Proef rijden in de E46 M3 bij BMW Apeldoorn....mooi niet dus
- RVV
Jordy bedoel je deze ?
[img:900:675]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_1.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_2.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_3.JPG[/img]
[img:900:675]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_1.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_2.JPG[/img]
[img:800:600]http://bmw.akris.nl/img_huissel/fullsize/61NRHV_3.JPG[/img]
-
Het is dat ik erbij was
We hadden om 12:00 afgesproken, auto staat mooi buiten klaar, groene platen erop, prima denk ik nog!
Beetje babbelen en aangeven dat we beide een uur hebben gereden voor deze M3.
STI samen bekeken en naar binnen om wat meer info te geven en vragen te stellen over de M3. Vervolgens idd gevraagd of we even konden rijden in een auto. "Nee" Huh?
Maar even een ritje gaan maken in de STI en voorzichtig gezegd dat ik dit wel een hele rare manier van zaken doen vind.
Bram eens en we zijn weer naar binnen gelopen.
Staan we een kwartier naast die auto, met nog steeds groene platen en gewoon klaar om gestart te worden
tot Bram dezelfde verkoper aanspreekt dat we hier niet voor gekomen zijn.
Auto stond mooi op slot dus het schooljongen idee was snel geboren......kansloos.
Blabla mensen komen binnen een uur rijden dus nee jullie niet en ik heb niemand die mee kan rijden, hertje achter de balie was prima geweest 8) maar goed.
Met een redelijke kater naar buiten waar Macboy ook stond.
Een heel groot nadeel is dat het echt een prachtige M3 is.
Verder was het uiteraard gezellig maar dit is geen manier om een auto te verkopen. Gemiste kans.
Resumerend:
-Van te voren gebeld.
-Aanrijden met 2, ok iig 1 echte auto('s).
-Beide twee uur rijden.
-Duidelijk interesse tonen
N.

We hadden om 12:00 afgesproken, auto staat mooi buiten klaar, groene platen erop, prima denk ik nog!
Beetje babbelen en aangeven dat we beide een uur hebben gereden voor deze M3.
STI samen bekeken en naar binnen om wat meer info te geven en vragen te stellen over de M3. Vervolgens idd gevraagd of we even konden rijden in een auto. "Nee" Huh?
Maar even een ritje gaan maken in de STI en voorzichtig gezegd dat ik dit wel een hele rare manier van zaken doen vind.
Bram eens en we zijn weer naar binnen gelopen.
Staan we een kwartier naast die auto, met nog steeds groene platen en gewoon klaar om gestart te worden

Auto stond mooi op slot dus het schooljongen idee was snel geboren......kansloos.
Blabla mensen komen binnen een uur rijden dus nee jullie niet en ik heb niemand die mee kan rijden, hertje achter de balie was prima geweest 8) maar goed.
Met een redelijke kater naar buiten waar Macboy ook stond.
Een heel groot nadeel is dat het echt een prachtige M3 is.
Verder was het uiteraard gezellig maar dit is geen manier om een auto te verkopen. Gemiste kans.
Resumerend:
-Van te voren gebeld.
-Aanrijden met 2, ok iig 1 echte auto('s).
-Beide twee uur rijden.
-Duidelijk interesse tonen
N.
-
Rico, jazeker dat is dé M3, ik vind 'm zodanig bloedmooi!
Echt zoals ik 'm direct zou kopen (eerst huis....eerst huis.....eerst huis.....
).
En nu ga je zeker vertellen dat hij net uit de kreukels is getrokken, van een drugsdealer is geweest of alleen maar dwars over Papenburg is gegaan
Echt zoals ik 'm direct zou kopen (eerst huis....eerst huis.....eerst huis.....

