romo schreef: orwellhadgelijk.nl


romo schreef: orwellhadgelijk.nl
Volgens de ANWB schrijft je auto met kilometerheffing minder afromo schreef:Hier kan je alvast checken wat het voor iedereen gaat betekenen;
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als dat ze een kentekenplaat kunnen verplichten?romo schreef: Hoe kan de overheid een kastje verplichten in je (prive) eigendom??
Daarmee kan je niet 24/7 gevolgd worden............Tom schreef:Net als dat ze een kentekenplaat kunnen verplichten?romo schreef: Hoe kan de overheid een kastje verplichten in je (prive) eigendom??
Das veel te passief..............................Nandor schreef:Allemaal mooi maar als ze echt willen komt dat ding er goed of kwaadschiks.
Ik moet het eerst nog zien :!:
Het is echt bizar wat je moet gaan betalen!!! Niet te geloven! En dit zijn dan de indicatieve kosten voor 2012, in 2018 is dit dus nog eens debiel veel hoger! Niet te geloven.romo schreef:Hier kan je alvast checken wat het voor iedereen gaat betekenen;
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Klein bedrag? Pinnen mag...wim breman schreef:Naarmate ik er meer over ga nadenken bekruipt me wel het nare gevoel dat de overheid de totale controle over de burgers wil krijgen, ik weet niet of ik nog wel in zo een land wil wonen.
Ik zeg het niet graag, maar hier heeft Hielke een punt.Hielke schreef:
Over de privacy. Gaat het kastje straks gebruikt worden om de burger 24/7 in de gaten te houden vwb de overschrijding van de wettelijk bepaalde max. snelheid? Ik zie het niet gebeuren. Nederlanders zijn, en dat blijkt hier op het forum al, ontzettend gevoelig voor Big Brother praktijken. Wettelijk mag het niet eens voor zover ik weet. Hooguit kan ik me voorstellen dat de logs in het geval van zware ongelukken met zwaar lichamelijk letsel of de dood tot gevolg gebruikt kunnen worden. Daar zou ik vrede mee hebben. Als privacy werkelijk je allerhoogste goed is en je de overheid (onszelf dus, want wij kiezen onze vertegenwoordigers) niet vertrouwt, dan moet je per direct je mobieltje de ploemp in gooien, want ook via het GSM netwerk is je wandel heel nauwkeurig na te gaan.
Zowel de VVD, de PVV als de SP verzetten zich tegen het plan van minister Eurlings (Verkeer) om de vaste autobelastingen om te bouwen tot een prijs per kilometer, bericht De Telegraaf. Volgens de minister komt dit dan neer op een prijs van 6,7 cent per kilometer.
VVD-Kamerlid Aptroot concludeerde dat de gemiddelde automobilist er dan forst op achteruit gaat. “Een automobilist is nu gemiddeld 800 euro per jaar kwijt aan bpm en mrb. Bij 12.500 kilometer per jaar is dat straks bijna 900 euro. Dat is een forse belastingverhoging.” En 12.500 kilometer per jaar is natuurlijk absoluut niet veel.
PVV-Kamerlid De Mos, die een column schrijft voor DDS, is bang dat de overheid weer eens zal doen wat het altijd doen: een heffing invoeren onder het motto dat de kostenverhoging wel ‘mee zal vallen,’ om de tarieven een paar jaar later fors te verhogen om zo de rijksinkomsten te verhogen. “Het tarief voor auto’s wordt puur bepaald op basis van CO2-uitstoot. Als de huidige klimaathype nog verder groeit, slaan ze straks door en verhogen de heffing nog veel verder”, zei de Mos.
Ook vinden beide rechtse Kamerleden dat de overheid helemaal het recht niet heeft noch moet hebben om het aantal kilometers dat men rijdt te berekenen door een kastje in iedere auto te plaatsen. Zoals Aptroot het verwoordde: “Zelfs in de Sovjet-Unie bestond er niet zo’n grote controle”.
Zelfs de Socialistische Partij is tegen het voorstel van Eurlings. Ja, echt waar, de partij wiens politieke doel is om de macht van de overheid ten koste van alles te vergroten, heeft een broertje dood aan de kilometerheffing. “Iemand die een vette luxewagen kan betalen, is straks met het verdwijnen van de bpm 30.000 euro goedkoper uit. Maar wie lang in een oud autootje rondrijdt, mag dat voordeel opbrengen.”
Eurlings liegt natuurlijk gewoon glashard als hij zegt dat de kilometerheffing de lasten voor de gemiddelde burger niet of nauwelijks zullen verhogen. Het doel van de heffing is namelijk om autorijden duurder te maken, waardoor men vaker het Openbaar Vervoer zal pakken en er minder files zullen zijn. Ondertussen hoopt men tegelijkertijd de rijksinkomsten te vergroten. Noem het maar de ‘twee-vliegen-in-één-klap’-methode.
Als Eurlings plan dus goed werkt zal autorijden nog duurder worden dan het al is. Maar kunt u echt het OV nemen? Natuurlijk niet. Wij zijn afhankelijk van onze auto – een feit waar Eurlings zich terdege van bewust is. We zullen dus gewoon net zoveel rijden als we nu doen, maar met minder geld in onze portemonnee. Dát zal nou echt het effect zijn van plan-Eurlings, verder niks.