Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door romo » 15 nov 2009, 10:07

Zoals vermeld heb ik een PB naar Iija gestuurd, met een voorstel tot actie daar ik vind dat ik ( en met mij vele Nederlanders) in mijn grondrechten wordt aangetast, namelijk mijn persoonlijke vrijheid, het recht om niet gevolgd te worden 24/7.

Nu heb ik ook even wat verder onderzoek gedaan;

Onze persoonlijke vrijheid is in de GW (Grondwet) geregeld; art nr 10-13, later ook in de wet Persoonsbescherming.

Die is veel te vaag IMHO

Ook is het zo dat (in Nederland althans) EU wetgeving boven de nationale wetgeving gaat. Nederland (alsook België) moet de rechterlijke macht alle wetgeving en bestuur direct aan het EVRM (EuropeesVerdrag Voor de Rechten van de Mens) toetsen (art 94 Grondwet Nederland). Art 8 van het EVRM handelt over; Privacy.
Daar ligt onze kans als ik het goed begrijp. We moeten dit op EU niveau gaan uitspelen.

Nu ben ik geen jurist, maar die hebben we hier wel, het antwoord was; ik kom er op terug!

Hans

Bericht door Hans » 15 nov 2009, 10:08

luco hornsveld schreef:
Welke partijen zijn falikant tegen deze oplossing?
Dan ga ik daarop stemmen :clap:
PVV en SP, de VVD was eerst voor en nu ze in de oppositie zitten zijn ze tegen. Ik weet wel waar mijn stem straks naar toe gaat.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 10:09

duifjes.com schreef:Als je ook leest en er goed over nadenkt.....hoe dure en moeilijk oplossing dit is...waarom niet alles in de brandstofprijs en klaar ben je....hoe meer je rijdt des te meer betaal je eerlijk en simpel.......of heeft iemand in de 2de kamer een familie/vriendje die deze oplossing dadelijk gaat leveren.....
Daar zitten ook nadelen aan, grens bewoners kunnen in duitsland gaan tanken.
Oldtimers betalen dan ook
Motorrijders betalen dan mee
Buitenlanders betalen niet of bijna niet mee.
Dus zal zon beetje op dezelfde inkomsten uitkomen maar geen 4 miljard investeren.
Denk eerder dat sommige politici vriendjes hebben die dat gps kastje gaan leveren :bag:

Als ze dat doen ga ik iig in duitsland tanken :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 15 nov 2009, 10:12

En ik in DLd wonen... :evil:

Hans

Bericht door Hans » 15 nov 2009, 10:13

duifjes.com schreef:Als je ook leest en er goed over nadenkt.....hoe dure en moeilijk oplossing dit is...waarom niet alles in de brandstofprijs en klaar ben je....hoe meer je rijdt des te meer betaal je eerlijk en simpel.......of heeft iemand in de 2de kamer een familie/vriendje die deze oplossing dadelijk gaat leveren.....
Simpel komt niet voor in het woordenboek van een politici, die verzinnen het liefst draken van "oplossingen" die miljarden kosten om het te realiseren, honderden miljoenen kosten om in stand te houden, vele duizenden ambtenaren nodig hebben om het systeem te runnen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2009, 10:17

Art 8 EVRM

Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privéleven, familie- en gezinsleven
Een ieder heeft recht op respect voor zijn privéleven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 10:20

romo schreef:Art 8 EVRM

Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privéleven, familie- en gezinsleven
Een ieder heeft recht op respect voor zijn privéleven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Dan gooien ze het toch daarop?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 nov 2009, 10:25

Idd. wij zullen altijd aan het kortste eind trekken.......ze verzinnen toch weer wat om het door te drukken......

Hans

Bericht door Hans » 15 nov 2009, 10:27

luco hornsveld schreef:Ik zou toch echt een aparte website opzetten met een aantal rekenvoorbeelden en alle nadelen.
Tevens mogelijkheid tot inschrijven zodat je daadwerkelijk wat kan gaan doen.
Verhaaltje rondstrooien (met alle respect) gaat denk ik niet werken.
Ik denk dat als je een goede duidelijke website op zet waar je mensen een online petitie kan laten tekenen het mischien wel iets kan worden, er zijn genoeg autogerelateerde site's die het verder kunnen verspreiden. als je dat dan door kan koppelen naar politieke partijen (SP, VVD en PVV) die daar dan verder mee kunnen in de Tweede Kamer. Want al dat gelul dat er genoeg draagvlak is onder de bevolking geloof ik niet. (anwb, RAI, werkgeversorganisatie's noem ik geen bevolking) Als het draagvlak onder de bevolking echt zo groot was schreven ze wel een referendum uit.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 10:30