En nu ga je zeker vertellen dat hij net uit de kreukels is getrokken, van een drugsdealer is geweest of alleen maar dwars over Papenburg is gegaan

Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 25 nov 2006, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rico,
diezelfde mensen waren vorige week niet komen opdagen......
Wij hadden al zoiets van we hadden twee uur eerder moeten afspreken. want hij is net verkocht 8)
Ik hoor het hem nog zeggen "Wie het eerst komt, die het eerst maalt".
Kom pvd vanuit Amsterdam naar Apeldoorn.
Die andere M3 is redelijk gaaf. 10K meer he....
N.
diezelfde mensen waren vorige week niet komen opdagen......
Wij hadden al zoiets van we hadden twee uur eerder moeten afspreken. want hij is net verkocht 8)
Ik hoor het hem nog zeggen "Wie het eerst komt, die het eerst maalt".
Kom pvd vanuit Amsterdam naar Apeldoorn.

Die andere M3 is redelijk gaaf. 10K meer he....
N.
- Macboy
Nou ik was toevallig ook bij de dealer om de M3 te bekijken. Ze hadden de platen er al voor me opgezet. Wat een service ! En ik wilde niet eens rijden alleen kijken. Ja ding rijdt geweldig man !!!

Niet dus.
Kwam even kijken. Dat ding is inderdaad geweldig. Ziet er briljant uit. Binnenkant vind ik ook super met die m-ruitjes bekleding, maar niet veel mensen zullen dat mooi vinden. Kijkend naar de stoel is de zijwang van de rijdersstoel wel wat versleten, maar zal een dikke vent in gereden hebben vermoed ik.
Wel droomauto, maar zou niet de 18" eronder willen hebben (staan wat knullig met die binnenrand).
Behandeling van Bram was inderdaad zum kotzen. Maar goed, zou daar wel een mailtje aan willen besteden. Kijk, hoe erg de behandeling ook is. De auto is briljant, daar gaat het om. Onderhouden kun je in Den Bosch wel doen man !! Kopen dat ding
Verder stonden er wel auto's om van te smullen. Mooie 335i Touring met velgen, je wil niet weten: S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D !
En ook een fantastisch klinkende 550i kwam er aan met individual crème interieur

Later nog even willen sprinten met de M3 van Nandor, maar helaas reed ie richting Beekbergen ipv richting de snelweg met de Cooper S en 550i

Niet dus.
Kwam even kijken. Dat ding is inderdaad geweldig. Ziet er briljant uit. Binnenkant vind ik ook super met die m-ruitjes bekleding, maar niet veel mensen zullen dat mooi vinden. Kijkend naar de stoel is de zijwang van de rijdersstoel wel wat versleten, maar zal een dikke vent in gereden hebben vermoed ik.
Wel droomauto, maar zou niet de 18" eronder willen hebben (staan wat knullig met die binnenrand).
Behandeling van Bram was inderdaad zum kotzen. Maar goed, zou daar wel een mailtje aan willen besteden. Kijk, hoe erg de behandeling ook is. De auto is briljant, daar gaat het om. Onderhouden kun je in Den Bosch wel doen man !! Kopen dat ding

Verder stonden er wel auto's om van te smullen. Mooie 335i Touring met velgen, je wil niet weten: S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D !
En ook een fantastisch klinkende 550i kwam er aan met individual crème interieur

Later nog even willen sprinten met de M3 van Nandor, maar helaas reed ie richting Beekbergen ipv richting de snelweg met de Cooper S en 550i

- Dennis Cavallino
JE MOET NOOIT EEN 2e HANDS AUTO IN APELDOORN KOPEN!!!!!!!!!!!!
Dat is les 1 van de occassion markt
Les 2 is dat je ALTIJD gezeik hebt met autoverkopers uit Apeldoorn
Les 3 is dat je bijna ALTIJD opgelicht wordt door autoverkopers uit Apeldoorn.
Echt, ik heb nog NOOIT één positief verhaal gehoord van iemand die in Apeldoorn een occassion wilde kopen/heeft gekocht.
Het zijn allemaal boeven, merkdealers incluis!
Dat is les 1 van de occassion markt
Les 2 is dat je ALTIJD gezeik hebt met autoverkopers uit Apeldoorn
Les 3 is dat je bijna ALTIJD opgelicht wordt door autoverkopers uit Apeldoorn.
Echt, ik heb nog NOOIT één positief verhaal gehoord van iemand die in Apeldoorn een occassion wilde kopen/heeft gekocht.
Het zijn allemaal boeven, merkdealers incluis!
- Macboy
Ok. Ondanks dat ik moderator ben, laat ik het draadje van Dennis maar staan 
Nee. Auto kopen in Apeldoorn geldt natuurlijk niet voor de officiële dealers. Dus beetje onzin van Dennis. Dit verhaal van BMW is natuurlijk walgelijk, maar verder is er weinig mis met de dealer. Ik wordt altijd erg correct behandeld en kan vrijwel alles voor elkaar krijgen. Ook bij de verkoper die met Nandor en Bram sprak. Lag het toch aan hun kleding
Iets anders is de Sleutelbloemstraat en andere sjonnie-tentjes
Ilija

