...vreemd blijft het wel. Een 125i/120d/123d mag 700/1200kg resp. ongeremd/geremd trekken; dus lijkt me dat een 135i dat minimaal ook zou mogen.
Goed nieuws! Hoe komt BMW er dan bij dat ze dat niet doen? Bedankt Erwin, ga er direct achteraan.erwin20vt schreef:Heb even gekeken in een onderdelen programma, zowel Brink als Westfalia leveren trekhaken met afneembare kogel voor de 135i coupe.
deze merken maken alleen trekhaken als het onder betreffende auto mag/kan.
Westfalia geeft zelfs aan dat er bij de dealer een afdek kapje leverbaar is om het gat in de bumper te dichten als de trekhaak gedemonteerd is
Beetje laat maar jaFerdinand schreef:Hoe bedoel je dat Niall? Is dat wel een afneembare trekhaak die onder een 135i mag?
RS2 wordt wel afgeknepen tot ~200 PK meen ik als er iets achter hingsteve smith schreef:135i is thermisch zodanig kritisch dat de fabrikant er geen trekgewicht voor vrijgeeft. Lees: Met 40 graden buitentemp + max belading + max geladen karretje konden de testers niet volle pijp de Stelvio o.i.d. op met een karretje zonder dat de auto aan de borrel ging. Om dezelfde rede geeft Audi geen trekgewichten op voor de S4 V8, RS6, etc. Terwijl de RS2 wel gewoon 1600kg mocht trekken. Maar ja, da's Porsche.....
Er rijden wel een aantal van bovengenoemde Audi's met achteraf gemonteerde haken, de haken van de normale modellen passen gewoon. Of je verzekering het slikt zie je op je groene kaart, als daar "AF" staat kun je er wat hun betreft gewoon een haak onder zetten. En de temperatuurmeter kun je zelf ook een oogje op houden... Paardentrailer achter 1-serie lijkt me niet zo'n goed plan als er voor de gewone modellen maar 1200kg opgegeven wordt.
Je hebt dus een grotere laten plaatsen; waar?FerdiACS1 schreef:Zo, gisteren een nieuwe IC laten plaatsen in mijn ACS1.35i. Resultaat? Geen spat meer vermogen. Wat dan wel? Nou simpel, behoud van vermogen. En dat is te merken. Wanneer je met standaard IC bijv. drie keer keihard doortrapte tot max rev, zakte het vermogen echt behoorlijk terug. De standaard IC kon de hete lucht niet meer koelen/verwerken. Gevoelsmatig zakte het vermogen met wel dik 10% terug. Nou, dat euvel is verholpen. Ik kan doortrappen nu wat ik wil, hij blijft gaan als een :banaan: . Wat een goeie upgrade is dit zeg, waarom doet BMW dat niet standaard?
Gebruikers op dit forum: Eric Z, Mark 320iS, wjt, Zed240 en 5 gasten