Nu valt het enorm op dat de auto enige stijfheid ontbeert, zou het helpen als ik een veerpootbrug installeer? Of heeft dat geen enkel nut?
Veerpootbrug
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Veerpootbrug
Ik heb voor mijn vrouw (klinkt nog raar, pas vorige maand getrouwd) een Ford Escort Cabriolet gekocht. Liep het ding tegen het lijf en de de prijs was zodanig dat ik de auto niet "kon"laten staan. Zogenaamde "winterprijs"
Nu valt het enorm op dat de auto enige stijfheid ontbeert, zou het helpen als ik een veerpootbrug installeer? Of heeft dat geen enkel nut?
Nu valt het enorm op dat de auto enige stijfheid ontbeert, zou het helpen als ik een veerpootbrug installeer? Of heeft dat geen enkel nut?
- Knot
- Berichten: 41034
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Veerpootbrug
Dat kan de auto voor en achter een stuk steviger maken als je het rondom monteert.. Blijft de koets in het midden natuurlijk nogsteeds wat slapjes.
Denk dat het ontwerp ook meehelpt...
Maargoed, vind ze het zelf ook een probleem?
Denk dat het ontwerp ook meehelpt...
Maargoed, vind ze het zelf ook een probleem?
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Re: Veerpootbrug
Ik wil het eigenlijk alleen aan de voorkant doen, als ik een stang in de kofferbak zet dan scoor ik geen punten..
Of ze het zelf merkt... euh nee, ze kijkt mij vragend aan als ik het erover heb, maar ik zie toch duidelijk op een hobbelige weg de A stijl "bewegen". Als ik dat zou kunnen verhelpen met een veerpootbrug zou ik dat graag doen, maar vroeg me af het überhaupt iets zou helpen. Of dat het door de slechte stijfheid sowieso een "show"item zou zijn.
Op zich is het niet zo duur, maar om te kopen voor de mooi, nee.
Of ze het zelf merkt... euh nee, ze kijkt mij vragend aan als ik het erover heb, maar ik zie toch duidelijk op een hobbelige weg de A stijl "bewegen". Als ik dat zou kunnen verhelpen met een veerpootbrug zou ik dat graag doen, maar vroeg me af het überhaupt iets zou helpen. Of dat het door de slechte stijfheid sowieso een "show"item zou zijn.
Op zich is het niet zo duur, maar om te kopen voor de mooi, nee.
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Veerpootbrug
Heeft weinig nut ben ik bang. Die dingen zijn gewoon niet torsie stijf net als b.v. een Golf 1 cabrio. Als je zo'n auto opkrikt krijg je geen deur open of dicht...
Nog gefeliciteerd trouwens
Nog gefeliciteerd trouwens
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Veerpootbrug
Ja heeft zeker wat effect maar het blijft natuurlijk een slap oude gebakje. Dus geen wonderen verrichten.
Voor/achter is het beste.
En: Om 'em erop te kunnen krijgen zul je hem waarschijnlijk moeten opkrikken anders past ie niet...
(van z'n eigen gewicht komen de poten al dichter bij elkaar dan de originele maatvoering)
Mark.
Voor/achter is het beste.
En: Om 'em erop te kunnen krijgen zul je hem waarschijnlijk moeten opkrikken anders past ie niet...
(van z'n eigen gewicht komen de poten al dichter bij elkaar dan de originele maatvoering)
Mark.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Re: Veerpootbrug
Ik ben niet zo op de hoogte wat qua carrosseriestijfheid beter is een Golf of Escort. het lag ook niet in mijn bedoeling om wat te kopen, ik zag deze auto ergens staan en kon de auto niet laten staan. De prijs was dusdanig dat ik niet eens gereden heb met de auto, maar gelijk meegenomen
.
Dingen die je trouwens niet wil horen als je, je vrouw net een auto cadeau gegeven heb;
Welk pedaal is waarvoor?
Ze heeft 5 jaar geleden afgereden en nooit meer auto gereden sindsdien, dus eerst maar eens lessen. Na 5 uur les gaat het alweer een stuk beter (voordeel is als je er naast zit, je er niet achter rijdt
). Maar tijdens het mee rijden viel mij enorm op hoe erg het chassis beweegt.