Nee. Auto kopen in Apeldoorn geldt natuurlijk niet voor de officiële dealers. Dus beetje onzin van Dennis. Dit verhaal van BMW is natuurlijk walgelijk, maar verder is er weinig mis met de dealer. Ik wordt altijd erg correct behandeld en kan vrijwel alles voor elkaar krijgen. Ook bij de verkoper die met Nandor en Bram sprak. Lag het toch aan hun kleding

Iets anders is de Sleutelbloemstraat en andere sjonnie-tentjes

Ilija
- RVV
LOL, nee joh dit is inderdaad een hele mooie auto, net even wat luxer dan de Apeldoorn M3. Vol leer mooie kleur ook, satnav, nouja voor wat het waard is en 19 inch Rutger wielen.
En 2004 auto, maar dat is weer iets minder van belang, liever de lage kilomterstand maar die zit ook goed met 35K. km.
In 2004 zijn er trouwens 80 coupes verkocht, 2005 11 stuks en 2006 1 stuk.
De M3 verkopen hebben een structureel probleem. De mensen die zakelijk een 2e hands M3 kopen komen gewoon niet uit met de bijtelling. En prive zijn er maar heel weinig mensen die pak em beet 40K 50K stukslaan op een gebruikte auto/M3.
En 2004 auto, maar dat is weer iets minder van belang, liever de lage kilomterstand maar die zit ook goed met 35K. km.
In 2004 zijn er trouwens 80 coupes verkocht, 2005 11 stuks en 2006 1 stuk.
De M3 verkopen hebben een structureel probleem. De mensen die zakelijk een 2e hands M3 kopen komen gewoon niet uit met de bijtelling. En prive zijn er maar heel weinig mensen die pak em beet 40K 50K stukslaan op een gebruikte auto/M3.
-
- Dennis Cavallino
Dat je niet serieus genomen wordt komt niet alleen bij autodealers voor. Vrienden van ons stonden een keer bij hun favoriete restaurant. Normaal zijn ze stamgast en hoeven ze niet te reserveren. Nu kwamen ze linea recta van een beurs in Milaan. Dus geen pak aan, maar een oude spijkerbroeg en 'weekend' overhemd (was begin jaren '90, die kleding is nu pas hip, lol).
Ze kwamen er niet in volgens de portier. 'Hier eten alleen mensen van niveau'.
Ze barsten in lachen uit.
Lopen terug naar hun Jaguar XJR-S (3 van in NL). Dat was toen een uberauto. Even een burnout gemaakt voor de neus van dat snotventje en op naar het eerste sterrenrestaurant in de omgeving.

Ze kwamen er niet in volgens de portier. 'Hier eten alleen mensen van niveau'.
Ze barsten in lachen uit.
Lopen terug naar hun Jaguar XJR-S (3 van in NL). Dat was toen een uberauto. Even een burnout gemaakt voor de neus van dat snotventje en op naar het eerste sterrenrestaurant in de omgeving.