Hans schreef:
luco hornsveld schreef:Ik zou toch echt een aparte website opzetten met een aantal rekenvoorbeelden en alle nadelen.
Tevens mogelijkheid tot inschrijven zodat je daadwerkelijk wat kan gaan doen.
Verhaaltje rondstrooien (met alle respect) gaat denk ik niet werken.
Ik denk dat als je een goede duidelijke website op zet waar je mensen een online petitie kan laten tekenen het mischien wel iets kan worden, er zijn genoeg autogerelateerde site's die het verder kunnen verspreiden. als je dat dan door kan koppelen naar politieke partijen (SP, VVD en PVV) die daar dan verder mee kunnen in de Tweede Kamer. Want al dat gelul dat er genoeg draagvlak is onder de bevolking geloof ik niet. (anwb, RAI, werkgeversorganisatie's noem ik geen bevolking) Als het draagvlak onder de bevolking echt zo groot was schreven ze wel een referendum uit.
Ik meen serieus dat dit echt iets is voor het "nieuwe" DF.
Als uit een peiling al blijkt dat 62% tegen is, dan lijkt er me genoeg draagvlak om van alles in gang te zetten.
Ik heb geen verstand van websites e.d. maar wil me er best voor inzetten met een paar anderen.

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 10:47

Propaganda om burgelijke ongehoorzaamheid te stimuleren. Online petetities is een mogelijkheid. Weef niet of dat krachtig genoeg is.

Max V

Bericht door Max V » 15 nov 2009, 10:54

Mijn stem heb je, plus die van mijn familie, mijn vriendin en haar familie en iedereen die ik ken... Wat een verschrikkelijk toekomstperspectief is dit :(

Marc R

Bericht door Marc R » 15 nov 2009, 11:00

I'm in.....(had ik dat al gezegd??) :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 15 nov 2009, 11:09

De provincies moeten nu nieuwe belastingen gaan verzinnen.
Maar wacht effe... De regering krijgt straks nog steeds hetzelfde binnen, maar dan op een andere manier. En daar kunnen ze niet een deel van weer aan de provincies geven? Want het uitgangspunt is tenslotte het terugdringen van de files. Tenminste, dat wordt tot nu toe elke keer beweerd.
Dus bij voorbaat klopt de stelling van Bos al niet. Het is niet zo dat ook de automobilisten dan duurder uitzijn, maar ook de burger zonder auto. (die zijn er niet veel trouwens denk ik)

Ik heb niet veel te makken, maar als er een website opgezet gaat worden wil ik ook best een tientje bijdragen hoor, kom maar op met dat rekeningnummer.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2009, 11:34

Denk dat een website een goed idee is en het vrij simpel is om tienduizenden stemmen te krijgen, als je deze site op de diverse fora en andere platforms bekend maakt. Tom is goed in websites bouwen.

Echter, als je wat wilt moet je IMO een rechtzaak beginnen. Leuk als je met 98.000 uitgeprinte handtekeningen aankomt in Den Haag maar daar trekken ze zich toch niets van aan. Ik ben geen jurist maar wellicht is het handig om als ondersteuning te hebben bij een eventuele rechtzaak. De kosten van zo'n zaak kun je regelen dmv. donaties. Denk dat er HEEL VEEL mensen zijn die met alle liefde 20 euro willen doneren of nog veel meer, om dit tegen te houden. Moet, als je het groot aanpakt, niet zo'n probleem zijn om enkele tienduizenden euro's bijelkaar te harken.

Als macboy volgend jaar in een E92 M3 rondrijdt weten we dat het een succes was ;)

Tot zover eerst mijn inbreng en mening. Goed dat romo eea. in werking zet en Tom aanbood een website te kunnen bouwen. Zitten hier veel ondernemers van allerlei vakgebieden, veel kennis en kunde dus om iets op te zetten.

Sander

Bericht door Sander » 15 nov 2009, 11:36

Gisteren nog even wezen kijken naar de nieuwe auto van m'n schoonzus en daarna een stukje gereden.
Op een gegeven moment kwam dit verhaal mij naar boven en zei ik; "Moet je nagaan dat je straks voor dit rondje rijden een rekening krijgt..."

We waren er allemaal stil van en konden ons dit totaal niet voorstellen.. Waar gaat het heen :bag: :roll:

Andre

Bericht door Andre » 15 nov 2009, 11:41

De km heffing op zich mits de tarieven bevroren worden zou nog kunnen. En de BPM en CO2 tax verdwijnt en geen extra gem. belastingen.