Op zich is het wel een leuk ding, nieuw stoffen dak en een aardige kleur (persoonlijk), zitten we wat dingen aan, krasjes en deukjes, maar dan hoeft ze zich ook niet zo druk te maken dat ze wat schade rijdt.
De veerpootbrug en schokdempers achter zijn mijn "probleempjes", zij heeft niets in de gaten..
fotootje van het apperaat;

Dingen die je trouwens niet wil horen als je, je vrouw net een auto cadeau gegeven heb;
Welk pedaal is waarvoor?
Ze heeft 5 jaar geleden afgereden en nooit meer auto gereden sindsdien, dus eerst maar eens lessen. Na 5 uur les gaat het alweer een stuk beter (voordeel is als je er naast zit, je er niet achter rijdt
Op zich is het wel een leuk ding, nieuw stoffen dak en een aardige kleur (persoonlijk), zitten we wat dingen aan, krasjes en deukjes, maar dan hoeft ze zich ook niet zo druk te maken dat ze wat schade rijdt.
De veerpootbrug en schokdempers achter zijn mijn "probleempjes", zij heeft niets in de gaten..
fotootje van het apperaat;
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Veerpootbrug
Mijn advies is om het zo te laten
Maak je em voor stijver dan zit je toch nog met het feit dat de carros gewoon niet torsie stijf is. Ik heb eens rondom schokbrekers laten vervangen van de Golf 4 van m'n pa. Die dingen zijn ook nogal slap in de carros en met name als je een 3 drs hebt. Ik had gehoopt dat nieuwe dempers wat zouden verbeteren....qua rijden wel maar toen begon alles te piepen en te kraken in het interieur
Iets soortgelijks verwacht ik bij zo'n cabrio, aan de ene kant iets verbeteren, aan de andere kant wordt iets tegelijkertijd minder...
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Veerpootbrug
Een veerpootbrug is alleen maar goed voor lokale versteviging van de dempertorens bij een McPherson ophanging, voor totale chassisstijfheid doet zo'n ding niet zo veel.
Auto's met een McPherson ophanging aan de voorkant gaan vaak beter sturen met een veerpootbrug aan de voorkant, reden is dat de dempers daar een dragend onderdeel zijn. Verstevig je dat dan kunnen je dempers dus efficienter hun werk doen.
Auto's met een McPherson ophanging aan de voorkant gaan vaak beter sturen met een veerpootbrug aan de voorkant, reden is dat de dempers daar een dragend onderdeel zijn. Verstevig je dat dan kunnen je dempers dus efficienter hun werk doen.
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Re: Veerpootbrug
Bedankt voor de reacties, ben een beetje laat met reageren. Maar op 1 november dacht de bestuurder van een Kia Zaad dat de carrosserie inderdaad wat slap was en heeft deze geprobeerd de verstevigen door de voorkant van zijn auto in de achterkant te parkeren. De bestuurder "zag" het niet, wat toch knap is bij een rood stoplicht en T splitsing en een stilstaande auto voor hem.
Gelukkig gaat het al weer wat beter met mijn vrouw.
Gelukkig gaat het al weer wat beter met mijn vrouw.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Veerpootbrug
Das minder om te horen zeg! Beterschap, t zijn geen prettige ervaringen (van achter een tik krijgen).
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Veerpootbrug
Succes met herstel Jeroen!
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Re: Veerpootbrug
Ikzelf had niets, maar mijn vrouw heeft wat snijwonden in haar arm opgelopen en wat pijn in haar nek/rug. De klap was zo hard dat de rugleuning gebroken is van de bestuurder.
Ergste is dat mijn meisie niet meer durft te rijden, ze was sowieso al wat schrikkerig en durft nu helemaal niet meer te rijden.
kansloze actie van de kia man..
Ergste is dat mijn meisie niet meer durft te rijden, ze was sowieso al wat schrikkerig en durft nu helemaal niet meer te rijden.
kansloze actie van de kia man..
-
aapje
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46
Re: Veerpootbrug
Als ze weer goed hersteld is gewoon weer achter het stuur duwen, anders komt ze er nooit overheen. Sterkte daarzo 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