- markk
Belachelijk verhaal.
Hoe kan het ook. Ik bel in 2000 een Porsche dealer op dat ik redelijk gescoord heb met wat aandelenopties en mezelf wil tracteren op een BoxsterS en vraag hoe dat met dergelijke auto's gaat qua verkoop.
Kom, op afspraak, langs en ik direct rijden in een BoxsterS tiptronic. Kom teleurgesteld terug (vanwege de tiptronic). Leg het uit en krijg vervolgens direct de sleutels van een 2.7 handbak mee. "Ga nog maar ff sturen".
Kom helemaal enthousiast terug en we nemen de configuratie/opties van de auto door en loop met offerte de deur uit. Week later zijn we het eens over de korting, komt er een principe krabbel onder de offerte maar bespreek dat ik er nog niet uit ben qua onderstel (sport of niet) en 17" of 18". Geen probleem. Ik kon een week later in Leusden een demo ophalen met 17" en gewoon onderstel, hiermee naar Amsterdam rijden en vervolgens in een demo stappen met sportonderstel en 18". Mocht gewoon een hele dag rijden van ze...
Mark.
Hoe kan het ook. Ik bel in 2000 een Porsche dealer op dat ik redelijk gescoord heb met wat aandelenopties en mezelf wil tracteren op een BoxsterS en vraag hoe dat met dergelijke auto's gaat qua verkoop.
Kom, op afspraak, langs en ik direct rijden in een BoxsterS tiptronic. Kom teleurgesteld terug (vanwege de tiptronic). Leg het uit en krijg vervolgens direct de sleutels van een 2.7 handbak mee. "Ga nog maar ff sturen".
Kom helemaal enthousiast terug en we nemen de configuratie/opties van de auto door en loop met offerte de deur uit. Week later zijn we het eens over de korting, komt er een principe krabbel onder de offerte maar bespreek dat ik er nog niet uit ben qua onderstel (sport of niet) en 17" of 18". Geen probleem. Ik kon een week later in Leusden een demo ophalen met 17" en gewoon onderstel, hiermee naar Amsterdam rijden en vervolgens in een demo stappen met sportonderstel en 18". Mocht gewoon een hele dag rijden van ze...
Mark.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
Maar dat zijn ook je vaste adressen, net als voor mij de Beier, ik kan maandag bij wijze van spreke in alle auto's die in handelsvoorraad zitten rijden, ja zelfs de Bentley GT. Maar dat komt omdat ze je kennen. Ik zal overigens nooit misbruik maken van proefrijden alleen als het zo uitkomt of als er een auto is waarvan ik heel graag wil weten hoe die rijd, zoals bv de 335i coupe. Maar proefrijden om te proefrijden zal ik nooit doen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is wel waar natuurlijk, en idd misbruik maken doe ik dus ook niet, eigenlijk ben ik er zeer terughoudend in..........................Rico v Velzen schreef:Maar dat zijn ook je vaste adressen, net als voor mij de Beier, ik kan maandag bij wijze van spreke in alle auto's die in handelsvoorraad zitten rijden, ja zelfs de Bentley GT. Maar dat komt omdat ze je kennen. Ik zal overigens nooit misbruik maken van proefrijden alleen als het zo uitkomt of als er een auto is waarvan ik heel graag wil weten hoe die rijd, zoals bv de 335i coupe. Maar proefrijden om te proefrijden zal ik nooit doen.
- Dennis Cavallino
Zo heb ik ooit een proefrit aangevraagd via de Jaguar Importeur. Klanten van me die ik vroeger als chauffeur reed hadden vaak een XJ. Ze vragen me vaak om advies, of mijn mening over auto's in hun segment. Toen het nieuwe model uit was heb wilde ik direct rijden in de nieuwe XJ.
Belt de dealer in Rotterdam mij op. Hij had een topmodel geregeld. Dat wilde ik niet, want die mensen reden ook altijd in de minst gemotoriseerde versie. Maar het verschil tussen een kleine Diesel of de nieuwe V6 leek me interessanter dan een V8. Als het niet tegenvalt, vinden die mensen het al prima. Het motto: hoe sneller, hoe beter. Staat niet in hun wensen lijstje. Oud geld he....
Enfin, afspraak gemaakt, toch maar met de V8 dan. Ik had geen haast, dus zat 3 weken tussen. De dag voordat ik wil rijden word ik gebeld.
'Wat doet u voor werk?'
'Weet u wel dat dit een hele dure auto is?'
Langer heb ik het niet uitgehouden aan de telefoon en ik heb meteen geannuleerd.
Bij andere dealers nooit last van. Ik tank ook (bijna) altijd zelf de auto af na een proefrit, wel zo netjes vind ik, maar de meeste dealers vinden dat belachelijk. 'Daar is dat kreng toch voor!'.
Belt de dealer in Rotterdam mij op. Hij had een topmodel geregeld. Dat wilde ik niet, want die mensen reden ook altijd in de minst gemotoriseerde versie. Maar het verschil tussen een kleine Diesel of de nieuwe V6 leek me interessanter dan een V8. Als het niet tegenvalt, vinden die mensen het al prima. Het motto: hoe sneller, hoe beter. Staat niet in hun wensen lijstje. Oud geld he....
Enfin, afspraak gemaakt, toch maar met de V8 dan. Ik had geen haast, dus zat 3 weken tussen. De dag voordat ik wil rijden word ik gebeld.
'Wat doet u voor werk?'
'Weet u wel dat dit een hele dure auto is?'
Langer heb ik het niet uitgehouden aan de telefoon en ik heb meteen geannuleerd.
Bij andere dealers nooit last van. Ik tank ook (bijna) altijd zelf de auto af na een proefrit, wel zo netjes vind ik, maar de meeste dealers vinden dat belachelijk. 'Daar is dat kreng toch voor!'.