Maar het grote punt is de kastjes die aan boord komen dat is de grootste inbreuk op je privacy. Daar moeten ze maar wat anders op bedenken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2009, 11:44

Da's het hele punt. De discussie moet niet zozeer over de km heffing gaan denk ik, daar is nog iets voor te zeggen (hoewel je zoiets ook via accijnzen kunt regelen). Het gaat erom dat we niet zo'n track/trace GPS kastje in de auto willen. Denk dat daar de hele zaak (website, rechtzaak ed.) op gericht moet zijn. Da's een grove privacyschending, die ongetwijfeld misbruikt zal gaan worden door de overheid.

Betalen per kilometer best (en daarmee alle andere belastingen weg), maar niet 24/7 gevolgd worden door een kastje.

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 11:56

Bron: Telegraaf

15 nov 2009 05:30
'Ik geloof er geen fluit van'

"Heb ik net zo'n mini-auto gekocht, een Toyota Aygo, omdat ik dan vanaf volgend jaar geen wegenbelasting hoef te betalen, komen ze opeens met dit plan! Kost me toch drie cent per kilometer."
Harry Kloek uit Amstelveen kan er met zijn pet niet bij, net zoals de meeste weggebruikers in het land hun bedenkingen hebben bij de kilometerheffing. René Verhagen (23) uit Moordrecht denkt niet dat het systeem de dagelijkse ergernis zal oplossen. ,,Er zijn gewoon te veel auto's in Nederland." Ook vreest René dat hij straks niet goedkoper uit zal zijn omdat hij toevallig weinig kilometers maakt. ,,Als het eenmaal loopt, verzinnen ze wel weer een nieuwe heffing, zodat we toch weer gepakt zullen worden."

Belonen

Isabella de Bruin uit Vlaardingen (20) rijdt dagelijks zestig kilometer van en naar haar werk. "Dat gaat niet op de fiets. Dus zal ik de auto ook niet laten staan." Isabella oppert automobilisten te belonen voor spitsmijden, zoals onlangs als proef op de A12 is gebeurd. Daar kreeg een geselecteerde groep automobilisten vier euro beloning per zone wanneer zij de spits meden. ,,Dat zou ik zeker gaan proberen", zegt ze.

Bij het Shell-station in Gouda noemt Albert Harder (47) de kilometerheffing 'een goede zaak'. ,,Zo komen de lasten bij de mensen die de meeste kilometers maken. Ik heb al een sommetje gemaakt en denk dat mijn kosten gelijk blijven. Toch geloof ik niet dat we straks van de files af zullen zijn." Automobilist Van der Eijk (70) noemt de heffing een sprookje. ,,Ik geloof er geen fluit van dat dit het fileprobleem gaat oplossen. Ik zal er in ieder geval geen kilometer minder om gaan rijden."

Johan Lodewijckx vreest ongelijkheid. "Alweer geldklopperij, want de leaserijders die privé met hun dikke auto's rond racen worden natuurlijk weer door de werkgevers gecompenseerd en het gepeupel mag weer extra inkomsten genereren voor onze staatskas." " Th. F. van Lente heeft zijn buik vol van het kabinet. "Meer dan honderd miljoen facturen per jaar. Hoeveel ambtenaren zijn daar voor nodig? Plus alle kosten voor installatie en onderhoud van de detectieapparatuur en de kastjes in de auto's?"

Halvering

Albert Hellings uit Geldrop gelooft helemaal niets van de beoogde effecten van de kilometerheffing. "Een halvering van de files? Welnee! Misschien heeft het een klein effect, maar het is gewoon een ordinaire melkkoe. Ik ben chauffeur van beroep. We betalen ons al blauw aan dat eurovignet. Als die heffing straks te weinig oplevert, dan vinden ze wel iets anders om ons het geld uit de zak te kloppen. Nee hoor, mensen blijven autorijden. Je zal toch naar je werk moeten, hoe dan ook." Voor Mark Bierens uit Eindhoven zal de kilometerheffing financieel gunstig uitvallen, zo verwacht hij. "Ik rij weinig, zo'n duizend kilometer per maand. Ik vind het wel een gemakkelijk systeem. Je bepaalt zelf hoeveel autorijden je kost. Maar de stelling dat de files daardoor gaan slinken, daar geloof ik niets van. Ik denk niet dat mensen de auto meer zullen laten staan, ik niet in elk geval."

