nielscoupe schreef:waar ik op zou letten bij aankoop van een e36
- Roest wielkassen achter
- Koude start ( klepstoters )
- Vanos geluid
- Montage punten van de diff op de auto wil nog wel eens scheuren
- Onderhoud van de auto en motor
Knot schreef:Jesper,
Denk ook aan dingen als wiellagers, fusees van de draagarmen, hardyschijf die versleten is (scheurtjes, bokken in de aandrijflijn) etc.
die E46... blijft bijna 7000 euro en er staat 10.000km meer op dan mijn E36 die ik voor 4000 meegenomen heb vorig jaar.... en er zit een bandjesding in zie ik...
Bedankt voor de tips heren.
Afgelopen woensdagavond langs geweest en de auto leek in zeer nette staat! Super strak in de lak, 0,0 roest, geen schades. Gewoon erg netjes! Blokje liep ook erg mooi stationair zonder bijgeluiden.
Vandaag zijn we voor de 2e keer gaan kijken, aangezien het afgelopen woensdag niet mogelijk was om een proefritje te maken en de wagen goed aan de onderkant te bekijken. Verkoper werkt bij een BMW dealer en had voor vandaag garage kentekens geregeld + de mogelijkheid om de wagen goed van onderen te zien. Ook dat beviel allemaal weer uitstekend, niets op aan te merken. Dus hebben we vandaag de BMW E36 328i uit 1996 gekocht.
Als 'ie geimporteerd is zal ik eens een aantal goede foto's maken.
Specs (grootste deel van de onderdelen zijn net een dik jaar oud):
- 25% platen sper differentieel.
- Bilstein B16 PSS9 schroefonderstel.
- Ophanging volledig in de zwarte Powerflex.
- Camberplates.
- Stalen remleidingen.
- Pagid remmerij.
- OMP deepdish 35mm alcantara stuur + OMP naaf.
- 2 x OMP WRC kuipstoelen met FIA keur + OMP 4 punts gordels met FIA keur.
- OMP schroefkooi met FIA keur.
- 1 set 17" wielen met r888 semi slicks en 1 set originele 17" bbs wielen met michelin sport pilot banden (voor in de regen).