-
Kansloos maar zoals verwacht. Ik ben er toen ook geweest.
Jammer maar zo gaat dat bij BMW. Dit is geen uitzondering, wen er maar vast aan.
Maar stuur ze een mailtje met de URL van dit topic. Ik zie in dit topic minstens vijf personen posten waarvan ik gok dat ze morgen het geld voor zo'n auto contant op tafel kunnen leggen, als het moet. En diezelfde personen zullen nu ook nooit wat bij BMW Apeldoorn kopen. In ieder geval slechte reclame voor zo'n zaak, als dat hier op een forum staat met autoliefhebbers die de dikste auto's kunnen rijden.
Jammer maar zo gaat dat bij BMW. Dit is geen uitzondering, wen er maar vast aan.
Maar stuur ze een mailtje met de URL van dit topic. Ik zie in dit topic minstens vijf personen posten waarvan ik gok dat ze morgen het geld voor zo'n auto contant op tafel kunnen leggen, als het moet. En diezelfde personen zullen nu ook nooit wat bij BMW Apeldoorn kopen. In ieder geval slechte reclame voor zo'n zaak, als dat hier op een forum staat met autoliefhebbers die de dikste auto's kunnen rijden.
-
Beroerde gang van zaken. Dus als je eerst niet komt opdagen en een week later een nieuwe afspraak hebt, dan ben je wel serieus geïnteresseerd?
Heb het zelf ook wel eens meeggemaakt trouwens, voor een tamelijk gewone wagen. Afspraak gemaakt, enkele uren vrij genomen, kom ik daar, is de auto niet beschikbaar. We hebben nog wel een grijs kenteken, daarin kunt u wel rijden. Ja dag.
Heb het zelf ook wel eens meeggemaakt trouwens, voor een tamelijk gewone wagen. Afspraak gemaakt, enkele uren vrij genomen, kom ik daar, is de auto niet beschikbaar. We hebben nog wel een grijs kenteken, daarin kunt u wel rijden. Ja dag.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Brava
Ja, hé. Dat zeiden ze waarschijnlijk alleen maar omdat ie net even weg was op een andere proefrit.Wouter81 schreef:Pfff, rare gang van zaken.
Ik kwam vanmiddag met een gare Golf 3 bij de Beier en kon als ik wou zo ff in de nieuwe Cooper S proefrijden. Helaas was 'tie net even weg vanwege een andere proefrit. Maar toch, zo kan het ook.

- Dennis Cavallino
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
HahaBrava schreef:Ja, hé. Dat zeiden ze waarschijnlijk alleen maar omdat ie net even weg was op een andere proefrit.Wouter81 schreef:Pfff, rare gang van zaken.
Ik kwam vanmiddag met een gare Golf 3 bij de Beier en kon als ik wou zo ff in de nieuwe Cooper S proefrijden. Helaas was 'tie net even weg vanwege een andere proefrit. Maar toch, zo kan het ook.

- RVV