Onbetrouwbaar

Ad Thijssen uit het Brabantse Heeze vindt de kilometerheffing in principe een goed plan. "Probleem is alleen dat de politiek onbetrouwbaar is. Bos heeft al aangegeven dat het wel voldoende moet opleveren, en daar ga je dan meteen weer. En wat gaat het ons kosten als Eurlings is vertrokken? Het kan wel eens een ordinaire melkkoe worden." Dieselrijdster Doetie Krikken uit de Friese stad Drachten maakt zich wel zorgen. ,,Het wordt toch minder aantrekkelijk met zo'n kilometerheffing."

Frans Bosman vreest gedoe. ,,Ik rij twaalfduizend per jaar, dus dat loopt voor mij los. Maar wat betekent dit voor al die mensen die voor hun werk afhankelijk zijn van de auto? Die rijden niet voor de lol. De klant kan dat ook gaan merken." Sietse Tabak heeft een winkel in de Friese plaats. ,,Ik rij twintigduizend per jaar. Ik heb mijn bedrijf in Drachten dus met de kilometers loopt het wel los, ik ben niet zoveel in de buitendienst. Maar goed, wel even zien! Ik hoop dat ik iets goedkoper uitkom."

Marc R

Bericht door Marc R » 15 nov 2009, 11:57

Wouter81 schreef:Da's het hele punt. De discussie moet niet zozeer over de km heffing gaan denk ik, daar is nog iets voor te zeggen (hoewel je zoiets ook via accijnzen kunt regelen). Het gaat erom dat we niet zo'n track/trace GPS kastje in de auto willen. Denk dat daar de hele zaak (website, rechtzaak ed.) op gericht moet zijn. Da's een grove privacyschending, die ongetwijfeld misbruikt zal gaan worden door de overheid.

Betalen per kilometer best (en daarmee alle andere belastingen weg), maar niet 24/7 gevolgd worden door een kastje.

+ 5 miljard........ :bignews: HIER GAAT HET OM!!

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 12:02

Wouter81 schreef: Tot zover eerst mijn inbreng en mening. Goed dat romo eea. in werking zet en Tom aanbood een website te kunnen bouwen. Zitten hier veel ondernemers van allerlei vakgebieden, veel kennis en kunde dus om iets op te zetten.
Precies, weet zeker dat we met de mensen op DF (zonder link met DF; het moet wel onafhankelijk overkomen en niet van een stel 'hardrijders') prima kunnen opzetten.
Wat hebben we nodig?
- jurist; voor procedure tegen de overheid en zorgen dat wat we roepen 'klopt'
- mensen die de zaak inhoudelijk uitzoeken en omzetten in een goed verhaal en evt. pers te woord willen staan
- tekstschrijver; verhaal van bovenstaande mensen omzetten in een helder en begrijpbaar geheel voor website en persberichten
- webhosting
- ??
Verder moeten we bepalen wat ons probleem is. Imho twee zaken: dat het duurder gaat worden omdat er andere belastingen bijkomen en (dat vind ik nog veel erger) privacy (weten waar elke burger is) plus de mogelijkheden (controle op snelheid) die ze dan hebben.
Denk dat je erg snel landelijke bekendheid hebt. Veel op fora posten, persbericht eruit, twitter, weblogs aanschrijven en voor je het weet kom je ermee op tv bij editie NL en dergelijke.
Als we dit gaan doen moet het het best wel snel gebeuren, nu is het nog 'hot'....

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2009, 12:06

kilometerheffing.nl
stopkilometerheffing.nl
stopdekilometerheffing.nl
allemaal al bezet... :|
suggesties?

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 12:12

Toch blijft het in de marge ben ik bang, rechtzaken klinken mooi, maar is vechten tegen de windmolens. Je moet de algehele publieke opinie beinvloeden. De mensen zover krijgen dat ze gewoon weigeren om een kastje in de auto te plaatsen. Mensen aanzetten tot het afzetten tegen het systeem door ze te wijzen op de grootse nadelen.

Het allerbelangrijkste is de mensen opzetten tegen de politieke partijen die dit plan willen doordrukken. Laat ze voelen dat dit plan hun politieke ondergang zal beteken.

JP

Bericht door JP » 15 nov 2009, 12:13

Tom schreef:kilometerheffing.nl
stopkilometerheffing.nl
stopdekilometerheffing.nl
allemaal al bezet... :|
suggesties?
ipv .nl dan maar .nu ??

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2009, 12:15

1 website is denk ik ook niet effectief genoeg, je moet het als een "spook" laten rondzwermen op het hele internet. Een olievlek die niet meer te stoppen zal zijn. Mooi voorbeeld is de huidige angst van klink die bang is dat niemand zich laat inenten voor de mexicaanse griep.

Plaats reactie