skoda moet gaan rijden......

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 17 nov 2009, 11:27

Een moddervette dikke amerikaan met pruttelende V8 lijkt me wel wat :)

Maar verder met Rico eens. Ouwe meuk zit ik ook niet op te wachten

Robin

Bericht door Robin » 17 nov 2009, 11:28

Tom schreef:Een moddervette dikke amerikaan met pruttelende V8 lijkt me wel wat :)

Maar verder met Rico eens. Ouwe meuk zit ik ook niet op te wachten

Dat zei ik ook toen ik de Playboyredactie belde ivm la Paay.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:29

Tom als we goede teksten en argumenten aanleveren voor de site wanneer kan die dan online ?

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2009, 11:31

De overheid kennende zullen ze eerst een hoop mensen een pre 1987 auto laten kopen, die ze vervolgens helemaal op laten knappen en dan die ook kmheffing laten betalen. :bag:

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2009, 11:33

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341 ... je___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nouja de reacties spreken boekdelen..

Plaats reactie